Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadają obroty jak się toczy na luzie, drży silnik
Autor Wiadomość
Anazar 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5kat. 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Świebodzin
  Wysłany: 30-06-2010, 17:24   Spadają obroty jak się toczy na luzie, drży silnik

Na postoju silnik zachowóje się poprawnie.

Dopiero jak się zaczyna toczyć na luzie lub sprzęgle obroty spadają do 300-400rpm
(na postoju trzyma obroty)

Nie ma błędów ECU
Napięcie trzyma około 13,2-13,4V (nie wiem czy to norma)

Co może odpowiadać za to zjawisko :?:
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-07-2010, 21:49   

powiem tak, na luzie jak sie toczysz to nie ma nic wplywu na silnik i czy bedziesz na luzie stał czy sie toczył to jeden pies. natomiast na sprzęgle to może być spowodowane zatartym łozyskiem oporowym? słoneczkiem? a na luzie łożysko w skrzyni? musisz nasłuchać skrzynie czy sie odglosy zmieniaja. moze to jest spowodowane wczesniejszym dodaniem gazu aby ruszyć do toczenia sie? opisz dokladnie co robisz i bedzie łatwiej.
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-07-2010, 10:22   

Mateusz071 napisał/a:
powiem tak, na luzie jak sie toczysz to nie ma nic wplywu na silnik


Ma, i to dość istotny. Poprawnie wyregulowany 4g15 jak go nawet przepchniesz na włączonym silniku kawałeczek podniesie obroty do ok 1100-1200. To oznaka poprawnej regulacji wolnych obrotów.

Jak wyregulować - strona kolegi Krzyzaka
 
 
Mateusz071 
Forumowicz


Auto: Colt WRC 89r;Cari GDI r98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 329
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-07-2010, 20:17   

"dopiero po zatrzymaniu na światłach dochodzi do normalnych obrotów (objaw tym większy im więcej odbiorników prądu działa); uwaga - sytuacja ta jest uznawana za normę, jeśli obroty nie spadają poniżej 700 obr./min., a po pełnym rozgrzaniu silnika sytuacja ta przestaje występować" czyli powiazane jest ukladem elektrycznym. no ciekawe ;)
 
 
 
serKlakier 
Forumowicz

Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 134
Skąd: Brzostek
Wysłany: 15-07-2010, 13:49   

Na stornie Krzyżaka nie ma opisanej regulacji przy silniku 4G15.

Duże są różnice w stosunku do 4G13 jeśli chodzi o regulacje?
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-07-2010, 00:53   

serKlakier napisał/a:
Na stornie Krzyżaka nie ma opisanej regulacji przy silniku 4G15.


Jest opisana - 3 pozycja w danych napr-regul
 
 
Anazar 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5kat. 1991r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 12
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 03-08-2010, 11:00   

Mam jakąś usterkę w instalacji elektrycznej i tym jest spowodowane, że zamiast podnosić obroty przy toczeniu się, obniża je o tyle co powinien podnieść.

Może ktoś wie gdzie w inslacji elektrycznej szukać takiej usterki :?: :!:

(dodatkowo wywala mi bezpiecznik od kokpitu)

-----------
Wyczyszczę przepustnicę i wyreguluję obroty.... i będę szukał usterki.

Knock sensor nie pokazuje spalania stukowego, a mam zbyt duże wyprzedzenie zapłonu. Knock sensor działa bo podczas jazdy czasami pokaże pojedyncze spalanie stukowe. (wartość w normie)
Zmostkowałem kabelek i sprawzdiłem lampą i kąt jest poprawny.
ECU zbyt mocno wyprzedza zapłon. :(

[ Dodano: 06-08-2010, 14:21 ]
Po bardzo dokładnych oględzinach znalazłem niewielkie upalenie na styku przy silniku krokowym.
Obroty przestały spadać po delikatnym przeczyszczeniu. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.