Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] brak iskry
Autor Wiadomość
fajkoś21 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.5 90km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 1
Skąd: aleksandrów kuj.
  Wysłany: 07-06-2010, 14:13   [C52A 1.5] brak iskry

witam wszystkich.
mój problem polega tak jak w temacie czyli na braku iskry. Jestem posiadaczem Colta z 91r 1.5 12v 90km. Colcik od czasu do czasu nie chcial się wkręcać na obroty i gasł, głównie po deszczu, stwierdzilem ze przyczyną są przewody zapłonowe jednak musialem wyjechac i samochod stal nie używany okolo 3 miesiące. Po powrocie odrazu wymienilem przewody i świece jednak colt nie odpalił=brak iskry.
Co może być przyczyną? Aparat zapłonowy? Proszę o pomoc. Z góry dzieki.
 
 
sym85 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt C52 1991/Carisma DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 07-06-2010, 17:25   

Witam
Przechodziłem niedawno to samo.
Objawy były takie, że podczas jazdy przerywało, aż całkiem stawał i nie dało się odpalić. Brak iskry - kupiłem aparat zapłonowy - zadziałało - chodził normalnie przez pewien czas i znowu to samo - naprawa aparatu (spalony tranzystor) - dodatkowo wymiana świec i kabli - chodziło ok. i znowu zaczęło się to samo. Co ciekawe zawsze przy wilgotnej lub deszczowej pogodzie. Nie wiem do końca co jest powodem - podejrzewam, że gdzieś robi się jakaś przerwa albo może nawala jakiś z czujników, mam problemy z odczytaniem kodu co w innym wątku. A tak nawiasem mówiąć mam LPG i jeśli nie przerywa (obroty do zera i gaśnie) to na gazie idzie idealnie, a na benzynie muli go strasznie i brakuje mu mocy.
Dodam jeszcze, że sprawdzony był komp. i jest 100% sprawny, wymienione też były kondensatory, niedawno wymieniłem też sonde lamda, czyściłem przepustnicę, wymieniłem filtr powietrza, paliwa i gazu, czyściłem przepustnicę. Kończą mi się pomysły co to może jeszcze być. Czy rzeczywiście coś nie tak z aparatem? Ale wydaje mi się, że przyczyna leży całkiem gdzie indziej i problem nie był dobrze zdiagnozowany.

Z ciekawostek: ostatnio zaczęło przerywać podczas jazdy i zgasnął tak, że już nie odpaliłem - holowanie - jak byłem już pod domem, pomyślałem żeby zresetować ECU - odłączyłem więc na chwilę klemę - po chwili auto odpaliło, pochodziło troche i znowu zaczęło przerywać. Myślę więć, że może to być problem jakiegoś czujnika, który poprostu źle działa i pokazuje jakieś głupoty. Czekam więc, aż ktoś pomoże odczytać mi błędy.
_________________
sym85
Colt 1,5 GLXi 1991
Carisma 1,9 DID 2003
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-06-2010, 16:39   

to może być kwestia EKU - kondensatorów w Eku
Aparat zapłonowy - i na to bym stawiał, miałem podobną jazdę gdy padał mi aparat a dokładniej czujnik ruchu w aparacie --kupić aparat , kondensatory wymienić w Eku
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-06-2010, 17:32   

wojmi1 napisał/a:
Eku


ECU od Electronic Control Unit ;)
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-06-2010, 23:22   

rafq napisał/a:
ECU od Electronic Control Unit
raczej Engine Control Unit :-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-06-2010, 10:01   

Nie będę się sprzeczał :D eot :)
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
sym85 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt C52 1991/Carisma DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 17-06-2010, 17:25   

Mam podejrzenie, że może być problem z czujnikiem temperatury powietrza. Gdzie on dokładnie jest i jak wygląda, albo czy ma ktoś może zdjęcie tego czujnika?
_________________
sym85
Colt 1,5 GLXi 1991
Carisma 1,9 DID 2003
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-06-2010, 08:45   

sym85 napisał/a:
Mam podejrzenie, że może być problem z czujnikiem temperatury powietrza

wątpię
sym85 napisał/a:
Gdzie on dokładnie jest i jak wygląda, albo czy ma ktoś może zdjęcie tego czujnika?

proszę:


Uploaded with ImageShack.us
 
 
sym85 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt C52 1991/Carisma DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 20-06-2010, 21:17   

Dzięki za fotke. Próbowałem znaleźć jakiś numer tego czujnika, ale nie znalazłem - jedynie jest na przepływomierzu, ale musiałbym kupić cały przepływomierz.
A co to jeszcze może być?? Komputer sprawdzony jest ok, kondensatory wymienione, aparat był już naprawiany i wymieniany, świece i kable wymienione na NGK, tak jak wcześniej pisałem przerywa na deszczu i gdy jest wilgotno, a 2 dni temu także po tym jak troche zagrzał się w korku. Dodam, że podczas jazdy na benzynie jest jakby zamulony, a na gazie jest ok - a przerywa i gaśnie niezależnie od paliwa, a później znowu jest ok. Takie wyświetla błędy jak pisałem w innym poście nie jestem pewny jakie to są http://www.youtube.com/watch?v=OoTKMB0XNas
_________________
sym85
Colt 1,5 GLXi 1991
Carisma 1,9 DID 2003
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-06-2010, 15:36   

Hmm wychodzi mi błąd nr 43 oraz 13, szkoda że 2 razy ruszyłeś kamerką, ale mniej więcej z ich zapętlenia tak by się pokrywały w/w błędy.
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 24-06-2010, 23:09   

sym85 napisał/a:
Próbowałem znaleźć jakiś numer tego czujnika, ale nie znalazłem - jedynie jest na przepływomierzu, ale musiałbym kupić cały przepływomierz.
poszukaj obudowy filtra powietrza, czasem ludzie nie wiedza co sprzedają i cena dobra
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
sym85 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt C52 1991/Carisma DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 26-06-2010, 08:40   

rafq już mi odsprzedał:) dzięki za pomoc:)

[ Dodano: 02-07-2010, 22:51 ]
no i właśnie wymieniłem 2 dni temu przepływomierz.. zresetowałem błędy, po zapaleniu silnik nauczył się obrotów i szedł bardzo równo - niestety błędy dalej są więc to niestety nie było to.. odczytałem i teraz wygląda mi na 14 i 41 czyli czujnik położenia przepustnicy i wtryskiwacze. Dzisiaj jak jaechałem znów zaczął przerywać - ogólnie suchi i gorąco - silnik się troche zagrzał i wtedy zaczęło przerywać. Więc już nie wiem o co tu biega....

[ Dodano: 10-11-2014, 18:51 ]
Trochę czasu minęło :)
Colcika już dawno nie mam, ale przeglądając forum znalazłem ten post i gdyby komuś miało to pomóc to rozwiązaniem problemu był .... przewód od akumulatora - w czasi gdy auto było zapalone wystarczyło poruszać po koleji wszystkimi przewodamia i awaria sama się ujawnia :)

Tak więc nie żadne czujniki , aparaty zapłonowe itp tylko zwykły przewód :)


Pozdrawiam
_________________
sym85
Colt 1,5 GLXi 1991
Carisma 1,9 DID 2003
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.