 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesiadka z II do III |
Autor |
Wiadomość |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 08-04-2010, 22:45 Przesiadka z II do III
|
|
|
Witam.
Czy ktos z was może podzielić się opinią na temat przesiadki z generacji drugiej do trzeciej? Jakie plusy jakie minusy, okresy eksploatacji, koszty utrzymania itp.... |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 08-04-2010, 23:59
|
|
|
Mam oba te samochody i Pajero II jest moim zdaniem lepszy chociaż nie we wszystkim, proponuje przeczytać tematy odnośnie Pajero II i Pajero III i z tego dowiesz się co najczęściej psuje się w jednym a co w drugim i jakie są tego koszty itp tam jest wszystko tylko trochę się trzeba oczytać i zrobić analizę |
_________________
 |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 09-04-2010, 07:20
|
|
|
No właśnie, 5 lat miałem II, teraz od roku III. Mam podobne odczucia że II była o wiele lepsza, dużo mniej intensywna serwisowo i tańsza w utrzymaniu. Natomiast komfort jazdy w III jest trochę lepszy. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-04-2010, 09:53
|
|
|
To nie jest prawda, że pajero II jest lepsze niż III
Jedne i drugie maja wady i zalety.
Jednak ważne jest od kogo kupuje się. Znam klientów którzy kupując PII w ogóle zniechęcili się do pajero i podobnie z użytkownikami PIII.
Jeśli o pajero zadba się w należyty sposób, jeśli kupi się nowe albo takie naprawdę zadbane to naprawdę nie będzie problemu.
Ja miałem wszystkie modele i wersje silnikowe i trudno mi było by powiedzieć które jest najlepsze, każde było dobre i żadne sie nie psuło, raz tylko w PIII sypnęła się skrzynia automatyczna. Okazało się, ze poprzedni użytkownik nigdy nie zmieniał oleju w skrzyni. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 09-04-2010, 12:48
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | To nie jest prawda, że pajero II jest lepsze niż III
Jedne i drugie maja wady i zalety.
Jednak ważne jest od kogo kupuje się. Znam klientów którzy kupując PII w ogóle zniechęcili się do pajero i podobnie z użytkownikami PIII.
Jeśli o pajero zadba się w należyty sposób, jeśli kupi się nowe albo takie naprawdę zadbane to naprawdę nie będzie problemu.
Ja miałem wszystkie modele i wersje silnikowe i trudno mi było by powiedzieć które jest najlepsze, każde było dobre i żadne sie nie psuło, raz tylko w PIII sypnęła się skrzynia automatyczna. Okazało się, ze poprzedni użytkownik nigdy nie zmieniał oleju w skrzyni. |
Hej Zbyszku!
Oczywistą sprawą jest że kupując samochód używany można trafić na wady ukryte i zaniedbania, nawet poważne. Mnie bardziej trafiło w stylu raz pajero - zawsze pajero.
Oba moje pajer'a nie widziały nigdy ASO.
Mam natomiast zdecydowane odczucie że generacja III jest bardziej wymagająca pod względem obsługi i serwisowania. Mówię tutaj o samochodach w wieku powyżej 5 lat.
Ja w II generacji przez 250tyś km wymieniłem:
- olej w skrzyni (1x)
- olej w mostach (1x)
- śruby zacisku hamulca przednie (2x)
- uszczelniacze przednie na wałkach rozrządu
- dolny sworzeń
- rozrząd z pompą wody (1x)
W III generacji natomiast przez 32tyś km:
- olej w skrzyni (1x)
- mechanizm wycieraczek przód
- rurki wodne tył
- rurki klimatyzacji tył
- rozrząd (1x), na pompe wody nadal czekam
Przednie łożyska zaczynają być odczuwalne, zbiornik paliwa kwalifikuje się do konserwacji. Poczekam aż przjedzie tyle co poprzedni, wtedy dokładnie podsumuję.
