[CJ1A 1.3] Slaby po wymianie rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-09-2010, 17:50 [CJ1A 1.3] Slaby po wymianie rozrzadu
|
|
|
Witam dzis mechanik zmienil mi pasek rozrzadu + rolke. Przy wymianie dodal ze pasek byl poprzednio przestawiony o jeden zabek :-/ Nic to, zaplacilem i odjechalem jednak juz po 10 metrach samochod byl odczuwalnie slabszy, tak ze ledwo jechal Pomyslalem ze dobrze bedzie zresetowac ECU, niestety pomoglo to tylko na padajace bardzo niziutkie obroty (wczesniej jak najbardziej bylo ok) Samochod jest nadal tragicznie slaby szczegolnie na "dole" tak ze ledwo rusza. Poniewaz jest bardzo mokro Ojciec sugeruje awarie elektryki - jednak na jalowym biegu samochod pali dobrze, nic nie trzesie, nie strzela, nie szarpie. Po prostu slabo.
ECU wymrugalo:
EC - nic
ABS - 23 - nie wiem czy mozna odczytac to jako blad :
Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem. Nie znam ceny.
Czy jest jakas inna tabelka z kodami bledow dla systemu ABS ?? (Dodatkowa usterka ?)
Co z tym zrobic ? Macie jakies pomysly ? |
|
|
|
 |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-09-2010, 19:37 [CJ1A 1.3] Slaby po wymianie rozrzadu
|
|
|
kolega gregorbu kiedyś mi napisał po wymianie rozrządu:
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności pasek rozrządu i ustawienie zapłonu. Mogło być tak:
a) stary pasek był źle założony, a różnica "nadrobiona" zapłonem,- w twoim przypadku jeden ząbek
b) mechanik nieprawidłowo założył nowy pasek i teraz sytuacja jest odwrotna.
i najprawdopodobniej to jest to ale mogę się mylić. Kiedyś mi mechanik powiedział że po wymianie rozrządu powinno się ustawić zawory (pamiętaj gorący silnik), być może to pomoże. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-09-2010, 20:00
|
|
|
Jeżeli mechanik napewno załozył prawidłowo rozrząd, w takim razie przeoczył jedną rzecz, ustawienie wyprzedzenia zapłonu na aparacie zapłonowym. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14-09-2010, 20:30
|
|
|
Mysle ze skoro sprawdzil ze byl nieprawidlowo ustawiony, to jest taka szansa - jak ustawic aparat zaplonowy ? Zawory sprawdze sam, jezeli on nic nie zaradzi
Podobno jest jakas metoda na sprawdzenie ustawienia rozrzadu bez sciagania paska - czy moglbys opisac ? |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 14-09-2010, 21:43
|
|
|
Aby sprawdzić czy masz rozrząd na znacznikach sciągasz sobie osłonę rozrządu od gory i ustawiasz kolo zębate na znaczniku. Na kole pasowym jest nacięcie a na obudowie znaki.
jesli TDC pokryje się ze znacznikiem na kole pasowym w momencie gdy górne znaki też się pokrywają masz dobrze ustawiony rozrząd.
Zapłon ustawiasz przy pomocy lampy stroboskopowej. cała ta procedura jest gdzieś opisana.
CO do zaworów nie maja one aż takiego wpływu na moc. Bardziej obstawiam złe ustawienie zapłonu. |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 14-09-2010, 22:30
|
|
|
Nie wiem jak w CJ1A ale w CJ4A Grześ miał jeszcze uszkodzony czujnik położenia wału. Na wale przy kole jest taka blacha i ona była u niego pokrzywiona. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-09-2010, 12:37
|
|
|
Bylem dzis oczywiscie u mechanika i jak juz przedstawil swoja teorie o poluzowaniu sie klinu na walku (sic!) to zasugerowalem ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu co zrobil na stroboskopie (przykladal go do kola pasowego - w CJ0 tam sa znaki ? Stwierdzil ze jest przestawiony jakies 10 stopni i ustawil 7 stopni bo oboje nie wiedzielismy ile powinno byc na jalowym biegu
Wobec tego pytanie jaki powinien byc kat wyprzedzenia zaplonu na biegu jalowym ?
