 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lancer Sedan Invite czy Intense (tematy z handlowcem) |
Autor |
Wiadomość |
sebox
Nowy Forumowicz
Auto: fiat punto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: 100LICA
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:17 Lancer Sedan Invite czy Intense (tematy z handlowcem)
|
|
|
witam,
myślę o zakupie nowego samochodu i właśnie będzie to Misiek, kiedyś miałem galanta rocznik 90 GLSi 1.8 i byłem bardzo zadowolony.
przejechałem się nowym lancerem i muszę przyznać że jest naprawdę przyjemnie.
Ale z jakim tematem do was przychodze Maniacy Miśków.
Chciałbym zadać wam pare pytań dotyczących wersji INSTYLE.
Handlowiec twierdzi że nie poleca tej wersji ponieważ :
- zupełnie inne zawieszenie nie nadające się na nasze drogi (tak usłyszałem)
- podobno przedni spojler bardzi często zachacza o wszystko (dziury, krawężnik)
- do tych 18 kół też miał zastrzeżenia.
dlatego chciałbym zapytać jakiegoś miłego posiadacza samochodu sedan w wersji instyle, jak to wygłąda na codzień.
Zastanawiam się też mocno nad skrzynią CVT, miałem możliwość przejechania się manualem i wersja CVT z takim samym silnikiem czyli 1.8 benzyna. Moje wrażenia były takie że wygodniejszy do miasta jest CVT, biegi zmieniały się naprawdę przyjemnie i szybko, dodatkowo są też te łopatki. Chętnie posłucham jak jeżdzi się po mieście z tym CVT jak ktoś też posiada takową wersję.
to co chce kupić to napewno Lancer SEDAN 1.8 benzyna, rozważam INVITE lub INTENSE oraz manual,CVT
z góry dzięki za komentarze i podpowiedzi.
pozdrawiam
sebox |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:37
|
|
|
Witaj,
odnośnie twego zapytania:
- zawieszenie jest takie same w każdej wersji, jedynie od wersji Intense w górę dodają rozpórkę na gniazda amortyzatorów przód w standardzie
- spojler przedni pod zderzakiem obniża samochód o około 1,5-2 cm, nie wiem czy to aż tak duża różnica (standardowo prześwit ma z przodu 15 cm)...
- felgi 18 = profil opony 45, może i trochę mało (amortyzacja powietrzna), ale jak jeździłem Lancerkiem Instyle 1,8 to nie przeszkadzało, poza tym super się drogi trzymał i pięknie w zakręty wchodził, na koleinach tylko trochę bardziej nerwowo się zachowywał...
poza tym w wersji Intense masz dodatkowo
- lepiej wyprofilowane fotele
- spojlery boczne-progi
- nagłośnienie Rockwood Fosgate 650 W + zmieniarka 6 płyt
- lepiej wykończoną deskę rozdzielcza (inne materiały, lekko zmieniony design)
- bluetooth
- czujniki parkowania
CVT = 6 biegowa bezstopniowa skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy, jeździłem z tą skrzynią biegów lancerem i jest naprawdę OK !!!
Argument na rzecz handlowca - nie ma teraz takich samochodów w Polsce, trzeba zamawiać do produkcji i czekać kilka msc...
Resztę sam sobie dopowiedz |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:48
|
|
|
marrok,
Odniosę się tylko do błędów marrok napisał/a: | - zawieszenie jest takie same w każdej wersji, jedynie od wersji Intense w górę dodają rozpórkę na gniazda amortyzatorów przód w standardzie | :
Zawias w Intense i Instyle jest twardszy - czy się nie nadaje na Polskie drogi? Ci co mają twierdzą że się nadaje.
marrok napisał/a: | - lepiej wykończoną deskę rozdzielcza (inne materiały, lekko zmieniony design) |
To jest jakieś pomówienie. Różnica jest w tapicerce siedzeń - przypomina welur.
marrok napisał/a: | CVT = 6 biegowa bezstopniowa skrzynia biegów |
A tu mi się wątroba oburzyła. Bo albo coś jest bezstopniowe, albo ma 6 biegów.
Edit:
Co do dylematu Invite - Intense dla mnie nie ma na tyle wyraźnej różnicy bym się na droższy decydował. Żaden z dodatków nie jest mi niezbędny.
