Jak wymienić termostat w MSW |
Autor |
Wiadomość |
xmaster
Nowy Forumowicz
Auto: MSW 2.0 TD 94/95
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 2 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 29-04-2009, 16:46 Jak wymienić termostat w MSW
|
|
|
Witam, to mój pierwszy post na forum.
Chciałbym się zapytać Was jak wymienić termostat w MSW 2.0 TD 94`
Na forum znalazłem jedną instrukcję ale nie od mojego auta i niestety dość mocno różnią się silniki.
Pytałem również wujka googla i też nic nie znalazłem.
Czy ktoś z Was posiada taką wiedzę/opis i byłby skłonny podzielić się nią ze mną?
Objawy u mnie są takie, że po zagotowaniu się silnika chłodnica jest zimna, czyli tak jakby termostat był zamknięty i nie puszczał wody na drugi obieg
ps - chciałem wyjechać na weekend majowy na mazury ale z popsutym termostatem i przegrzewającym się silnikiem nie dam rady.
Pozdrawiam
Hubert Koncki
[ Dodano: 04-05-2009, 12:14 ]
UP
Termostat wymieniony (mechanik)
Mam jednak większy problem.
Mechanik oznajmił iż chłodnica nadaję się już tylko do wymiany.
Prawdopodobnie "ulepszacze" i uszczelniacze zapchały mi chłodnicę i obieg wody nie jest prawidłowy - poza tym chłodnica ma wycieki.
Teraz pytanie do Was - nie znacie jakiegoś sklepu z tanimi chłodnicami do MSW?
Szukałem w sieci i ceny zaczynają się od 500 zł (sic!) za nową. Używanej nie chcę - nigdy nie wiadomo czy nie będzie gorsza od mojej. |
|
|
|
 |
Thorgal
Forumowicz
Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 67 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 04-05-2009, 16:22
|
|
|
Hej,
Być może mam podobny problem. Co Ci się działo? Czy działał np. chłodny nadmuch? Napisz jakie miałeś przejawy tego problemu (też mam MSW 2,0 TD). |
|
|
|
 |
xmaster
Nowy Forumowicz
Auto: MSW 2.0 TD 94/95
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 2 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 04-05-2009, 19:07
|
|
|
Objawy są trochę niepokojące
Uruchamiam silnik normalnie, dość szybko temperatura dochodzi do połowy (prawie połowa) i jeśli jadę normalnie czyli do 90 km/h to wszystko jest ok.
Jeśli jednak jadę szybciej czyli pow 90 to temperatura systematycznie wzrasta aż do zagotowania się.
Po zagotowaniu myślałem że wiatrak od chłodnicy si e nie włączył i stąd przegrzanie.
Ku mojemu zdziwieniu blok chłodnicy był... zimny, tak więc wiatrak nie miał się po co włączyć.
Objawy "klasyczne" dla stale zamkniętego termostatu.
Termostat wymieniłem, pognałem go po trasie do 140 i wskazówka poszybowała do góry, a przejechałem raptem kilka kilometrów.
Mechanik stwierdził że chłodnica nie trzyma wody i że najprawdopodobniej jest zapchana uszczelniaczami.
Ew jeszcze ponoć jakaś turbina nie działa która pompuje wodę - nie wiem tak od niego słyszałem. |
|
|
|
 |
SQ9NKF
Nowy Forumowicz
Auto: Space Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 12 Skąd: Rabka-Zdrój
|
Wysłany: 26-07-2009, 09:14
|
|
|
xmaster, Mam ten sam problem tylko zanim sie zorientowałm co jest stzreliła mi uszczelka pod głowica. A teraz msuze tylko kupic nową chłodnice (chyba)
Pozdrawiam |
_________________ Space Wagon 2.0 TD 1996 |
|
|
|
 |
Thorgal
Forumowicz
Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 67 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 07-09-2009, 10:14
|
|
|
Hej,
U mnie powodem skakania temp. była głowica. Mechanik dał ją do zespawania, splanował i założył nową uszczelkę.
Obecnie jeżdżę bez termostatu bo chyba też zepsuty był. Jak na razie jest ok. Temp. trzyma się nieco poniżej połowy.
Zastanawiam się tylko czy to jest OK jeśli woda w zbiorniczku wyrównawczym do chłodnicy jest cały czas zimna (a przejechałem dziś 25-30 km). |
|
|
|
 |
161bd115
Nowy Forumowicz
Auto: Space Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Rabka
|
Wysłany: 07-09-2009, 20:11
|
|
|
Witam
Zaczne od tego, że wymieniam swoją głowice. A zaczeło się od termostatu. Potem głowica strzelila dwa razy.... Woda sie gotowala z zb wyrównawczym (czajnik) I jest do wymiany cala glowica (przez termostat za 80 zł) no cóż.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-11-2010, 01:50
|
|
|
w moim Wagonie nurtuje mnie to że wskaźnik temperatury wychyla się nie do połowy a trochę poniżej połowy skali.
czy ten typ tak ma ?. termostat z tego co sprawdzaqłem to działa, bo chłodnica i dolny wąż są zimne, zanim sie silnik rozgrzeje.
a tak wygląda jak przekręcę kluczyk na zimnym silniku.
i sobię myślę, czy to aby nie jest tak, że termostat i wskaźnik pracuja prawidłowo, a tylko wskaźnik jest przesunięty lekko w dół i dla tego pokazuje niepełne pół skali po rozgrzaniu.
czy u kogos jeszcze były takie objawy ?
dodam że spalanie mam zadowalające, zimno tez nie jest, jedynie pozycja wskaźnika mi sie nie podoba.
MSW 92r. 1,8 benzyna. |
|
|
|
 |
|