 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Cewki, aparat zapłownowy - 3500 PLN??? |
Autor |
Wiadomość |
Poisonblade [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 10:49 Cewki, aparat zapłownowy - 3500 PLN???
|
|
|
Cześć wszystkim! to mój pierwszy post na tym forum
Moj Misiek to Colt 1.3 GLi 4G13 '94.
2 tygodnie temu miałem problem podobny, jaki się już tutaj przewijał, jednak moje pytanie nie dotyczy "co sie zepsuło", tylko gdzie to dostac i ile to kosztuje... . Samochod podczas jazdy sie wylaczył i odmówił współpracy. Wiozłem go do Gdańska na lawecie 20 KM. Diagnoza w serwisie: aparat zapłonowy 3500 PLN. Malo sie nie przekręciłem na miejscu. No i zaczęło się dzwonienie do wszystkich świętych w poszukiwaniu aparatu zapłonowego (T6T57171) - lub cewki (bo ta jest tylko do wymiany). Takie rzeczy strasznie ciężko zdobyć (tydzień już wydzwaniam) za w miarę rozsądną cenę.
Podobno na szrocie kosztuje to 150 PLN. Jasne.
Moje pytanie(a) do szanownych zrzeszonych:
- czy cewka rzeczywiscie jest "zintegrowana" z aparatem (tzn. nie występuje jako osobna część zamienna)
- z jakich innych modeli mogę wstawić część (co by było kompatybilne ), żeby nie zbankrutować?
- gdzie mogę dostać cewkę do mojego modelu (lub cały aparat, jak się nie da inaczej)
Dzięki serdeczne za pomoc. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-09-2006, 11:18
|
|
|
Poisonblade napisał/a: | gdzie mogę dostać cewkę do mojego modelu (lub cały aparat, jak się nie da inaczej) |
Japaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
Mail: malikautoczesci[wytnijto]@neostrada.pl
GG: 1027199
duża część forumowiczów u niego kupuje części - ewentualnie allegro |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-09-2006, 11:54
|
|
|
Prócz cewki może być jeszcze:
- ECU (komputer wtrysku)
- czujnik położenia wału (też w aparacie)
- pęknięty pasek rozrządu
- przekaźnik główny (rzadkość).
Ale skoro ASO wykryło cewkę (rozumiem, że brak iskry przy poprawnych sygnałach z/do aparatu), to pewnie będzie to. Otóż cewka wraz z czujnikiem wału/wałka jest zalana glutem w aparacie zapłonowym i dlatego wymienia się całość. Może próbować zmienić sam ten podzespół - bo aparat jest rozkręcalny - ale nikt tego osobno nie produjuje (tak mi się wydaje, chociaż na Allegro są dostępne zewnętrzne cewki). Więc albo szukasz aparatu z rozbitka, albo przerabiasz na cewkę zewnętrzną - do starszego Colta robił to Josie (chyba od Poldka dopasował). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-09-2006, 12:01
|
|
|
Jakby co mam na sprzedaż cewkę zewnętrzną (Zelmot) za kilka zł. Tylko ona jest od przerobionego Colta z silnikiem 1.5 na gaźniku, więc nie wiem czy będzie pasować. W swoim Colcie też mam taką przeróbkę i wszystko gra. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-09-2006, 12:26
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Więc albo szukasz aparatu z rozbitka, albo przerabiasz na cewkę zewnętrzną - do starszego Colta robił to Josie (chyba od Poldka dopasował). |
Fakt - mam cewkę zelmotowską zamontowaną spisuje się bez zarzutu
Ale u mnie nie było problemu bo 4g15 8v ma cewkę zewnętrzną i była to tylko kwestia podpięcia 2 przewodów pod nową cewkę. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Poisonblade [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2006, 11:49
|
|
|
Dzieki serdeczne za informacje i kontakty. Niestety okres urlopowy, wiec niewiele zdziałałem..
Ostatecznie zamowilem cewke (195 PLN) w MAAG z Warszawy, dzisiaj przyjedzie DHLem.
Dam znać, jak to się skończyło.
[ Dodano: 08-09-2006, 18:31 ]
grrrrrrrrr................... no bo sie zastrzele! - Albo kogoś kto mi się nawinie...;)
MAAG przesłał cewkę, serwisant popatrzył i stwierdził, że będzie pasować. Ucieszyłem się niezmiernie i czekałem, aż mój koszmar się skończy i w końcu będę mógł znowu pomykać Colcikiem przez Trójmiasto.
Po ok. 30 min. serwisant stwierdził, że niby pasuje, ale NIE DZIAŁA. Probowali jakiąś inną zamontować i odpalili, a ta moja nie działa. Brak iskry i tyle.
Tak więc już zamówiłem następną, identyczną w MAAGu, mam nadzieje, że teraz przyślą mi sprawną.
A weekend zapowiadał się tak wspaniale... wędka itd...
OK, a wiec dziala
Problem lezal w module i cewce, a nie samej cewce, to dlatego przy wymianie samej cewki nie startowal. Wlozyli mi jakis modul od Galanta (na zewnatrz aparatu) i koniec.
Dziekuje wszystkim za pomoc i linki do sklepow z czesciami. |
|
|
|
 |
|
|