Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Wymiana maglownicy przekładni kierowniczej
Autor Wiadomość
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 06-08-2009, 08:38   [EA6A/W 2.0TD] Wymiana maglownicy przekładni kierowniczej

wczoraj odebrałem Gala od mechanika po wymianie maglownicy kolumny kierowniczej , powodem wymiany był dość obfity wyciek oleju z tego elementu lecz wspomaganie chodziło bez zastrzeżeń (leciutko i cichutko) , maglownice używaną dorwałem od jednego z naszych Mitsumaniaków więc z pewnej ręki :D dodatkowo mechanik wymienił mi 3 paski (alternator, pompa wspomagania, pasek kilmy)
po zajechaniu do domu zauważyłem że wspomaganie jest jakby twardsze i najgorsze .. kiedy w miejscu kręce kierownica to drży cała i hałasuje pompa wspomagania ! więc zawróciłem do mechanika po wyjaśnienia o co kaman na starej maglownicy tak nie było :|
argumenty obronne mechanika to :
- świeży olej ,możliwość wystąpienia burzowin w oleju
- świeży pasek na pompie i dlatego drży bo dostaje większe obciążenie niż na starym pasku

ogólnie powiedział mi że jeżeli te objawy nie ustąpią po 2 dniach to mam do niego przyjechać ale przypuszcza że to wina pompy która pretedentuje już do wymiany !! dla mnie to szok , jest gorzej niż przed wymianą ..
co o tym sądzicie ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
Ostatnio zmieniony przez robertdg 10-01-2010, 14:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-08-2009, 10:57   

Argumenty mechanika do mnie nie przemawiają, szczególnie ten o nowym pasku. To jakaś totalna bzdura.

Ale możliwe, że pompa nie daje rady z ciśnieniem z nową maglownicą. Tam były wycieki więc mogło być mniejsze ciśnienie.

Czy to drżenie nie łączy się z ze zmiennym oporoem układu kierowniczego? Na zasadzie jest wspomaganie i go nie ma? Gdy pasek jest troszkę za luźno potrafi wystąpić taki objaw. Kierownica idzie bardzo ciężko i drży wszystko. Sprawdź naciąg paska od wspomagania. Naciąga się poprzez przestawienie pompy. Ten pasek nie piszczy....
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 06-08-2009, 11:34   

wspomaganie nie zanika podczas drżenia , jest jakby stałe tyle że trochę twardsze niż przed wymianą pasek sprawdziłem zaraz po przyjeździe od mechanika i jest dość mocno naciągnięty i nie piszczy
kurcze zastanawiam się gdzie mechanik mógł coś spieprzyć podczas wymiany ...
a jeżeli rzeczywiście pompa jest do wymiany to mam szukac używki czy spróbowac zregenerować ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-08-2009, 11:36   

Ten pasek nie zapiszczy. Moze napedzac pompe ale sie slizgac, przez co predkosc obrotowa pomy nie rowna sie predkosci obrotowej paska. Popros kogos zeby krecil i zobacz czy sie nie slizga.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-08-2009, 18:35   

Ale ja nie rozumiem jednego. Skąd aż trzy paski? Nie ma dwóch wieloklinowych?
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 06-08-2009, 19:19   

szczerze to nie zastanawiałem się nad tym myślałem że są osobne do alternatora , pompy wspomagania i klimatyzacji :scratch:
rozmawiałem dziś z wujasem mechanikiem co on sądzi na ten temat i stwierdził że niestety pompa już niedomaga na starej przekładni był wyciek i ciśnienie było mniejsze więc pompa miała lżej teraz jest szczelna przekładnia więc ciśnienie wzrosło i pompa nie daje rady ponieważ wcześniej musiała być męczona przez poprzedniego właściciela :( nie orientujecie się czy pompy wspomagania są takie same do benzyniaków i do diesli ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-08-2009, 20:10   

Czyli tak jak ja obstawiałem w pierwotnej wersji. Ale pasek warto sprawdzić.

BTW w dieslu są 3 paski. Wielorowkowy od wspomagania i ten sam typ od klimatyzacji, a od altka klinowy.
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 06-08-2009, 20:19   

a co do paska sprawdziliśmy z wujasem i jest dobrze naciągnięty nie ślizga się
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-08-2009, 22:59   

Owczar napisał/a:

BTW w dieslu są 3 paski. Wielorowkowy od wspomagania i ten sam typ od klimatyzacji, a od altka klinowy.


A widzisz - człowiek uczy się całe życie :)
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
Constans 
Forumowicz


Auto: Galant GLS 2.0 TD 98 EA6W 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-03-2010, 20:37   

Zauważyłem ostatnio u siebie, że przy skrajnych położeniach kierownicy, zaczyna mi coś popiskiwać pod maską. Pompa? Pasek? Czy jaki czort? Przy manewrach na parkingu trochę to irytujące.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2010, 20:50   

Constans, pasek klinowy lub pasek od pompy wspomagania. Pompa jest napędzana pośrednio przez pasek klinowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.