[CAxA] Jak się dostać do mechnizmu wycieraczek? |
Autor |
Wiadomość |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 20:16 [CAxA] Jak się dostać do mechnizmu wycieraczek?
|
|
|
Mam prośbę do kogoś kto to robił. Napiszcie z której strony sie do nich dostać bo ostatnio w moim CAO coś pykło/spadło i nie chodzą (silniczek działa).
Ewentualnie się później do FAQ przeniesie. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 28-02-2010, 03:05, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2006, 20:34
|
|
|
Ficiu, niestety chyba polamala sie slawna "kulka"
Jedym slowem przewalone bo osobno jej nie kupisz a wyglada na taka warta 10groszy.
Cale prowadnice bedziesz musial gdzies zdobyc.
Sa polsrodki, ja np, takim mocnym klejem ja sklejam ale wycieraczki nie chodza jak powinny, a poza tym raz na jakis czas znow spada. Ostatnio odpukac od czasow zimy nie spadly ale w kazdym momencie to sie moze stac, a oczywiscie stanie sie to w najmniej dogodnym momencie bo podczas deszczu.
Caly czas sie przymierzam do kupna gdzies na allegro calych prowadnic.
Pewnie dopiero dojrzeje do tego gdy juz mi zerzra pol nerwo.
Proponuje teraz wymieniac. Ja rowniez chyba poszukam.
Jakbys mial jakis namiar to daj znac.
U nas w CAO wystarczy sciagnac ta oslonke z podszybia i widac caly mechanizm.
Co do Colta z tematu to niestety nie wiem czy jest taka sama sytuacja. |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 19:15
|
|
|
kaeres napisał/a: | Ficiu, niestety chyba polamala sie slawna "kulka" |
Nie tyle płamała co przecieła/pękła na pół. Jakoś to załozyłem bez klejenia na razie działa ale na najszybsze obroty w czasie deszczu chyba się ich nie odważe włączać
kaeres napisał/a: | U nas w CAO wystarczy sciagnac ta oslonke z podszybia i widac caly mechanizm. |
Najpierw odkręcamy wycieraczki, aby je zdjąc muszą być w pozycji "podniesione" |
|
|
|
 |
nippo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2006, 10:10
|
|
|
mialem kiedys ten sam proble, wlaczylem przez przypadek wycieraczki przymarzniete do szyby, a wlasciwie to ich nie wylaczylem wieczorem poprzedniego dnia i rano po przekreceniu stacyjki ruszyly....i pekla kulka...na szczescie znalazlem goscia ktory mi wytoczyl z tworzywa nowa... |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-10-2006, 10:20
|
|
|
a nie mozna takich pewnie wytoczyc z metalu? (odrazu mowie ze nie widzialem tej calej kulki )
bo jesli tak to FICU moj wujek ma tokarki i caly ten sprzet do tego typy rzeczy to moze moglby pomoc |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 24-02-2010, 11:12
|
|
|
to może ja się podczepię pod temat, mam też problem z wycieraczkami, słyszę, że silniczek pracuję, ale wycieraczki stoją w miejscu. Z tego co przeczytałem w tym poście, przyczyną jest ta sławna kulka tak? |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-02-2010, 11:22
|
|
|
ściągnij wycieraczki a potem tą plastikową osłone między szybą a maską i zobaczysz dlaczego nie działają. |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 24-02-2010, 11:44
|
|
|
dzięki, po 18 zobacze. |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2010, 11:45
|
|
|
Klik - instrukcja naprawy mechanizmu wycieraczek. |
|
|
|
 |
morion
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1.3 CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Torun
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:21
|
|
|
Miałem ten problem i rozwiązałem go bardzo tanio i skutecznie. Do prowadnic dotrzesz ściągając ten plastik u podstawy szyby (odkręcasz ramiona wycieraczek i kilka śrub go dokręcających). A sławną kulkę zastąpiłem skręcaną obejmką hydrauliczną (koszt w każdym sklepie metalowym - jakaś CAŁA ZŁOTÓWKA . Zakładasz na siebie ramiona prowadnicy, a na górze blokujesz to przed zsunięciem właśnie tą obejmką, uruchom potem mechanizm i tak ustaw śrubę skręcającą obejmkę, żeby nie ocierała o komorę podszybia (co utrudniłoby pracę mechanizmu). Ja ten manewr zastosowałem jakieś 1,5 roku temu i mam spokój. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 03-03-2010, 22:37
|
|
|
morion, masz może fotki? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
morion
Nowy Forumowicz
Auto: colt 1.3 CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Torun
|
Wysłany: 14-03-2010, 13:25
|
|
|
Nie mam, ale to na prawdę czynność prze-prosta. Najpierw 2 śruby na ramionach wycieraczek i kilka śrub wkoło tego plastiku na podszybiu i już macie mechanizm wycieraczek, pomiędzy prowadnicami, na środku szerokości tej grodzi jest łączenie 2 prowadnic - ta słynna kulka, zakładamy prowadnice jedną na drugą i skręcamy objemką - ustawiamy jej śrubę, tak by nie haczyła o ścianki grodzi, sprawdzamy mechanizm, zakładamy plastik i po robocie. |
|
|
|
 |
|