Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Z motyka na Slonce?
Autor Wiadomość
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-08-2010, 19:32   Z motyka na Slonce?

Witam. Tradycyjnie przepraszam za brak polskich literek. Bardzo chcialbym dowiedziec sie o roznicach miedzy 12v a 24v. Czy np. osprzet tzn. pompa wody, sprezarka zimna, alternator, rozrusznik itd. sa rozne? Pytam dalej- czy instalacja elektryczna 24v bardzo sie rozni od 12v? Chodzi mi dokladnie oto, czy wystarczy tylko przerobic wiazke 12v czy jednak tak sie rozni, ze lepiej zrobic ja od nowa? Zapytam jeszcze dalej- komputer i inne ustrojstwa rowniez sa inne? Pytam poniewaz jestem milimetry od kupna 24v i jak na ta chwile nie wiem na co sie porywam. Za wszelkie pomocne informacje chyle czola... Pozdrawiam! :wave:

[ Dodano: 17-08-2010, 20:40 ]
Jej no... Czytacie wiec pomozcie..! :hello1: Plisiu...
 
 
 
Rech 
Nowy Forumowicz
MituSake

Auto: Sigma :D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 8
Skąd: Uć
Wysłany: 17-08-2010, 20:47   

POmpka paliwa, pompa wody, klima oraz rozrusznik sa takie same dalej nie wiem ;] ale wydaje mi sie ze 85% czesci jest tych samych
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-08-2010, 20:50   

kurcze dziekuje! To juz dla mnie duzo znaczy!
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 17-08-2010, 20:58   

Pompa płynu chlodniczego, i sprężarka klimatyzacj, jest inna i tak samo komp. Instalację elektryczną,trzeba tylko przerobić.

[ Dodano: 17-08-2010, 21:02 ]
Do tego potrzebujesz kogoś kto ma dużą wiedzę i dokumentację by móc zrobić to jak należy.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-08-2010, 21:45   

ja właśnie ogarniam kolejny swap , oto co musisz zrobić (o ile wszystko spamiętam)
1. węże od klimy przy kompresorze (nie koniecznie kompresor - mój z 12v pasuje)
2. cała wiązka silnika i część z pod maski , wszystko co idzie do ECU no i samo ECU.
3. wszystko co musisz wymienić w silniku 24v - to oczywiste
4. alternator pasuje , pompa wspomagania pasuje
5. jeśli masz automat , to trochę więcej kabelkowania w wiązkach ale generalnie jak przełożysz wiązkę z automatu to nie ma problemu o ile ma ten sam komputer.(ta sama ilość wtyczek)
6. duuużo chęci i minimum 4 dni w pełnym rynsztunku narzędzi.
7. na wyjmowanie i wkładanie silnika powinna być druga osoba.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-08-2010, 23:09   

Kto nie ryzykuje ten nie ma. Chyba... Jutro jade po v24 i najpierw remont itd. Najwyzej bede plakal... Nie pali mi sie. Wszystkich czytajacych zapraszam do moich poprzednich wypocin i moze wtedy zrozumiecie moj poryw. Przez ok. 15-17 m-cy gdy posiadam Sigme wydalem juz ponad dwa razy x gdzie iks jest wartoscia ktora zaplacilem za auto i... ...i tak jestem uparty... Nie ma doktora na moje 12v. A moze zle trafialem..? Prawdopodobnie nikt nie chce ryc w starym aucie (oldskolowym youngtimer'ze) jesli ma do wyboru proste wymiany, naprawy itd. i pewne pieniadze. I tak kocham to auto. Jesli sie myle prosze o weryfikacje- Ilosc Sigm (produkcja) oscyluje miedzy 60 a 70 tys. przez te kilka lat? Pytam poniewaz nie wiem kompletnie. No i jeszcze tylko to- ostatnio na ul. Kraszewszkiego w Poznaniu skonczyl mi sie wachacz. Normalnie rozpadl sie. Kolo sie otworzylo na swiat. A tez mial byc SET ( zainteresowani wiedza o kogo chodzi). I juz nie mial byc ze wspawanym sworzniem. Mial byc prawdziwy. Po kilku m-cach po wymianie, a chwile przed zablokowaniem polowy dzielnicy, dowiedzialem sie, ze to pukanie to spaw puscil. Krew mi sie nie gotowala... Od razu parowala... Ale zyje nadzieja, ze kiedys spotkamy sie na ulicy... Niewazne... Zemsta Ukrainy... Tak to teraz tlumacze, przeciez wykonanie solidne, dziur nie bylo a jednak kolo sie otworzylo. Czekam jeszcze tylko na list od MPK z odszkodowaniem za wstrzymanie ruchu. Drobiazg... :lol: .I ta pomoc drogowa..., i ta Policja i Nadzor Ruchu Drogowego i pogotowie MPK i ci ludzie w tramwajach i autobusach, ktorzy wysiadali ze srodkow komunikacji miejskiej i kamienowali mnie wzrokiem bo "zle stanal i przez niego sie spoznie do pracy"'... I prawdopodobnie dlatego uwazam ze gdy zrobie przeszczep serducha w aucie moje zycie sie odmieni... Nadzieja Matka mniej madrych... Rozpisalem sie, ale przypuszczam, iz tylko dlatego, ze dzieki temu otrzymam potrzebne mi informacje... Badzcie ciut wyrozumiali. Nie negujcie mnie z gory. Mam Sigme jak Wy, dbam o Nia jak o wszysko co posiadam. Chucham, pieszcze i masuje. Za kazdym razem gdy wsiadam do tego niby starego auta, zawsze mam pewnosc, ze gdziekolwiek jade- dojade. Co mi po srodkach jesli i tak te srodki wiedzy nie kupia... Podzielcie sie wiedza... Dzieki. Czesc. :lol:
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-08-2010, 02:37   

Cytat:
(nie koniecznie kompresor - mój z 12v pasuje)


Bartek w kombi są inne kompresory niż w sedanach. Pozatym kompresory od 12 ma inne koło pasowe ( mniejsza liczba rowków ) tak samo jest z alternatorem. Więc niewiem jak ci to wszystko pasuje. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-08-2010, 09:24   

koło pasowe siedzi na 6 śrubkach i można je przełożyć w ciagu 15 minut :] a alternator mam 110a od 3000 gt , poza tym też można przełożyć koło pasowe :)
w ostateczności można założyć węższy pasek.. jak ktoś musi :) - dam fotki dziś :)
ps. kompresor w sedanie rzeczywiście jest inny - jakby ktoś chciał mam dobry kompresor na r12 do 24v :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-08-2010, 14:56   

Cytat:
koło pasowe siedzi na 6 śrubkach i można je przełożyć w ciagu 15 minut :]


Bartek rozumiem że mówisz o kole od kompreaora. Życzę powodzenia, koła te różnią się od siebie nie tylko szrekością paska. Jak byś dobrze popatrzył, zorientował byś się, że mają różne srednice :!: :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-08-2010, 15:36   

Tak - mówiliśmy o kompresorze. Przykładałem zdjęte koło z kompresora 24v do mojego - nie chciało mi się demontować mojego , ale na oko wygląda ze jest średnica identyczna - przynajmniej osadzenia - pasek rzeczywiście jest nieco mniejszy. Całość pasuje jak na moje oko. zapodam zdjęcia :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-08-2010, 16:40   

Bartek. Odkręcić, przymierz i dopiero się wypowiadaj. Bo na oko to pies zdechł. :D
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-08-2010, 21:47   

