Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem:(
Autor Wiadomość
kamol89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk/Lubeck
Wysłany: 28-03-2010, 20:58   Problem z silnikiem:(

Witam. Trochę już przeszukałem te forum i obeznałem się nieco ze stroną Krzyżaka ale mimo wszystko postanowiłem, że napiszę. Jestem posiadaczem Mitsubishi Colta z 1990 roku. Samochód ma silnik 1.5 z 12 zaworami. A teraz problemy:
Przy włączeniu zapłonu na kilka sekund zapala się kontrolka check engine co jak się tutaj dowiedziałem świadczy o tym, że z silnikiem jest coś nie tak.
Przy włączeniu silnika trzeba wcisnąć gazu w przeciwnym razie można nim krecic do rozładowania akumulatora, po uruchomieniu silnika trzeba go rozgrzewać ponieważ gdy puści się pedał gazu nie trzyma obrotów i gaśnie. Po ok 3-5 min nagrzewaniu silnik trzyma obroty najpierw ok 600o/min i z czasem obroty mu rosną tak do 1200. z początku było 1500 ale zmniejszyłem je śrubką na przepustnicy. Raz spróbowałem na zimnym silniku ustawić tą śrubkę tak by od razu trzymał obroty i tak z początkowego 1000 po przejechaniu kilku kilometrów obroty trzymały się przy ok. 2000. Ze 2 razy nie czekałem aż się nagrzeje i bawiłem się w hamowanie na ręcznym tak by nogą trzymać obroty ale silnik wtedy się tak jakby szarpał, dławił się a przy ruszeniu pod górkę mi zgasł przy odpaleniu ze 2 razy strzeliło mu z tłumika ale odpalił. Dopiero przy "przepaleniu" silnika na autobanie do której zmierzałem samochód się uspokoił i przez resztę dnia nie było z tym problemu. Gdy samochód ma na biego jałowym ok. 1000 obrotów jak puszczam sprzęgło to samochód rusza ale ogólnie strasznie szarpie wiec nie idzie się tak poruszać jedynie na półsprzęgle. Z rury wydechowej wydobywa się biały dym ale nie jakiś wielki w każdym badż razie jest białego koloru. Samochód również dużo pali na autobanie przy dystansie ok 340km i jeździe ok 140 km/h spalił mi prawie cały bak a w mieście zatankowanie ok 10 litrów starcza mi na ok 80 km jazdy. Wydaje mi się jak by dawkował za dużo paliwa a za mało powietrza. Wydaje mi się że ten silnik ogólnie jakoś tak dziwnie nie równo chodzi po kolei ściągałem fajki ze świec i widzę, że wszystkie cylindry chodzą. Z moich obserwacji na forum wydaje mi się że przyczyną może być sonda lambda albo te 4 kondensatorki zauważyłem też że mam lekko pęknięty kolektor wydechowy i troche spalin się z niego wydobywa ale nie sądze by było to przyczyną. W chwili obecnej przebywam w niemczech i nie dysponuje voltomierzem ale za 3 dni wybieram się (coltem) do polski i zamieram się zaopatrzyc we wszystkie przyżądy pomocnicze tak by móc wszystko zbadać. Z okolic deski rozdzielczej i lewego słupka słychać świst wraz ze zwiększeniem obrotów świst też się zwiększa. Tu myślę że przyczyną może być zapchany filtr eco ale nie wiem czy mam racje.

A teraz tak na marginesie z Tyłu są 2 miejsca na głośniki gotowe do wyciecia zmiejscami na śrubki. zauważyłem ze pod plastikiem jest otwór o srednicy 14.5 cm ale do jakich głośników przystosowany jest otwór.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum i bardzo proszę o odpowiedź ponieważ ogólnie bardzo fajnie jeździ mi się colcikiem kilka razy przejechałem nim z polski do niemiec po 730 km w jedną stronę i nie zawiódł mnie ale chciałbym by chodził prawidłowo.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 28-03-2010, 21:13   

Istnieje szansa ze to pekniecie kolektora zaburza odczyty lambdy.

Jak duzo jest pary wodnej i czy na goracym silniku tez tak jest. Jesli nawet na rozgrzanym silniku w tych temp ktore byly czyli dodatnich po rozgrzaniu widzisz chmurkę moze to oznaczac ze bierze ci plyn. Sprawdz sobie poziom plynu w chlodnicy i jaki kolor ma nalot na swiecach.

Kontrolka chek oznacza cos zlego jesli pali sie po odpaleniu silnika. Przy zaplonie zawsze sie pojawia a pozniej gasnie. Jesli sa bledy zapala sie i juz nie gasnie. (jesli w c5x jest inaczej niz w poznejszych niech mnie ktos poprawi)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 28-03-2010, 21:13   

Witam
Kamol 89 Zaspawaj dziury w kolektorze wydechowym PODSTAWA ,,PRZEKŁAMANIE SĄDY " i ujmie jak reką odjął. Jeżeli nie pomoże to trzeba wymienić filtr paliwa - też takie obiawy się pojawiają. Jazda na półsprzęgle to dopiero bęą koszta naprawy a i pracochłona robota.
Pozdrawiam

[ Dodano: 28-03-2010, 21:17 ]
Kamol doatkowo sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego jęśli tak to uszczelka pod głowićą walnięta stąd pękł CI kolektor wydechowy :?
 
 
kamol89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk/Lubeck
Wysłany: 28-03-2010, 21:30   

