Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesiadka z II do III
Autor Wiadomość
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 08-04-2010, 22:45   Przesiadka z II do III

Witam.

Czy ktos z was może podzielić się opinią na temat przesiadki z generacji drugiej do trzeciej? Jakie plusy jakie minusy, okresy eksploatacji, koszty utrzymania itp....
 
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 08-04-2010, 23:59   

Mam oba te samochody i Pajero II jest moim zdaniem lepszy chociaż nie we wszystkim, proponuje przeczytać tematy odnośnie Pajero II i Pajero III i z tego dowiesz się co najczęściej psuje się w jednym a co w drugim i jakie są tego koszty itp tam jest wszystko tylko trochę się trzeba oczytać i zrobić analizę
_________________

 
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 09-04-2010, 07:20   

No właśnie, 5 lat miałem II, teraz od roku III. Mam podobne odczucia że II była o wiele lepsza, dużo mniej intensywna serwisowo i tańsza w utrzymaniu. Natomiast komfort jazdy w III jest trochę lepszy.
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-04-2010, 09:53   

To nie jest prawda, że pajero II jest lepsze niż III
Jedne i drugie maja wady i zalety.
Jednak ważne jest od kogo kupuje się. Znam klientów którzy kupując PII w ogóle zniechęcili się do pajero i podobnie z użytkownikami PIII.
Jeśli o pajero zadba się w należyty sposób, jeśli kupi się nowe albo takie naprawdę zadbane to naprawdę nie będzie problemu.
Ja miałem wszystkie modele i wersje silnikowe i trudno mi było by powiedzieć które jest najlepsze, każde było dobre i żadne sie nie psuło, raz tylko w PIII sypnęła się skrzynia automatyczna. Okazało się, ze poprzedni użytkownik nigdy nie zmieniał oleju w skrzyni.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 09-04-2010, 12:48   

zbyszekm2 napisał/a:
To nie jest prawda, że pajero II jest lepsze niż III
Jedne i drugie maja wady i zalety.
Jednak ważne jest od kogo kupuje się. Znam klientów którzy kupując PII w ogóle zniechęcili się do pajero i podobnie z użytkownikami PIII.
Jeśli o pajero zadba się w należyty sposób, jeśli kupi się nowe albo takie naprawdę zadbane to naprawdę nie będzie problemu.
Ja miałem wszystkie modele i wersje silnikowe i trudno mi było by powiedzieć które jest najlepsze, każde było dobre i żadne sie nie psuło, raz tylko w PIII sypnęła się skrzynia automatyczna. Okazało się, ze poprzedni użytkownik nigdy nie zmieniał oleju w skrzyni.


Hej Zbyszku!

Oczywistą sprawą jest że kupując samochód używany można trafić na wady ukryte i zaniedbania, nawet poważne. Mnie bardziej trafiło w stylu raz pajero - zawsze pajero.

Oba moje pajer'a nie widziały nigdy ASO.

Mam natomiast zdecydowane odczucie że generacja III jest bardziej wymagająca pod względem obsługi i serwisowania. Mówię tutaj o samochodach w wieku powyżej 5 lat.

Ja w II generacji przez 250tyś km wymieniłem:
- olej w skrzyni (1x)
- olej w mostach (1x)
- śruby zacisku hamulca przednie (2x)
- uszczelniacze przednie na wałkach rozrządu
- dolny sworzeń
- rozrząd z pompą wody (1x)

W III generacji natomiast przez 32tyś km:
- olej w skrzyni (1x)
- mechanizm wycieraczek przód
- rurki wodne tył
- rurki klimatyzacji tył
- rozrząd (1x), na pompe wody nadal czekam :(

Przednie łożyska zaczynają być odczuwalne, zbiornik paliwa kwalifikuje się do konserwacji. Poczekam aż przjedzie tyle co poprzedni, wtedy dokładnie podsumuję.

