R/D Lock w Pajero III po liftingu + szczegol o SS |
Autor |
Wiadomość |
taoma
Nowy Forumowicz
Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-02-2011, 16:36 R/D Lock w Pajero III po liftingu + szczegol o SS
|
|
|
nurtuje mnie nastepujaca kwestia:
wyczytalem na forum ze po liftingu w 2003 roku Pajero III nie ma juz przycisku R/D Lock czyli "recznej" blokady tylnego mostu, i rzeczywiscie jako ze poszukuje dla siebie autka, widze w niektorych zamiast rzeczonego jest przycisk ze slizgajacym sie autkiem
czy to znaczy ze po liftingu tylny most jest w ogole nie blokowany czy dzieje sie to w jakis inny sposob, jesli tak to jaki
dzieki za ewentualne rozjasnienie |
Ostatnio zmieniony przez taoma 08-02-2011, 19:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rusinol
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Long 3.2 DID 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-02-2011, 16:54 R/D Lock w Pajero III po liftingu
|
|
|
Czesc Taoma,
Podejrzewam ze jest to zalezne od wersji wyposazenia. Posiadam instrukcje w jezyku polskim dla Pajero III po lifcie gdyz takim wlasnie jezdze. Instrukcja opisuje blokade mechanizmu tylnej osi dla Pajero III po lifcie(opis z gwiazdka-wyposazenie dodatkowe). Osobiscie mam przycisk do wylaczania ukladu kontroli trakcji (slizgajace kolka) w miejscu R/D LOCK. Nie posiadam blokady tylnej osi natomiast tylko blokade mechanizmu centralnego, ktora to zreszta ostatnio wyciagnela mnie z rozmiekczonego glebokiego piachu pomieszanego ze sniegiem |
_________________ Pozdrawiam,
Piotrek |
|
|
|
 |
taoma
Nowy Forumowicz
Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-02-2011, 17:06 Re: R/D Lock w Pajero III po liftingu
|
|
|
dzieki za odpowiedz rusinol napisał/a: | Podejrzewam ze jest to zalezne od wersji wyposazenia. |
czyli moze byc przycisk z R/D Lock i "slizgajace autko" rownoczesnie???
czy ktos moze to potwierdzic |
|
|
|
 |
Gęsior
Nowy Forumowicz
Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 08-02-2011, 18:41
|
|
|
No a to nie jest tak, że zamiast blokady mostów jest po prostu kontrola trakcji, która zastępuje tą blokadę?
Czyli zamiast blokować most po prostu koło, które ma lżej i łapie poślizg jest przyhamowywane a moment jest przekazywany na drugie koło.
Też interesuje mnie ten temat i chciałbym żeby ktoś kto ma Pajero III po liftingu powiedział coś na ten temat. |
_________________ Tak to ja |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-02-2011, 18:51
|
|
|
Gęsior napisał/a: | No a to nie jest tak, że zamiast blokady mostów jest po prostu kontrola trakcji, która zastępuje tą blokadę?
Czyli zamiast blokować most po prostu koło, które ma lżej i łapie poślizg jest przyhamowywane a moment jest przekazywany na drugie koło.
Też interesuje mnie ten temat i chciałbym żeby ktoś kto ma Pajero III po liftingu powiedział coś na ten temat. |
Nic niczego nie zastępuje, Są rożne opcje wyposażenia, Są wersje po 03 z blokada i kontrola trakcji, bez kontroli i z blokada, z trakcją i bez blokady, bez trakcji i bez blokady itd. do tego z grzaniem foteli i bez, składane lusterka el. i bez itd. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Gęsior
Nowy Forumowicz
Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:00
|
|
|
Aha, to dzięki za rozjaśnienie. Bo jakiś czas temu gdzieś wyczytałem, że właśnie tradycyjna blokada są coraz częściej zastępowane przez przez elektroniczne systemy.
No bo tak się zastanawiam teraz, że jak mamy system zapobiegający poślizgowi kół to tradycyjna blokada chyba faktycznie zaczyna tracić na znaczeniu. Czy nie? Czy normalna blokada jak najbardziej jest użyteczna i elektronika nie jest w stanie jej zastąpić? |
_________________ Tak to ja |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:02
|
|
|
nie jest bo hamulce można przegrzać (element wykonawczy kontroli trakcji) a blokada umiejętnie używana - praktycznie niezniszczalna |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:04
|
|
|
Gęsior napisał/a: | Aha, to dzięki za rozjaśnienie. Bo jakiś czas temu gdzieś wyczytałem, że właśnie tradycyjna blokada są coraz częściej zastępowane przez przez elektroniczne systemy.
