Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 15:49
[3.2 DID] Antena radiowa
Autor Wiadomość
blizniak14 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-03-2009, 21:56   [3.2 DID] Antena radiowa

Mam dwa pytania i z góry przepraszam za ich trywialność.
Pierwsze: gdzie w Pajero III znajduje się antena zewnętrzna do odbioru radia? Ślepy jakiś jestem chyba.
A drugie jest związane z użytkowaniem automatycznej skrzyni biegów. Mam po raz pierwszy automat. Czy , jadąc w korkach, zatrzymując się przy światłąch itp. (na "chwilę") mam przełączać na neutral czy trzymać na D??? Co jest lepsze dla skrzyni?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-03-2009, 22:51   

Witaj,
pierwsze pytanie, co do anteny. W III wystepuja dwa rodzaje anten, reczne i automatyczne. Automaty sa instalowane na lewym lub prawym blotniku w okolicach slupka nad bocznym kierunkowskazem. Najczesciej po stronie pasazera. Recznie wysuwane mozna spotkac na slupku prawie na wysokosci dachu. Najczesciej po stronie kierowcy. Widzialem tez takie auta, ktore nie maja anteny. Jesli masz automat to powinienes miec nisko na centralne konsoli przy dzwigniach zmiany biegow guziczek do regulacji wysuniecia anteny.

Pytanie drugie. Jesli stajesz na swiatlach, w korku, nawet dluzsza chwile trzymaj tylko noge na hamulcu. Nie ma potrzeby zmieniania ustawien skrzyni. Nic sie nie powinno stac. Jest to normalny sposob uzywania automatu. Jesli jednak zapowiada sie na kilkuminutowe stanie to "wrzuc na luz" czyli jak napisales przelacz na Neutral i spokojnie poczekaj na wlaczonym silniku.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-03-2009, 23:09   Re: antena w Pajero III

blizniak14 napisał/a:
Mam dwa pytania i z góry przepraszam za ich trywialność.
Pierwsze: gdzie w Pajero III znajduje się antena zewnętrzna do odbioru radia? Ślepy jakiś jestem chyba.
A drugie jest związane z użytkowaniem automatycznej skrzyni biegów. Mam po raz pierwszy automat. Czy , jadąc w korkach, zatrzymując się przy światłąch itp. (na "chwilę") mam przełączać na neutral czy trzymać na D??? Co jest lepsze dla skrzyni?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Po 2002 roku antena jest w tylnej lewej szybie karoseryjnej.
Pytanie 2, nie musisz przekładac lewarka, trzymaj tylko hamulec.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2009, 12:54   

gneralnie w wielu skrzynkach nie zaleca się przełączać automata w N podczas postoju w korku, jak stoisz to skrzynka jest na jedynce i jest gotowa do ruszenia, jak przełączasz z N na D musi wbić jedynkę, jeżeli w tym momencie dodasz gazu (natychmiast po wbiciu D) obciążasz dość mocno sprzęgiełka, przyczyniając się do ich szybszego padu (bardzo niewiele szybszego - ale zawsze) a jeżeli chcesz zapewnić skrzyni max komfort pracy to:
1. dodawaj gaz dopiero jak autko drgnie do przodu po puszczeniu hamulca
2. nigdy nie wciskaj na raz gazu i hamulca (np do ruszania z piskiem niektórzy trzymając hamulec dodają gaz i nagle spuszczają z hamulca)
3. w tryb P wbijaj skrzynie po: zaciągnięciu ręcznego, wbiciu N, poczekaniu paru sekund aż auto "siądzie" na ręcznym
4. zanim wyłączysz silnik zawsze wbijaj N lub P
5. upewnij się że auto na pewno stoi w miejscu a ty nie dodajesz gazu zanim przełączysz (w dowolną stronę) miedzy D i R (zaleca się podczas tej operacji wciskać hamulec)

Generalnie nic odkrywczego, ale skrzynia będzie ci za to bardzo wdzięczna!
 
 
blizniak14 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-03-2009, 19:49   

Dzięki wielkie.
Co do użytkowania skrzyni mam jasność.
A antena? Szukałem we wskazanych miejscach i nie ma. Nie mam też wysuwanej automatycznie czyli w miejscu przycisku do anteny mam pusto. Natomiast faktycznie w bocznej szybie, uchylnej (tej w bagażniku) od strony kierowcy mam coś, co przypomina ogrzewanie tylnej szyby w spiralnym ułożeniu. Przyznam, że nie wiedziałem co to jest, a już na pewno nie wpadłbym na pomysł, że to może być antena!
Aha, auto mam z 2002 roku.
Cóż...jeszcze raz dzięki i pozdrawiam serdecznie
t
 
 
pajeroX 
Mitsumaniak


Auto: Mitsu Pajero 3.2 Di-D WAGON
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 56
Skąd: kkk
Wysłany: 02-04-2009, 10:10   

witam. no u mnie jest w tylnej lewej szybie:) to pewnie u kolegi też
_________________
:D

 
 
 
roman 
Forumowicz

Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 84
Skąd: ŚLĄSKIE
Wysłany: 03-04-2009, 08:37   

