Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 15:49 |
[3.2 DID] Antena radiowa |
Autor |
Wiadomość |
blizniak14
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-03-2009, 21:56 [3.2 DID] Antena radiowa
|
|
|
Mam dwa pytania i z góry przepraszam za ich trywialność.
Pierwsze: gdzie w Pajero III znajduje się antena zewnętrzna do odbioru radia? Ślepy jakiś jestem chyba.
A drugie jest związane z użytkowaniem automatycznej skrzyni biegów. Mam po raz pierwszy automat. Czy , jadąc w korkach, zatrzymując się przy światłąch itp. (na "chwilę") mam przełączać na neutral czy trzymać na D??? Co jest lepsze dla skrzyni?
Będę wdzięczny za podpowiedzi. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 15:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-03-2009, 22:51
|
|
|
Witaj,
pierwsze pytanie, co do anteny. W III wystepuja dwa rodzaje anten, reczne i automatyczne. Automaty sa instalowane na lewym lub prawym blotniku w okolicach slupka nad bocznym kierunkowskazem. Najczesciej po stronie pasazera. Recznie wysuwane mozna spotkac na slupku prawie na wysokosci dachu. Najczesciej po stronie kierowcy. Widzialem tez takie auta, ktore nie maja anteny. Jesli masz automat to powinienes miec nisko na centralne konsoli przy dzwigniach zmiany biegow guziczek do regulacji wysuniecia anteny.
Pytanie drugie. Jesli stajesz na swiatlach, w korku, nawet dluzsza chwile trzymaj tylko noge na hamulcu. Nie ma potrzeby zmieniania ustawien skrzyni. Nic sie nie powinno stac. Jest to normalny sposob uzywania automatu. Jesli jednak zapowiada sie na kilkuminutowe stanie to "wrzuc na luz" czyli jak napisales przelacz na Neutral i spokojnie poczekaj na wlaczonym silniku. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-03-2009, 23:09 Re: antena w Pajero III
|
|
|
blizniak14 napisał/a: | Mam dwa pytania i z góry przepraszam za ich trywialność.
Pierwsze: gdzie w Pajero III znajduje się antena zewnętrzna do odbioru radia? Ślepy jakiś jestem chyba.
A drugie jest związane z użytkowaniem automatycznej skrzyni biegów. Mam po raz pierwszy automat. Czy , jadąc w korkach, zatrzymując się przy światłąch itp. (na "chwilę") mam przełączać na neutral czy trzymać na D??? Co jest lepsze dla skrzyni?
Będę wdzięczny za podpowiedzi. |
Po 2002 roku antena jest w tylnej lewej szybie karoseryjnej.
Pytanie 2, nie musisz przekładac lewarka, trzymaj tylko hamulec. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2009, 12:54
|
|
|
gneralnie w wielu skrzynkach nie zaleca się przełączać automata w N podczas postoju w korku, jak stoisz to skrzynka jest na jedynce i jest gotowa do ruszenia, jak przełączasz z N na D musi wbić jedynkę, jeżeli w tym momencie dodasz gazu (natychmiast po wbiciu D) obciążasz dość mocno sprzęgiełka, przyczyniając się do ich szybszego padu (bardzo niewiele szybszego - ale zawsze) a jeżeli chcesz zapewnić skrzyni max komfort pracy to:
1. dodawaj gaz dopiero jak autko drgnie do przodu po puszczeniu hamulca
2. nigdy nie wciskaj na raz gazu i hamulca (np do ruszania z piskiem niektórzy trzymając hamulec dodają gaz i nagle spuszczają z hamulca)
3. w tryb P wbijaj skrzynie po: zaciągnięciu ręcznego, wbiciu N, poczekaniu paru sekund aż auto "siądzie" na ręcznym
4. zanim wyłączysz silnik zawsze wbijaj N lub P
5. upewnij się że auto na pewno stoi w miejscu a ty nie dodajesz gazu zanim przełączysz (w dowolną stronę) miedzy D i R (zaleca się podczas tej operacji wciskać hamulec)
Generalnie nic odkrywczego, ale skrzynia będzie ci za to bardzo wdzięczna! |
|
|
|
 |
blizniak14
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-03-2009, 19:49
|
|
|
Dzięki wielkie.
Co do użytkowania skrzyni mam jasność.
A antena? Szukałem we wskazanych miejscach i nie ma. Nie mam też wysuwanej automatycznie czyli w miejscu przycisku do anteny mam pusto. Natomiast faktycznie w bocznej szybie, uchylnej (tej w bagażniku) od strony kierowcy mam coś, co przypomina ogrzewanie tylnej szyby w spiralnym ułożeniu. Przyznam, że nie wiedziałem co to jest, a już na pewno nie wpadłbym na pomysł, że to może być antena!
Aha, auto mam z 2002 roku.
