Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] olej mineralny
Autor Wiadomość
joker 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-12-2009, 18:20   [1G 90-94] olej mineralny

Witam wszystkich mam pytanie odnośnie oleju,mam ochotę zalać mineralny i pytam was co o tym myślicie. Jak tak to jaki?
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 30-12-2009, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kazber 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 172
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-12-2009, 19:12   

Na jakim obecnie oleju jeździsz i dlaczego chcesz zmienić na mineralny? Ile ci bierze oleju na 1000 km?
_________________
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 29-12-2009, 19:24   

Ja osobiście docierałem silnik na mineralnym a teraz mam zalane valwolina 15w30
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-12-2009, 19:26   

joker napisał/a:
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie oleju,mam ochotę zalać mineralny i pytam was co o tym myślicie. Jak tak to jaki?

osobiscie odradzam, jesli niemozliwa jest jazda na syntetyku to zalej chociaz polsyntetykiem. Na mineral nie przechodz.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
joker 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-12-2009, 22:10   

Nie mam pojęcia jaki olej jest zalany. Dopiero co kupiłem,dolałem mineralny wywaliło spod filtra oleju. Mam filtr i myśle nad olejem. Wcześniej dymił cały czas na biało a spaliny śmierdziały paliwem. Ciśnienia nie sprawdzałem,nie wygląda to na uszczelkę. W oleju nie ma płynu i w płynie oleju. Spala?
 
 
Kazber 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 172
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-12-2009, 22:24   

Najlepiej było zapytać przy zakupie poprzedniego właściciela jaki miał zalany olej. Źle zrobiłeś, że dolałeś minerał nie wiedząc co jest dokładnie zalane. Radzę zmianę na półsyntetyk.
Co do dymienia na biało, jeśli nie ubywa ci płynu i nie bierze jakoś specjalnie dużo oleju na 1000 km to nie masz powodów do zmartwień. Jeśli świeżo po odpaleniu czuć paliwem to nie jest problem, gorzej jeśli na rozgrzanym też czuć paliwem. Wtedy trzeba szukać przyczyny albo w zapłonie albo za bogata mieszanka, przydałaby się analiza na analizatorze spalin. Trochę oleju ma prawo brać bo auto swoje lata ma.
_________________
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-12-2009, 22:27   

Ale bialy zaraz po zapaleniu czy bialy non stop?
Generalnie kolor bialy nie wrozy nic dobrego niestety :? Moze byc uszkodzona uszczelka pod głowicą lub np w skrajnych wypadkach pekniecie glowicy silnika.
Natomiast przy niskich temperaturach mozliwe ze to po prostu para wodna po spotkaniu z niska temperatura otoczenia.
Pojezdzij troche i obserwuj stan oleju. osobiscie nie polecam lania mineralu bo on nic nie pomoze. W najgorszym wypadku zalej polsyntetykiem.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
joker 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-12-2009, 22:51   

Dymił cały czas jak było zimno. Podczas jazdy mniej,na ciepłym silniku też śmierdziało paliwem. Ma na to wpływ czujnik położenia przepustnicy, jest urwany kabel. Nie ma też ssania. Z góry wielkie dzięki.
 
 
Kazber 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 172
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-12-2009, 23:04   

skoro nie sam ssania i jest urwany kabel od położenia przepustnicy to właśnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. U mnie jak jest zimno też dymi i z tego co widzę u innych też jest to normalne eclipse tak ma że jak trochę postoi to w wydechu lubi się zbierać woda i trochę czasu mija zanim ją wygoni. Z tego co mi wiadomo czujnik położenia przepustnicy wpływa na dawkowanie paliwa stąd też zapach paliwa z wydechu. Zacznij pracę od zrobienia tego czujnika, jeśli dalej nie będziesz miał ssania to może być problem z ECU. Pali ci się kontrolka Check Engine?
_________________
 
 
joker 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclips 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 14
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-12-2009, 23:43   

Nie nie swieci. Żarówka jest bo na zapłonie się świeci. Ogólnie chodzi w miarę równo.
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 30-12-2009, 01:54   

Olej mineralny to raczej do golfów II się leje. :wink: No chyba że masz na myśli coś o wysokich parametrach lepkości bo masz zamiar się po ścigać jakieś 15W60 ?

Ok żartuje. A na poważnie to silniki w Ecli "Zasadniczo" nie powinny dostawać oleju mineralnego.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 30-12-2009, 08:49   

[quote="HouseM"]Olej mineralny to raczej do golfów II się leje. :wink: No chyba że masz na myśli coś o wysokich parametrach lepkości bo masz zamiar się po ścigać jakieś 15W60 ?

Moge napisać taki przykład. Jakiś czas temu miałem robiony remont kapitalny a przed nim silnik był zalany olejem valwoline 15w30, który zrobił jakieś 1300 km. Po rozkręceniu silnika na tajle zobaczyłem sam syf (czarny brzydki olej). Gość który robił mi remont też ma eclipsa dlatego się nie bałem że, coś spartoli. On osobiście powiedział że jeździ na mineralnym (polskim oleju) bo bynajmiej ma czyste wnętrze silnika nawet przed samą kolejną wymianą. Dlatego docierałem silnik na mineralnym. Sam zrobiłem experyment z tymi olejami. Zrobiłem tak " wziołem dwa zawiasy ale takie same i karzdy zamoczyłem w danym oleju tak przez 5 min a potem zaniosłem je na swierze powietrze pod balkon żeby nie padało na nie. I morzecie wierzyć lub nie ale po miesiącu zawias, który był zamoczony w mineralnym działał 5 razy lepiej niż ten w syntetyku :p )
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 30-12-2009, 11:08   

Nikoś napisał/a:
Dlatego docierałem silnik na mineralnym.

Bo na minerale sie dociera silnik ale przez krótki czas a potem wlewasz olej docelowy.




joker napisał/a:
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie oleju,mam ochotę zalać mineralny i pytam was co o tym myślicie. Jak tak to jaki?


Kup filtr oleju, kup LM 10w40 MOS2 albo Valvoline Max Life 10W40 ,stary olej spuść ale wcześniej kup Millers'a do czyśczenia silnika albo STP taki środek wlewasz do oleju auto chodzi przez 10 minut ,spuszczasz olej zdejmujesz miske i myjesz z całego syfu potem przykrecasz zalewasz któryś z tych 2 olei i śmigasz ...

Mogą gdzie nie gdzie wyjść jakieś wycieki jeśli użyjesz Valvo ,bardziej polecam ten pierwszy olej ,świetnie trzyma ciśnienie i popychacze na nim nie klepią no i dobrze chroni serce silnika :)





Co do dymienia to zależy, za pewne to woda jak ktoś wyżej pisał albo głowica.

Problem ssania to krokowy uszczelka kolektora dolotowego badz przepustnicy albo termostat, walczyłem z tym wiele razy ,jak nie masz ssania przy odpalaniu to potrzymaja go na gazie do 2000 rpm zaraz pod odpaleniu zeby cisnienie oleju poszło do góry zeby silnika nie zatrzeć
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 30-12-2009, 15:59   

witam ja miałem 10w40 valvoline teraz zmieniłem na 15w40 valvoline jak narazie jest git bo przestał podbierac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.