Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
13-06-2007, 14:45
[CK1A 1.3] wyciek oleju?
Autor Wiadomość
Jaosh
[Usunięty]

  Wysłany: 07-02-2007, 10:54   [CK1A 1.3] wyciek oleju?

witam
mam problem z moim lancerem 97 , 75 KM a mianowicie
mam wyciek oleju ale nie jestem pewien gdzie, silnik jest suchy więc sa 2 możliwości albo przypiekły pierscionki albo uszczelniacze pod zaworami jak to sprawdzić ?? może to wina oleju castrol magnatec polsyntetyk? prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 14:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-02-2007, 12:10   

Jaosh napisał/a:
mam wyciek oleju ale nie jestem pewien gdzie, silnik jest suchy więc sa 2 możliwości albo przypiekły pierscionki albo uszczelniacze pod zaworami jak to sprawdzić ?? może to wina oleju castrol magnatec polsyntetyk? prosze o pomoc
To jest bez sensu. Masz wyciek i nie możesz zauważyć gdzie?
Jeśli chodziło Ci o to, że zaczęło ubywać oleju w silniku a Ty nie widzisz wycieków to rzeczywiście mogą być zużyte pierścienie, ale prędzej stawiam na uszczelniacze zaworów. Pierścienie sprawdzisz mierząc ciśnienie sprężania na cylindrach oraz robiąc próbę olejową. Jeśli chodzi o uszczelniacze to zobacz czy nie dymi na niebiesko na zimnym silniku. Jeśli tak to 99% uszczelniacze zaworów do wymiany.
Jaki auto ma przebieg? Na początek zmieniłbym olej na mineralny. Czy Ty przypadkiem nie jeździłeś wcześniej na mineralu a teraz zalałeś półsyntetykiem?
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 13:42   

Użyj high milage 15w40 castrola albo shella 15w50 i wtedy zobacz jak z ubywaniem oleju?

[ Dodano: 07-02-2007, 13:44 ]
moj lancer ma 232 tys. km. przebiegu oczywiscie orginal! jezdzi na 10w 40 i nie bieze grama oleju!
 
 
Jaosh
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 13:57   

kupilem go 5 mies temu przebieg ma 98tys , nie wiedzialem jaki kolo olej lał wiec wlałem półsyntetyk może to jest przyczyna? koloru spalin nie zobacze auto wyposarzone jest w katalizator
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 07-02-2007, 14:06   

Czuję, że ten przebieg o którym piszesz jest conajmniej wirtualny :shock: tego typu silnik przy własciwej eksploatacji nie powinien brac oleju przez 300tys km, na taki przebieg sa srednio obliczone tego typu silniki, chlopaki mowili ze i 500tysi wytrzymują! Wiec albo przebieg jest bardzo duzy albo cos ci padło!
 
 
burst
[Usunięty]

Wysłany: 08-02-2007, 21:26   

Przy zwalonych uszczelniaczach to nawet jeśli miał byś 4 katalizatory to i tak niebieski dym i smród spalonego oleju się przedostanie, co najwyżej wykończy katalizator. 10 letni samochód z przebiegiem 98kkm to faktycznie podpada. Mój Lancer ma 265 tys przebiegu i jedyne ubytki jakie ma to to co wykapie przez uszczelniacz na wale, jak będę robił sprzęgło to przy okazji go wymienie, od wymiany do wymiany (10kkm) dolewam około litra oleju, a wlewam Mobila M 15w40, Castrol zdecydowanie bardziej mu smakował.
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 22-03-2007, 20:28   

Witam. Odswierze troche ten temat. Otóż mam niewielki wyciek ( chyba oleju ) widoczny od 2 dni na silniku mojego lancerka. Postaram sie dokladnie wytłumaczyc w którym miejscu zauwazylem wyciek. Mam silnik 4G92 i aparat zapłonowy znajduje sie po lewej stronie stojac naprzeciw auta. pod aparatem w odległości ok 5 cm jest chyba jakiś czujnik z ktorego wychodzi przewód idący do wtryskiwaczy. I własnie w okolicy tego "czujnika" jest najbardziej mokro. Dodam ze przebieg tego auta to 245tys i odkąd go kupiłem zrobilem 10 tys na gazie ( instalacja nowka wczesniej gazu nie bylo). Do tej pory silniczek suchutki i nie bierze grama ojeju, dosłownie. Pozdrawiam
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-03-2007, 08:53   

PiotrekSL4 napisał/a:
pod aparatem w odległości ok 5 cm jest chyba jakiś czujnik z ktorego wychodzi przewód idący do wtryskiwaczy. I własnie w okolicy tego "czujnika" jest najbardziej mokro
Chyba leci z oringu na aparacie zapłonowym. Zaznacz położenie aparatu, wykręć go i wymień o-ring.
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-01-2011, 12:27   

O ile się orientuję to po odpaleniu zimnego silnika z wydechu powinien wylecieć niebieski dym, co oznacza uszczelniacze albo pierścienie. Hmm, nic takiego się nie dzieje w moim samochodzie a oleju ubywa, plam pod autem brak. Co jest grane?
Czym się różni pomiar kompresji od próby olejowej?
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 09-01-2011, 16:52   

herr_flick napisał/a:
Czym się różni pomiar kompresji od próby olejowej?

wykręcasz wszystkie świece, po kolei dokonujesz pomiaru na wszystkich cylindrach kręcac rozrusznikiem na lekko uchylonej przepustnicy. Następnie do każdego cylindra wlewasz trochę oleju przed pomiarem i ponawiasz pomiar. jeżeli masz na przykład na suchym 12/12.5/12/11.5 a na mokrym 14/14.5/14/14 to oznacza że pierścienie na tłokach są u kresu żywota. Jeżeli różnica jest mała to nie ma co się przejmować a silniczek jeszcze pojeździ;)

Czy jesteś pewien, że nie ma wycieku? oraz jeżeli możesz to napisz ile połyka oleju na ile przejechanych km? oraz przebieg.
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-01-2011, 18:38   

Na oko 1l na 1000km, ale dolałem oleju i wyzerowałem licznik, okaże się za niebawem, przy okazji zrobię pomiar kompresji. Co do stanu licznika to mogę jedynie powiedzieć co wyświetla, mianowicie 114000km. Jestem drugim właścicielem od 2009r a książka serwisowa (czyli coś co każdy może kupić sobie w necie i wypełnić po swojemu) kończy się na 62000km w 2006r
Męczy mnie ten olej bo Polonez ma 220000km kompresje 2x10 i 2x9,5 co jest raczej słabym wynikiem i nie bierze tyle oleju pomimo katowania.
 
 
zbysze1 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 29
Skąd: Slask
Wysłany: 26-01-2011, 00:24   

Odpowietrzenie komory silnika jakas mazia mialem przydlawione i tez olej silnik bral , tak w peugocie 505 mialem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.