Cóż...jeszcze raz dzięki i pozdrawiam serdecznie
t |
|
|
|
 |
pajeroX
Mitsumaniak

Auto: Mitsu Pajero 3.2 Di-D WAGON
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 56 Skąd: kkk
|
Wysłany: 02-04-2009, 10:10
|
|
|
witam. no u mnie jest w tylnej lewej szybie:) to pewnie u kolegi też |
_________________

 |
|
|
|
 |
roman
Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 84 Skąd: ŚLĄSKIE
|
Wysłany: 03-04-2009, 08:37
|
|
|
Mighn napisał/a: | gneralnie w wielu skrzynkach nie zaleca się przełączać automata w N podczas postoju w korku |
Witam,
NIESTETY kolega nie ma racji !!! skrzynia bedzie podnosic temperature silnika poniewaz nie dziala chlodnica automatu w polozeniu "P". Jezeli skrzynia jest w pozycji "P" to jest zblokowana z silnikiem (np. podczas uderzenia w tej pozycji w tyl samochodu, zostana oberwane "zaczepy" blokujace naped samochodu w automacie). Podczas dluzszego postoju z zapalonym silnikiem w automacie pozycja dzwigni powinna byc na "N". Pozycja "P" sluzy do unieruchomienia samochodu i powinno sie gasic silnik wlasnie w "P". Choc oczywiscie stanie na "swiatlach" nie wymaga przelaczania na "N".
pozdrawiam
ps.
Szacunek dla "Gene" zawsze podaje trafne odpowiedzi .... |
Ostatnio zmieniony przez roman 11-10-2010, 21:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
STANMARK
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport
Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 7 Skąd: polska
|
Wysłany: 10-04-2009, 10:20
|
|
|
Witam,
Odnośnie anten do Sporta , gdzie można kupić antenę wysuwaną elektrycznie pasującą do tego modelu, w serwisie wraz z montażem powiedzieli mi 1200 zł.
Mam jeszcze jedno pytanie , ponieważ jest to moje pierwsze auto z napędem na 4 koła , może ktoś mi powie jak używac i co to jest "4L" , mam automatyczna skrzynie biegów.
Kupiłem go w Szwecji i niestety nie mam instrukcji w j. polskim. |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-2009, 14:13
|
|
|
A co w przypadku zatrzymania i ruszania autem pod górę ?
W instrukcji znalazłem taki opis:
"Uruchamianie silnika w samochodzie stojącym na wzniesieniu powinno odbywać się przy ustawieniu dźwigni w pozycji "P", a nie "N", aby uniknąć zsunięcia się pojazdu."
Nie ma wzmianki o zaciąganiu ręcznego.
Wczoraj zatrzymałem auto na wzniesieniu i nie zaciągając ręcznego ustawiłem na "P".
Po zwolnieniu nogi z hamulca auto delikatnie zsunęło się i zatrzymało. ( kilka cm)
Później przesunięcie dźwigni z powrotem na "D" sprawiło mi trochę trudności i aż "zabolało" mnie jak musiałem "wyrwać" dźwignię z nieco przyblokowanego położenia "P".
Według mnie to nie było zbyt zdrowe dla skrzyni i powinno się w podobnych sytuacjach wcześniej zaciągać ręczny.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
[ Dodano: 11-06-2009, 14:19 ]
Doczytałem dalej w instrukcji że oczywiście ręczny powinno się w takich przypadkach zaciągać więc przeczucie mnie nie myliło. |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-06-2009, 01:25
|
|
|
Zasady przy wszystkich automatach są identyczne:
1. Jeżeli chcesz zmienić położenie na "P" najpierw zaciągasz ręczny i nie luzujesz go tak długo, jak długo skrzynia pozostaje na "P"!!!!
2. Przełożenie "P" używamy TYLKO do dodatkowego zabezpieczenia podczas postoju auta (jak by z ręcznym coś się pokopało)
3. Podczas jazdy nigdy nie używamy "P" nawet w korku
4. przełożenie "N" wstawiamy tylko jeżeli będziemy stać na prawdę długo (powyżej 5 minut)
5. Nigdy nie dodajemy gazu trzymając wciśnięty hamulec (mimo że pozwala to nam na efektowny start z piskiem opon...)
Dbaj o swoją skrzynie to posłuży ci bardzo długo... |
|
|
|
 |
irzo
Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-06-2009, 15:27
|
|
|
że się tak zapytam, co ma temat do treści tego wątku?
Swoją drogą, to wie ktoś może gdzie można kupić, w miarę tanio, sam bat do anteny automatycznej z V68?
Pozdrawiam |
_________________ [Lancer 1.8 CVT], [Outlander Turbo 06]
 |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 15-07-2009, 22:35
|
|
|
U mnie w Montero są dwie anteny. Jedna w prawym błotniku (elektrycznie wysuwana) a druga w tylnej lewej szybie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 16-07-2009, 00:19
|
|
|
joebar napisał/a: | U mnie w Montero są dwie anteny. Jedna w prawym błotniku (elektrycznie wysuwana) a druga w tylnej lewej szybie. |
Bo było prawdopodobnie stukniete i wstawili szybe z anteną bo nie mieli innej. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
joebar
Mitsumaniak
Auto: Montero 3.8 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 64 Skąd: skąd
|
Wysłany: 16-07-2009, 11:23
|
|
|
Chyba Twój był stuknięty . Są dwie anteny i w zależności, która ma lepszy odbiór to ta jest używana. Poniżej zdjęcie z instrukcji (słaba jakość ponieważ zdjęcie zrobione telefonem).
http://img188.imageshack..../200907162x.jpg |
|
|
|
 |
|