Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Nie jedzie do przodu : (
Autor Wiadomość
oran 
Forumowicz
Mitsu


Auto: Galant 4G63 SOHC Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 47
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 31-10-2009, 10:38   [E33A 2.0] Nie jedzie do przodu : (

Witam, kupiłem nie dawno Mitasubiszi (;)), fajnie się jeździło, tak, że zapomniałem zobaczyć ile mam oleju. Okazało się, że jest mniej niż wartość minimalna - więc źle. Dobra, ale dziś wsiadam, odpalam, grzeję silnik, i już chce wyjeżdżać kiedy okazuję się, że po wrzuceniu z P na D nic się nie dzieje, ba! Luz tak jakby się pojawił. Bo zjechałem z górki. Dobra, spoko. Gaszę, zapalam znowu, próbuje to samo - nic!

Wrzucam wsteczny i to jest jedyny bieg który reaguje zaraz po P, który normalnie blokuje koła. Na wyłączonym silniku nawet patrzyłem czy wskakują biegi - nic (ale nie jestem pewien czy na wyłączonym skrzynia właśnie działa, P i R tylko działa i na wyłączonym i włączonym).

Co się stało? Wczoraj normalnie jeździłem a dziś po olej nawet nie mogę pojechać :(

Przy okazji - jaki olej kupić? Castrola ? Chodzi o stosunek w miarę tani ale bardzo dobry - co będzie najlepsze?

Jeszcze jeden problem poruszę, może ktoś zna odpowiedź - wlałem płynu do spryskiwaczy lamp i... Nic, nadal nie działają, co mogło paść? Pompka? A może jakiś przekaźnik?

ps. Temat założyłem z myślą o problemie ze skrzynią, ale te pytania, które dodałem BYĆ MOŻE na forum się przewinęły, szczerze mówiąc nie szukałem ich, więc jeżeli ktoś będzie tak miły i poda mi linki to będę bardzo wdzięczny.

ps.2 Aha, czasem jak wrzucam na D to lekko ruszy do przodu, i zaraz tak jakby bieg wyskoczył (ale żadnych zgrzytów, nic nie słychać, cichutko, elegancko).

ps.3 Ile oleju wchodzi do 2.0 4G63?

edit: Paliła się kontrolka taka od hamulców łamana na... No właśnie nie wiedziałem co to, teraz wyszło (bo zgasła), że jest to też od oleju, mogę jechać normalnie, ale... Zobaczyłem na bagneciku, że też oleju w skrzyni nic nie ma praktycznie. Więc wszystko stało się jasne :)

Oby to tylko to było, jadę po olej (ale rowerem, hehe ! :D ) trzymajcie kciuki ;)
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 31-10-2009, 20:48   

Ta kontrolka od hamulców świeci się pewnie dlatego, że nie ma również płynu hamulcowego. Silnikowi pewnie się nic nie stało ale skrzynia mogła ucierpieć bo to konstrukcja wrażliwa na zmiany oleju.
Ja był najpierw wymienił wszystkie płyny, bo jeżeli poprzedni właściciel tam nie zaglądał to może być nie wesoło.
Jaki masz silnik: SOHC czy DOHC?
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
oran 
Forumowicz
Mitsu


Auto: Galant 4G63 SOHC Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 47
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-11-2009, 17:35   

Dolałem oleju do skrzyni bo niestety nie mieli na stanie za dużo tego oleju, więc tylko w dolewkę się musiałem zabawić - póki co jeździ. Do silnika dolałem orlenowego gó.wna gdyż prawdopodobnie żre olej (nawet uszczelniacze w schowku nowiuśkie były, więc trzeba się tym zająć) i muszę sprawdzić czy rzeczywiście go żre. ;)

Silnik to 4g63 - nic o tym nie wiem, coś mało informacji ogólnie o Galantach mam - oprócz stronki forumowego "kozaka" jakim jest niewątpliwie Krzyzak, to nic więcej ciekawego nie znalazłem. Tym bardziej o automatach w tychże Galantonezach ;]

W dowodzie 80 KW więc 108 koni +/-.

Teraz mam pytanie - czy te Galanty w automacie są tak bardzo mułowate do setki, czy tylko mój? Zbiera się jak żółw, potem już fajnie jedzie dość, ale do setki to mordęga - w porównaniu do Alfy 145 1.4 Boxer jaką się woziłem to jest po prostu wieczność.

Może mieć na to wpływ kijowy olej w skrzyni (bo zmieszany)? Czy też luźno chodzące "cięgno" (wg. mojego brata, ale nie miał nigdy styczności z tą skrzynią, więc nie wie czy tak powinno być, ale na logikę nie powinno) przy skrzyni.

