Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Kopcenie na czarno przy 4000 obr (120-130 km/h)
Autor Wiadomość
rcislaw 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport Dakar 2005 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: Katowice
  Wysłany: 22-09-2010, 09:22   [2.5 TD] Kopcenie na czarno przy 4000 obr (120-130 km/h)

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z moim sportem, a dokładnie przy prędkości około 120-130 km\h ( 4000 obr.) misiek kopci na czarno jak lokomotywa. Udałem się do mechanika, który od lat zajmuje się dieslami i po kolei zaczął od wtrysków, potem świece, przy okazji turbina bo okazało się były luzy na wirniku, olej, filtr oleju i powietrza. Myślałem, że wszystko wróciło do normy, ale niestety autko dalej kopci : ( Zauważyłem jeszcze, że jak na postoju przegazuje go to wypluwa czarną chmurę i potem jest ok, ale jak jadę to sytuacja jest taka sama jak wyżej opisałem. Może ktoś już spotkał się z takim przypadkiem i może podsunie mi jakieś rozwiązanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
cislaw
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2010, 12:58   

rcislaw napisał/a:
zaczął od wtrysków

Tez bym zaczal od tego, wymienil na nowe i jest to samo?



Jedyne co moge powiedziec to to, ze moj od nowisci kopcil przy duzym nacisku na "gaz". :D
Moze nie przy 120 km/h ale im wyzsze obroty tym czarna chmura robila sie wieksza.

Jesli mechanik zna sie na rzeczy to nie wymysle nic wiecej poza sprawdzeniem chipa. Moze tam cos sie dzieje.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
gildor 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2010, 14:31   

heh
takie kłęby dymu miałem, jak walczyłem z chip boxem (rapid) w celu wyciągnięcia odrobinę lepszych osiągów. jak przesadziłem z dawka paliwa, to przy mocniejszym depnięciu aż dziób wyrywało, ale zadyma była jak na fotce :) udało mi się chyba jednak uzyskać odpowiednie parametry, a dymu już nie mam. zmniejszyłem dawkę paliwa odrobinę.
najwyraźniej za duża dawka paliwa leje się w jego wtryski :) niech go podepną do kompa na początek. no, dalszy początek :)
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 22-09-2010, 22:07   

gildor napisał/a:
heh
takie kłęby dymu miałem, jak walczyłem z chip boxem (rapid) w celu wyciągnięcia odrobinę lepszych osiągów. jak przesadziłem z dawka paliwa, to przy mocniejszym depnięciu aż dziób wyrywało, ale zadyma była jak na fotce :) udało mi się chyba jednak uzyskać odpowiednie parametry, a dymu już nie mam. zmniejszyłem dawkę paliwa odrobinę.
najwyraźniej za duża dawka paliwa leje się w jego wtryski :) niech go podepną do kompa na początek. no, dalszy początek :)
Na oko leją wtryski-za duża dawka paliwa i nie przepala tego co dostaje. Chyba ze jeszcze można spojrzeć z drugiej strony...za mało powietrza do zaprogramowanej dawki. Moze by tak przyjrzeć się turbinie czy rozkręca się i doładowuje silnik odpowiednia ilością powierza...podciśnienia, kierownica(bo tak to się chyba nazywa) czy nie zacięta, no i może najgłupsza rzecz czy zainstalowane tłumiki mają odpowiednią średnicę i nie dławią turbinki- o takich przypadłościach też kiedyś słyszałem. Druga myśl jaka przyszłą mi do głowy to zapłon, lub jak kto woli kąt wyprzedzenia wtrysku. Nie wiem czy jest możliwość ingerencji w ten parametr przy tym silniku ale zbyt wczesny zapłon również będzie powodował czarne dymienie z rury. Jeżeli do tego dymienia dochodzi twarda praca silnika i cięższy niż zwykle rozruch to wówczas takie objawy będą wskazywały na nieprawidłowe ustawienie pompy paliowej i można spróbować lekko opóźnić wtrysk paliwa.
Zawór EGR nie szwankuje przypadkiem o ile masz ten wynalazek oczywiście... :arrow:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.