Serwis 6lat lub 145000km |
Autor |
Wiadomość |
mazzi1
Forumowicz
Auto: lancer
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 34 Skąd: DOBRE MIASTO
|
Wysłany: 04-08-2009, 19:59 Serwis 6lat lub 145000km
|
|
|
Witam.Mieszkam w Szwecji i 2lata temu zakupiłem Lancera kombi.Mam program serwisowy po szwedzku ale nie za bardzo rozumiem co trzeba w danym roku wymieniać itd.Rok temu właściwie wymienili mi olej i filtry.Czy w tym roku powinienem nastawiać się na coś szczególnego? |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 04-08-2009, 22:29
|
|
|
Zależy jaki masz przebieg.
Jak masz 90tkm to np kosztowny przegląd Cię czeka. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mazzi1
Forumowicz
Auto: lancer
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 34 Skąd: DOBRE MIASTO
|
Wysłany: 05-08-2009, 11:31
|
|
|
witam.mam 145tys,
co do 90tys to racja było troche kosztowne- 8500tys koron czyli ok 3500pln |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 05-08-2009, 15:23
|
|
|
polecam sprawdz sobie na tej stronce www.mitcar.pl wejdz w zakladke Przeglądy / Rezerwacja do serwisu
i zaznaczaj jakie masz auto
np dla lacera 1.6 manualna skrzynia przeglad przy 135 kkm
liczby oznaczaja : pierwsza to ilosc, droga to brutto w PLN
Olej silnikowy Magnatec Professional C3 5W-30 3,30 195,33
Filtr przeciwpyłkowy 1,00 113,84
Świeca zapłonowa 4,00 86,36
Filtr oleju 1,00 37,53
Filtr powietrza 1,00 72,31
przy 150 kkm
Olej silnikowy Magnatec Professional C3 5W-30 3,30 195,33
Płyn hamulcowy Response DOT4 1,00 44,99
Filtr przeciwpyłkowy 1,00 113,84
Filtr paliwa 1,00 781,51
Filtr oleju 1,00 37,53
a przy 165kkm
Olej silnikowy Magnatec Professional C3 5W-30 3,30 195,33
Filtr przeciwpyłkowy 1,00 113,84
Filtr oleju 1,00 37,53 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 05-08-2009, 20:35
|
|
|
Cytat: | co do 90tys to racja było troche kosztowne- 8500tys koron czyli ok 3500pln |
U nas za tyle byś chyba nie zrobił. Ja płaciłem 4tyś. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mitsumarek
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER 2004 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 18 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-03-2010, 18:11
|
|
|
Cześć to mój pierwszy post tutaj więc Witajcie Klubowicze
Kupiłem wczoraj LAncera 1,6 2004 108tys.km; chce po zakupie doprowadzić auto do ładu więc podpowiedzcie co powinno się jeszcze wymienić bo auto miało tylko filtry i olej zmieniane :
-zmienić rozrząd, rolkę i sprężynkę (pasek mitsuboshi)
-wszystkie paski ( póki co są jeszcze oryginalne mitsuboshi ale wole je zmienić)
-świece (Denso platynowe - żebym nie musiał pamiętać o wymianie częstej)
-filtr powietrza, oleju i tyle chyba:)
Moje pytanie co robicie przy braku filtra paliwa - czyści się jakąś siatkę??bo podobno jest w baku hehe
wymienię też olej w skrzyni na castrola 75W90 tylko zastanawiam się dlaczego na stronie MITCAR którą podał Paweł wychodzi, że olej ten powinno się zmienić przy 90 i przy 105 tysiącach hmmm i tego nie rozumiem
Niestety mojego miśka zalali 10w40 magnatec i nie chce już wchodzić na syntetyk... ale olej z niemiec przynajmniej przywiozę tyle mogę dla niego zrobić
Pozdrawiam Wszystkich
- |
_________________ It's better to be a pirate than join the army;) |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 06-03-2010, 19:32
|
|
|
A dlaczego nie chcesz przejść na syntetyk?
Ja właśnie tak zrobiłem i są same plusy tego czynu.
Kup płukankę do silnika LiquidMolly i przed zalaniem świeżego umyj środek.
A potem Valvo albo inny dobry olej 5W40 i latasz bez problemu |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-03-2010, 21:33
|
|
|
Od valvoline jest też syntetyczny max life 5W40 dla silników z większym przebiegiem. |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 06-03-2010, 21:46
|
|
|
Jest jest i też jest dobry.
Ale 108kkm to nowiutki silnik... Prawie nie śmigany
Myślę, że SynPOWER spokojnie i bardzo dobrze spełni swoją rolę.
No chyba, że poprzednim właścicielem była babcia w niemczech, która jeździła nim tylko do kościoła
Jak większości aut z zachodu w tym WRX STi znajomego, który w to naprawdę wierzy |
|
|
|
 |
Mitsumarek
Nowy Forumowicz
Auto: LANCER 2004 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 18 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-03-2010, 14:55
|
|
|
Autko kupiłem od znajomego który kupił tego miśka nowego w salonie PL ja tylko olej chcę kupić w DE bo chcę mieć pewność co leję
Auto ma 108kkm i jest to przebieg oryginalny z tym, że chcę sprawdzić jak wygląda zużycie oleju bo poprzedni właścicel rzadko zaglądął pod maskę i dlatego są pewne zaniedbania serwisowe. Jeżeli nie będzie nic brał to chyba przejdę na syntetyk ale nie wiem jeszcze jaki bo zazwyczaj wszędzie leję mobila 5w50.
Radowan Twój misiek po wejściu na syntetyk nie zaczął brać oleju?? pali mniej paliwka?? łatwiejszy rozruch?? bo zastanawiam się jakie będą korzyści a nie chcę przekombinować hehe |
_________________ It's better to be a pirate than join the army;) |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 07-03-2010, 15:01
|
|
|
Trzeba uważać przy zmianie z półsyntetyka na syntetyk. W extremalnych sytuacjach można rozszczelnić wszystko i bedzie cieklo. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
|
|
|
 |
|