Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatki do oleju napędowego ZIMA
Autor Wiadomość
kamilkampo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-12-2009, 16:11   Dodatki do oleju napędowego ZIMA

Zaczeły się mrozy,wkońcu przyszła do nas zima:) ale co z naszymi autami ,konkretnie mi chodzi o Diesele .Przy niskich temp. z oleju napędowego wytrąca sie parafina która zatyka przewody... i wtedy jest juz spory problem. Co prawda paliwo na stacjach benzynowych powinno być przystosowane do niskich temp. ale czy to wystarczy? Czy warto jest wlewać dodatki ,zabezpieczające przed unieruchomieniem samochodu? Ja ostatnio gdy tankowałem, dolałem 50 ml Xeramic DIESEL PROTECTOR -40°C.
http://www.beps.pl/sklep/...products_id/277
Ale nie wiem czy dobrze zrobiłem:p Mam nadzieje że to nie zaszkodzi silnikowi.
_________________
Kamil Mucha
 
 
 
Maciek40 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 inst +Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-12-2009, 16:24   

Ja do tej pory używałem Black Arrow chyba Shella. Ale po zmianie samochodu jeszcze nic nie wlewałem.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-12-2009, 16:27   

Nie wiem jak w 2.0 TDI ale w wersji z motorem HDI producent kategorycznie zabrania używania jakichkolwiek tzw. depresatorów pod rygorem uszkodzenia silnika. Radzę znaleźć stację z dobrym paliwem zimowym np Statoil, Shell i lać paliwo o niskiej temperaturze krzepnięcia niż eksperymentować. GTL Shella spisuje się dobrze do około -20 st. Gold Statoila do -22 st. Niektóre stacje Statoil (do sprawdzenia na stronie www.statoil.pl) posiadają w ofercie wersję Arctic Diesel z temperaturą krzepnięcia - 33 st.

Pozdr.

[ Dodano: 16-12-2009, 16:32 ]
Aha, warto pamiętać równiez aby w okresie najwiekszych mrozów nie jeździć z małą ilościa paliwa w baku tylko z pelnym zbiornikiem. Ma to na celu unikniecie osadzania sie kryształków lodu na ściankach zbiornika które potem mieszając się z paliwem mogą miec negatywny wplyw na pracę silnika.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Maciek40 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 inst +Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-12-2009, 17:08   

Podobnie jest w wersji 2.0.
 
 
kamilkampo 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DID Intense +
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-12-2009, 17:30   

Dzwoniłem też do serwisu i mi powiedzieli że taki dadatek można wlać bez problemu.
_________________
Kamil Mucha
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2009, 17:42   

kamilkampo napisał/a:
Dzwoniłem też do serwisu i mi powiedzieli że taki dadatek można wlać bez problemu.


jezdzilem kilka lat 1.9TDI w pracy mam 1.4 D4D kolejny 1.9TDI oraz 1.9CRDi i NIGDY niczego nie dolewalem zima do paliwa, czasem jak spadala temp ponizej -20 tankowalem zimowy olej napedowy,
Tobie tez radze "olac" wszelkiego rodzaju dodatki.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 16-12-2009, 18:19   

kamilkampo napisał/a:
Dzwoniłem też do serwisu i mi powiedzieli że taki dadatek można wlać bez problemu.


Ja na twoim miejscu podchodziłbym dosyć restrykcyjnie do takich zapewnień ze strony ASO. Zobacz co masz podane w instrukcji auta na ten temat i trzymaj się tego. Jak to się mówi: Lepsze paliwo jest tańsze niż stal, więc decyzja należy do ciebie...... :wink:

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-12-2009, 23:59   

Ja od początku tankuję zwykłego diesla na BP. Nigdy nie dolewałem żadnych zimowych dodatków do paliwa. Na szczęście nie miałem żadnych problemów z odpalaniem czy w ogóle jazdą podczas ostatniej zimy.
Co prawda takich wielkich mrozów nie było, ale parę razy temp. spadła w pobliże -20. ;)
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
VG 
Forumowicz

Auto: 2x Outek 2.0/2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 213
Skąd: Macowieckie
Wysłany: 17-12-2009, 09:11   

