  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Galloper 2.5 diesel, stukanie (metaliczne) w silniku | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 beny2011  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galloper 2.5 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2011, 21:53   Galloper 2.5 diesel, stukanie (metaliczne) w silniku
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam klubowiczow,
 
 
Wczoraj zaliczyłem lawete   
 
Podczas normalnej jazdy (dojazd w niedoszly teren) w silniku zaczęło coś stukać. Stukanie słychac było szczegolnie podczas dodawania gazu. Po zatrzymaniu sie na jalowych obrotach silnik pracowal normalnie (olej, plyn chlodniczy w normie). Dalo sie jechac wiec dotoczylem sie do jakiejs cywilizacji i wezwalem lawete bo stukot nie ustepowal. Stukot troche metaliczny. Dodatkowo z rury jak sie zatrzymalismy widac bylo bialawy dym (wczesniej nic nie kopcil - nawet jak mu sie dalo gazu nie kopcil na czarno). Nie ryzykowalem dalszej jazdy. Silnik odpala, ale przy dodawaniu gazu stuka.
 
 
Czy mozecie zasugerowac co mogo sie zepsuc?
 
 
PS. Auto odcholowane do mechanika, ale jeszcze nie wiem co mu jest dlatego pytam co moglo sie spieprzyc... Moze ktos z was mial podobny defekt w swoim silniku.
 
Mam tylko nadzieje ze nie skonczy sie wymiana silnika. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 matunio20  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Hyundai Lantra 1.8 GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1329 Skąd: Zamość 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-09-2011, 16:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hmmm, jak biały dym, to albo było wilgotno, hyundaie lubią parę puszczać wydechem    albo uszczelka pod głowicą ;/ 
 
 
A cod os stukania, to panewki albo głowica. | 
             
						
				_________________ http://forum.mitsumaniaki...p=818325#818325
 
 
komentować lendrynę!   
 
 
Barwy narodowe   
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 beny2011  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galloper 2.5 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2018, 12:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dawno zapomniane pewnie    ale przyczyna była następująca:
 
 
Wcześniej jechaliśmy z synem 138km/h po autostradzie (więcej nie poszedł) i później setką po zakopiance no i się w końcu urwało mocowanie wałka wyważającego, czy jakoś tak. Dobrze że nie przegrzałem głowicy. Nie wiedziałem, że gallopery (tak jak i miśki) w tych silnikach są czułe na przegrzanie i się wygina głowica. Teraz jeżdżę max 110.
 
 
Nie wiem co to za wymysł że są dwa wałki w głowicy - jeden to wałek rozrządu a drugi to balansujący.
 
 
Mechanik pospawał mocowanie, skręcił i odpukać jeżdżę już ładnych kilka latek.
 
Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie ktoś musiał to wcześniej dokręcić zwykłym kluczem a nie dynamometrycznym, i zmęczenie materiału wyszło. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2018, 15:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | beny2011 napisał/a: | 	 		  | Nie wiem co to za wymysł że są dwa wałki w głowicy - jeden to wałek rozrządu a drugi to balansujący | 	  
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79816 | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |