Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
20-04-2010, 09:10
[II 2.0 DID] Jak z niego zrobić dobry samochód?
Autor Wiadomość
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-12-2009, 00:39   [II 2.0 DID] Jak z niego zrobić dobry samochód?

Witajcie

Założyłem ten wątek, ponieważ często przewijają się na forum dyskusje na temat tunningu silnika, albo słabych hamulców, albo trzeszczącego zawieszenia. Ponieważ jestem żywotnie zainteresowany tą problematyką, chciałbym rozpocząc dyskusję jak tym problemom zaradzić.

Mój pomysł to wymiana hamulców - czyli na przód tarcze cięte lub/i wiercone (tutaj narazie nie znalazłem części - pomimo kontaktu z EBC, ferodo+brembo ani 4turbo) , lepsze klocki na przód i tył (np. EBC GreenStuff), wymiana amortyzatorów i/lub sprężyn (tutaj nie mam wogóle pomysłu - może Bilstein?) oraz wgranie nowego programu do ECU (w moim przypadku chodzi o zharmonizowanie przebiegu momentu obrotowego ze skrzynią aby uniknąć nagłego wzrostu i równie nagłego jego zaniku).

Chętnie poczytam, jakie macie doświadczenia w tych dziedzinach.

Pozdrawiam

Wojtek
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-01-2010, 23:02   

wowo napisał/a:
(w moim przypadku chodzi o zharmonizowanie przebiegu momentu obrotowego ze skrzynią aby uniknąć nagłego wzrostu i równie nagłego jego zaniku).

Lekarstwem na to jest przeszczep 3.0V6 + 6-biegowy automat.
_________________

 
 
Mont 
Forumowicz


Auto: E82
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 290
Skąd: dziura
Wysłany: 02-01-2010, 11:57   

tomekrvf napisał/a:
Lekarstwem na to jest przeszczep 3.0V6 + 6-biegowy automat.


prościej sprzedać posiadany egzemplarz i kupić auto spełniające wszystkie wymagania. Czasem problem tkwi we właścicielu, który obojętnie jakie autko by posiadał będzie je "ulepszał" dla poprawy samopoczucia.

Tarcze wiercone lubią pękać, i jedne i drugie powodują szybkie zużycie klocków.
Idąc w tą stronę radzę wymienić przewody na te w oplocie i skuteczny płyn hamulcowy.
Chociaż ja nie widzę potrzeby wzmacniania hamulców w 2.0D-ID Rallyart.
Wyleczyłem się nawet czipowania silnika, oddałem autko żonie a sam przesiadłem się do STI :) I mam wszystko czego mi brakowało w Outku :wink:
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-01-2010, 14:56   

Mont napisał/a:
Chociaż ja nie widzę potrzeby wzmacniania hamulców w 2.0D-ID Rallyart.
jest, jest. prędkość maks ma jednak trochę ponad 100 każdy Outek, a hamulce nie są rewelacyjne.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
wredlin 
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: FG
Wysłany: 02-01-2010, 18:06   

Czyli sumując zmienić samochód
_________________
Japończyk ze styropianu i dykty . Szantażują mnie.Powód: Daj spokój albo nie będzie więcej ostrzeżeń.
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2010, 17:33   

Ale dlaczego zmieniać? Nowe hamulce to wydatek pewnie ok. 1500PLN do tego zawieszenie - powiedzmy do 4000, a sprzedając roczny samochód tracę 20-25k. To chyba bardziej opłaca mi się "podrasować" posiadany samochód niż zmieniać na inny i to znacznie droższy (np. Volvo XC60)
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 03-01-2010, 18:23   

Chcesz go tuningować do jazdy w terenie czy na asfalcie.
Jako że Outlander powstał na tej samej platformie, co Lanser to jestem ciekaw jak dużo elementów da się zaadaptować, bo może zamiast kupować jakieś nawiercane tarcze lepiej był by po prostu założyć większe.
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-01-2010, 18:36   

sylb napisał/a:
Jako że Outlander powstał na tej samej platformie, co Lanser


w kwestii formalnej, 8)
rzeklbym, iz to Lancer powstal na plycie podwoziowej Outka...
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
niezawodny 
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2,2 DID Instyle
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 75
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2010, 18:54   

Jak dla mnie jedyną istotną wadą O-II są krótko żyjące klocki hamulcowe a to IMHO zdecydowanie za mało żeby uznać to auto za kiepskie.
Reasumując szukam najlepszych klocków jakie są możliwe, żeby przynajmniej te 40kkm wytrzymały i wtedy to będzie jak dla mnie samochód bez słabych punktów.