I jeszcze raz, nie mam zamiaru się sprzeczać który lepszy, pragnę poczytać porównania i wrażenia osób które przez dłuższy czas ekspoloatowały oba modele.
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2010, 13:09   

Generalnie auta z lat 90 sa toporniejsze i trwalsze. Kiedys nie bylo narazonej na uszkodzenie delikatnej elektroniki i wielu zaawansowanych systemow. Tu II jest zdecydowanie latwiejsza i tansza w utrzymaniu. Trzecia generacja to przelom i spory krok na przod w koncepcji budowy komfortowych aut terenowych. Sadze, ze wlasnie zmiana ideii i nowatorskie podejscie przy konstruowaniu III sa przyczyna roznic w kosztach utrzymania obu modeli. Ktory lepszy to juz sam bedziesz wiedzial. Na to maja spory wplyw indywidualne preferencje a nie informacje techniczne. Ja uwazam, ze pod wieloma wzgledami uzytkowo-rodzinnymi Wagony III-generacji sa o niebo fajniejsze od II-ki.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 09-04-2010, 14:59   

Gene napisał/a:
Ja uwazam, ze pod wieloma wzgledami uzytkowo-rodzinnymi Wagony III-generacji sa o niebo fajniejsze od II-ki.


i o niebo droższe i w kupnie i w utrzymaniu, jest to samochód terenowy a w terenie chyba nie za bardzo za to PII w standardzie radzi sobie bardzo dobrze i na asfalcie nie odbiega wygodą aż tak znacząco od PIII, dlatego ja myślę że jeżeli nie zależy komuś na wyglądzie i na prestiżu to PII jest bardziej rozsądnym wyborem ale oczywiście PIII to bardzo fajny samochód ;)
_________________

 
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 09-04-2010, 19:56   

Miałem I-dynkę, obecnie mam II-jkę i od roku III-jkę. Ogólnie każda zmiana modelu była w kierunku zdecydowanej poprawy komfortu i wyglądu zarówno zewnętrznego jak i wewnętrznego, kosztem zabezpieczeń terenowych /co wcale nie znaczy zdolności terenowych/ I-dynka z mocnymi metalowymi zderzakami, brakiem elektroniki i brakiem gubiących się w terenie plastików była najbardziej fabrycznie przystosowany do upalania w terenie. Na drodze przyzwoita /2.5Td/ jednak mułowata i ze skłonnościami do "pływania". II-jak to już wysoki skok w kierunku komfortu i wyglądu. Samochód wygodny solidny z doskonałym napędem SS. Jednak ze względu na dużą ilość plastikowych ozdóbek mimo ogromnej dzielności w terenie, trochę delikatniejszy. W podróżach na niewielkie odległości bardzo przyjemny, na dalekie trasy koszmarny. III-jka, jak ją określił Gieniuś, "przelom i spory krok na przód w koncepcji budowy komfortowych aut terenowych." Bardzo wygodny, doskonale przyspieszający super na dalekie trasy i autostrady, przestronniejszy i bardziej elegancki od II-jki.
Przejechałem nim niewiele ponad 20 tysięcy więc doświadczeń nie za wiele odnośnie niezawodności. Silnik trochę toporny, jednak o bardzo dobrym przyspieszeniu i cichy za wyjątkiem ostrego przyspieszania na niskich biegach. Ogólnie komfort jazdy zdecydowanie najlepszy. Właściwości terenowe jak w II-jce choć znów jeszcze więcej zostających w błotku plastików. Trochę przeraża wszechobecna elektronika, jednak jesteśmy chyba na nią bezpowrotnie skazani.
Jeżeli chodzi o niezawodność, określam ją bardzo wysoko. I i II praktycznie się nie psuły. /Przejechały po 200 tys./ W III-jce odpukać :wink: nic się nie dzieje. O wielu możliwych awariach dowiaduję się dopiero na tym forum.
Pozdrawiam :)
_________________

 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-04-2010, 08:41   Re: Przesiadka z II do III

pki napisał/a:
(...), koszty utrzymania itp....