I jeszcze raz, nie mam zamiaru się sprzeczać który lepszy, pragnę poczytać porównania i wrażenia osób które przez dłuższy czas ekspoloatowały oba modele. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-04-2010, 13:09
|
|
|
Generalnie auta z lat 90 sa toporniejsze i trwalsze. Kiedys nie bylo narazonej na uszkodzenie delikatnej elektroniki i wielu zaawansowanych systemow. Tu II jest zdecydowanie latwiejsza i tansza w utrzymaniu. Trzecia generacja to przelom i spory krok na przod w koncepcji budowy komfortowych aut terenowych. Sadze, ze wlasnie zmiana ideii i nowatorskie podejscie przy konstruowaniu III sa przyczyna roznic w kosztach utrzymania obu modeli. Ktory lepszy to juz sam bedziesz wiedzial. Na to maja spory wplyw indywidualne preferencje a nie informacje techniczne. Ja uwazam, ze pod wieloma wzgledami uzytkowo-rodzinnymi Wagony III-generacji sa o niebo fajniejsze od II-ki. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 09-04-2010, 14:59
|
|
|
Gene napisał/a: | Ja uwazam, ze pod wieloma wzgledami uzytkowo-rodzinnymi Wagony III-generacji sa o niebo fajniejsze od II-ki. |
i o niebo droższe i w kupnie i w utrzymaniu, jest to samochód terenowy a w terenie chyba nie za bardzo za to PII w standardzie radzi sobie bardzo dobrze i na asfalcie nie odbiega wygodą aż tak znacząco od PIII, dlatego ja myślę że jeżeli nie zależy komuś na wyglądzie i na prestiżu to PII jest bardziej rozsądnym wyborem ale oczywiście PIII to bardzo fajny samochód |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrC
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 266 Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 09-04-2010, 19:56
|
|
|
Miałem I-dynkę, obecnie mam II-jkę i od roku III-jkę. Ogólnie każda zmiana modelu była w kierunku zdecydowanej poprawy komfortu i wyglądu zarówno zewnętrznego jak i wewnętrznego, kosztem zabezpieczeń terenowych /co wcale nie znaczy zdolności terenowych/ I-dynka z mocnymi metalowymi zderzakami, brakiem elektroniki i brakiem gubiących się w terenie plastików była najbardziej fabrycznie przystosowany do upalania w terenie. Na drodze przyzwoita /2.5Td/ jednak mułowata i ze skłonnościami do "pływania". II-jak to już wysoki skok w kierunku komfortu i wyglądu. Samochód wygodny solidny z doskonałym napędem SS. Jednak ze względu na dużą ilość plastikowych ozdóbek mimo ogromnej dzielności w terenie, trochę delikatniejszy. W podróżach na niewielkie odległości bardzo przyjemny, na dalekie trasy koszmarny. III-jka, jak ją określił Gieniuś, "przelom i spory krok na przód w koncepcji budowy komfortowych aut terenowych." Bardzo wygodny, doskonale przyspieszający super na dalekie trasy i autostrady, przestronniejszy i bardziej elegancki od II-jki.
Przejechałem nim niewiele ponad 20 tysięcy więc doświadczeń nie za wiele odnośnie niezawodności. Silnik trochę toporny, jednak o bardzo dobrym przyspieszeniu i cichy za wyjątkiem ostrego przyspieszania na niskich biegach. Ogólnie komfort jazdy zdecydowanie najlepszy. Właściwości terenowe jak w II-jce choć znów jeszcze więcej zostających w błotku plastików. Trochę przeraża wszechobecna elektronika, jednak jesteśmy chyba na nią bezpowrotnie skazani.
