Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Padł mi akumulator i teraz problemy z obrotami...
Autor Wiadomość
tomek_slask
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2006, 08:53   [CA4A 1.6] Padł mi akumulator i teraz problemy z obrotami...

A było to tak....moja piekna zostawiła autko na 8 h na światłach...aku padł na maxa bo nawet kontrolki nie chcialy sie zapalic..klakson nic. Wiec odpalilem go na kablach od forda fiesty (to chyba nie ma znaczenia) ...podpinajac plus do plusa....a minus z fiesty do "silnika". Autko zapaliło od kopa...potrzymalem 3 min na kablach (wg ksiazki) i odpialem najpierw minus (wlaczajac dmuchawe i ogrzewanie szyby aby uniknac skoku napiecia) ..i potem plus...i autko sobie chodzilo chwile jeszcze na wolnych obrotach..NORMALNYCH.. w granicach 900 rpm. Zaraz po ruszeniu zauwazylem ze obroty spadaja prawie ze do zera...i tak utrzymuja sie przez chwile..a po jakichs 30 sekundach powoli rosna do ok 500 rpm.........czy to wina tak słabego aku ? Bo na postoju trzymajac chwilke auto na obrotach ok 2500 rpm i puszczajac gaz obroty sa normalne...po chwili spadaja do ok 500......nic tylko wyciagac aku i brac do domu pod prostownik.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Tomek

Dodam jeszcze ze przy skrecie kierownicą na postoju obroty rosna...wiec silniczek krokowy chyba dobry..chyba szlag go nie trafił... ??
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 22-04-2007, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2006, 08:59   

Standardowe zachowanie po rozładowaniu akumulatora. ECU musi sie nauczyc wonych obrotów. Było to gdzieś tu na forum opisane na stronie uzytkownika Krzyzak również - www.mitsubishifan.webpark.pl w skrócie - włączyć wszystkie odbiorniki prądu w samochodzie i pozwolić mu kilkanaście minut pracować. Powinno być ok ale polecam stronę Krzyzaka.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tomek_slask
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2006, 09:18   

Dzieki....tylko jeszcze takie pytanie czy wystarczy wlaczyc silnik, wlaczyc wszystkie odb pradu i poczekac kilkanascie minut czy tak jak na stronie krzyzaka wykonac wszystkie czynnosci regulacyjne obroty ?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2006, 09:23   

Moim zdaniem jeżeli "przed" było OK to najpierw spróbowac go nauczyć a dopiero jeżeli nie pomoże regulować.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2006, 13:16   

Raczej wyłączyć odbiorniki prądu, koła na wprost, klima wyłączona itp. i dać silnikowi popracować na wolnych z 15 minut.

Ale jak aku się rozładowało do 0, to może być jego początek końca - może umrzeć przez zasiarczenie. Monitoruj jego stan (napięcie).

Acha - procedura regulacji nie nadaje się do tego silnika, ale jest na forum opis zrobiony przez Gregorbu - co prawda do 4G13, ale procedura ta sama.
 
 
JACA_1978 
Forumowicz


Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 1045
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-09-2006, 21:16   a swoja droga??

ja szukam aku do mego coolciatka stary jest zasiarczony i nie oryginalny , chyba od hondy albo od daewoo wiec na zime by sie przydal nowy jest tylko jedno ale ??
ile powinien miec 43ah czy wiecej ?? a moj colt to 1.3 12v 95r
_________________
JACA_1978
dwa blekitne :) diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-09-2006, 21:50   

JACA_1978 napisał/a:
ile powinien miec 43ah czy wiecej ?? a moj colt to 1.3 12v 95r


Spokojnie starczy 43Ah - ja mam właśnie tyle (Centra) i chodzi jak burza :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.