Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienić termostat w MSW
Autor Wiadomość
xmaster 
Nowy Forumowicz

Auto: MSW 2.0 TD 94/95
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-04-2009, 16:46   Jak wymienić termostat w MSW

Witam, to mój pierwszy post na forum.
Chciałbym się zapytać Was jak wymienić termostat w MSW 2.0 TD 94`
Na forum znalazłem jedną instrukcję ale nie od mojego auta i niestety dość mocno różnią się silniki.
Pytałem również wujka googla i też nic nie znalazłem.
Czy ktoś z Was posiada taką wiedzę/opis i byłby skłonny podzielić się nią ze mną?
Objawy u mnie są takie, że po zagotowaniu się silnika chłodnica jest zimna, czyli tak jakby termostat był zamknięty i nie puszczał wody na drugi obieg

ps - chciałem wyjechać na weekend majowy na mazury ale z popsutym termostatem i przegrzewającym się silnikiem nie dam rady.


Pozdrawiam
Hubert Koncki

[ Dodano: 04-05-2009, 12:14 ]
UP
Termostat wymieniony (mechanik)
Mam jednak większy problem.
Mechanik oznajmił iż chłodnica nadaję się już tylko do wymiany.
Prawdopodobnie "ulepszacze" i uszczelniacze zapchały mi chłodnicę i obieg wody nie jest prawidłowy - poza tym chłodnica ma wycieki.

Teraz pytanie do Was - nie znacie jakiegoś sklepu z tanimi chłodnicami do MSW?
Szukałem w sieci i ceny zaczynają się od 500 zł (sic!) za nową. Używanej nie chcę - nigdy nie wiadomo czy nie będzie gorsza od mojej.
 
 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 04-05-2009, 16:22   

Hej,

Być może mam podobny problem. Co Ci się działo? Czy działał np. chłodny nadmuch? Napisz jakie miałeś przejawy tego problemu (też mam MSW 2,0 TD).
 
 
xmaster 
Nowy Forumowicz

Auto: MSW 2.0 TD 94/95
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 04-05-2009, 19:07   

Objawy są trochę niepokojące

Uruchamiam silnik normalnie, dość szybko temperatura dochodzi do połowy (prawie połowa) i jeśli jadę normalnie czyli do 90 km/h to wszystko jest ok.
Jeśli jednak jadę szybciej czyli pow 90 to temperatura systematycznie wzrasta aż do zagotowania się.
Po zagotowaniu myślałem że wiatrak od chłodnicy si e nie włączył i stąd przegrzanie.
Ku mojemu zdziwieniu blok chłodnicy był... zimny, tak więc wiatrak nie miał się po co włączyć.
Objawy "klasyczne" dla stale zamkniętego termostatu.
Termostat wymieniłem, pognałem go po trasie do 140 i wskazówka poszybowała do góry, a przejechałem raptem kilka kilometrów.
Mechanik stwierdził że chłodnica nie trzyma wody i że najprawdopodobniej jest zapchana uszczelniaczami.
Ew jeszcze ponoć jakaś turbina nie działa która pompuje wodę - nie wiem tak od niego słyszałem.
 
 
 
SQ9NKF 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 12
Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: 26-07-2009, 09:14   

xmaster, Mam ten sam problem tylko zanim sie zorientowałm co jest stzreliła mi uszczelka pod głowica. A teraz msuze tylko kupic nową chłodnice (chyba) :)
Pozdrawiam :)
_________________
Space Wagon 2.0 TD 1996
 
 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 07-09-2009, 10:14   

Hej,

U mnie powodem skakania temp. była głowica. Mechanik dał ją do zespawania, splanował i założył nową uszczelkę.

Obecnie jeżdżę bez termostatu bo chyba też zepsuty był. Jak na razie jest ok. Temp. trzyma się nieco poniżej połowy.

Zastanawiam się tylko czy to jest OK jeśli woda w zbiorniczku wyrównawczym do chłodnicy jest cały czas zimna (a przejechałem dziś 25-30 km).
 
 
161bd115 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Rabka
Wysłany: 07-09-2009, 20:11   

Witam
Zaczne od tego, że wymieniam swoją głowice. A zaczeło się od termostatu. Potem głowica strzelila dwa razy.... Woda sie gotowala z zb wyrównawczym (czajnik) I jest do wymiany cala glowica (przez termostat za 80 zł) no cóż.
Pozdrawiam
 
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 26-11-2010, 01:50   

w moim Wagonie nurtuje mnie to że wskaźnik temperatury wychyla się nie do połowy a trochę poniżej połowy skali.
czy ten typ tak ma ?. termostat z tego co sprawdzaqłem to działa, bo chłodnica i dolny wąż są zimne, zanim sie silnik rozgrzeje.

a tak wygląda jak przekręcę kluczyk na zimnym silniku.

i sobię myślę, czy to aby nie jest tak, że termostat i wskaźnik pracuja prawidłowo, a tylko wskaźnik jest przesunięty lekko w dół i dla tego pokazuje niepełne pół skali po rozgrzaniu.
czy u kogos jeszcze były takie objawy ?
dodam że spalanie mam zadowalające, zimno tez nie jest, jedynie pozycja wskaźnika mi sie nie podoba.
MSW 92r. 1,8 benzyna.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.