 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mechanizm szyby |
Autor |
Wiadomość |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-09-2010, 14:35 Mechanizm szyby
|
|
|
Wczoraj pojawil sie niepokojący odgłos przy podnoszeniu szyby w drzwiach kierowcy.
Przy opuszczaniu chodzi normalnie ale przy podnoszeniu strasznie głośno idzie - tak jakby coś tarło...zacierało.., wiem że jest jeden mechanizm i zastanawia mnie czemu opuszczanie jest OK a podnoszenie już nie. Czyżby mechanizm siadał i podnosząc "ciężej" pracuje??
Jakoś sie go czyści?? smaruje?? |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 20-09-2010, 21:34
|
|
|
Psiknij smarem silikonowym. Powinno pomóc na jakiś czas. |
_________________
 |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-09-2010, 11:34
|
|
|
Rozebralem dwa dni temu drzwi - wydaje mi sie że odgłos dobiega z silniczka, ale nie jestem pewny -strasznie cięzko podnosi, bardzo niewygodny dostęp do mechanizmu.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
rozumiem że należy odkręcić dwie małe śrubki aby zdemontować silniczek podnoszenia szyby - śrubki małe ale się nie ruszają-- problem że nie można wyciągnąć mechanizmu całego bo połączony jest linkami podnoszącymi i opuszczającymi szybę.
Jakiś patent jak to zdemontować czy walczyć ze śrubą do upadłego?? chciałem zrobić podmiankę z silniczkiem z tylnych drzwi ale też sie nie da odkręcić-nawet jeszcze gorsze dojście ze śrubokrętem............. ktoś miał pomysł z montażem. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-09-2010, 18:47
|
|
|
dm17, musisz zdemontowac caly mechanizm, tylko uprzednio trzeba opuscic szybe do pewnego poziomu, do momenyu az listwa montazowa szyby pojawi sie w wykroju albo wnece drzwi (nie wiem jak jest dokladnie w tym modelu lancera), wtedy odkrecasz, albo odbezpieczasz listwe (zaleznie od rozwiazania), podnosisz rękoma szybe do góry, mocną taśma przyklejasz ja do ramki drzwi, odpinasz kosc elektryczna mechanizmu, odkrecasz wszystkie srubki od szyn mechanizmu, wyciagasz caly mechanizm, silniczek odkreca sie od mechanizmu podnoszenia, włacznnie z mechanizmem ślimakowym, jezeli linki sa w stanie dobrym lub wzglednym, nalezy przesmarowac mechanizm przesuwu oraz lineczki, jezeli natomiast linki zaczynaja sie snuc albo widac na nich przegiecia, to szykuj sie na zakup nowego mechanizmu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2010, 00:27
|
|
|
Dziś rano na szybkiego wyciągnąłem cały mechanizm - jednak silniczek umiera. Linki wyglądają bardzo dobrze nic im nie dolega-oczywiście jak juz rozkręciłem to przesmarowałem wszystko jednak bez zmian.
Przy okazji zrobiłem fotki jak to wygląda w całości.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Dzięki Robert za pomoc |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-10-2010, 11:20
|
|
|
dm17, wymień sam silniczek, jeżeli szyna prowadząca i linki sa wporzadku, na zdjęciu elegancko widać, ze mechanizm wraz z napędem sa przykręcone na 3 srubki z łbem krzyzowym, ewentualnie zakup cały nowy mechanizm, jezeli dostaniesz tanio, a stary zostaw w rezerwie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2010, 12:49
|
|
|
Linki wyglądają dobrze - zobaczę jakie są ceny na rynku całości i samego silniczka. Jedno jest pewnie te śrubki od silniczka trzeba odkręcać na imadle bo w łapkach sie nie da
Pozdrawiam
[ Dodano: 07-10-2010, 23:32 ]
Dziś cały mechanizm wymieniony na "nowy" z allegro -cena 70pln za całość. działa jak narazie bardzo ładnie-oczywiście przed założeniem ładnie go przesmarowałem, nasmarowałem prowadnice i wszystkie elementy.
Stary leży, linki i prowadnice na pewno są dobre, a silniczek rozbiorę w wolnej chwili.
robertdg dzięki!! |
|
|
|
 |
rsspeed
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 20 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-10-2010, 17:59 mechanizm
|
|
|
cześć,
u mnie padła linka wymontowałem cały mechanizm, ale nie mam pojęcia jak zabrać sie do wymiany linki i jakiej długości linkę kupić.
Moze ktoś pomóc w tym temacie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-10-2010, 19:32
|
|
|
rsspeed napisał/a: | u mnie padła linka wymontowałem cały mechanizm, ale nie mam pojęcia jak zabrać sie do wymiany linki i jakiej długości linkę kupić.
| linke trzeba rozwinąć z mechanizmu, musisz sciagnąć silniczek i linka zawinieta jest na szpulce w rowkach, demontujesz linke, konieczne jest abys mial obie jej czesci, jedziesz do zakladu gdzie dorabiaja linki (dobieraja odpowiednia linke i odpowiednio ja zakuwaja), dostajesz nowa linke i ponownie ja montujesz w analogiczny sposob do demontazu, wazne jest aby dlugosc linki byla dobrana niemalze idealnie, gdyz za krotka i za dluga linka nie bedzie spelniac swojej funkcja.
P.S. zakuwanie linki musi sie odbyc w momencie gdy linka jest w swoich pancerzach, w przeciwnym wypadku skórka nie warta wyprawki, jezeli dorwiesz caly mechanizm w cenie okolo 50zl nie oplaca ci sie bawic w naprawe linki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
rsspeed
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 20 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-11-2010, 19:31 zrobione
|
|
|
Cześć
Oddałem cały mechanizm do zakładu naprawy linek samochodowych i naprawione, zamontowane i działa |
_________________ rsspeed
 |
|
|
|
 |
|
|