No bo tak się zastanawiam teraz, że jak mamy system zapobiegający poślizgowi kół to tradycyjna blokada chyba faktycznie zaczyna tracić na znaczeniu. Czy nie? Czy normalna blokada jak najbardziej jest użyteczna i elektronika nie jest w stanie jej zastąpić? |
To są dwie różne rzeczy i do czego innego. Blokada służy do blokowania dwóch półosi, żeby działała jak jedna oś na której są dwa koła. A kontrola trakcji służy do wspomagania utrzymania pojazdu w torze jazdy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
taoma
Nowy Forumowicz
Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:07
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Są wersje po 03 z blokada i kontrola trakcji |
ha dzieki o takie zrodlo mi chodzilo
szczerze mowiac cos mi sie nie wydawalo mozliwe zeby zrezygnowano z tego ale wypowiedzi na forum czasem byly tak bezdyskusyjne
to jeszcze jedno wyjasnienie dotyczace dzialania SS:
wiadomo ze z trybu 2H na 4H mozna przelaczac do max 100km/h ale...
czy w trybie 4H mozna pruc ile silnik da rade... no nie bijcie nie mam pewnosci wiec pytam praktykow, chociaz odpowiedz wydaje mi sie oczywista |
Ostatnio zmieniony przez taoma 08-02-2011, 19:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Gęsior
Nowy Forumowicz
Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 08-02-2011, 19:10
|
|
|
Nie chodzi mi o kontrolę trakcji tylko o system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu.
Tutaj jest to objaśnione
http://pl.wikipedia.org/w...ontroli_trakcji
Chociaż tutaj jest opisane, że właśnie system kontroli trakcji zapobiega buksowaniu kół a nie utrzymaniu toru jazdy. Czasem jest to też znane jako ASR |
_________________ Tak to ja |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-02-2011, 20:13
|
|
|
taoma napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | Są wersje po 03 z blokada i kontrola trakcji |
ha dzieki o takie zrodlo mi chodzilo
szczerze mowiac cos mi sie nie wydawalo mozliwe zeby zrezygnowano z tego ale wypowiedzi na forum czasem byly tak bezdyskusyjne
to jeszcze jedno wyjasnienie dotyczace dzialania SS:
wiadomo ze z trybu 2H na 4H mozna przelaczac do max 100km/h ale...
czy w trybie 4H mozna pruc ile silnik da rade... no nie bijcie nie mam pewnosci wiec pytam praktykow, chociaz odpowiedz wydaje mi sie oczywista |
Ja na 4H lecę nieraz i 140-150. Nic się nie dzieje. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
taoma
Nowy Forumowicz
Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-02-2011, 22:00
|
|
|
dzieki za odpowiedzi
[ Dodano: 09-02-2011, 16:55 ]
rusinol,
jeszcze jedno pytanie, jesli mozna, czy wg instrukcji przycisk R/D Lock w wersji po 2003 jest przewidziany takze w tym bloku kolo wylacznikow ogrzewania siedzen obok lewarkow biegow czy gdzies indziej czyli gdzie??? |
|
|
|
 |
Gęsior
Nowy Forumowicz
Auto: Toledo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-02-2011, 17:50
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Gęsior napisał/a: | No a to nie jest tak, że zamiast blokady mostów jest po prostu kontrola trakcji, która zastępuje tą blokadę?
Czyli zamiast blokować most po prostu koło, które ma lżej i łapie poślizg jest przyhamowywane a moment jest przekazywany na drugie koło.
Też interesuje mnie ten temat i chciałbym żeby ktoś kto ma Pajero III po liftingu powiedział coś na ten temat. |
Nic niczego nie zastępuje, Są rożne opcje wyposażenia, Są wersje po 03 z blokada i kontrola trakcji, bez kontroli i z blokada, z trakcją i bez blokady, bez trakcji i bez blokady itd. do tego z grzaniem foteli i bez, składane lusterka el. i bez itd. |
Właśnie o to chodzi, że przejrzałem sporo ofert PIII po 2003 i nie zauważyłem żeby ktoś pisał coś o blokadzie mostów. Jedynie blokada dyferencjału plus systemy elektroniczne. |
_________________ Tak to ja |
|
|
|
 |
taoma
Nowy Forumowicz
Auto: P II 3.5 V6 SHORT AUTOMAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-02-2011, 18:16
|
|
|
Gęsior
bo sprzedawcy sie nie znaja, mnie wysylaja np zdjecia i twierdza ze przycisk z slizgajacym sie samochodzikiem to wlasnie to, albo ze jesli maja dwa lewarki to maja blokade TYLNEGO dyferencjalu trzeba po prostu spytac czy auto ma przycisk R/D Lock, a jest to mozliwe bo widzialem takie auto na serwisach zagranicznych... inna sprawa ze nie widzialem jeszcze zeby mialy oba te przyciski rownoczesnie
[ Dodano: 25-02-2011, 14:02 ]
wracam do pytania poniewaz widze ze bedzie bardzo trudno znalezc PIII po 2003 z fabrycznie zamontowana blokada tylu,
wiec wymyslilem zeby samemu zamontowac... znaczy przez specjaliste
czy do montazu potrzeba: odpowiedni tylny dyfer E47D, kompresorek, przelacznik i cos jeszcze??? czy instalacje ele sa poprowadzone, czy jeszcze jakis sterownik czy cos w tym rodzaju... czy kwestia samodzielnego montazu w aucie pozbawionym blokady tylu to w ogole nierealny pomysl??? |
|
|
|
 |
|