Przycisk OverDrive - gdy wciśnięty to mam 4ry biegi, u was też tak jest? Bo powinno chyba być na odwrót?

Teraz jeszcze jedna kwestia - prozaiczna, ale totalnie się na tym nie znam, szpile od alusów nie będą pasować do stalowych felg, no nie? Brat mi mówi, że ma pełno tych szpilek to jakieś się dobierze, ale mógłby mi ktoś wytłumaczyć na czym to wszystko polega, jakie tam powinny być te szpilki no i gdzie je można jakby co kupić (wulkanizację?).

edit: Płyn jest właśnie, prawie max... Może czujka ABS nie łączy gdzieś na stykach, w którymś z kół?
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 02-11-2009, 20:03   

Masz (taki jak ja) silnik 4G63, poj. 1997cm3, SOHC, 80KW, 109KM.
Przycisk OverDrive po wciśnięciu włącza 4 bieg, więc masz wszystko OK.

Co do przyspieszenia to ja mierzyłem kiedyś na LPG (II gen.) i wyszło (nie pamiętam dokładnie) ok 13-14 sek do 100km/h, teraz jest wyraźnie żwawszy i myślę, że przynajmniej sekundę bym urwał, ale nie będę tego sprawdzał.
Jest wrażenie "mułowatości" bo przyspieszanie odbywa się dużo płynniej i nie ma takich wyraźnych okresów przyspieszania jak na każdym biegu przy ręcznej skrzyni do tego silnik pracuje na podobnym poziomie i nie słychać wkręcania się na obroty co też przyczynia się do odczucia braku przyspieszania. Trzeba to dobrze wyczuć bo on raz idzie a raz nie, kwestia odpowiedniego wciśnięcia gazu. Można tego nie lubić ale ja zdecydowanie wolę tego "muła" w automacie niż ręczną skrzynie. :D

ABS ma swoją (żółtą) kontrolkę. Ta czerwona świeci się na pewno przy włączonym hamulcu ręcznym i przy braku płynu hamulcowego o innych przyczynach świecenia się tej kontrolki nie słyszałem.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-11-2009, 07:52   

na pewno nie jest to mul - do wymiany masz i olej i filtr (jesli jeszcze nie zabiles plyty sterujacej)

nakretki pasuja i do alu i do stalowek - w kazdym razie u mnie pasuja (ma 2 komplety alu i 3 komplet stalowek i 3 komplety nakretek - wszystko pasuje zamiennie)
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-11-2009, 09:13   

oran napisał/a:
ps. Temat założyłem z myślą o problemie ze skrzynią, ale te pytania, które dodałem BYĆ MOŻE na forum się przewinęły, szczerze mówiąc nie szukałem ich, więc jeżeli ktoś będzie tak miły i poda mi linki to będę bardzo wdzięczny.


Radzę na początek poczytać ten dział o Galancie E3x... Nieraz pojawiały się wpisy podobne, nikt nie będzie tego teraz szukał. Ściągnij plik z działu Download do tego modelu (po angielsku) ale za to obszerny i o wszystkim.
_________________

 
 
misio-1992 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2009, 12:21   

Masz prawdopodobnie popalone okładziny cierne na poszczególnych biegach bo jak sam stwierdziłeś oleju prawie nie było.Jeśli olej w skrzyni masz czarny i pachnący spalenizną to tak właśnie jest.W tym wypadku skrzynię masz do remontu,koszt około 4000 zł. Olej przez cały czas jego użytkowania powinien być przezroczysty i mieć kolor lekko różowy.Ostatnio robiłem remont skrzyni bo miałem podobne objawy z tym że jeszcze jechał do przodu.Skrzynię mam zalaną olejem ATF 320.Dodam jeszcze że automaty przynajmniej te nasze są bardzo uczulone choćby na minimalną zmianę poziomu oleju.
_________________
Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
 
kwazar1 
Forumowicz

Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-11-2009, 18:42   

Nie wiem misio-1992 gdzie Ty naprawiałeś skrzynię, że Ci wyszło 4000zł. Ja swoja naprawiałem w 2005r. i cały zestaw naprawczy kosztował mnie 950zł. Brat naprawiał skrzynię od Jaguara i zapłacił 350zł. Nie dajcie się nabierać, to nie jest takie skomplikowane, żeby płacić 4000zł! A jak ktoś ma odrobinę zdolności manualnych to może naprawić skrzynię sam.
_________________
Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.