JEST!!!!! Kupiony komplet tylko bez rozrusznika. A teraz minusy... Nie ma wlasnie tego rozrusznika ale moze od 12v jest ten sam. Wiazka ucieta przy komputerze...........Komputera bede szukal. Glupie pytanie- ECU to to nad prawa stopa mojej zony? Tylko, ze kiedys to widzialem u siebie w 12v, a porownujac z ofertami KUP JUZ troche sie zdziwilem widzac dwie wtyczki. Ja mam trzy i milion kabelkow. Przypuszczam, ze dla Was moze to niemadre pytanie, ale czy dobrze kojarze? A, no i prawdopodobnie bede mial rowniez ekranik w m-cu gdzie te pokretla, tylko czekam na kompletna wiazke. Niestety prawdopodobnie obecnemu wlascicielowi nie bedzie chcialo sie calej wiazki wyciagac i wiem, ze ja utnie i powie nie dalo rady i bede musial kombinowac. A teraz troche humoru... Zawiozlem silnik do agtuning i pytam- zrobicie mi remont i przekladke? I ta panika w oczach!!! Wiec mowie, ze to taki sam jak od 3000gt i moze zastanowimy sie nad jakimis turbinkami? I pytania czy mocowania te same itd.? Gdy ostatnio tam bylem uslyszlalem wprost, ze to jest samochod ktorego nikt w tej firmie nie chce robic. Wiadomix- stare auto, pojecia zero i zarobek taki sam jak zero. Ale podjeli sie. Oczywiscie o postepach bede informowal. Dziekuje Wam za wszelkie porady odkad jestem na forum. Pozdrawiam!!!
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-08-2010, 22:39   

...dla mnie bzdury - zostawiasz silnik w firmie która się nie zna ? 12v jak i 24v jest stosunkowo prostym silnikiem - jezeli miałes problemy zwiazane z obsługą silnika 12 zaworowego w który 3/4 sigm jest wyposażona to wkładając 24v / w dodatku po jakimś tuningu/ to myslisz że skończą się twoje problemy.Problemy się nie skończą a powiększą . co do silnika sigma /3000Gt owszem z wyglądu jest taki sam ale różnice są w szczegółach , uturbianie wolnossaka nie ma sensu ,lepiej załozyć ori bi-turbo .
Dla mnie to sam prosisz się o kłopoty ...związane z mechaniką silnika. cyt.
stare auto, pojecia zero i zarobek taki sam jak zero. Ale podjeli sie.
Widzisz - róznice są w tym że na forum są ludzie których prosisz o wskazówki itd ...są osoby które mają wiedzę techniczną na temat 6g72 , mieli te auta w kilku egzemplarzach itd ...robili przekładki silnika z 12v na 24 v , niektórzy rozkręcali silniki w przysłowiowy mak ...myślę ze za te pieniadze co zapłacisz firmie tuningowej miałbyś naprawdę dobrze zrobiony silniczek przez chłopaków z forum ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-08-2010, 23:14   

Napisalem Zbyszku monolog ale go skasowalem i pisze od nowa. Naprawde doceniam chlopakow z forum za ich wiedze. Ja takiej nie mam i dlatego pytam. Wydaje mi sie ze rowniez po to jest to forum. I wiem , ze na pewno daliby rade mi pomoc fizycznie. Ale niestety kazdego ogranicza czas i inne,mniej wazne wartosci. Piszesz, ze uturbianianie nie ma sensu. Wszystko ma swoje za i przeciw. Ech... A po trzecie nie stanowi dla mnie najmniejszego problemu rozebranie silnika z lat 90-tych i jego zlozenie. Problemem dla mnie sa tylko te kabelki i cala reszta szczegolow. Zbyszek- absolutnie nie mam nic przeciwko Twojej wypowiedzi, wiedzy i daleki jestem od spierania sie z Toba. Wiem, ze Ty rowniez. Potrafie kulturalnie zachwalac czarne i tolerancyjnie wysluchac wartosci rzeczy bialych. Pozdrawiam.
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-08-2010, 23:51   

Zgodzę się że Zbyszkiem, uturbienie wolno sala mija się z celem. Szczerze mówiąc niewiem czy jest to wykonalne na tym bloku.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.