Po przyjeździe do polski dam kolektor do pospawania. Czy jeśli jest taka możliwość to nie trzeba go zciągać? Widze że płynu nie ubywa jest cały czas taka sama ilość. Prędzej ubywało ale przy wymianie termostatu zauważyłem, że kranik był nie dokręcony. Niestety czasem muszę się poruszać chwilowo na półsprzęgle ponieważ niemożliwa jest jazda poprzez same puszczenie sprzęgła.
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 28-03-2010, 21:35   

Jeżeli podejdzie migomatem do pęknięcia to bez zdejmowania to załatwi. Ale lepiej wymienić.
 
 
kamol89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk/Lubeck
Wysłany: 28-03-2010, 21:42   

Napewno lepiej wymienic ale do czasu kupna zaspawam. Według was to napewno jest to?
W którym miejscu w komorze silnika jest ten wtyk diagnostyczny bym mógł diodą znaleźć błędy? to jest po lewej stronie przy bezpiecznikach? I jak to jest z tymi głośnikami z tyłu i świstaniem z prawej strony.

Jeszcze jedno: W zimę chciałem wymienic filtr paliwa ale powiedziano mi że ten model nie jest w niego wyposażony
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 29-03-2010, 11:34   

kamol89 napisał/a:
Przy włączeniu zapłonu na kilka sekund zapala się kontrolka check engine co jak się tutaj dowiedziałem świadczy o tym, że z silnikiem jest coś nie tak
jeżeli zapala się i gaśnie to normalny objaw, i błędów nie ma , chyba że jakieś w pamięci. błędy "migamy" wtedy gdy ChE pali się cały czas

kamol89 napisał/a:
A teraz tak na marginesie z Tyłu są 2 miejsca na głośniki gotowe do wyciecia zmiejscami na śrubki. zauważyłem ze pod plastikiem jest otwór o srednicy 14.5 cm ale do jakich głośników przystosowany jest otwór.
ja założyłem 165, ale jakby były troszkę większe (170-180), to nawierciłbym otwory w metalowej podstawie. oczywiście maskownice oryginał z Plymoutha


kamol89 napisał/a:
Jeszcze jedno: W zimę chciałem wymienic filtr paliwa ale powiedziano mi że ten model nie jest w niego wyposażony

sprawdź pod maską, wg katalogu mój też nie ma, a ma!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29-03-2010, 21:45   

kamol89 napisał/a:
W którym miejscu w komorze silnika jest ten wtyk diagnostyczny bym mógł diodą znaleźć błędy?
złącze diagnostyczne jest w środku, w kabinie, po stronie kierowcy, jak wsiądziesz to sięgnij lewą ręką pod deskę rozdzielczą, wyciągniesz czarną wtyczkę (często zabezpieczoną gumową nakładką), tam wpinasz diodkę i czytasz błędy, ale nie sądzę, żeby coś Ci zczytało skoro check gaśnie po chwili, to normalny objaw jak już koledzy wyżej pisali.
kamol89 napisał/a:
Przy włączeniu silnika trzeba wcisnąć gazu
to również prawidłowy objaw, w c50tkach jest coś jak "półautomatyczne ssanie", które uruchamia się kilkusekundowym przytrzymaniem pedału gazu przy włączaniu silnika.
kamol89 napisał/a:
po uruchomieniu silnika trzeba go rozgrzewać ponieważ gdy puści się pedał gazu nie trzyma obrotów i gaśnie.
natomiast to już nie jest normalne, czyściłes odpowiednio przepustnice i ustawiałeś krokowiec? Bo skoro mówisz o obrotach, że
kamol89 napisał/a:
zmniejszyłem je śrubką na przepustnicy
to chyba nie regulowałeś ich prawidłowo,to ciut bardziej skomplikowane, cały opis tego procesu znajdziesz na stronce Krzyżaka, u mnie podziałało.
_________________
 
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 30-03-2010, 18:43   

avangarda,
Cytat:
w c50tkach jest coś jak "półautomatyczne ssanie", które uruchamia się kilkusekundowym przytrzymaniem pedału gazu przy włączaniu silnika.

Trochę nie tak... Takie ssanie jest tylko w silnikach gaźnikowych i nie trzeba trzymać kilku sekund. Wystarczy nacisnąć gaz i puścić żeby zapadka zaskoczyła. Do tego colty na gaźniku nie mają złącza diagnostycznego.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30-03-2010, 20:41   

rus_one, a ja jednak takie coś mam, mniej więcej działa to na tej zasadzie jak napisałami jest to zachowanie prawidłowe

rus_one napisał/a:
Do tego colty na gaźniku nie mają złącza diagnostycznego.
o ile się orientuję kolega kamol89 ma motorek na wtrysku a nie na gaźniku, więc gniazdo jest :wink:
_________________
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 31-03-2010, 08:17   

w moim Colcie nie muszę naciskać pedał gazu podczas odpalania.
jak musiałem to robić, to była zasyfiona przepustnica
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 31-03-2010, 18:16   

avangarda, Jeśli auto jest na wtrysku to nie jest to prawidłowe zachowanie.kamol89, ma silnik na wtrysku i ma gniazdo. Pisałem o autach gaźnikowych ogólnie, a nie o nim.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
kamol89 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt c50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Gdańsk/Lubeck
Wysłany: 10-04-2010, 12:28   

Wymieniłem w colcie świece, przewody, filtr powietrza i wyregulowałem zawory. Jest z nim trochę lepiej bo z początku działa ssanie i przez ok pół minuty już trzyma obroty na poziomie 1,2-1,3 ale potem jak już ssanie się wyłączy silnik gaśnie i ogólnie jeszcze chodzi nierówno
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 10-04-2010, 14:49   

Kopułka, palec, może syf w gaźniku :?: no i reset ECU- u mnie pomogło sporo. I zapłon ustaw!
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.