 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pytanie o niepodpięty kabelek + problem z szarpaniem |
Autor |
Wiadomość |
Epiqr
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '96 CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 03-07-2010, 12:32 Pytanie o niepodpięty kabelek + problem z szarpaniem
|
|
|
Witam.
Jeżeli możecie, to rzućcie okiem na to zdjęcie
http://img155.imageshack....5/dscn2024j.jpg
Co to za kabelek zaznaczony na czerwono? Wychodzi z wiązki kabli które są wpięte do aparatu zapłonowego, ten jeden kabel jest oddzielnie i jest zaizolowany.
Mój misiek jak wiele innych na tym forum trochę poszarpuje. Jest to odczuwalne na zimnym i na ciepłym silniku, zwłaszcza na niskich biegach gdy dodaje mało gazu, tak do 2000 obrotów. Jak mu nacisnę mocniej też czasem zdarza się taki "skok" jakby na ułamek sekundy nie dostawał paliwa. Zauważyłem też, że gdy tylko lekko musnę gaz, obroty od razu podskakują do poziomu ok 1700, czyli wygląda to tak jakbym nie miał pod stopą płynnego dozowania gazem miedzy 1000 a 1700 obrotów, może to jest przyczyna szarpania. Czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za to lub jak to wyregulować? |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-07-2010, 20:30
|
|
|
ten kabelek wyszedł Ci z kondensatora
http://img820.imageshack....kondensator.jpg
ale on podobno odpowiada za zakłócenia mogące wystąpić podczas słuchania radia
podepnę się pod zdjęcie kolegi i zapytam co to za "pokrętło" w aparacie zapłonowym?
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24335 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2010, 20:50
|
|
|
to żadne pokrętło - tylko zatyczka
fakt, że się kręci
czasem się przez nie zagląda sprawdzić czy jest iskra |
|
|
|
 |
pandik
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.3 75KM 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 20 Skąd: Czerwionka
|
Wysłany: 05-07-2010, 21:58
|
|
|
Nie jest to czasem kondensator, który niweluje iskrzenie na palcu rozdzielacza? |
_________________ Pandik. |
|
|
|
 |
Epiqr
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '96 CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 06-07-2010, 17:25
|
|
|
Dzięki za odpowiedź
Cytat: | ten kabelek wyszedł Ci z kondensatora |
No nie tyle wyszedł co urwał się z tego co patrzyłem. I raczej pasowało by go wymienić jeżeli odpowiada on za coś więcej niż zakłócenia radia... to jest kondensator aparatu zapłonowego??? Na allegro nie mogę tej części znaleźć :/ |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
Epiqr
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '96 CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 12-07-2010, 16:38
|
|
|
Dzieki za odpowiedź. Ale też ciekawa sprawa, bo wszyscy piszą że ten kondensator odpowiada za szumy w radiu, ale ja ich nie słyszę. tak czy owak, dziękuję za zainteresowanie tematem k: |
|
|
|
 |
griswold [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2010, 20:42 Re: Pytanie o niepodpięty kabelek + problem z szarpaniem
|
|
|
Epiqr napisał/a: | Witam.
Jeżeli możecie, to rzućcie okiem na to zdjęcie
http://img155.imageshack....5/dscn2024j.jpg
Co to za kabelek zaznaczony na czerwono? Wychodzi z wiązki kabli które są wpięte do aparatu zapłonowego, ten jeden kabel jest oddzielnie i jest zaizolowany.
Mój misiek jak wiele innych na tym forum trochę poszarpuje. Jest to odczuwalne na zimnym i na ciepłym silniku, zwłaszcza na niskich biegach gdy dodaje mało gazu, tak do 2000 obrotów. Jak mu nacisnę mocniej też czasem zdarza się taki "skok" jakby na ułamek sekundy nie dostawał paliwa. Zauważyłem też, że gdy tylko lekko musnę gaz, obroty od razu podskakują do poziomu ok 1700, czyli wygląda to tak jakbym nie miał pod stopą płynnego dozowania gazem miedzy 1000 a 1700 obrotów, może to jest przyczyna szarpania. Czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za to lub jak to wyregulować? |
Witam!
Ostatnimi czasy też miałem duże problemy z szarpaniem auta mniej więcej przy obrotach 1200 i 1800, szczególnie wtedy pojawiało się "szarpanie". Niestety kabelek od kondensatorka nie jest tego przyczyną. Wiele razy na forum pojawiały się rozwiązania typu wymiana: kabli, świec, palca. U mnie niestety zakończyło się to wymianą całego aparatu zapłonowego, nie dawał odpowiedniej iskry i do tego jeden z wtryskiwaczy nie domykał się i lał - koszt ok. 100 zł. Miejmy nadzieje, że u Ciebie jest to inna przyczyna, bo nowy (używany) aparacik zapłonowy to koszt około 500-600 zł. Ceny z zach-pom. może u Ciebie będzie taniej.
pozdrawiam
gris |
|
|
|
 |
|
|