Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
automatyczna skrzynia.
Autor Wiadomość
canoe_style 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID / 3D / 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: Kwilcz / Międzychód
Wysłany: 19-09-2010, 18:12   automatyczna skrzynia.

Dwa pytania, ponieważ od niedawna użytkuje swój pierwszy automat.

1. Czy staczając się z łagodnego wzniesienia, lub dojeżdżając do celu można (powinno
się) przełączać lewarek w położenie N? Chodzi np. o ekonomiczniejszą jazdę?

2. Stojąc np w korku, czy na przejeździe kolejowym ( dłuższa pauza ) powinno się stać na
trybie D, czy lepiej przełączać na N?

Z góry dziękuję.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-09-2010, 18:17   

1. Można, nie powinno się.
2. Na światłach trzymam na D, jeżeli mam stać kilka minut daję N- żeby noga się nie zmęczyła :P
_________________

 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 19-09-2010, 18:40   

1. nie, puścić gaz i wystarczy
2. tak, można przełączyć na N, (zwłaszcza, że na D trzeba trzymać hamulec, co jest uciążliwe dla kierowcy pojazdu za nami)

najlepiej zapamiętać, że biegi R<>N<>D przełączamy na postoju z wciśniętym hamulcem, wtedy nic złego na pewno się nie stanie
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-12-2010, 14:49   

Żeby nie zakładać nowego tematu, podpinam się z problemem.

Poradźcie, gdzie w Warszawie mogę zdiagnozować skrzynię? Pajero 3.2 DiD, 2005 rocznik.
W dniu dzisiejszym jechałem (troszkę po "miękkim", więc miałem 4H zapięte, bo zazwyczaj po mieście jeżdżę tylko na 2H), w pewnym momencie po prostu straciłem biegi, zupełnie. I obok "D" zaczęło mi migać "N". Zbyszek powiedział, że tryb serwisowy się włączył, że może coś zawilgotniało (w najlepszym przypadku) lub umiera skrzynia (w najgorszym).
Chwilę postałem, po pewnym czasie normalnie wskoczyło, pod domem sprawdziłem, i na 2H, i na 4H bez problemu zmienia, jak dawniej...
Olej zmieniany był u Zbyszka właśnie, w sierpniu, przejechałem jakieś 5 tys. na nowym...
Nie bardzo mam teraz czas i możliwości jechać w Bory Tucholskie na diagnostykę (no i troszkę się obawiam w trasę jechać po tych objawach), dlatego chciałbym w Warszawie skrzynię sprawdzić - poradźcie, proszę, dokąd się udać najlepiej, najbardziej fachowo...

Aha, olej jest, poziom dobry. Do tej pory nic się ze skrzynią nie działo. Przejechane niecałe 130 tys.

[ Dodano: 04-12-2010, 14:29 ]
Wrócę do swojego pytania znowu. Dzisiaj było to samo (musiałem przejechać kawałek, przewieźć osobę niepełnosprawną, bo tak to bym samochodu nie ruszał) - w pewnym momencie przestały wskakiwać biegi powyżej "3", z jednoczesnym świeceniem się "D" i miganiem "N". Potem, zanim bezpiecznie gdzieś się przytuliłem, żeby stanąć, nagle samochód zaczął szarpać, jakby gwałtownie zmieniał biegi z wyższego na "1" i z powrotem. Stanąłem, wyłączyłem silnik, odczekałem. Włączyłem, zmieniłem redukcję na 4HLC, z powrotem na 4H, 2H - skrzynia ożyła (tylko biegi z większym ociąganiem się zmieniały, tzn. przy wyższych obrotach). Dojechałem gdzie musiałem i zostawiłem tam autko, już nie ruszałem. Lekki zapaszek jakby przypalonego sprzęgła spod maski wychodził.


Czy znacie serwis Midparts w Ursusie (www.midparts.pl)? - twierdzą, że robią skrzynie od Pajero i mogą zrobić diagnostykę na komputerze... Można im zaufać?
_________________
Sebastian_T
 
 
lukki 
Nowy Forumowicz

Auto: P III benzynowy ;)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: stolica
Wysłany: 06-12-2010, 11:27   

ja robiłem skrzynie u p. Walczewskiego - http://www.wal-ent.pl/
też robią sporo Pajero
Nie wiem gdzie masz bliżej, ale może warto zadzwonić. Ja jestem zadowolony :)
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-12-2010, 14:43   

Sebastian_T napisał/a:
Aha, olej jest, poziom dobry. Do tej pory nic się ze skrzynią nie działo. Przejechane niecałe 130 tys.


Wymieniany ??
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-12-2010, 01:15   

U Zbyszka, ~5 tys. km temu ... (ale olej, który wyleciał podczas wymiany, miał mocno nieciekawą konsystencję zepsutego kisielu - poprzedni właściciel, jak widać, nie dbał, i może coś rozwalił, a po wymianie oleju z czasem ta usterka dała o sobie znać, gdy się skrzynia przepłukała porządnie...)

