Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka Check Engine w M. Carisma z Lpg
Autor Wiadomość
Janusz5
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2006, 22:04   Kontrolka Check Engine w M. Carisma z Lpg

Mam Carismę 1.6 16V z 1998 roku. Od pewnego czasu zaczęła mi świecić kontrolka check engine. W serwisie po podpięciu do kompa powiedzieli mi, że błędy wyrzuca sonda lambda, jednak po jej sprawdzeniu okazało się , że działa prawidłowo. Serwis sprawdził przewody, przeczyścił styki, wykasował błąd. W drodze do domu kontrolka ponownie się zaświeciła. Po kilku dniach w drodze testów okazało się, że kontrolka świeci się gdy jadę na gazie, natomiast gdy przejdę na benzynę, kontrolka gaśnie. Po około 20-60 km jazdy na gazie ponownie świeci, przełączenie na benzynę - gaśnie itd. Moja carisma miała instalację vialle - wtrysk gazu w fazie ciekłej, jednak instalacja uległa awarii i musiałem założyć nową sekwencyjną(zbyt duży koszt naprawy vialle). Od mniej więcej tego momentu zaczęły się problemu z check engine. Dodam, że serwis powiedział iż wymiana sondy lambda może nie pomóc w tej usterce. Podczas jazdy z zaświeconą kontrolką nie widać jakiś problemów z pracą silnika.
Z góry dziękuję za pomoc.
P.S Temat już umieszczałem na forum lecz sądzę, ze to jest bardziej odpowiednie miejsce
 
 
Jurop
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2006, 22:14   

A w jakim stanie jest łącznik elastyczny tłumika?? Bo ja właśnie miałem ten sam objaw jak miałem już praktycznie całkiem dziurawy łącznik elastyczny. Po jego wymianie problem zniknął
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-11-2006, 22:38   

Janusz5, emulatory wtrysków mają pewnie źle dobraną oporność.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 18-11-2006, 22:48   

Czy to co napisałeś - wtrysk w fazie ciekłej - się zgadza?? - czy to sekwencyjny wtrysk gazu 4 gen. - znaczy wtrysk w fazie gazowej do kolektora ?? Pytam dla wyjaśnienia :) .

Jeżeli tak to po zmianie na sekwencyjy wtrysk w fazie gazowej check sie zapali w przypadku zbyt ubogiej albo bogatej mieszanki - regulacja mapy wtrysków. różnicy w jeździe sie nie widzi ale jeżeli sonda lambda wykazuje błąd i zapala chcek to znaczy że mieszanka jest nieoptymalna - pomoże tylko regulacja co nie jest taką łatwą sprawą - wiem z doświadczenia - mam OMVL Dream XI N - wtrysk gazu w fazie gazowej.

Ale nie można tego tak zostawić - z auboga miesznka - zbyt wysoka temp spalania - wypalanie zaworów itp, zbyt bogata mieszanka - temp spalania niska - zbieranie się nagaru itp (wiele temató o tym mówi).

Pierwsze co bym sprawdził to wskazania sondy w czasie jazdy na gazie - oczywiście sprawdzenie na jakich obrotach wyskakuje błąd - podłączasz kompa (ci od gazu - chyba że masz własny pprogram) - sprawdzasz w tym zakresie obrotów jak wskazuje sonda - na gazie w mitsubishi ważne jest żeby odpowiednio dobrać emulator - inaczej zawsze wskarze błąd - jeśli jest dobrze dobrany to znaczy że skład miesznki jest źle ustawiony w którymś miejscu mapy.

Powodzenia .
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Janusz5
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 16:47   Dzięki

Dziękuję, spróbuję to wszystko sprawdzić. Zacznę od łącznika, a następnie pojadę do gazownika. Najlepiej wydrukuję to co radziliście żeby to sprawdził, gdyż nie jestem aż tak zaawansowany w instalacjach gazowych. Co do pytania to instalację vialle (wtrysk w fazie ciekłej -opisana już na forum - http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=3762) zastąpiłem sekwencyjną (wtrysk w fazie lotnej?) przynajmniej tak mi się wydaje. Co do obrotów przy których zapala się kontrolka to raczej nie ma stałej wielkości, raz zapaliła się gdy jechałem powoli, na niskich obrotach, pozostałe raczej podczas normalnej jazdy na trasie czyli około 2500 - 3500.
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 22-11-2006, 19:17   

witam
mam Colta CA0 92; i mam ten sam problem, ale kontrolka "check engine" zapala sie na gazie w momencie kiedy obroty spadną poniżej 1000RPM
zazwyczaj na postoju na swiatłach przy rozgrzanym silniku...
wiem ze mam źle ustawione obroty występuje tzn. "falowanie" ale najbardziej zauważalne jest ono na benzynie, na gazie jest minimalne choc tez wystepuje ...
czy ta kontrolka zapala się własnie rpzez to "falowanie" obrotów?
czy jesli to wyrególuje to problem zniknie?
z góry dzieki za pomoc
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 22-11-2006, 22:36   

Moim zdaniem trzeba wzbogacić mieszankę na wolnych obrotach to problem zniknie - raczej mieszanka nie jest za bogata - ale jeśli tak to trzeba ją zubożyć.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 23-11-2006, 23:22   

