Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] tarcza hamulcowa - pytanie
Autor Wiadomość
venderx 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: łódź
Wysłany: 25-11-2010, 22:33   [CA4A 1.6] tarcza hamulcowa - pytanie

Na wstępie sorry za banalne pytanie....Czy tarcza hamulcowa powinna całkowicie swobodnie (bez ocierania) przechodzisz przez zacisk(klocki)???? U mnie po zdjęciu koła, gdy próbuję obracać tarczą, tarcza obraca się dosyć topornie, obciera sie o zacisk
Ostatnio zmieniony przez karolgt 08-12-2010, 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-11-2010, 00:20   

Jeśli masz nowy zestaw, to owszem może na początku przed docieraniem się zestawu obcierać. Później obcieranie jest minimalne, lub go wcale nie ma. Na pewno nie powinno mieć miejsca ciężko obracające się koło.

pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-11-2010, 07:43   

Cytat:
U mnie po zdjęciu koła, gdy próbuję obracać tarczą, tarcza obraca się dosyć topornie, obciera sie o zacisk

o zacisk?? :shock: - może o klocek??
normalne jest, że może się dość ciężko obracać - w granicach rozsądku oczywiście
 
 
venderx 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 12
Skąd: łódź
Wysłany: 28-11-2010, 13:42   

Krzyzak, chodzi mi oczywsicie o klocki
MichuGdy, niestety problem polega na tym, ze zestaw jest stary. Rzecz wyszła na jaw przypadkowo, jak wymieniałem wahacz
Dzieki za odpowiedzi:)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-11-2010, 13:51   

A nie jest czasem tak, że przy odkręconym kole tarcza jest "luźna" w sensie "ruchoma"?
Z tego co pamiętam dociąga się ją kołem (jego śrubami).
Ostatnio zmieniony przez mkm 28-11-2010, 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-11-2010, 23:08   

Jeśli przyjmiemy że koło jest przykręcone i mimo wszystko na podnośniku przykręcone koło ciężko obraca się co pewnie objawia się gorącą felga po jeździe autem, to może prowadnice na zacisku zatarły się, albo brak im smaru ?

przesmarować prowadnice odpowiednim smarem, miejsca styku klocka z zaciskiem smarem miedzianym cofnąć tłoczek, założyć koło i lekko pompując pedał hamulca ustawić tłoczek. Następnie podnieść autko i sprawdzić jak koło obraca się.

Można pokusić się o sprawdzenie, czy układ hamulcowy jest niezapowietrzony przy tym zacisku.

Powodzenia.
 
 
apple1910 
Mitsumaniak

Auto: Galant99 2,5 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 04-01-2011, 16:51   

Krzyzak, Witam Jestem nowy na forum... Od października posiadam Colta 1.6 16V 113 km CAO .Jestem na etapie wymiany tylnych tarcz Hamulcowych i klocków czy mogę prosić o jakąś pomoc z tą wymianą bo nigdzie nie mogę znaleźć jak to zrobić jest to trochę trudniejsze od wymiany z przodu... Proszę o linka lub jakąkolwiek podpowiedź z góry dziękuję i Pozdrawiam...
_________________
JABKO
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 04-01-2011, 19:51   

Różnica jest tylko taka, że musisz wypiąć linkę hamulca ręcznego - inaczej nie ściągniesz zacisku i tym samym tarczy. Linkę wypiąć łatwo - ściągasz sprężynę z zacisku, pchasz linkę w kierunku przodu auta i jednocześnie ciągniesz w górę (jak będziesz to robił to zobaczysz dlaczego). Później analogicznie jak z przodem. Powodzenia
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
apple1910 
Mitsumaniak

Auto: Galant99 2,5 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 70
Skąd: Kutno
Wysłany: 05-01-2011, 21:31   Hamulce tył

Wielkie dzięki za pomoc jutro wolny dzień więc wezmę się za robotę...Pozdrawiam
_________________
JABKO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.