Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Padł moduł jaki kupić ???
Autor Wiadomość
Pii 1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Radom
  Wysłany: 21-07-2010, 16:14   Padł moduł jaki kupić ???

Witam mam pytanie padł mi moduł w mojej białej strzale (24v) poradżcie co zrobić za nowy koleś chce 370pln używka połowe taniej ale wiem , że maja jakąś wade fabryczną (poprzedni właściciel naprawiał-200pln) co zrobić mechanik mi mówił, że jeszcze sprawdzi ale podobno od jakiegoś nissana pasuje sprawdzał to ktoś? Nie wiem co robić kupić używke? Jak padnie to 200 pln za naprawe plus cena jaką dam za używany to taniej mnie wyniesie nowy. Proszę o radę. Sigma 91 rok w manualu.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-07-2010, 16:43   

te moduły mają wadę fabryczną ( tak jak ecu ma kondensator) i przegrzewają się przy wyjściowych tranzystorach. Możesz kupić nowy i też może paść. Tak naprawdę nie ma żadnej gwarancji że w miejscu w którym je umieścili (nie za szczęśliwym btw.. ) nie podniesie się temperatura do 120-130 stopni i nie odejdzie tranzystorek od obudowy.. Mogę Ci podesłać do testów moduł MOS , który tej wady nie ma , i można go montować gdzie indziej , w jakimś chłodniejszym miejscu. (kabelki)

Sław ma używki , ale jak mówię.. nie ma co liczyć na bezawaryjność tego elementu.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-07-2010, 17:52   Re: Padł moduł jaki kupić ???

Pii 1980 napisał/a:
Witam mam pytanie padł mi moduł w mojej białej strzale (24v) poradżcie co zrobić za nowy koleś chce 370pln używka połowe taniej ale wiem , że maja jakąś wade fabryczną (poprzedni właściciel naprawiał-200pln) co zrobić mechanik mi mówił, że jeszcze sprawdzi ale podobno od jakiegoś nissana pasuje sprawdzał to ktoś? Nie wiem co robić kupić używke? Jak padnie to 200 pln za naprawe plus cena jaką dam za używany to taniej mnie wyniesie nowy. Proszę o radę. Sigma 91 rok w manualu.


Używki faktycznie mogą paść - u mnie po roku też padł. Sprawdź w Intercarsie bo kupowałem w tamtym roku zamiennik i od roku jest w porządku (odpukać). Moduł jest od 3000GT (w Sigmie go nie ma) ale to jest dokładnie to samo. Cena hurtowa 250 zł
nr OE MD152999
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Pii 1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Radom
Wysłany: 22-07-2010, 20:54   

Dzięki chłopaki za radę bo już sam nie wiedziałem co zrobić ten moduł, który miałem był naprawiany i śmigał 2 lata i pewnie by pośmigał jeszcze ale najprawdopodobniej mechanik mi go wykończył mam kumpla w intercarsie i zawsze mi dobre ceny daje VirMan a za tego MOSA ile byś chciał kabelki też masz do niego? Piszesz do testów sprawdzałeś jak to śmiga w sigmie? Ja jeżdże praktycznie tylko w trasach i potrzebuje czegoś w miarę niezawodnego wiadomo, że gwarancji nigdy nie ma bo i nowe części potrafią paść a tak na marginesie to nie mam za bardzo czasu ale chyba sam zaczne grzebać w mojej strzale bo te mechaniki to sie do zmiany klocków nadają a i to bym sam zrobił chciałem zaoszczędzić na czasie i tak mi zmienili świece i kable, że fura tydzień czasu u mechanika stała no i przy okazji modem mi wykończyli naprawde nie wiem jak to zrobili.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-07-2010, 21:05   

modem ci wykończyli ? jaki modem ? :) - mosa mam experymentalnego - działa dobrze :) i kabelki są do wpiecia :) cena - nie wiem - ale kup standard jak chcesz mieć w trasy bo nigdzie długo tego nie testowałem - potestuję u siebie :]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Pii 1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Radom
Wysłany: 22-07-2010, 21:31   

VirMan o moduł mi oczywiście chodziło, to chyba do inter carsu śmignę czekam na wyniki testów twojego mosa to może w przyszłości wrzucę sobie coś takiego narazie troche z kasą kiepsko ale mam już plany modyfikacji sigmy póki co troszke wydech zmienilem i wycięte kata mruczy fajnie ale jeszcze kupa rzeczy do zrobienia najpierw hamule a potem stożek, dolot i reszta wydechu no i pełno innych rzeczy które chciałbym dopracować musi byc igła pozdro i dzięki za radę
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 23-07-2010, 08:21   

