Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik położenia wału
Autor Wiadomość
Seven
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2010, 12:25   Czujnik położenia wału

Cześć

Czy ktoś wymieniał kiedyś czujnik położenia wału w VR4 z 92 roku ?

Evil Empire Performance sprzedaje dwa osobne czujniki: Crank Angle sensor i Cam Angle Sensor obydwa po ~80 funciaków, ale z tego co wyczytałem pierwsza generacja miała jeden czujnik odpowiedzialny za obydwie rzeczy.

Wygląda na to że 3sx sprzedaje za to Crank (Cam) Angle Sensor - On Cam/Head za 500 dolców.

Jeśli pasuje mi tylko ten za 500 dolców, to chyba skuszę się i napadnę jakieś zwłoki 3000gt po używkę. Ma ktoś jakieś zdjęcie jak ten czujnik jest montowany? Rozumiem, że to jest środkowa wtyczka po lewej stronie silnika?
 
 
Devill 
Forumowicz


Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 306
Skąd: Z daleka
Wysłany: 28-07-2010, 13:28   

wymieniałem go w SLu, dość droga sprawa :roll: niestety...
 
 
 
Seven
[Usunięty]

Wysłany: 28-07-2010, 13:46   

Teraz wczytałem się w 3si i piszą że to może być też cieknący/zwalony ECU lub PTU (Power transistor unit).

Symptomy - czasem jak chcę odpalić to nie zakręci wcale tylko kliknie (cofam kluczyk i odpala normalnie)... po odpaleniu na zimnym silniku działa w porządku, a kiedy się rozgrzeje odcina mi całkiem moc i zdycha. Po tym odpala, ale zaraz zdycha jakby nie dostawał paliwa. Jak się trochę wystudzi to odpala normalnie.

Może być tak że przeskoczył pasek i czujniki się nie mogą zgrać? Ale wtedy dlaczego tylko na gorącym silniku ...

Przed wymianą czujnika jak się u ciebie zachowywał ?
 
 
Devill 
Forumowicz


Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 306
Skąd: Z daleka
Wysłany: 28-07-2010, 14:30   

U mnie bylo tak, ze na strasie mi zgasl i nie szlo odpalic, czekalem nawet jak wystygnie i nic. Lawetom zajechał do serwisu i tam okazało się, że padł ten czujnik. Po wymianie wszystko było ok.
 
 
 
Seven
[Usunięty]

Wysłany: 04-08-2010, 11:32   

Cześć

Zrobiłem jeszcze raz diagnostykę tym razem nie w Mitsubishi i wyskoczył mi zwalony czujnik spalania stukowego. To może być powód odcinania mocy.

numer katalogowy to MD159216

Widział ktoś gdzieś w Polsce takie czujniki nowe? Intercarsy nie mają, na allegro nie widać.
Na ebay znalazłem w nie najgorszej cenie, ale "west coast USA"
Evil empire performance też mają niby za 89 funciaków, ale może ktoś widział gdzieś w Polsce?
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 04-08-2010, 12:10   

W Polsce jedynie serwis cena ok 900zł i do 2 miesięcy czekania, możesz też zadzwonić do Top End Power może oni ci załatwią bo ciągają graty z USA. Przy uwalonym czujniku stukowym silnik nie będzie pracował optymalnie i auto będzie słabsze ale powinno odpalać czy to na zimnym czy na gorącym silniku musisz mieć uwalone coś więcej, przy takich objawach zaczyna się od sprawdzenia ECU.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
Devill 
Forumowicz


Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 306
Skąd: Z daleka
Wysłany: 04-08-2010, 13:49   

czy czujnik stukowy to nie czasem ten kolo wtryskow ?
 
