 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 24-02-2007, 11:45 |
ORUROWANIE - PRZEPISY |
Autor |
Wiadomość |
nowak [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2006, 15:41 ORUROWANIE - PRZEPISY
|
|
|
Witam,
Jak w temacie poszukuje firmy ktora w sesnownej cenie zamontuje mi orurowanie do L200. Chodzi mi o przod, progi i tylny zderzak . Znalazlem firme Dakro ale moze ktos zna jakas konkurencyjna firme w Warszawie.
No i jeszcze jedno pytanie czy ktos sie orientuje czy przepisy nie zabraniaja zakladac orurowania ? Podobno od 20 Sierpnia maja wejsc jakies przepisy dotyczace tego.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Gene 07-03-2008, 08:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 16-08-2006, 00:24
|
|
|
witam
Co do orurowania to polecam przegladarke google + haslo "orurowanie warszawa" i wyskoczy mase linkow. Mi za orurowanie boków nowej Grand Vitary w tej firmie:
http://www.orurowanie.com.pl/
krzyczeli 1200 PLN, gdzie w firmie Dakro ceny zaczynaly sie od ponad 2000 pln (ale tamte orurowania maja atesty itd a tutaj jest jakas samorobka, choc niezlej jakosci).
Co do przepisow, to faktycznie jakos na dniach wchodza przepisy zgodne z dyrektywami UE, ktore niestety zakazuja rury z przodu auta i pozostaje tylko taka plastikowa imitacja orurowania. jesli jednak zdecydujesz sie zalozyc, to sytuacja ma sie tak jak z przyciemnianymi szybami. Albo policja zabierze dowod rejestracyjny jak Cie trafi, albo auto nie bedzie przechodzilo przez okresowe badania techniczne (albo masz znajomego który będzie Ci stemplował). Ale myśle że policja szybko cie wyłapie, bo rura jest dość dobrze widoczna. generalnie chodzi o chronienie bezbronnego uczestnika ruchu czyli pieszego, ktory podobno podczas spotkania z taka rura nie ma szans na przezycie. Takze inwestowanie w przednia rure moim zdaniem to wyrzucanie obecnie kasy.Przynajmniej obecnie gdy to wszystko jest niezbyt jasne ajk ten przepis będzie funkcjonował w rzeczywistości.
Aha, zakaz dotyczy tylko orurowania przodu. Boki, tyl i góra (w pick-up'ie) nie jest zabroniona.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Patrol [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2006, 19:36
|
|
|
stanik napisał/a: | Co do przepisow, to faktycznie jakos na dniach wchodza przepisy zgodne z dyrektywami UE, ktore niestety zakazuja rury z przodu auta i pozostaje tylko taka plastikowa imitacja orurowania. |
Niekoniecznie - był u nas człowiek z DAKRO, który wspominał o rurach stalowych.
Problem polega na tym, że ta stal (z której jest wykonane orurowanie) musi przejść jakieś testy i w zależności od wyników zostanie zaakceptowana i zezwolona do użytku lub nie.
Muszę poczekać, aż mój kolega wróci z urlopu, wtedy będę mógł wyciągnąć od niego więcej informacji (on miał w/w rozmowę z człowiekiem z DAKRO). |
|
|
|
 |
nowak [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2006, 18:58
|
|
|
Patrol napisał/a: | stanik napisał/a: | Co do przepisow, to faktycznie jakos na dniach wchodza przepisy zgodne z dyrektywami UE, ktore niestety zakazuja rury z przodu auta i pozostaje tylko taka plastikowa imitacja orurowania. |
Niekoniecznie - był u nas człowiek z DAKRO, który wspominał o rurach stalowych.
Problem polega na tym, że ta stal (z której jest wykonane orurowanie) musi przejść jakieś testy i w zależności od wyników zostanie zaakceptowana i zezwolona do użytku lub nie.