Witam. W moim Lancerze 96r check zapala sie na gazie na rozgrzanym silniku kiedy obroty spadną poniżej 1000. Żadna regulacja mieszanki nie pomaga. wielokrotnie byłem u różnych gazowników. Żeby nie falowały mi obroty to spróbowałem porady z innego forum z odłączeniem akumulatora na noc. Rano odpaliłem silnik na kilkanaście minut żeby "nauczyć" go obrotów. i faktycznie pomogło. na gazie po wyrzuceniu na luz spadały do 800 i ani drgnęły. Pomogło mi to może na jakiś tydzień. Teraz znowu jest jak było. a Check Engine jednak nadal sie zapalał. Każdy ma inna teorię na to. Ktoś pisał że pomoże wymiana oporników w komputerze albo wymiana emulatora wtryskiwaczy. albo jeszcze teorie.
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-11-2006, 00:07   

Z tego co wiem to oszukanie kompa w mitsubishi to nie taka prosta sprawa i nie każdy emulator sobie z tym radzi niestety.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 24-11-2006, 02:16   

Przerabialem ten temat u siebie
Zmiana rezystorow ze 100Ohm na 56Omh w emulatorze wtryskow pomogla tylko czesciowo.
Teraz juz tylko czasem CE zapala sie i gasnie na wolnych obrotach ewentualnie bardzo rzadko zapala sie na troche dluzej. Przed zmiana jak juz raz sie czerwony ulubieniec pojawial to byl obecny do zmiany na benzyne lub zgaszenia colciaka. Nie zaglebialem sie dalej w ta historie bo na forum nikt nie umial pomoc, ale obiecalem sobie ze jak sie zrobi cieplej to bede drazyl i moze kiedys pozbede sie calkowicie.
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 24-11-2006, 16:43   

Mi w sumie w niczym nie przeszkadza to, że pali się check na gazie. Autko chodzi jak należy. Spalanie też ma dobre. Jestem tylko ciekaw przez co sie pali i czy może mieć to niekorzystny wpływ na silnik?
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-11-2006, 16:48   

To zczytaj jaki błąd komp zgłasza i będziesz wiedział. IMHO o wtryskiwacze się drze.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Janusz5
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2006, 20:59   No to teraz mam ciekawie

Dopiero teraz mam ból do głowy. Zgodnie z Waszymi sugestiami pojechałem do gazownika z opisanym problemem. Mechanik podłączył komputer od gazu zrobił ponownie regulację. O kontrolce ECU i błędzie sondy lambda powiedział, że może go powodować nieodłączony komputer starej instalacji Vialle. Postanowił go odłączyć. Oszczędzę opowiadania - gazownik... poddał się lecz obiecał skontaktować mnie z kimś mądrzejszym jak to ujął. Carisma w tej chwili świeci kontrolką prawie cały czas bez względu czy to gaz czy benzyna, wentylatory(chłodnicy) pracują bez przerwy, niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły, dwustopniowe elektryczne szyby nie działają poprawnie, samochodu jak jest zimny nie można odpalić (nie ma jakby ssania, a włączone wentylatory jeszcze obniżają wolne obroty) - KOSZMAR. Tyle zdąrzyłem zauważyć(Carisma zachowuje się jakby była przegrzana - wskaźnik temperatury w okolicach połowy skali) Jedyny plus to że, samochód na gazie jest nieco żwawszy, mimo tych usterek silnik pracuje dobrze. Poratujcie :cry:
 
 
marcin_k15 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 27
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 26-11-2006, 00:35   

Ja również byłem ponownie u gazownika. Stwierdził, że w mojej instalacji gazowej brakuje silnika krokowego który steruje gazem. Zamiast tego mam ręczną regulację jakimiś pokrętłami (miałem takie samo w kadecie 91r). Gazownik stwierdził, że przez to mogą mi czasem falować obroty bo jakby był ten silniczek to komputer sterował by wtedy sam dawką gazu. Powiedział też, że pewnie poprzedniemu właścicielowi się zepsuł i wstawił te pokrętła bo taniej. Czy to prawda?
 
 
 
Doniu
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2006, 16:06   

marcin_k15 napisał/a:
Powiedział też, że pewnie poprzedniemu właścicielowi się zepsuł i wstawił te pokrętła bo taniej. Czy to prawda?

Raczej nie bo ja mam elektroniczne i od początku jak tylko założyłem gaz to mi się zapala tak jak kolegom poniżej 1000obr/min jak jest rozgrzany.
Ale miałem takie przypadki, że po jakimś czasie jazdy potrafił zgasnać żeby znowu za jakiś czas się zapalić. Gazownik mi ustawiał instalkę i wszystko z mieszanką ok, a i tak się zapala.
Powidział, że może się to dziać z tego powodu, że mam 2 sondy (jedną przed katalizatorem, a drugą za) i ta za nie zadąża sprawdzić parametrów i na gazie zapala błąd wtrysku.
Nie przeszkada mi to zbytnio bo jak ma być ok i silnik pracuje bez zarzutu to myślę że nie muszę się martwić. Niczego dziwnego nie zauważyłem również co do zaworów. Nie widziałem jakichś tam wypaleń po 15000km na gazie. Ściągana była głowiczka bo uszczelka mi padła, która padała już jak go kupiłem (pocił się lekko)
Janusz5, a co do tych twoich innych usterek to co on ci tam namieszał bo widzę, ze nieciekawie to wyglada :?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.