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 04-08-2010, 15:06   

Czujnik stukowy siedzi między głowicami pod kolektorem dolotowym.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
Devill 
Forumowicz


Auto: 3000gt x2 TT 91 & SL 95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 306
Skąd: Z daleka
Wysłany: 04-08-2010, 16:53   

ja go zamawialem z allego, placilem jakies 100zl + wysylka
 
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 04-08-2010, 18:58   

Tak ale kupiłeś używkę za 100zł a kolega Seven napisał wyraźnie że interesuje go nowy, poza tym wiele używek pochodzi z przegrzanych silników przeznaczonych do rozbiórki i do niczego się nie nadają tak że z używkami wcale nie jest tak różowo :)
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
sebabvb 
Nowy Forumowicz

Auto: GTO VR4 TWIN TURBO 1992
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Clonmel/Płock
Wysłany: 04-08-2010, 22:20   

witam.
mam problem z moim gto vr4 1992 rok import z japoni.
mianowicie kupilem auto z uszkodzona turbina.
wymienilem turbine i latal jak ta lala i ktoregos pieknego dnia przejechalem powiedzmy 1km i silnik zdechl. zostawilem auto do rana. na drugi dzien odpalil i chodzil bez problemu. po paru dniach znowu po odpaleniu i przejechaniu kilku km padl i cisza. na nastepny dzien odpalil i gitara. potem to juz coraz czesciej nie odpalal albo odpalal i gasl po 1,5 minuty.
i tak kilka dni. sprawdzilem i okazalo sie ze nie ma iskry. teraz wogule nie chce odpalic. podlaczalem komputer .....raz sie komunikuje raz nie zalezy od humoru. jak sie skomunikuje to wywala wszystkie bledy tj. o2 sensor, crank sensor, tps sensor no wszystko co pod maska. przypadkowo odkrylem ze podloga po stronie pasazera w polsce po stronie kierowcy jest mokra. wyjalem fotele i wykladzine juz jest sucho. modul zachowuje sie poprawnie po wlaczeniu zaplonu check swieci okolo 5 sek. i gasnie. zasilania na cewkach sa. czy ma ktos schematy elektryczne ???????????????????
prosze o podpowiedzi,z gory dziekuje.
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 05-08-2010, 09:25   

Jak są problemy z komunikacją i wywala wszystkie błędy naraz to ECU do sprawdzenia, rozbierz ECU i sprawdź kondensatory w 1g wyciek elektrolitu z kondensatorów to norma i często powoduje uszkodzenia obwodów ECU.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
sebabvb 
Nowy Forumowicz

Auto: GTO VR4 TWIN TURBO 1992
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 11
Skąd: Clonmel/Płock
Wysłany: 05-08-2010, 21:35   

rozebralem wczesniej juz ecu i nic wszystko wygladalo czysciutko. nie ma zadnych wyciekow z kondensatorow. gdy wlaczam zaplon pompa paliwa sie odzywa no i slychac jak modul odpala elektrozawory pod maska. takze ecu jest raczej ok.
 
 
Seven
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2010, 09:16   

No więc update ... pół silnika trzeba rozkręcić żeby się dobrać do tego czujnika cholernego, ale udało mi się z bratem wymienić ten bajer. Stary czujniczek miał naderwany kabel i pewnie dlatego czasami wariował. Natomiast problem z odcinaniem na gorącym silniku nie ustał ... (zatrzymaliśmy się na przejeździe kolejowym jak w jakiejś kiepskiej komedii).

Zaczynam się zastanawiać czy to nie jest raczej problem z ciśnieniem paliwa - pompa paliwowa, filtr paliwa albo moduł rozdzielania paliwa.
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2010, 18:06   

Sewen mi to wygląda na uszkodzone wtyczki i kable, tam powstaje przerwa. Dłubaniny do groma. Miałem podobny efekt ok. 2 lata temu, okazało się, że przerwa była na kablu od przekaźnika wtrysków do opornicy wtrysków. Kabel wyglądał na sprawny, przekaźnik łapie, na wtryskach jakieś napięcie jest, izolacja cała, a jednak miał przerwę w postaci końcówki produkcyjnej oblanej jednolitą izolacją.

PS: powodzenia w robotach.......................... i dużo cierpliwości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.