Jeżeli chodzi o niezawodność, określam ją bardzo wysoko. I i II praktycznie się nie psuły. /Przejechały po 200 tys./ W III-jce odpukać nic się nie dzieje. O wielu możliwych awariach dowiaduję się dopiero na tym forum.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-04-2010, 08:41 Re: Przesiadka z II do III
|
|
|
pki napisał/a: | (...), koszty utrzymania itp.... |
Co do kosztów: liczyć musisz standardowe wymiany płynów:
- olej silnikowy 9,2 l - koszt zależny od tego, czego używasz
- olej w skrzyni automatycznej (wymiana w ASO we Wrocławiu, statyczna, to koszt około 400 zł)
- filt powietrza: 40-50 zł
- klocki hamulcowe, tarcze itp- ceny sprawdzisz, są dostępne bez problemu
- opony: standardowo 265/70/16, ceny zaczynają się od 400-500 zł w górę za sztukę
- splanie od 10 litrów w górę - w zależności od rodzaju opon, stylu jazdy itp.
Na forum jest sporo o możliwych bolączkach: pompie wtryskowej, kole dwumasowym w egzemplarzach z manualną skrzynią, u mnie strzelił łańcuch rozrządu- to są koszty idące w tysiące złotych. Może Ciebie nie dotkną, ale warto mieć świadomość ewentualnych wydatków. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 10-04-2010, 21:44 Re: Przesiadka z II do III
|
|
|
Szyszkowa napisał/a: |
Na forum jest sporo o możliwych bolączkach: pompie wtryskowej, kole dwumasowym w egzemplarzach z manualną skrzynią, u mnie strzelił łańcuch rozrządu- to są koszty idące w tysiące złotych. Może Ciebie nie dotkną, ale warto mieć świadomość ewentualnych wydatków. |
Nie dotkną, z powodu występowania tych bolączek zdecydowałem sie na zakup wersji z automatyczną skrzynią i silnikiem benzynowym który później został przystosowany do zasilania paliwem alternatywnym. Koszty kilometra i moc podobne do DID. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-11-2010, 22:22
|
|
|
I jak sprawuje sie P3? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 25-11-2010, 09:22
|
|
|
Witaj zbyszku
Hmmm, no sprawuje się. Jest nieco wyższy komfort jazdy, kosztem znacznie wyższych kosztów utrzymania i większej awaryjności. |
Ostatnio zmieniony przez pki 24-02-2011, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-11-2010, 00:03
|
|
|
pki napisał/a: |
Kiedy spodziewać się końca alternatora i rozrusznika? W dwójce alternator około 300kkm, rozrusznik 350kkm. Ja obecnie mam 200kkm na liczniku. |
Hm, nie wiesz czy już czasem poprzedni właściciel nie wymieniał ich. Z reguły rzadko się słyszy o potrzebie wymiany w benzynach alternatorów czy rozruszników, może dlatego że jest ich dużo mniej. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
pki
Forumowicz Kuna
Auto: HDJ80
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 74 Skąd: kaszuby
|
Wysłany: 28-11-2010, 18:04
|
|
|
W poprzednim pod koniec robiłem, atlernator nawet dużo wcześniej - niewielki wyciek oleju z silnika - kapie na alternator, olej w alternatorze powoduje szybsze twardnienie plastikowego pierścienia w pobliżu szczotkotrzymacza, w koncu plastik pęka i uszkadza szczotkotrzymacz.
Rozrusznik jako że silnik elektryczny ze szczotkami ma swoj czas policzony, istotne tylko jak policzony A w klekocie ile trzyma rozrusznik do pierwszej naprawy? |
_________________ HDJ80 1994
Eldorado Convertible 1976
Pajero II (sold)
Pajero III (sold) |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13-12-2010, 19:19
|
|
|
pki napisał/a: |
Dotychczasowe naprawy:
- tarcze hamulcowe tył
- klocki hamulcowe tył i przód
- wymiana świec
- rozrząd komplet bez pompy
Otwarte/oczekujące naprawy:
- tarcze hamulcowe przód
- wymiana swiec i przewodów zapłonowych
- pompa wodna (niedostęna w eur)
- wymiana oleju skrzyni z płukaniem
|
Troche przesadzasz chyba To co zostawilem w cytacie to wg mnie nie usterki,czy naprawy tylko zwykle koszty ekspoatacji ktore wystepuja w kazdym aucie i tego pod uwage nie powinno sie brac |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
|
|