Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6 16v] wymiana szczęk hamulcowych, układ zapłonowy
Autor Wiadomość
Alien161 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 03-01-2013, 13:46   [Cari 1.6 16v] wymiana szczęk hamulcowych, układ zapłonowy

Witam wszystkich w Nowym Roku i życzę jak najmniej awarii i pociechy ze swoich mechanicznych dziewczyn :) .

Wracam do pytania.
Muszę wymienić tylne okładziny i chciałbym to zrobić sam, pytanie moje czy musze odkrecać piaste z łożyskiem żeby to zrobić? czy istnieje jakaś instrukcja, a może udałoby nam się ją stworzyć?

drugi problem, chciałbym strzelić w 10 tke a nie bładzić, nie wiem czy to świece, czy kable, czy cewka. Mianowicie auto szarpie przy ruszaniu i jest coraz gorzej, musze mu dawać duże obroty i kombinować sprzęgłem żeby w miare elegancko ruszyć, jak już ruszę i obroty utrzymują się powyżej 3 tys wszystko jest ok ale miedzy 2-3 przy redukcji biegu lubi sobie szarpać i się dławić. Jak sprawdzić co padło, nie chce wydawać zbędnie pieniędzy. Pozdrawiam wszystkich i dzięki z góry za każdą odpowiedź.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23648
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-01-2013, 18:11   

Szczęki dasz rade wymienić bez demontażu piasty, aby sprawdzić co dostaje przebicia w układzie zapłonowym trzeba zdemontować fajki z cewkami i przewodami oraz organoleptycznbie określić, świece to nie jest duży wydatek więc warto wymienić.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Alien161 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-01-2013, 19:19   

hehehe organoleptycznie ok czyli jakie beda objawy?? zużycia
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 03-01-2013, 19:58   

Popękane lub nadpalone gumy/kable. Poprzepalane sprężynki na końcówkach. No i świece czorne, tłuste poupalane to tak organoleptycznie :mrgreen: i przed wykręceneim świeczek przyświeć w gniazda latarką czy oleju w nich nie ma.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 03-01-2013, 23:19   

U mnie takie szarpanie występowało jak kable były do wymiany, później powtórzyło się to i okazało się że jedna z fajek miała uszkodzenie pod kapturkiem. Winny może być też olej w gniazdach świec, ale jak jest go mało to niekoniecznie.
Tak jak pisali koledzy, jeśli jesteś pewien że są sprawne wymienione elementy to przechodzisz od pierwszego do ostatniego:
- świece
- kable
- fajki
- cewki
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Alien161 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-01-2013, 13:27   

Panowie zgłupiałem, pierwszy raz mam taki problem, głupie pytanie ale gdzie tu są świece i które to te kable jakoś nie mogę sobie z tym poradzić




Jakbyście mogli zaznaczyc mina zdjęciu i te cewki durne i w ogóle jak to idze bo zgłupiałem w tym silniku. Uczyłem się na starych vw a tam jest inaczej ;p
 
 
gallus87 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 90 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: Mikołów
Wysłany: 04-01-2013, 13:58   

wiec tak:
kolor czerwony cewki
zielony kable Wn
błękitny świece (dwie są schowane pod cewkami)- 1 cewka "obsługuje" dwie świece

http://przeklej.net/image_details/43502.html
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 04-01-2013, 17:07   

W kolejności:
1) Ściągasz wtyczki z cewek.
2) Odpinasz przewody WN od cewek (pociągasz) i kable wyciągasz z gniazd (mogą dość mocno siedzieć, ciągnij za gumę żebyś nie urwał kabla).
3) Odkręcasz cewki (po dwie śrubki M6 na każdej).
4) Wyciągasz cewki razem z fajkami (tutaj raczej luźniej wyjdą).
5) Patrzysz w gniazda czy nie ma w dole oleju, jeśli jest to wydmuchać/wytrzeć ile się da.
6) Odkręcasz świece nasadka M16 (najlepiej przystosowaną do tego z gumą w środku, do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)

Jaśniej się nie da :D

PS: Z moich obserwacji sama obecność osłonek na przewodach WN jest niepokojaca. Takie osłonki praktycznie nic nie dają, co moze oznaczać że ktoś dla picu załozył osłonki żeby nie było widać przebicia (co nie znaczy że go nie ma :D ). Więc przewody moim zdaniem do wymiany.

Przewody możesz sprawdzić (ale tylko częściowo):
- Ściągasz te osłonki i od razu w kosz/do pieca.
- W nocy (w całkowitej ciemności) pryskasz wodą na kable i cewki i sprawdzasz czy nie skacze gdzieś wyraźna iskra (jak będą malutkie iskierki to nic nie szkodzi, u mnie tak jest ale zero szarpania i spalanie w normie).

Swiece to już ktoś pisał:
Jeśli sa okopcone/osmalone/białe/pęknięte to tez do wymiany. Mogły też się zużyc po prostu i to zaobserwujesz po nierównych/wypalonych krawędziach elektrody.

Cewki ciężka sprawa, najlepiej podmienić ze sprawnego samochodu, podobnie fajki.
Podaję koszty:
- świece NGK/Denso ~40zł
- kable NGK ~ 110zł
- fajki OYODO ~100zł/2szt (lub uzywka oryginalna)
- cewki róznie... ale spodziewał bym się od 150/szt. uzywka
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Alien161 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-01-2013, 17:49   

czy o takie przewody chodzi? http://allegro.pl/przewod...2877356560.html

cewek rozumiem jest tyle co świec czyli 4?

scoratir Dzięki za jasną instrukcje
Trochę ceny mnie przestraszyły mam nadzieję, że skończy się na kablach.

[ Dodano: 04-01-2013, 17:55 ]
i jeszcze pytanie czy tak wygląda komplet cewek do mojego auta?
http://allegro.pl/mitsubi...2849087827.html
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 04-01-2013, 18:24   

Przewody dokładnie takie.
Cewki są dwie... za zdjęciu kolega oznaczył czerwonymi kółkami... takie prostokątne. Do cewek od dołu podpięte są fajki. Da się je ściągnąć i wymienić, u mnie ostatnio jedna się zepsuła. W ciągu 150-200km było wyraźne pogorszenie jazdy... i spalanie chyba wzrosło(nie jestem pewien).

Sprawdzaj w takiej kolejności jak napisałem: świece, kable, fajki, cewki. Jak świece będą kiepsko wyglądały to do wymiany, jak będą dobre to kable... itd...

Cewki takie jak podałeś na aukcji, z tym że nie masz pewności czy są sprawne. No i na tej aukcji są cewki razem z kablami, ale nie wiem czy one tez wchodzą w cenę aukcji.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Alien161 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 99 comfort sed
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 32
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-01-2013, 21:24   

Problem rozwiązany. Całe szczęście były to świece :)
Szczęki też wymienione :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.