Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie zapłonu silnik 4G15
Autor Wiadomość
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2006, 07:53   Ustawienie zapłonu silnik 4G15

Mam Lancera '92 GLXi 1,5 12v i ciekawostka jestem po wymianie paska rozrządu+rolka, regulacji zaworów( całkiem ciepła robótka i w miarę szybko trzeba się z tym uwinąć),doszedłem do etapu - wolne obroty + zapłon . O ile wolne obroty ładnie są opisane u Krzyżaka tak o zapłonie cisza.
Pytanie jest następujące : co pierwsze zapłon - dokładnie kąt wyprzedzenia ( jak wziołem lampę to okazuje się ze fabrycznie-folijka na śrubie-jest przy obrotach 700-725 na jakieś 12-15 stopni czy wyregulowanie wolnych obrotów na ile w tym silniku ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-08-2006, 09:40   

najpierw wyprzedzenie zapłonu, potem obroty
zapłon jest banalnie prosty, a po 2-gie, to nie mam lampy, żeby to opisać - zwierasz złącze zapłonu do masy, zakładasz lampę i na gorącym silniku kręcisz aparatem, żeby ustawić pożądane wyprzedzenie

obroty ustawiam z reguły na 800-900 - patrząc na wskazania ECU (datalogger) a nie obrotomierza
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2006, 12:35   

Przepraszam ale nie rozumie : złącze zapłonu do masy-o co tu chodzi?
jak się mierzy wskazania ECU(datalogger) ja cały czas myślałem że na obrotomierz
czyli reasumując kąt wyprzedzenia - no właśnie jaki ?
obroty na 850
z góry dziękuje
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 08-08-2006, 13:20   

kat wyprzedzenia zapłonu z manuala: 5+-2
Manuale Lancer

datalogger - urządzenie z oprogramowaniem umożiwiające połącznie (poprzez specjalny interfejs) z komputerem wtrysku - ECU: czytaj tu
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-08-2006, 13:24   

Żeby ustawić zapłon trzeba wyłączyć wpływ ECU na sterowanie zapłonem - w tym celu kablem łączysz złącze ustawiania zapłonu z minusem akumulatora.

Datalogger to program na PC lub Palm OS, który to przez odpowiedni hardware podłączasz do złącza diagnostycznego w aucie i oglądasz sobie wykresy, obroty, czujniki. Każdy licznik trochę przekłamuje - jak kupiłem Colta, to gość bawił się licznikiem i wyjmował wskazówki - teraz obrotomierz pokazuje poniżej 500 rpm a wg ECU jest dokładnie 850.

Wyprzedzenie zapłonu - 5st. BTDC +/- 2 st. przy 800 rpm (+/- 100).
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2006, 13:51   

No to jestem w kropce.
Może jest tzw. tradycyjna metoda - na lampe stoboskopową i obrotomierz
A propo które to złącze ustawiania zapłonu ?
:shock:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2006, 14:29   

tom65 napisał/a:
Może jest tzw. tradycyjna metoda - na lampe stoboskopową i obrotomierz
A propo które to złącze ustawiania zapłonu ?
:shock:

Tutaj Znajdziesz fotki z lokalizacją złącza do ustawiania zapłonu. W przypadku Mitsu łączy się to złącze z masą pojazdu, podpina lampę i w ten sposób ustawia zapłon. Naprawdę nic trudnego.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2006, 14:39   

Proponuję zajrzećtutaj - są tu zdjęcia z service manuala i jest pokazane krok po kroku jak ustawić zapłon
Sam service manual jest dostępny do ściągnięcia w dziale Downloads

pamiętaj że Lancer C62A to nic innego jak Colt C52A i sporo informacji mechanicznych możesz znaleźć w dziale Colt Techniczne i COLT FAQ.


Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-08-2006, 15:22   

tom65 napisał/a:
No to jestem w kropce.
Może jest tzw. tradycyjna metoda - na lampe stoboskopową i obrotomierz
A propo które to złącze ustawiania zapłonu ?
:shock:


Khmmm - no nie dodałem, że po zmasowaniu dalej się ustawia normalnie - na lampę, kręcąc aparatem. Wydawało mi się to oczywiste. Obrotomierz do zapłonu potrzebny nie jest - tyle, żeby stwierdzić czy są poprawne obroty, ale nie jest to dokładne urządzenie, stąd lepiej mieć datalogger - kupujesz Palm (np. m515) za 200 zł na Allegro, kombinujesz soft (freeware), robisz kabelek (jakieś 3 zł za elementy + 30 minut z lutownicą) i działasz.

edit: przykładowy screen z MMCd 1.8 na Palm OS:

 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2006, 16:00   

uff nareszcie coś do przodu......dzięki ( widze że muszę troche zainwestować w warsztat i w swoją wiedzę) dzięki ..... :)
Manuale już sciągnołem - więc do dzieła mam nadzieje ze nie uwędze nic!!!!!
jeszcze raz dzięki
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 08-08-2006, 19:11   

Ja ustawilem na ucho tak zeby wolno krecil a nie trzepal i jest dobrze. Bylo chyba wiecej niz 812 ale z czasem jak sie przybrudzila przepustnica zmalaly obroty. Dzis mam Palma i stabilne 812 :D
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-08-2006, 20:42   

Baaaa - u Adamsa12 w Galancie zapłon ustawialiśmy na ciociągwę.
Cylinder nr 1 na -10 BTDC, złącze zmasowane, stacyjka na ON i w momencie gdy przy przekręcaniu aparatem było słychać szchluuup to oznaczało, że byłaby iskra. Aparat dokręcony i auto przestało strzelać :)

Ale nie jest to najlepsza metoda.
Nazwałem to ciociągwa, bo nikt nie wie, co to jest, ale twaróg toto lubi :) .
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2006, 21:45   

Mam ostatnie pytanie (tak myśle)
Czy zarówno do kąta zapłonu jak i do regulacji wolnych obrotów muszę zmasować złącze ustawienia zapłonu? :)
dlaczego pytam - na stronie Krzyżaka nie ma o tym wzmianki natomiast w jednej z podpowiedzi napisane zostało jak wół ze ten pin musi być zmasowany i dopiero po wszystkich regulacjach odłączyć .
na tą chwilę zrobiłem tak : zmasowałem ten pin -elegancko ustawiłem na 5 stopni kąt wyprzedzenia zapłonu odłączyłem i dalej ustawiłem wolne obroty na 750 (bez zmasowanego tego przewodu) teraz zostało mi nauczyć ECU tych nowych ustawien czekam aż ostygnie to mu to zrobię.
Czy nie popełniłem jakiegoś błędu?!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-08-2006, 22:03   

Zrobiłeś wszystko dobrze (w tym silniku nie masuje się złącza zapłonu do ustawiania wolnych obrotów - tylko do ustawiania zapłonu).
 
 
jubi25
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2006, 14:14   

witam wszystkich mam od nie dawna lancerka z silnikiem 4g15 i chciał bym ustawic w nim zawory czy mogli byscie mi pomuc jaka ma byc szczelina na zawoze SSąCYM a ile na WYDECHOWYM prosze o pomoc z góry dziekuje za odpowiedz :D :lol: :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.