Skrzynia manualna - CVT. Tu już jest większy dylemat. Generalnie wolałbym CVT, a wybrałem manualną ze strachu. Nie mam gwarancji i bałem się... problemów z jakby nie patrzeć nowinką u Mitsubishi. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:54
|
|
|
Co do materialow, to na 100% inna listwa i nie wiem jak w Instyle, ale w RA byly lepsze nieco plastiki... przynajmniej w dotyku... takie jakby lekko gumowane...
a skrzynia w trybie "manualnym" ma 6 biegow... a jak jest to rozwiazane, to kij ich wie... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 14:59
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | a skrzynia w trybie "manualnym" ma 6 biegow... a jak jest to rozwiazane, to kij ich wie... |
Bardzo prosto rozwiązane - ma predefiniowane 6 ustawień kół pasowych. Są to całkowicie wirtualne biegi Bezstopniowa znaczy bezstopniowa.
gzesiolek napisał/a: | Co do materialow, to na 100% inna listwa i nie wiem jak w Instyle, ale w RA byly lepsze nieco plastiki... przynajmniej w dotyku... takie jakby lekko gumowane... |
Mój błąd - faktycznie zamiast listwy udającej aluminium jest listwa udająca kewlar
Na desce jest ten sam czarny plastik, nie pamiętam tylko czy jest różnica materiału na boczkach drzwi. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 08-04-2010, 15:00
|
|
|
Potwierdzam - zawias w Intense / Instyle jest twardszy, nie chodzi tylko o rozpórkę !
Deska rozdzielcza - sama decha jest taka sama - różnica jest jedynie w listwie na desce( niby karbon) i w konsoli srodkowej. Spójrz w katalog, sam to stwierdzisz.
Siedzenia - inne wyprofilowanie i inna ( przyjemniejsza) tapicerka.
Cytat: | marrok napisał/a:
CVT = 6 biegowa bezstopniowa skrzynia biegów
A tu mi się wątroba oburzyła. Bo albo coś jest bezstopniowe, albo ma 6 biegów. |
He he, po trochu oboje macie rację. Skrzynia jest bezstopniowa pod tym wzgledem, ze nie ma w niej jakichś zębatek, tylko dwie rolki, które poprzez płynną zmianę srednicy swojego środka na którym jest łańcuch, zmianiają tzw przełożenie - spełniają rolę zmieniajacych się kół zebatych. Pierwszy na to wpadł.... da Vinci
A że 6 - stpniowa ? Te "stopnie" to po prostu zaprogramowane przez producenta miejsca zmiany srednicy środka rolek. Rownie dobrze mogli zrobić w tej skrzyni np. 8, 10 i 12 "stopni". Albo tylko 3. Wybrali optimum, czyli 6. I tyle.
Jesli tylko miasto, to bierz CVT, na trasie potrafi wkurzyć i to mocno. Wyjec jakiś.
Cytat: | Co do materialow, to na 100% inna listwa i nie wiem jak w Instyle, ale w RA byly lepsze nieco plastiki... przynajmniej w dotyku... takie jakby lekko gumowane...
| góra deski jest taka sama we wszystkich Lancerkach, nie wyłączając evuni. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 15:23
|
|
|
jurekschroda napisał/a: | Cytat:
Co do materialow, to na 100% inna listwa i nie wiem jak w Instyle, ale w RA byly lepsze nieco plastiki... przynajmniej w dotyku... takie jakby lekko gumowane...
góra deski jest taka sama we wszystkich Lancerkach, nie wyłączając evuni. |
To w markecie raz obmacalem jakas special wersje Lancera RA nie bedaca zwyklym Lancerkiem...
Albo czyms ten plastik psikneli ze mial dotyk "gumowaty" i nie byl taki ostry/twardy/chropowaty jak u mnie w Invite...
Zastrzegam ze bylem trzezwy
Pozniej jak bylem na pzegladzie szukalem takiego plastiku, ale jak na zlosc na wystawce same SB Invite staly... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 08-04-2010, 15:49
|
|
|
Może jakaś guma w sprayu a'la Plak ?
Jak bum cyk cyk, plastiki są takie same. Na pewno góra deski. Intense/Instyle maja inną konsolę srodkową i listwę poziomą, ale to koniec różnic. |
|
|
|
 |
sebox
Nowy Forumowicz
Auto: fiat punto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: 100LICA
|
Wysłany: 08-04-2010, 16:17
|
|
|
panowie, mały update
wysłałem kolejnego maila z zapytaniem ofertowym na temat Invite i Instyle, mam nadzieje że pan handlowiec sie nie pogniewa ale wkleje wam cale zdanie na temat różnicy.