Muszę poczekać, aż mój kolega wróci z urlopu, wtedy będę mógł wyciągnąć od niego więcej informacji (on miał w/w rozmowę z człowiekiem z DAKRO). |
Sprawa u nich wyglada nastepujaco :
"Dla klientów, którzy cenią poczucie komfortu i bezpieczeństwa wprowadzamy do sprzedaży orurowania posiadające już znak zgodności z nową Dyrektywą. Są to produkty naszego niemieckiego dostawcy, największego producenta orurowań w Europie firmy Antec. Są to orurowania ze stali nierdzewnej, które dzięki specjalnym mocowaniom oraz odpowiednim parametrom technicznym, nie stanowią niebezpieczeństwa dla pieszego w przypadku kolizji."
Dostalem na maila cennik rura do przodu kosztuje od 1200zl do 1800zl Brutto wraz z atestem. |
|
|
|
 |
ryszard1974 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Patrol [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2006, 22:02
|
|
|
nowak napisał/a: | Sprawa u nich wyglada nastepujaco :
"Dla klientów, którzy cenią poczucie komfortu i bezpieczeństwa wprowadzamy do sprzedaży orurowania posiadające już znak zgodności z nową Dyrektywą. Są to produkty naszego niemieckiego dostawcy, największego producenta orurowań w Europie firmy Antec. Są to orurowania ze stali nierdzewnej, które dzięki specjalnym mocowaniom oraz odpowiednim parametrom technicznym, nie stanowią niebezpieczeństwa dla pieszego w przypadku kolizji."
Dostalem na maila cennik rura do przodu kosztuje od 1200zl do 1800zl Brutto wraz z atestem. |
No masz... A nam Człowieczek mówił zupełnie coś innego... |
|
|
|
 |
Patrol [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2006, 18:43 Orurowanie do L200, Pajero, itp.
|
|
|
Witajcie,
Temat powraca, gdyż podczas ostatniej dyskusji, obiecałem Wam informacje dotyczące nowych przepisów.
W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informacje z firmy DAKRO:
"Sytuacja prawna orurowań
25 sierpnia 2006 roku mija termin, jak Parlament Europejski wyznaczył krajom członkom Unii Europejskiej na wdrożenie - dokonanie tzw. transpozycji - postanowień z Dyrektywy 66/2005. Dyrektywa ta normuje sytuację prawną osłon przednich do samochodów, ustalając wymogi, które muszą być spełnione aby osłona przednia mogła uzyskać dopuszczenie do sprzedaży - znak zgodności "e" oraz procedurę testowania.
Jest to więc data od której WSZYSTKIE kraje członkowskie Unii Europejskiej muszą zacząć stosowanie nowego prawa. Niestety nasze ciągłe próby kontaktu z Ministerstwem Infrastruktury oraz Ministerstwem Transportu i Budownictwa spełzły na niczym. Według naszych informacji Polska jeszcze nie wdrożyła postanowień Dyrektywy. Brak jest również informacji kto w Polsce będzie zajmował się dopuszczaniem orurowań - testowaniem na zgodność z wymogami.
Sama Dyrektywa nie obowiązuje obywateli lecz państwa członkowskie, jednak nie wdrażając jej postanowień władze polskie narażają swoich obywateli na kłopoty - choćby na granicy z krajami, które Dyrektywę wdrożyły.
Postanowiliśmy nie wycofywać z naszej oferty orurowań bez znaku "e" dopóki stan prawny dotyczący tych elementów w Polsce nie będzie jednoznacznie zabraniał ich montażu.
Dla klientów, którzy cenią poczucie komfortu i bezpieczeństwa wprowadzamy do sprzedaży orurowania posiadające już znak zgodności z nową Dyrektywą. Są to produkty naszego niemieckiego dostawcy, największego producenta orurowań w Europie firmy Antec. Są to orurowania ze stali nierdzewnej, które dzięki specjalnym mocowaniom oraz odpowiednim parametrom technicznym, nie stanowią niebezpieczeństwa dla pieszego w przypadku kolizji.
Wyciąg z postanowień, dotyczących „orurowań”
Dyrektywy 2005/66/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25.11.2005
Z pozdrowieniami,
Zespół Dakro"
Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą Wam w podjęciu decyzji o montażu rurek.
Pozdrawiam
Patryk |
|
|
|
 |
|
|