 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: cns80 28-11-2009, 19:32 |
[MSS 1.3] Zużycie oleju |
Autor |
Wiadomość |
levi57
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star rok1999 1.3 litra
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 2 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 04-11-2009, 13:41 [MSS 1.3] Zużycie oleju
|
|
|
Dzieńdobry.
Moze mi ktos podpowiedzieć czy normalne jest w space starze z1999 , przebieg 85 tys, silnik 1.3 że zjada jakieś litr oleju co 4, 5 tyś?
Ciagle muszę dolewać, a jak położyłem gazety pod autem na noc, to na rano żadnych kropel wycieku nie znalazłem. Dzieki za odpowiedz |
_________________ Levi57 |
Ostatnio zmieniony przez cns80 04-11-2009, 13:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-11-2009, 15:46
|
|
|
Moim zdaniem 1 litr na 5000 km to za dużo. nie znam norm zużycia Mitsu, znam marki, które podają "do 1 litra na 10 000km". sam od kilku miesięcy jeżdżę Spejsem 1,3, na liczniku ma 190 tys.km i przez jakieś 10 000 km od wymiany znikł może 1 mm z bagnetu.
Jeśli nie masz wycieków, sprawdź, jak wygląda końcówka rury wydechowej - włóż do niej palec (lepiej z chusteczką) i sprawdź, czy w środku jest czarna maź, taka mokra sadza jakby, w ekstremalnych przypadkach końcówka wydechu będzie taką mazią ubrudzona również z zewnątrz. Auto może też dymić na niebiesko, zwłaszcza na zimno, ale niekoniecznie. Jeśli będzie któryś z w/w objawów, to znaczy, że silnik spala olej, czyli możesz mieć zużyte: pierścienie i/lub gładzie cylindrów albo np. uszczelniacze zaworowe. Może być też uszkodzona głowica lub uszczelka pod nią, ale wtedy raczej miałbyś olej w płynie chłodniczym (sprawdź w zbiorniczku wyrównawczym czy płyn jest czysty). |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 415 Skąd: WPI
|
Wysłany: 04-11-2009, 16:36 Re: Zużycie oleju
|
|
|
levi57 napisał/a: | Dzieńdobry.
Moze mi ktos podpowiedzieć czy normalne jest w space starze z1999 , przebieg 85 tys, silnik 1.3 że zjada jakieś litr oleju co 4, 5 tyś?
Ciagle muszę dolewać, a jak położyłem gazety pod autem na noc, to na rano żadnych kropel wycieku nie znalazłem. Dzieki za odpowiedz |
Hej,
też jeżdżę 1,3 '99, przebieg mojego to ponad 180k km - od ostatniej wymiany (mobil1 5w50) przejechałem jakieś 8k km - na bagnecie brak widocznego ubytku.
BTW, coś strasznie mały masz ten przebieg w swoim Miśku.. |
|
|
|
 |
levi57
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star rok1999 1.3 litra
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 04 Lis 2009 Posty: 2 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 08-11-2009, 14:27
|
|
|
Dzięki za informację. Co do przebiegu, no to sprawa jest prost, kupiłem auto z przebiegiem 60 tyś, po dziesięcu latach, poprzedni użytkownik jeżdził jedynie w niedzielę do kościoła. A macie może pojęcie jak może wyglądać sprawa kosztów naprawy tych pierścieni, etc...
Ale rozumiem że jak bedę kontrolował olej i dolewał regularnie , no to nic nie powinno sie wydażyć, czy też sprawa wydaje się niecierpiąca zwłoki? |
_________________ Levi57 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-11-2009, 12:06
|
|
|
Jeśli auto rzeczywiście tak mało jeżdziło to obstawiam na puszczające uszczelniacze zaworowe. Jeśli auto nie było katowane na zimnym silniku to o pierścienie bym się raczej nie martwił przy tym przebiegu. Uszczelniacze to koszt ok. 4 zł za szt. plus robocizna, ja płaciłem 500 złotych za wymianę bez ściągania głowicy w eclipse, ale podobno dużo dałem. U mnie spalanie oleju zmniejszyło się z 1L/1000km (tak, wychodziło ok. 8-10l dolewek na 10 000km!!) do niecałego 0,5l/10 000km, przy dość agresywnej jeździe. Norma mitsu to do 1L/1000km. U Ciebie jeszcze nie ma tragedii, możesz spokojnie dolewać i jeździć, chyba że chcesz mieć z tym święty spokój. Dużo zależy od warunków jazdy, jeśli się silnik mocno kręci i dużo jeździ po mieście to będzie oleju więcej brał. Na trasie, przy spokojnej jeździe powinien brać mniej oleju. Możesz też spróbować wlać inny olej, jednych silniki biorą więcej, innych mniej i nie piszę tu o zmianie lepkości, tylko o różnych producentach. |
|
|
|
 |
|
|