Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Modernizacja instalacji CO
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-11-2010, 18:31   Modernizacja instalacji CO

Rodzicom przepalił się piec. Tata w jeden dzień o tym wspomniał, a następnego okazało się że jakiś piec już jest zamówiony.... (węglowy z nadmuchem podobno i mocniejszy 20kW chyba).
W każdym razie obecna instalacja:


Ten zawór ręczny jest zakręcany jak trzeba przepalić na ciepłą wodę. Rodzice kiedyś tam zamontowali przepływowy podgrzewać ale jak to bywa wolą podpalić w piecu drzewem szczególnie że z dostępnością ścinek nie ma problemu (tartak na sąsiedztwie).

Chodzi o 2 rzeczy:
- zamontowanie pompy wymuszającej obieg (żeby lepiej rozprowadzić wodę po grzejnikach, obecnie działa jedynie grawitacyjnie). Fajnie by było jak by była automatyczna i jakoś przepuszczała jak nie ma prądu.
- zamontowania zaworu automatycznego który sam będzie regulował dopływ obiegu do bojlera (zamykał jak w piecu zgaśnie, a otwierał jak się napali). Bo teraz 5-6h po wygaszeniu z kranu leci zimna woda. Czyli wieczorem się dołoży, a rano jest zimna.

Może mi ktoś określić co potrzeba i do czego to trzeba podłączyć (w które miejsca wmontować)? Niby jakiś fachman (ale starej daty) ma montować piec. Chciał bym coś o tym wiedzieć żeby zrobił za jednym zamachem.
Jak by trzeba było jakieś dane to dom 2 kondygnacyjny (jeszcze piwnice ale nie ogrzewane) nie wiem ile metrów ale na oko ze 150m^2 (jakieś 9 grzejników). Rury starej daty grube chyba stalowe jak to kiedyś się montowało.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-11-2010, 18:23   

Skoro piec ma nadmuch,więc musi mieć komputer który nim steruje.Ten sam komputer może sterować pompom wody.Do pompy potrzebne jest zrobienie obejścia,oraz zamontować zawór kulowy(zwany żabą,jeśli się nie mylę),który po wyłączeniu się pompy,samoczynnie się otwiera.
Musi być coś w ten deseń:


Jeśli chodzi o bojler,to powinien być ocieplony.
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-11-2010, 18:26   

Na razie zobaczymy czy przekonam tatę do pompy (bo to oporna bestia). W każdym razie ktoś mi poradził że na zasilaniu bojlera powinno wystarczyć zamontować zawór zwrotny i nie powinno ciepło "uciekać" z bojlera. Bo żeby tak się stało to ciepło nagrzane z bojera wyjść górą (odwrócony obieg) i wtedy powinno to zablokować. Zadziała to?

Jeszcze kilka pytań
- czemu tak instalacja z pompą jest taka skomplikowana? Nie wystarczy dać pompę, filtr z siatki i do tego zawór zwrotny (jak by prądu nie było)? Czyli 1 (jak rozumiem to coś na wzór zwrotnego?), 4 i 5?
- ile taka pompa kosztuje mniej więcej?
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-11-2010, 18:55   

krzychu napisał/a:
- czemu tak instalacja z pompą jest taka skomplikowana?

Bo w przypadku braku prądu pompa stawia zbyt duży opór by grawitacyjnie woda krążyła ;) Zawory kulowe? Pewnie po to by pompę dało się wymienić bez spuszczania wody z całego układu.
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-11-2010, 21:53   

jaca71 napisał/a:
Zawory kulowe? Pewnie po to by pompę dało się wymienić bez spuszczania wody z całego układu.

Pewnie też,ale bardziej po to,by czasami wyczyścić filtr(5) :wink: :)
Zawór różnicowy(1),jest elementem,który otwiera się gdy pompa nie pracuje.

Sorki,że nie opisałem wcześniej,ale pisałem post na biegu :)
_________________

 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 27-11-2010, 07:54   

moja sugestia - jeśli montujesz pompę to warto zamontować ją razem z obejściem nie na wyjściu z pieca tylko na wejściu (na powrocie) - kwestie bezpieczeństwa w przypadku np. zbytniego rozpalenia się w piec
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 27-11-2010, 09:18   

gulgulq - pompę obiegową z zasady montuje się na powrocie .
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.