Gdzie znajde kody ABS'u ? |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 15-09-2010, 13:05
|
|
|
czy do ustawiania zaplonu zmasowal lacze diagnostyczne?
co do sutawienia na masce powinienes miec naklejke (od spodu) na ktorej jest wypisane wszystko co ci trzeba wiedziec luzy na zaworach i wyprzedzenie zaplonu (w cao jest to 5stopni ak w CJo nie bede strzelal) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-09-2010, 13:55
|
|
|
Nie nie zmasowal - rozumiem ze powinien.. Rozumiem ze chodzi o wtyczke wchodzaca do aparatu zaplonowego ? Ktory pin ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-09-2010, 15:40
|
|
|
jak masz rocznik 00 to może tej wtyczki nie być - wtedy tylko kompem serwisowym wprowadzasz stan do ustawiania zapłonu - ASO wita |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-09-2010, 18:10
|
|
|
Nie znalazlem zadnej tabliczki z wartosciami luzow zaworowych.kata wyprzedzenia zaplonu pod maska
Zaplon jest aktualnie ustawiony tak:
http://img6.imageshack.us/i/20100915899.jpg/
Czyli rozrzad przestawiony, tak ? Chcialbym to jeszcze ostatecznie sam sprawdzic zanim grzeczne upomne znow mechanika, tylko nie do konca wiem na co patrzec po sciagnieciu gornej obudowy paska rozrzadu ?
Na Forum nie przeklinamy!!
Regulamin przeczytałeś i zaakceptowałeś - dostosuj się proszę do niego.
Poprawione
EDIT
Doczytalem, odpowiedz byla u gory tematu
Wyglada na to ze mam zlacze ustawiania zaplonu http://img841.imageshack.us/i/20100915900.jpg/
Przyklejone czarna izolka, brazowy jednoprzewodowy wtyk ? |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 15-09-2010, 19:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2010, 07:33
|
|
|
1. tak - ta brązowa wtyczka to właśnie to złącze - jeśli po jego podłączeniu do minusa akumulatora uda się ustawić zapłon na 5 st. i aparat będzie pośrodku fasolki, to jest OK;
2. jeśli mimo ustawienia nadal będzie na skraju, to masz przestawiony rozrząd
jak chcesz sprawdzić ustawienie, to odkręć górną pokrywę rozrządu i ustaw tak, by znacznik na kole zębatym wskazywał dokładnie na znacznik na silniku (kapniesz się o co chodzi) - kręcisz oczywiście wałem (czyli dołem silnika, zgodnie z ruchem wskazówek zegara patrząc przodem na rozrząd) a nie wałkiem; do precyzyjnego ustalenia możesz użyć jakiegoś drucika i sprawdzić czy te punkty na pewno się zgrywają
w tej pozycji patrzysz na wał a konkretnie na koło pasowe - to, gdzie chodzi napęd od alternatora na przykład; i tam jest takie wcięcie na tym kole - powinno pokazywać DOKŁADNIE znacznik T na dolnej obudowie (tym czarnym plastiku) |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-09-2010, 18:47
|
|
|
Dzis ogladalem ten rozrzad i moim zdaniem jest ustawiony dobrze... sprawdzalem tez ustawienie zabek do przodu i zabek do tylu na kole zebatym i wtedy znacznik na kole pasowym odjezdzal daleko od znaczka T
Dodaje zdjecie ktore wykonalem
http://img205.imageshack....00916904aaa.jpg
Przestawilem aparat na srodek wraz ze zmasowaniem zlacza i auto w ogole nie jechalo, dopiero powrot na poprzednia pozycje (jw. na foto) powodowal ze auto jako tako jedzie - czy lepiej czy gorzej niz przed wymiana - trudno ocenic...
Po co wlasciwie wprowadza sie komputer w tryb serwisowy ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-09-2010, 21:56
|
|
|
KlaudiuszBdg napisał/a: | Po co wlasciwie wprowadza sie komputer w tryb serwisowy ? |
bo inaczej komputer będzie sterował wyprzedzeniem zapłonu w trakcie jego ustawiania
może po prostu ktoś źle zamontować aparat? - chociaż akurat jest to raczej niemożliwe... |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18-09-2010, 20:12
|
|
|
Kat wyprzedzenia zostal ustawiony na 5 stopni przy zmasowanym zlaczu. Auto wreszcie dobrze sie zbiera z dolu
Troche niepokoi mnie fakt, ze aparat jest w dosc skrajnej pozycji no ale widac tak musi byc
Dzieki za pomoc !!!
pzdr |
|
|
|
 |
|