Wstępna diagnoza - nie ma ciśnienia w skrzyni przy większych prędkościach, dlatego gubi biegi. Jutro będę znał prawdopodobnie powód i koszt naprawy... (samochód dzisiaj na lawecie odstawiłem, nie chciałem się przez całą Warszawę tłuc i np. przypalić coś w skrzyni)
_________________
Sebastian_T
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-12-2010, 07:17   

Hm.. Zbyszek ma rację , żeby nie wymieniac tak jak fabryka każe co 90 tys km. To chyba trochę za dużo. W Twoim przypadku pewnie nie był wymieniany wcale. Choć nie zdziwił bym sie gdyby poprzedni właściciel miał na to potwierdzenie z ASO. Kuzyn kupił samochód od kuzynki , cały czas serwisowany w ASO , wszystkie wpisy, ( przebieg ok 70 tys km) dziewczyna bardzo dbała o wszystko. Postanowił sam wymienić olej w garażu . Jakie było nasze zdziwienie gdy zaczęła lecieć ( mocno powiedziane), wyciekać smolista breja o konsystencji budyniu. Wyleciało tego z 1.5 litra w silniku o poj 3 litrów. Podejrzewam , że był to olej wlany jeszcze w fabryce. Serwis robił tylko wpisy " bo i tak baba się nie pozna"
Życzę w takim razie udanej reanimacji skrzyni. :)

Piotr
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-12-2010, 08:07   

Sebastian_T napisał/a:
U Zbyszka, ~5 tys. km temu ... (ale olej, który wyleciał podczas wymiany, miał mocno nieciekawą konsystencję zepsutego kisielu - poprzedni właściciel, jak widać, nie dbał, i może coś rozwalił, a po wymianie oleju z czasem ta usterka dała o sobie znać, gdy się skrzynia przepłukała porządnie...)

Wstępna diagnoza - nie ma ciśnienia w skrzyni przy większych prędkościach, dlatego gubi biegi. Jutro będę znał prawdopodobnie powód i koszt naprawy... (samochód dzisiaj na lawecie odstawiłem, nie chciałem się przez całą Warszawę tłuc i np. przypalić coś w skrzyni)

Jak to tylko kwestia ciśnienia to nie będzie źle. Za ciśnienie opowiada Konwerter i pompa.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-12-2010, 08:13   

Sebastian_T napisał/a:
ale olej, który wyleciał podczas wymiany, miał mocno nieciekawą konsystencję zepsutego kisielu


Flitr też był wymieniany ??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 07-12-2010, 08:22   

PiotrKw napisał/a:
Hm.. Zbyszek ma rację , żeby nie wymieniac tak jak fabryka każe co 90 tys km. To chyba trochę za dużo. W Twoim przypadku pewnie nie był wymieniany wcale. Choć nie zdziwił bym sie gdyby poprzedni właściciel miał na to potwierdzenie z ASO. Kuzyn kupił samochód od kuzynki , cały czas serwisowany w ASO , wszystkie wpisy, ( przebieg ok 70 tys km) dziewczyna bardzo dbała o wszystko. Postanowił sam wymienić olej w garażu . Jakie było nasze zdziwienie gdy zaczęła lecieć ( mocno powiedziane), wyciekać smolista breja o konsystencji budyniu. Wyleciało tego z 1.5 litra w silniku o poj 3 litrów. Podejrzewam , że był to olej wlany jeszcze w fabryce. Serwis robił tylko wpisy " bo i tak baba się nie pozna"
Życzę w takim razie udanej reanimacji skrzyni. :)

Piotr

Wczoraj był pan który, serwisuje regularnie od nowości, ma przejechane 168 tys km. i mówi, ze nigdy w serwisie nie wymieniali oleju w skrzyni, tylko w silniku.
Dopiero jak samochód nie miał już swoich osiągów zaczął szukać przyczyny.
To co wyleciało było gorsze od smoły.
Po wymiana wszystko wróciło do normy, ale tez nie wiadomo co będzie później.
Od oleju w/g mnie zależy dużo.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 07-12-2010, 08:29   

zbyszekm2 napisał/a:
Od oleju w/g mnie zależy dużo.


Wiem, po wymianie u Ciebie ( pomimo że olej wydawał się akceptowalny ) skrzynia przełącza niezauważalnie. Przed, odczuwało się lekkie szarpnięcia.

Piotr
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2010, 14:26   

No i diagnoza jest. Nieszczelność chłodnicy, woda z obiegu dostawała się do skrzyni (w dużym uproszczeniu). Do wymiany konwerter, tarczki, przekładki, zestaw naprawczy...
Ech, i to przed Świętami właśnie...
_________________
Sebastian_T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.