Lałem i leje XERMAMIC (50 ml na 60 litrow paliwa) w silniku 2,2 dci (te to są dopiero czułe na paliwo ! :cry: ) i do tej pory nie mialem problemu z autem i odpalaniem. W tym roku przy tych mrozach jakie juz mamy wczoraj nalalem 50 ml do Miska . W sobote i niedziele u mnie ma byc 16 stopni wiec przy gruncie bedzie ze 20.
 
 
tcic 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 DID Intense PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 38
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-12-2009, 12:50   

Ja byłbym bardzo ostrożny gdy auto jest na gwarancji. Serwisant może i powie: "lej Pan, lej Pan, będziesz Pan zadowolony....", tylko jak przyjdzie do awarii silnika lub osprzętu to bardzo szybko wyślą od badania próbkę paliwa. Jak się okaże, że miała dodatki to...... widzę czarno walkę o naprawę na koszt MMC Poland. Dobry będzie każdy pretekst do uniknęcia kosztów. Co innego po gwarancji...
A swoją drogą jeszcze nigdy nie zamarzło mi paliwo, ale jeżdżę tylko na Statoil.
 
 
Wazzi 
Forumowicz

Auto: Outlander intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2009, 13:44   

Od 5 lat mam tylko diesle ( 1,9 tdi i 2.0 TDI) i nigdy nie zdarzylo sie nawet ponizej -20 aby cokolwiek zamarzlo, wiec nei widze sensu dolewania czegokolwiek
 
 
Andrex 
Nowy Forumowicz
Andrex


Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2009
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-12-2009, 21:02   

Przypuszczam, że kategoryczny zakaz stosowania dodatków wynika z obawy producenta o możliwość uszkodzenia filtra cząstek stałych.
W służbowym samochodzie raz zamarzło mi paliwo i skończyło się 24 godzinnym postojem w ciepłym garażu. Od tego czasu stosuję dodatek STP. W moim Outku też go teraz dodałem, ale dla bezpieczeństwa w ilości o połowę mniejszej. Uważam, że sporadyczne zastosowanie dodatku nie powinno spowodować problemów z filtrem DPF ( bo o silnik się nie obawiam ). Przy mrozach poniżej -15 C nie chcę narażać się na problemy związane z zamarznięciem paliwa.
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 21-12-2009, 21:56   

Mysle ze dodawanie depresatorow nie ma zbytnio sensu.
Po pierwsze nie oplaca sie.Tankujac np.na Statoilu Golda za 60l zaplacimy 10- no 13 gr na litrze wiecej niz za Supre.Daje to jakies 7-8 zlociszy a STP kosztuje niemalo bo 18zl.A np Diesel Protector 22zl Porzadniejszy nawet 30zl -Diesel Skydd.
Po drugie ,gwarancja wyklucza dodatki.
Po trzecie paliwo takie jak DieselGold jest paliwem z wyzszej polki.
Po czwarte,chyba moj turboklekot jakby mniej go pije.
No i w koncu po piate -tez ma dodatki ,ktore uniemozliwjaja zamarzniecie paliwa.

"DieselGold Winter, szczególna dbałość o parametry zimowe oraz dynamiczne dostosowywanie ich do panujących temperatur, gwarantują bezproblemową eksploatację samochodów z silnikami wysokoprężnymi, nawet w ekstremalnych zimowych warunkach. Dla przykładu, wybrane stacje paliw narażone na występowanie największych mrozów, będą okresowo zaopatrywane w olej napędowy z temperaturą zablokowania zimnego filtra nawet poniżej -40st.C."

Dla zaiteresowanych dostepna mapka:

http://www.statoil.pl/fil...017_12_2009.JPG


Jezdze outkiem juz 3 zime i zero problemow i zero dodatkow.
Sugeruje szczegolnie w zime tankowanie paliwa na uznanych stacjach.

Przyczepnosci zycze... :P
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-12-2009, 23:04   

O ile wiem wszyscy liczący się dostawcy ON dostarczają paliwo w wersji zimowej więc po co kombinować? Łatwiej coś popsuć niż poprawić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.