Spadają obroty jak się toczy na luzie, drży silnik |
Autor |
Wiadomość |
Anazar
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5kat. 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 12 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 30-06-2010, 17:24 Spadają obroty jak się toczy na luzie, drży silnik
|
|
|
Na postoju silnik zachowóje się poprawnie.
Dopiero jak się zaczyna toczyć na luzie lub sprzęgle obroty spadają do 300-400rpm
(na postoju trzyma obroty)
Nie ma błędów ECU
Napięcie trzyma około 13,2-13,4V (nie wiem czy to norma)
Co może odpowiadać za to zjawisko |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-07-2010, 21:49
|
|
|
powiem tak, na luzie jak sie toczysz to nie ma nic wplywu na silnik i czy bedziesz na luzie stał czy sie toczył to jeden pies. natomiast na sprzęgle to może być spowodowane zatartym łozyskiem oporowym? słoneczkiem? a na luzie łożysko w skrzyni? musisz nasłuchać skrzynie czy sie odglosy zmieniaja. moze to jest spowodowane wczesniejszym dodaniem gazu aby ruszyć do toczenia sie? opisz dokladnie co robisz i bedzie łatwiej. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-07-2010, 10:22
|
|
|
Mateusz071 napisał/a: | powiem tak, na luzie jak sie toczysz to nie ma nic wplywu na silnik |
Ma, i to dość istotny. Poprawnie wyregulowany 4g15 jak go nawet przepchniesz na włączonym silniku kawałeczek podniesie obroty do ok 1100-1200. To oznaka poprawnej regulacji wolnych obrotów.
Jak wyregulować - strona kolegi Krzyzaka |
|
|
|
 |
Mateusz071
Forumowicz

Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 329 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2010, 20:17
|
|
|
"dopiero po zatrzymaniu na światłach dochodzi do normalnych obrotów (objaw tym większy im więcej odbiorników prądu działa); uwaga - sytuacja ta jest uznawana za normę, jeśli obroty nie spadają poniżej 700 obr./min., a po pełnym rozgrzaniu silnika sytuacja ta przestaje występować" czyli powiazane jest ukladem elektrycznym. no ciekawe |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 15-07-2010, 13:49
|
|
|
Na stornie Krzyżaka nie ma opisanej regulacji przy silniku 4G15.
Duże są różnice w stosunku do 4G13 jeśli chodzi o regulacje? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-07-2010, 00:53
|
|
|
serKlakier napisał/a: | Na stornie Krzyżaka nie ma opisanej regulacji przy silniku 4G15. |
Jest opisana - 3 pozycja w danych napr-regul |
|
|
|
 |
Anazar
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5kat. 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010 Posty: 12 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 03-08-2010, 11:00
|
|
|
Mam jakąś usterkę w instalacji elektrycznej i tym jest spowodowane, że zamiast podnosić obroty przy toczeniu się, obniża je o tyle co powinien podnieść.
Może ktoś wie gdzie w inslacji elektrycznej szukać takiej usterki
(dodatkowo wywala mi bezpiecznik od kokpitu)
-----------
Wyczyszczę przepustnicę i wyreguluję obroty.... i będę szukał usterki.
Knock sensor nie pokazuje spalania stukowego, a mam zbyt duże wyprzedzenie zapłonu. Knock sensor działa bo podczas jazdy czasami pokaże pojedyncze spalanie stukowe. (wartość w normie)
Zmostkowałem kabelek i sprawzdiłem lampą i kąt jest poprawny.
ECU zbyt mocno wyprzedza zapłon.
[ Dodano: 06-08-2010, 14:21 ]
Po bardzo dokładnych oględzinach znalazłem niewielkie upalenie na styku przy silniku krokowym.
Obroty przestały spadać po delikatnym przeczyszczeniu. |
|
|
|
 |
|