 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Kopcenie na czarno przy 4000 obr (120-130 km/h) |
Autor |
Wiadomość |
rcislaw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport Dakar 2005 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-09-2010, 09:22 [2.5 TD] Kopcenie na czarno przy 4000 obr (120-130 km/h)
|
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z moim sportem, a dokładnie przy prędkości około 120-130 km\h ( 4000 obr.) misiek kopci na czarno jak lokomotywa. Udałem się do mechanika, który od lat zajmuje się dieslami i po kolei zaczął od wtrysków, potem świece, przy okazji turbina bo okazało się były luzy na wirniku, olej, filtr oleju i powietrza. Myślałem, że wszystko wróciło do normy, ale niestety autko dalej kopci : ( Zauważyłem jeszcze, że jak na postoju przegazuje go to wypluwa czarną chmurę i potem jest ok, ale jak jadę to sytuacja jest taka sama jak wyżej opisałem. Może ktoś już spotkał się z takim przypadkiem i może podsunie mi jakieś rozwiązanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
cislaw |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2010, 12:58
|
|
|
rcislaw napisał/a: | zaczął od wtrysków |
Tez bym zaczal od tego, wymienil na nowe i jest to samo?
Jedyne co moge powiedziec to to, ze moj od nowisci kopcil przy duzym nacisku na "gaz".
Moze nie przy 120 km/h ale im wyzsze obroty tym czarna chmura robila sie wieksza.
Jesli mechanik zna sie na rzeczy to nie wymysle nic wiecej poza sprawdzeniem chipa. Moze tam cos sie dzieje. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
gildor
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2010, 14:31
|
|
|
heh
takie kłęby dymu miałem, jak walczyłem z chip boxem (rapid) w celu wyciągnięcia odrobinę lepszych osiągów. jak przesadziłem z dawka paliwa, to przy mocniejszym depnięciu aż dziób wyrywało, ale zadyma była jak na fotce udało mi się chyba jednak uzyskać odpowiednie parametry, a dymu już nie mam. zmniejszyłem dawkę paliwa odrobinę.
najwyraźniej za duża dawka paliwa leje się w jego wtryski niech go podepną do kompa na początek. no, dalszy początek |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:07
|
|
|
gildor napisał/a: | heh
takie kłęby dymu miałem, jak walczyłem z chip boxem (rapid) w celu wyciągnięcia odrobinę lepszych osiągów. jak przesadziłem z dawka paliwa, to przy mocniejszym depnięciu aż dziób wyrywało, ale zadyma była jak na fotce udało mi się chyba jednak uzyskać odpowiednie parametry, a dymu już nie mam. zmniejszyłem dawkę paliwa odrobinę.
najwyraźniej za duża dawka paliwa leje się w jego wtryski niech go podepną do kompa na początek. no, dalszy początek | Na oko leją wtryski-za duża dawka paliwa i nie przepala tego co dostaje. Chyba ze jeszcze można spojrzeć z drugiej strony...za mało powietrza do zaprogramowanej dawki. Moze by tak przyjrzeć się turbinie czy rozkręca się i doładowuje silnik odpowiednia ilością powierza...podciśnienia, kierownica(bo tak to się chyba nazywa) czy nie zacięta, no i może najgłupsza rzecz czy zainstalowane tłumiki mają odpowiednią średnicę i nie dławią turbinki- o takich przypadłościach też kiedyś słyszałem. Druga myśl jaka przyszłą mi do głowy to zapłon, lub jak kto woli kąt wyprzedzenia wtrysku. Nie wiem czy jest możliwość ingerencji w ten parametr przy tym silniku ale zbyt wczesny zapłon również będzie powodował czarne dymienie z rury. Jeżeli do tego dymienia dochodzi twarda praca silnika i cięższy niż zwykle rozruch to wówczas takie objawy będą wskazywały na nieprawidłowe ustawienie pompy paliowej i można spróbować lekko opóźnić wtrysk paliwa.
Zawór EGR nie szwankuje przypadkiem o ile masz ten wynalazek oczywiście... |
|
|
|
 |
|
|