Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: glina
29-05-2014, 13:56
[Carisma] Kilka pytań o carisme
Autor Wiadomość
csjay 
Nowy Forumowicz

Auto: clio
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 1
Skąd: GorzówWlkp
Wysłany: 14-09-2010, 10:31   [Carisma] Kilka pytań o carisme

Witam zastanawiam się nad kupnem carismy 1. Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie tego samochodu?? Gdzie on najmocniej rdzewienie i czy w ogóle rdzewieje?? Jaki silnik jest do tej kasty najlepszy?? Nie chodzi mi o moc szybkość tylko żebym mógł spokojnie wyprzedzić tira i był w miarę ekonomiczny. Gdzieś przeczytałem że carisma nielubi gazu czy to prawda?? Czy jest jakiś model silnika co go nielubi?? Ostatnie poje pytani :) Gdzieś przeczytałem że jak wymieni się radio na nie oryginalne to znika temperatura z wyświetlacza czy to prawda i jak z tym można sobie poradzić?? Jak są jakieś podobne tematy to proszę o linki. Pozdrawiam i Z góry dzięki za pomoc.
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-09-2010, 11:32   

Cytat:
Gdzieś przeczytałem że carisma nielubi gazu czy to prawda?? Czy jest jakiś model silnika co go nielubi??

Nie zagazujesz praktycznie tylko silnika GDI (1.8 GDI)

Pozostale silniki czyli 1.6, 1.8 SOHC znosza gaz bez wiekszych problemow.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
rzoberto 
Mitsumaniak
Robert


Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 286
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 14-09-2010, 11:50   

j-rules ma rację silnika GDI nie warto gazować, poza tym sprawdź szczeliny czy są równe, czasami brak oznaczeń może wskazać na ewentualne próby remontowania, posłuchaj silnika
_________________

 
 
Cezar 
Mitsumaniak
Veni, Vidi, Vici


Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 7812
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-09-2010, 11:51   

csjay napisał/a:
Gdzieś przeczytałem że jak wymieni się radio na nie oryginalne to znika temperatura z wyświetlacza czy to prawda i jak z tym można sobie poradzić??

Takie cyrki to tylko w wersji po lifcie - po 1999r :wink:
csjay napisał/a:
Gdzie on najmocniej rdzewienie i czy w ogóle rdzewieje?

Ogladalem ostatnio kilka Carism, byly w roznym stanie tech., ale tylko jedna miala male ogniska rdzy. Sprawdz tylna klape, tam gdzie przykrecone sa plastikowe oslonki oswietlenia tablicy, sporadycznie pod wlewem paliwa.
_________________
Mitsubishi Carisma '99 GDI EXE 18.07.2005 - 20.07.2013 :cry:
Mitsubishi Colt '93 1.6 GLXi 03.05.2008 - 19.05.2009
Mitsubishi Galant '98 2.0 SportEdition 13.06.2009 - 01.09.2015
Daewoo Matiz '00 22.07.2013 - 11.11.2016
Ford Focus '99 13.10.2015 - 05.06.2019
Ford Mondeo Panther Black Titanium X 17.05.2019 - ...
Polski Fiat 125p '80 1.5 12.1980 - ...

______________EA5A & EA2A
 
 
 
Ulf 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '00 Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: To-ruń
Wysłany: 15-09-2010, 10:01   

w mojej Cari gra "nieoryginalne" radio, a komputer pokazuje temperaturę, godzinę, średnie spalanie, ilość km do przejechania na aktualnej ilości paliwa oraz średnią prędkość, co prawda przełączanie funkcji odbywa się podczas postoju, po przekreceniu stacyjki ale nie odpaleniu silnika można przełączać funkcje trzymając nieoznaczony przycisk na pod wyświetlaczem i klikając przycisk SET, to tak w skrócie ;) .
Nie działa z kolei linijka wyświetlająca nazwe stacji radiowej (ale to większość radii na swoim wyświetlaczu pokazuje).
Na forum jest gdzieś temat opisujący jak przełączać funkcje wyświetlacza, bez oryginalnego radia.
Dla mnie brak magicznego przycisku Disp. nie jest jakoś wielce uciążliwy, w zasadzie nie czuje potrzeby by poszukać oryginalne radio ;) .

Bardziej skup się na stanie technicznym auta niż na radiu ;)

Carisma ma raczej dobra zabezpieczenia antykorozyjne, u mnie trochę rudej było pod gumami od czujników otwarcia drzwi, ale kto normalny tam zagląda ? ;) koszt poprawek był znikomy - 50 zl :)

___________________________

edit: podobno w Carismach DID i TD sposób na zmianę funkcji komputera na wyświetlaczu nie działa :evil:
_________________

 
 
ppurgal 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-09-2010, 21:48   

Potwierdzam ze GDI nie opłaca sie gazować. Instalacja kosztuje ok 6-7 tysi. Co do silnika to ja mam 1,6 16V- 103KM i mogę polecić. Cichy ekonomiczny silniczek.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-09-2010, 17:23   

csjay napisał/a:
Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie tego samochodu??

