Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z Kołem Pasowym
Autor Wiadomość
emce
[Usunięty]

  Wysłany: 19-11-2006, 17:44   Problem z Kołem Pasowym

Witam
Ostatnio chciałem z kumplem w warsztacie zmienic rozrząd w colcie 93 1.6 16v wszystko szło gładko do puki nie doszlismy do koła pasowego. Otóż problem tkwi w tym że sróba nie dała sie odkrecic :( , próbowalismy pneumatem ale lipa, doszlismy wtedy do brutalniejszej motetody założulismy klucz z przedłużka i zaparlismy o wachacz i próbowalismy odpalić na krótko ale niestyeny jedyne co sie stało to silnik sie podnosił :P

Nie wiem co robić HELP !!!
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-11-2006, 18:00   

emce napisał/a:
doszlismy wtedy do brutalniejszej motetody założulismy klucz z przedłużka i zaparlismy o wachacz i próbowalismy odpalić na krótko ale niestyeny jedyne co sie stało to silnik sie podnosił


To jest jedyna metoda jak inne nie skutkują.
Ale nie pisz "odpalić na krótko" bo mi ciarki chodzą. Z rozrusznika się "strzela" (nie kręci) jak klucz jest już zaparty. I wyjmuje się bezpiecznik od ECU żeby samochód nie odpalił
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-11-2006, 18:37   

No to pewnie pozostaje jakiś dobry penetrator w sprayu do zapieczonych śrub, może coś Wurtha bo imho WD40 to do takich rzeczy za cienki jest.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
emce
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 18:46   

josie napisał/a:

To jest jedyna metoda jak inne nie skutkują.
Ale nie pisz "odpalić na krótko" bo mi ciarki chodzą. Z rozrusznika się "strzela" (nie kręci) jak klucz jest już zaparty. I wyjmuje się bezpiecznik od ECU żeby samochód nie odpalił



Dzieki za rade Zapamietam :)
A co do tego strzelania to poprosu mi sie pomyliło :oops:
Mam jeszcze jedno pytanko w którą strone sie odkreca śróba ? Bo sie załamie jesli tak naprawde ją zakrecalismy :twisted:
Ostatnio zmieniony przez tomusn 19-11-2006, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2006, 19:12   

ona śruba ma wąski gwintek i jest na jakieś 5cm i odkręca się jak wszystkie inne w lewo tyle że przy łubie ma coś ale mały stożek - i to na tym ala stożku jest kłopot -na ten gwintek to naprawdę dobry środek ( ja używam miedzianego smaru w spreju w takich przypadkach i mam święty spokój)
acha w śrubach nie stosujcie tzw wolnego ciągu bo można tylko kuku sobie zrobić - najważniejszy jest moment odkręcania - założyć jak nie dają rady inne metody klucz oczkowy lub nasadkę ( może być z przedłużką) zostawić mu jakieś 1/4 obrotu luzu ( do zaparcia) i dopiero wtedy kręcić rozrusznikiem ( nie trzymać klucza bo łapki oberwie) - musi puścić :lol:
ostatecznie można (ale trzeba mieć drugi uszczelniacz wału podgrzać oną śrubę palnikiem i próbować ale uwaga na wszystko co łatwo palne!!!!!! :lol: :lol: :lol:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-11-2006, 20:27   

jeśli była skręcona na klej, to tylko strzał z rozrusznika (jak radzi Josie) albo klucz udarowy i to taki z 400 Nm
odkręca się normalnie - w lewo
 
 
emce
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2006, 21:47   

próbowalismy pneumatem o mocy 950 Nm spreżarka na 10 Atm na wyjsciu i nie szło ;/ strzelanie z rozruznika też nie wiele dało ;/ wiec jak macie jakies inne rade to prosze o pomoc :)
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 21-11-2006, 08:19   

http://firmy.pkt.pl/firma...9fYmFzZQ==.html
Mają extra chemię. Zadzwoń i dowiedz się kto tym handluje w twojej okolicy. Jak pracowałem w Citroenie to nie było śróby, która by się nie odkręciła :D
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-11-2006, 09:30   

emce napisał/a:
próbowalismy pneumatem o mocy 950 Nm spreżarka na 10 Atm na wyjsciu i nie szło ;/ strzelanie z rozruznika też nie wiele dało ;/ wiec jak macie jakies inne rade to prosze o pomoc :)

:shock: - myślałem, że 400 Nm spokojnie wystarczy...
ostatnie co mi przychodzi do głowy - zapiąć 1 bieg, ręczny i ktoś dodatkowo na hamulec naciska a w tym czasie kluczem na przedłużce można próbówać odkręcać; też mi się tak odkręcać zdarzało - pomogło dopiero walenie młotem w klucz (panewki przeżyły)

tu pewnie ktoś przykleił śrubę...
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2006, 11:31   

a może jakiś dowcipniś ją przyspawał ( zdjąć koło i wyjąć zaślepkę z nadkola dobrze sobie to obejżeć )coś jest w tym wszystkim nie chalo :) wszystkie metody zostały ci podane ...
nie ma to tamto :lol: - ciekawy jestem co wreszcie pomoże - napisz koniecznie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.