"Wersja Instyle jest o tyle nie polecana na polskie drogi ponieważ ma usztywnione zawieszenie oraz bardzo niski profil opony. " inne miasto tym razem zupełnie wybrałem. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 16:24
|
|
|
sebox,
Nie popadajmy w skrajności. Młodzi, dynamiczni dziennikarze testując Invite twierdzą że zawieszenie w nim jest za miękkie i nadaje się tylko do miasta. Czyli co osoba to opinia. |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 16:41
|
|
|
sebox, ot nie maja Intense/Instyle zbyt duzo (jesli w ogole), a maja Invite'ow po uszy... zatem chcac nie chcac teraz w wiekszosci miejsc beda Cie zniechecac
Ja kupilem Invite'a i jakbym kupowal znowu to jesli plastiki nie sa lepsze tez bym bral Invite'a (choc ja z 1,5 nie mialem wyboru, ale ciiii....) |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 08-04-2010, 17:26
|
|
|
Cytat: | sebox, ot nie maja Intense/Instyle zbyt duzo (jesli w ogole), a maja Invite'ow po uszy... zatem chcac nie chcac teraz w wiekszosci miejsc beda Cie zniechecac |
Całkiem prawdopodobne... i naturalne. Z drugiej jednak strony, skoro zawiasy sa fabrycznie twardsze w Intense, do tego oponka 45.... kurcze, to MUSI być mniej komfortowe niż Invite. I dlatego ogromna większość sprzedaży na rynku polskim to właśnie Invite. Przeciez nie ma aż tak dużej różnicy cenowej między Invite a Intense, więc nie o kasę tu chodzi.
Po kiego licha ci na miejskich dziurach twarde zawieszenie ? I lepsza trakcja w zakrętach ?
Gdybym miał się decydować na wersje wyższą niż Invite, to nie dlatego, że jest tam twardsze zawieszenie, ale raczej pomimo tego faktu. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-04-2010, 18:20
|
|
|
Kurde ale chyba ktoś tutaj miesza fakty.
Z tego co ja od zawsze wiem i było podawane w Intense/Instale są tylko grubsze stabilizatory. Amory i sprężyny te same. Więc krótko bym powiedział że będą mniej się przechylać na zakrętach i lepiej tolerować dziury trochę gorzej wybrzuszenia (znaczy wklęsłe nierówności lepiej to co będzie odbijało kółko np. garb czy źle załatana dziura gorzej). Rozpórka tylko poprawia.
Na komfort niewątpliwie mają wpływ niskoprofilowe opony chodź z rozmiarem 215/45 jeśli dobrze pamiętam to i tak profil akceptowalny (ja mam 195/50 jakoś jeżdżę) niecałe 10cm w obu przypadkach. Chodź podobno 215 to już koleinami nie chcą za bardzo jeździć ale to inna para kaloszy.
Więc jak ktoś lubi twardo to na pewno się nie zawiedzie jak ktoś szuka komfortu to należy albo brać inna wersję albo rozważyć wymianę kół na 16' lub kompromisem na 17' (ze sprzedażą nowych 18-stek + opony w dobrej cenie nie powinno być problemu chodź jeden taki komplet czeka w dziale sprzedaż) druga opcja to dogadanie się z dealerem żeby wziął sobie 18-stki i w zamian dał 16-stki oryginalne... Myślę że powinien się zgodzić.
Temat zahaczania spojlerem przy prześwicie 15cm trąci przesadą. Ja mam 10 cm, spojlery dokoła fabryczne jakoś jeżdżę ale uważam że autem po krawężnikach się nie jeździ. Intrense/Instyle + Spoojler ma swój klimat jeśli chodzi o wygląd. |
|
|
|
 |
Mitek
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 INTENSE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Środa Wlkp
|
Wysłany: 09-04-2010, 12:41
|
|
|
Witam
Całkiem niedawno miałem ten sam dylemat Także zastanawiałem się nad INVITE/INTENSE. Jak się zdecydowałem to niestety nie mogłem wybrać tego co chciałem. Zdecydowałem się na INTENSE w kolorze STONE GREY. Niestety okazało się, że INTENSE jest dostępny w kolorze czarnym a INVITE w kolorze STONE GREY. Więc dylemat był czy kolor czy wersja:(. Wybrałem wersje. W ten oto sposób stałem się posiadaczem (a w zasadzie niecierpliwym "oczekiwaczem") czarnego INTENSA.
PS
Pozdrawiam jurekschroda |
|
|
|
 |
sebox
Nowy Forumowicz
Auto: fiat punto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 4 Skąd: 100LICA
|
Wysłany: 09-04-2010, 16:17
|
|
|
miałem możliwość przejechania się tym CVT i nie widze problemu z szybkoscia,
jezeli potrzeba masz manietki tylko trzeba wiedziec jak tego uzywac, 1.8 benzynka moze i wiekszy by sie przydal dla tej skrzyni ale i tak jest niezle.
jeszcze jezeli chodzi o wersje, Intense ma wszystko to na czym mi zalezy czyli...
progi, spojler przód, dorzucą mi jezcze na tył, wygodniejsze siedzenia chociaz tutaj różne są opinie, czujniki w cenie, lepsze radio i głośniki.
jedyne co mnie wlasnie martwi to zawieszenie, ale widze ze chyba warto mocno rozwazyc opcje Intense |
|
|
|
 |
|
|