Cytat:
a potem stożek


Co ma na celu taka modyfikacja?
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-07-2010, 08:44   

stozek pomaga jedynie w przypadku fabrycznie kiepskich filtrów , albo przy turbinach , gdzie potrzeba więcej powietrza.. no ewentualnie jak ktos lubi "wizualny" tunning.. Ja filtra nie zmieniam bo jest oryginalnie bardzo dobry. Chyba że mi się turbinka nie zmieści.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 23-07-2010, 19:18   

Teoretycznie wiem po co jest stożek. Tylko co on daje w Sigmie. Wg mnie nic.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-07-2010, 19:22   

no nic - bo dolot jest zestrojony pojemnościowo (stąd te baniaki na dolocie) jakby był dynamicznie i inna konstrukcja kolektora to może by dało - da jakbym turbinkę montował ,ale i tak 1-3% - tyle co nic - a filtruje gorzej syfy - cierpi silnik :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Pii 1980 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Radom
Wysłany: 23-07-2010, 20:25   

No to kolejna cenna rada, myślałem, że stożek troche ożywi silnik (chodzi mi o pracę, a nie moc) ale jak mówicie, że fabryczny jest ok to nie zmieniam bo na tuningu optycznym mi nie zależy wręcz przeciwnie furka ma być w oryginale i dobrze śmigać co wg was można poprawić w sigmie o ile jest coś takiego :biggrin: na pewno hamulce mam do roboty czytałem troche na forum ale dalej nie wiem co wybrać a te co mam niestety się gotują jak hamuje z większej prędkości do zera, kolega mnie namawia na tarcze Zimmerman (czy jakoś tak) ma w galancie i jest zadowolony ale różne opinie o nich słyszałem
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 23-07-2010, 21:10   

Jak się hamulce gotują to zmień płyn na nowy. może być DOT-4. Nie ma co szaleć. Pytasz się co jeszcze można poprawić. Dla mnie jest to auto niemal idealne. Brakuje mi jedynie termometru ze wskazaniem temp. na zewnątrz. 8) . Ale jest to opinia subiektywna.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-07-2010, 21:19   

mmatulek napisał/a:
Jak się hamulce gotują to zmień płyn na nowy. może być DOT-4. Nie ma co szaleć. Pytasz się co jeszcze można poprawić. Dla mnie jest to auto niemal idealne. Brakuje mi jedynie termometru ze wskazaniem temp. na zewnątrz. 8) . Ale jest to opinia subiektywna.
W sedanach masz od modeli 93, co maja klime z ekranem :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
jack_a
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2010, 15:36   

mmatulek napisał/a:
Jak się hamulce gotują to zmień płyn na nowy. może być DOT-4. Nie ma co szaleć. Pytasz się co jeszcze można poprawić. Dla mnie jest to auto niemal idealne. Brakuje mi jedynie termometru ze wskazaniem temp. na zewnątrz. 8) . Ale jest to opinia subiektywna.


Się wtrącę.
Zdecydowanie brakuje jeszcze filtra kabinowego i paru gadżetów z Diamante, np. uchwytów na kubki, trzeciego światła stop i podświetlanych lusterek w podsufitce.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-07-2010, 17:06   

jack_a napisał/a:
mmatulek napisał/a:
Jak się hamulce gotują to zmień płyn na nowy. może być DOT-4. Nie ma co szaleć. Pytasz się co jeszcze można poprawić. Dla mnie jest to auto niemal idealne. Brakuje mi jedynie termometru ze wskazaniem temp. na zewnątrz. 8) . Ale jest to opinia subiektywna.


Się wtrącę.
Zdecydowanie brakuje jeszcze filtra kabinowego i paru gadżetów z Diamante, np. uchwytów na kubki, trzeciego światła stop i podświetlanych lusterek w podsufitce.


Brak filtra to nieporozumienie, w sumie dziwi też brak nawiewu na tył i dwustrefowej klimatyzacji. W niektórych autach zauważyłem 2 strefową regulację ogrzewania (Safrane, Omega B). Cóż niestety nie można mieć wszystkiego.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.