Przesunięty przez: akbi 13-06-2007, 14:45 |
[CK1A 1.3] wyciek oleju? |
Autor |
Wiadomość |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 10:54 [CK1A 1.3] wyciek oleju?
|
|
|
witam
mam problem z moim lancerem 97 , 75 KM a mianowicie
mam wyciek oleju ale nie jestem pewien gdzie, silnik jest suchy więc sa 2 możliwości albo przypiekły pierscionki albo uszczelniacze pod zaworami jak to sprawdzić ?? może to wina oleju castrol magnatec polsyntetyk? prosze o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez akbi 13-06-2007, 14:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-02-2007, 12:10
|
|
|
Jaosh napisał/a: | mam wyciek oleju ale nie jestem pewien gdzie, silnik jest suchy więc sa 2 możliwości albo przypiekły pierscionki albo uszczelniacze pod zaworami jak to sprawdzić ?? może to wina oleju castrol magnatec polsyntetyk? prosze o pomoc | To jest bez sensu. Masz wyciek i nie możesz zauważyć gdzie?
Jeśli chodziło Ci o to, że zaczęło ubywać oleju w silniku a Ty nie widzisz wycieków to rzeczywiście mogą być zużyte pierścienie, ale prędzej stawiam na uszczelniacze zaworów. Pierścienie sprawdzisz mierząc ciśnienie sprężania na cylindrach oraz robiąc próbę olejową. Jeśli chodzi o uszczelniacze to zobacz czy nie dymi na niebiesko na zimnym silniku. Jeśli tak to 99% uszczelniacze zaworów do wymiany.
Jaki auto ma przebieg? Na początek zmieniłbym olej na mineralny. Czy Ty przypadkiem nie jeździłeś wcześniej na mineralu a teraz zalałeś półsyntetykiem? |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 13:42
|
|
|
Użyj high milage 15w40 castrola albo shella 15w50 i wtedy zobacz jak z ubywaniem oleju?
[ Dodano: 07-02-2007, 13:44 ]
moj lancer ma 232 tys. km. przebiegu oczywiscie orginal! jezdzi na 10w 40 i nie bieze grama oleju! |
|
|
|
 |
Jaosh [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 13:57
|
|
|
kupilem go 5 mies temu przebieg ma 98tys , nie wiedzialem jaki kolo olej lał wiec wlałem półsyntetyk może to jest przyczyna? koloru spalin nie zobacze auto wyposarzone jest w katalizator |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2007, 14:06
|
|
|
Czuję, że ten przebieg o którym piszesz jest conajmniej wirtualny tego typu silnik przy własciwej eksploatacji nie powinien brac oleju przez 300tys km, na taki przebieg sa srednio obliczone tego typu silniki, chlopaki mowili ze i 500tysi wytrzymują! Wiec albo przebieg jest bardzo duzy albo cos ci padło! |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2007, 21:26
|
|
|
Przy zwalonych uszczelniaczach to nawet jeśli miał byś 4 katalizatory to i tak niebieski dym i smród spalonego oleju się przedostanie, co najwyżej wykończy katalizator. 10 letni samochód z przebiegiem 98kkm to faktycznie podpada. Mój Lancer ma 265 tys przebiegu i jedyne ubytki jakie ma to to co wykapie przez uszczelniacz na wale, jak będę robił sprzęgło to przy okazji go wymienie, od wymiany do wymiany (10kkm) dolewam około litra oleju, a wlewam Mobila M 15w40, Castrol zdecydowanie bardziej mu smakował. |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 22-03-2007, 20:28
|
|
|
Witam. Odswierze troche ten temat. Otóż mam niewielki wyciek ( chyba oleju ) widoczny od 2 dni na silniku mojego lancerka. Postaram sie dokladnie wytłumaczyc w którym miejscu zauwazylem wyciek. Mam silnik 4G92 i aparat zapłonowy znajduje sie po lewej stronie stojac naprzeciw auta. pod aparatem w odległości ok 5 cm jest chyba jakiś czujnik z ktorego wychodzi przewód idący do wtryskiwaczy. I własnie w okolicy tego "czujnika" jest najbardziej mokro. Dodam ze przebieg tego auta to 245tys i odkąd go kupiłem zrobilem 10 tys na gazie ( instalacja nowka wczesniej gazu nie bylo). Do tej pory silniczek suchutki i nie bierze grama ojeju, dosłownie. Pozdrawiam |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-03-2007, 08:53
|
|
|
PiotrekSL4 napisał/a: | pod aparatem w odległości ok 5 cm jest chyba jakiś czujnik z ktorego wychodzi przewód idący do wtryskiwaczy. I własnie w okolicy tego "czujnika" jest najbardziej mokro | Chyba leci z oringu na aparacie zapłonowym. Zaznacz położenie aparatu, wykręć go i wymień o-ring. |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-01-2011, 12:27
|
|
|
O ile się orientuję to po odpaleniu zimnego silnika z wydechu powinien wylecieć niebieski dym, co oznacza uszczelniacze albo pierścienie. Hmm, nic takiego się nie dzieje w moim samochodzie a oleju ubywa, plam pod autem brak. Co jest grane?
Czym się różni pomiar kompresji od próby olejowej? |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 09-01-2011, 16:52
|
|
|
herr_flick napisał/a: | Czym się różni pomiar kompresji od próby olejowej? |
wykręcasz wszystkie świece, po kolei dokonujesz pomiaru na wszystkich cylindrach kręcac rozrusznikiem na lekko uchylonej przepustnicy. Następnie do każdego cylindra wlewasz trochę oleju przed pomiarem i ponawiasz pomiar. jeżeli masz na przykład na suchym 12/12.5/12/11.5 a na mokrym 14/14.5/14/14 to oznacza że pierścienie na tłokach są u kresu żywota. Jeżeli różnica jest mała to nie ma co się przejmować a silniczek jeszcze pojeździ;)
Czy jesteś pewien, że nie ma wycieku? oraz jeżeli możesz to napisz ile połyka oleju na ile przejechanych km? oraz przebieg. |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-01-2011, 18:38
|
|
|
Na oko 1l na 1000km, ale dolałem oleju i wyzerowałem licznik, okaże się za niebawem, przy okazji zrobię pomiar kompresji. Co do stanu licznika to mogę jedynie powiedzieć co wyświetla, mianowicie 114000km. Jestem drugim właścicielem od 2009r a książka serwisowa (czyli coś co każdy może kupić sobie w necie i wypełnić po swojemu) kończy się na 62000km w 2006r
Męczy mnie ten olej bo Polonez ma 220000km kompresje 2x10 i 2x9,5 co jest raczej słabym wynikiem i nie bierze tyle oleju pomimo katowania. |
|
|
|
 |
zbysze1
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009 Posty: 29 Skąd: Slask
|
Wysłany: 26-01-2011, 00:24
|
|
|
Odpowietrzenie komory silnika jakas mazia mialem przydlawione i tez olej silnik bral , tak w peugocie 505 mialem. |
|
|
|
 |
|