Szczeliny, spasowanie poszczególnych elementów, podjechać na stację diagnostyczną na trzepaki, oznaczenia szyb, tutaj jest cyferka w na samym dole oznaczenia, która informuje kiedy szyba była zrobiona, ostatnio jak oglądałem cari to spotkałem się z tym, że sprzedający twierdził, że jest ona z 2001, czyli powinien być silnik DiD a był zwykły TD, jeszcze miał taką wypasioną naklejke na klapie (po złej stronie) "TDI", śmiać się chciało :D i oznaczenia na szybie mówiły, że: przednia szyba jest z 2004r, reszta z 1999r :D ale sprzedający twierdził swoje :D , o reszcie wspomnieli przedmówcy ;)
 
 
 
ciemnosc007 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.9 TD 90 KM 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 8
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-12-2010, 20:54   

GDI niepolecam ponieważ nieizie zagazować (za wysoka temperatura na gazie wytapie wtryskiwacz co powoduje ze są BEJT). co do paliwowych silników to się niewypowiem bo niejeździłem takimi a co do dizelków to polecam1,9 TD ponieważ w warsztacie poza wymianą olei to nic w nich się neidzieje w przeciwieństwie do 2,0 DID
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-2010, 21:20   

ciemnosc007 napisał/a:
do 2,0 DID


jeździłeś taką carismą że wiesz o tym? :)

pozaty cari były 1.9 Di-D
 
 
 
taurus2 
Mitsumaniak
Silver Arrow


Auto: Carisma 1.8 GDI, 97r. (LS)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 169
Skąd: Będzin
Wysłany: 07-01-2011, 17:14   

csjay,
Przy zakupie warto mieć przy sobie lakiernika i dobrego mechanika, zwłaszcza takiego który zna silnik GDI. Ten typ silnika zachowuję się inaczej niż przeciętny silni.
Zwróć uwagę na zawieszenie, wydech, pytaj kiedy były wymieniana podzespoły, rozrząd i płyny. Jeżeli są na to rachunki to oki, jeżeli nie to musisz nastawić się na kilka wydatków. Kupując auto nie ufaj sprzedającemu na słowo, podjedź do stacji diagnostycznej lub serwisu. Za kilka złotych obejrzą dokładnie.

Co do gazu to już się koledzy wypowiedzieli. Sekwencja do tego typu silników kosztuje 7-9 tyś i jest to mieszanka ok. 80% gazu i 20% benzyny, inaczej załatwisz wtryskiwacze.

Możesz poczytać http://www.motofakty.pl/a...isma_gdi_2.html

[u]Na temat gazu, cytat z innego forum[/u] :
"ten samochod jak wiesz ma wtrysk bezporsedni benzyny wtryskiwacz jest w komorze spalania , wiec ci powiem tak byly juz proby zalozenia gazu , na 2 generacji byly caly czas strzaly w kolektor . na sekwencji dziala super ale .... jak domsylasz wtryskiwacz jest w komorze spalania tam jest duza temperatura , wtryskiwacz jest chlodzony benzyna .... i podczas pracy na gazie sie zapika , znam auto ktore ma gaz w gdi to 100 km robi na gazie potem 30 na benzynie i tak w kolo , bo inaczej wryskiwacze padna na amen . z hollandi zrobili taki patent ze auto chodzi na gazie ale 95 dawki to gaz 5% benzyna , silnik chodzi i na gazie i na benzynie jednoczesnie . benzyna oczywiscie po to by wtryskiwacze nie padle. mozesz tez olalc jezde na benzynie sa tez sekwencje ktore mozesz palic z gazu.

ale ogolnikowo gra nie warta swieczki"


ALE jest też cytat :
"Największym atutem Mistrala jest jednak jego uniwersalność: system można stosować w każdym aucie, nawet takim, którego silnik wyróżnia się wysokim stopniem technicznego zaawansowania (np. jednostki doładowane, 16- i 20-zaworowe, z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI/ IDE/GDI/D-4, biturbo) i to bez konieczności programowania sterownika.

LPi Vialle - gaz LPG dostarczany jest bezpośrednio do komory spalania (nad denko tłoka, jak we wtrysku bezpośrednim benzyny) w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach, do układu dolotowego. Po latach badań i testów holenderska firma Vialle zaproponowała obecnie najnowocześniejszy system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. W LPi Vialle gaz w stanie płynnym nie jest już odparowywany (całkowity brak parownika-reduktora), lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Przy okazji efekt chłodzący rozprężanego gazu powoduje wyższy stopień wypełnienia cylindrów (czyli wzrost mocy silnika powyżej 5.500 obr./min, co wynika z badań firmy LTA Polonia).


Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 97r. (sedan LS)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.