Mighn napisał/a:
gneralnie w wielu skrzynkach nie zaleca się przełączać automata w N podczas postoju w korku

Witam,
NIESTETY kolega nie ma racji !!! skrzynia bedzie podnosic temperature silnika poniewaz nie dziala chlodnica automatu w polozeniu "P". Jezeli skrzynia jest w pozycji "P" to jest zblokowana z silnikiem (np. podczas uderzenia w tej pozycji w tyl samochodu, zostana oberwane "zaczepy" blokujace naped samochodu w automacie). Podczas dluzszego postoju z zapalonym silnikiem w automacie pozycja dzwigni powinna byc na "N". Pozycja "P" sluzy do unieruchomienia samochodu i powinno sie gasic silnik wlasnie w "P". Choc oczywiscie stanie na "swiatlach" nie wymaga przelaczania na "N".
pozdrawiam

ps.
Szacunek dla "Gene" zawsze podaje trafne odpowiedzi ....
Ostatnio zmieniony przez roman 11-10-2010, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
STANMARK 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 7
Skąd: polska
Wysłany: 10-04-2009, 10:20   

Witam,
Odnośnie anten do Sporta , gdzie można kupić antenę wysuwaną elektrycznie pasującą do tego modelu, w serwisie wraz z montażem powiedzieli mi 1200 zł.

Mam jeszcze jedno pytanie , ponieważ jest to moje pierwsze auto z napędem na 4 koła , może ktoś mi powie jak używac i co to jest "4L" , mam automatyczna skrzynie biegów.
Kupiłem go w Szwecji i niestety nie mam instrukcji w j. polskim.
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 19:08   

O napędach tutaj:

http://forum.mitsumaniaki...p=269915#269915
 
 
watcher79 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 227
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-06-2009, 14:13   

A co w przypadku zatrzymania i ruszania autem pod górę ?
W instrukcji znalazłem taki opis:
"Uruchamianie silnika w samochodzie stojącym na wzniesieniu powinno odbywać się przy ustawieniu dźwigni w pozycji "P", a nie "N", aby uniknąć zsunięcia się pojazdu."

Nie ma wzmianki o zaciąganiu ręcznego.
Wczoraj zatrzymałem auto na wzniesieniu i nie zaciągając ręcznego ustawiłem na "P".
Po zwolnieniu nogi z hamulca auto delikatnie zsunęło się i zatrzymało. ( kilka cm)
Później przesunięcie dźwigni z powrotem na "D" sprawiło mi trochę trudności i aż "zabolało" mnie jak musiałem "wyrwać" dźwignię z nieco przyblokowanego położenia "P".

Według mnie to nie było zbyt zdrowe dla skrzyni i powinno się w podobnych sytuacjach wcześniej zaciągać ręczny.

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

[ Dodano: 11-06-2009, 14:19 ]
Doczytałem dalej w instrukcji że oczywiście ręczny powinno się w takich przypadkach zaciągać więc przeczucie mnie nie myliło. :)
_________________
Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)

Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY

 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-06-2009, 01:25   

Zasady przy wszystkich automatach są identyczne:

1. Jeżeli chcesz zmienić położenie na "P" najpierw zaciągasz ręczny i nie luzujesz go tak długo, jak długo skrzynia pozostaje na "P"!!!!

2. Przełożenie "P" używamy TYLKO do dodatkowego zabezpieczenia podczas postoju auta (jak by z ręcznym coś się pokopało)

3. Podczas jazdy nigdy nie używamy "P" nawet w korku

4. przełożenie "N" wstawiamy tylko jeżeli będziemy stać na prawdę długo (powyżej 5 minut)

5. Nigdy nie dodajemy gazu trzymając wciśnięty hamulec (mimo że pozwala to nam na efektowny start z piskiem opon...)

Dbaj o swoją skrzynie to posłuży ci bardzo długo...
 
 
irzo 
Forumowicz


Auto: Lancer X 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-06-2009, 15:27   

że się tak zapytam, co ma temat do treści tego wątku?
Swoją drogą, to wie ktoś może gdzie można kupić, w miarę tanio, sam bat do anteny automatycznej z V68?
Pozdrawiam
_________________
[Lancer 1.8 CVT], [Outlander Turbo 06]
 
 
joebar 
Mitsumaniak

Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 64
Skąd: skąd
Wysłany: 15-07-2009, 22:35   

U mnie w Montero są dwie anteny. Jedna w prawym błotniku (elektrycznie wysuwana) a druga w tylnej lewej szybie.
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 16-07-2009, 00:19   

joebar napisał/a:
U mnie w Montero są dwie anteny. Jedna w prawym błotniku (elektrycznie wysuwana) a druga w tylnej lewej szybie.

Bo było prawdopodobnie stukniete i wstawili szybe z anteną bo nie mieli innej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
joebar 
Mitsumaniak

Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 64
Skąd: skąd
Wysłany: 16-07-2009, 11:23   

Chyba Twój był stuknięty :D . Są dwie anteny i w zależności, która ma lepszy odbiór to ta jest używana. Poniżej zdjęcie z instrukcji (słaba jakość ponieważ zdjęcie zrobione telefonem).

http://img188.imageshack..../200907162x.jpg
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.