Co do kosztów: liczyć musisz standardowe wymiany płynów:
- olej silnikowy 9,2 l - koszt zależny od tego, czego używasz
- olej w skrzyni automatycznej (wymiana w ASO we Wrocławiu, statyczna, to koszt około 400 zł)
- filt powietrza: 40-50 zł
- klocki hamulcowe, tarcze itp- ceny sprawdzisz, są dostępne bez problemu
- opony: standardowo 265/70/16, ceny zaczynają się od 400-500 zł w górę za sztukę
- splanie od 10 litrów w górę - w zależności od rodzaju opon, stylu jazdy itp.

Na forum jest sporo o możliwych bolączkach: pompie wtryskowej, kole dwumasowym w egzemplarzach z manualną skrzynią, u mnie strzelił łańcuch rozrządu- to są koszty idące w tysiące złotych. Może Ciebie nie dotkną, ale warto mieć świadomość ewentualnych wydatków.
_________________

 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 10-04-2010, 21:44   Re: Przesiadka z II do III

Szyszkowa napisał/a:

Na forum jest sporo o możliwych bolączkach: pompie wtryskowej, kole dwumasowym w egzemplarzach z manualną skrzynią, u mnie strzelił łańcuch rozrządu- to są koszty idące w tysiące złotych. Może Ciebie nie dotkną, ale warto mieć świadomość ewentualnych wydatków.


Nie dotkną, z powodu występowania tych bolączek zdecydowałem sie na zakup wersji z automatyczną skrzynią i silnikiem benzynowym który później został przystosowany do zasilania paliwem alternatywnym. Koszty kilometra i moc podobne do DID.
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-11-2010, 22:22   

I jak sprawuje sie P3?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 25-11-2010, 09:22   

Witaj zbyszku :)


Hmmm, no sprawuje się. Jest nieco wyższy komfort jazdy, kosztem znacznie wyższych kosztów utrzymania i większej awaryjności.
Ostatnio zmieniony przez pki 24-02-2011, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-11-2010, 00:03   

pki napisał/a:

Kiedy spodziewać się końca alternatora i rozrusznika? W dwójce alternator około 300kkm, rozrusznik 350kkm. Ja obecnie mam 200kkm na liczniku.

Hm, nie wiesz czy już czasem poprzedni właściciel nie wymieniał ich. Z reguły rzadko się słyszy o potrzebie wymiany w benzynach alternatorów czy rozruszników, może dlatego że jest ich dużo mniej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
pki 
Forumowicz
Kuna

Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 74
Skąd: kaszuby
Wysłany: 28-11-2010, 18:04   

W poprzednim pod koniec robiłem, atlernator nawet dużo wcześniej - niewielki wyciek oleju z silnika - kapie na alternator, olej w alternatorze powoduje szybsze twardnienie plastikowego pierścienia w pobliżu szczotkotrzymacza, w koncu plastik pęka i uszkadza szczotkotrzymacz.

Rozrusznik jako że silnik elektryczny ze szczotkami ma swoj czas policzony, istotne tylko jak policzony :) A w klekocie ile trzyma rozrusznik do pierwszej naprawy?
_________________
HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold)
 
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 13-12-2010, 19:19   

pki napisał/a:

Dotychczasowe naprawy:

- tarcze hamulcowe tył
- klocki hamulcowe tył i przód

- wymiana świec
- rozrząd komplet bez pompy


Otwarte/oczekujące naprawy:

- tarcze hamulcowe przód
- wymiana swiec i przewodów zapłonowych
- pompa wodna (niedostęna w eur)
- wymiana oleju skrzyni z płukaniem



Troche przesadzasz chyba :) To co zostawilem w cytacie to wg mnie nie usterki,czy naprawy tylko zwykle koszty ekspoatacji ktore wystepuja w kazdym aucie i tego pod uwage nie powinno sie brac
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.