[ Dodano: 03-01-2010, 18:59 ]
tomekrvf napisał/a:

Lekarstwem na to jest przeszczep 3.0V6 + 6-biegowy automat.

Tyle że takie rozwiązanie jest mało ekonomiczne z uwagi na wysokie spalanie. Prościej jest przyzwyczaić się do delikatniejszego korzystania z pedału gazu - mnie się to bez problemu udało.
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 03-01-2010, 19:15   

Jestem ciekaw, czy da się fotele przednie podmienić na takie jak są w EVO.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-01-2010, 21:59   

wowo napisał/a:
To chyba bardziej opłaca mi się "podrasować" posiadany samochód niż zmieniać na inny i to znacznie droższy (np. Volvo XC60)
też tak myślę. Ale mając na względzie ew. przeboje przy innych usterkach lepiej się z podrasowaniem wstrzymać do końca gwarancji. Ja planowałem jesienią Outka wyciszać, tylko zabrakło czasu (min. tydzień bez jeżdżenia). Teraz dziękuję Bogu, że nie miałem czasu na wyciszanie. O skutecznej reklamacji lakieru drzwi mógłbym zapomnieć. Ale co się odwlecze to nie uciecze... No chyba, że go oddam bo inaczej się nie da :(
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-01-2010, 12:04   

sylb napisał/a:
Chcesz go tuningować do jazdy w terenie czy na asfalcie.


Głównie asfalt - i nie chodzi o utwardzenia a jedynie zwiększenie komfortu pracy - tzn. aby pracowało ciszej i lepiej wybierało nierówności - mam porównanie z Fordem S-Max i Saab-em 9-3 - w obu przypadkach czuć, że zawieszenie jest twarde ale komfortowe, w outlanderze wydaje się "rozedrgane" i tandetne i mam wrażenie, że zaraz coś urwę.

Narazie nie planuję jeszcze "zawirusowania" - samochód jest na gwarancji.
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 04-01-2010, 12:53   

wowo szkoda że nie porównujesz do BMW 7.

Jak chcesz mieć punkt odniesienia to do tej samej klasy i przeznaczenia to primo: a na pewno S-max i Saab nią nie jest.

Porównaj Outka do Vitary, czy Toyoty Rav choć nie uważam że mogą się mierzyć z Outkiem II.

Może zawieszenie sprawia wrażenie drgającego ale na zakrętach dobrze trzyma.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 04-01-2010, 13:07   

wowo napisał/a:
zwiększenie komfortu pracy - tzn. aby pracowało ciszej i lepiej wybierało nierówności

Gdziesik sobie drzewiej czytałem iż taki np C-crosser tudzież Pugu 4007 mają tę samą zawiechę ino francuzy zażyczyli sobie w Dżapanie aby wyregulować je na "miętko" - no to w naszych Outkach się nie da ? :?:
 
 
 
świr 
Nowy Forumowicz

Auto: In + oraz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 17
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-01-2010, 21:17   

Jeżeli Chcesz dobry soft oczywiście nie fabryczny to raczej odpuść VTech i tego podobne wynalazki (robiłem u nich jedno auto chyba z 5 lat temu i porażka) uderz na Warszawę mówię tutaj o Witku(Rogalotti) z MR Motors z Mineralnej.
Robię mu reklamę ale tylko z racji iż robił mi już jedno auto i zrobił je rewelacyjnie zresztą jako dowód mogę wkleić wykres w którym krzywe momentu mówią same za siebie.


Teraz będe robił outka żony zresztą nowe auto ale mół straszny ma mieć bezpieczne 175KM i 390Nm co do gwarancji to trudno, ten silnik ma większy potenciał ale to już zabawa w wymiane turbo itd.
Myślę że chcąc mieć więcej pod maską dobry soft jest najtańszym rozwiązaniem.
Jeżeli chodzi o hamulce to jak znajdę jakie miałem hamulce w bmce (a troche ich miałem) to Ci napiszę bo były poprostu przekozackie. Wszelkie wiercone z rowkami itp ładnie wyglądają ale niestety lubią pękać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.