 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Check engine Galant 2.0 1999r. |
Autor |
Wiadomość |
matesz123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 18-02-2011, 00:45 Check engine Galant 2.0 1999r.
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów! To mój pierwszy post, mam nadzieję nie ostatni;)...
Mam problem ze swoim Galantem (2.0 benzyna, 1999r). Dziś go dopiero zarejestrowałem i już niestety zaczęły się schody do góry. Otóż robiąc nim dziś pierwszą jazdę po zakupie, po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy zapaliła mi się kontrolka 'check engine'. Silnik stracił moc, na biegu jałowym ledwo chodził i przy tym trząsł się cały (tak jakby pracowały 2 lub 3 cylindry). Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znikał i wszystko było ok przez kilka minut, a później znowu 'check engine' i tak jeszcze kilka razy zanim dojechałem do domu (2km). Pilnie proszę o pomoc; co jest tego przyczyną, czym to grozi, co mam z tym zrobić by to się nigdy więcej nie powtórzyło i ile będę musiał wybulić na mechanika (o ile się ktoś orientuje). Jeżeli odkopuję jakiś temat, to przepraszam, ale szukałem odpowiedzi na to pytanie i nie mogłem znaleźć. Bardzo proszę o odpowiedź i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-02-2011, 10:40
|
|
|
Jeśli dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku to miałem podobnie i winna okazała się sonda lambda, tzn. wymieniałem kilka elementów, ale po wymianie sondy już się to nigdy nie zdarzyło. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-02-2011, 12:25
|
|
|
Zacznij od diagnostyki komputerowej, jak będziesz znał kody błędów, to wtedy się nimi pochwal. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
matesz123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 19-02-2011, 16:39
|
|
|
Mówisz sonda lambda? Mam nadzieję że tylko to. Byłem w jednym warsztacie ale nie mieli oprogramowania do niego, w poniedziałek pojade do innego i powiem co było przyczyną. Dzięki za podpowiedź! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
matesz123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-02-2011, 20:19
|
|
|
Byłem w warsztacie, mechanik zdiagnozował mi ten błąd, nie podał jego kodu, ale powiedział mi od razu, że jest to brak zapłonu na jednej z cewek. Kazał mi przemienić cewki miejscami i zobaczyć czy kontrolka znów będzie się zapalać, tak zrobiłem-zapala się. Wymieniłem po tym świece i jest to samo, także nie obejdzie się chyba bez wymieny cewki. Jak myślicie? Dodam, że gdy zapala się ta kontrolka i silnik zaczyna świrować, to np. podczas jazdy, trzymając go ciągle na włączonym biegu, wystarczy tylko przekręcić kluczyk na pozycję przed zapłonem i ponownie na zapłon i problem od razu znika. Czyli natychmiastowo pomaga wyłączenie i włączenie zapłonu, tak jakby dopiero podczas jazdy trafiały do cewki jakieś błędy, a po przekręceniu kluczyka wszystkie się kasują. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-02-2011, 22:14
|
|
|
matesz123, wymrugaj błędy zgodnie z instrukcją. Będzie wiadomo co jest grane. |
|
|
|
 |
matesz123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 23-02-2011, 17:58
|
|
|
Sprawdzałem cewki. Są na pewno dobre. Nie ważne którą cewkę założę, to i tak ciągle lewa przestaje działać. Byłem u 2 elektryków, jeden rozłożył ręce, a drugi powiedział że to może być sprawa sterowania, czyli komputer. Co o tym sądzicie? Co do 'wymrugania' to przeczytam instrukcję i spróbuję coś wykombinować..
[ Dodano: 23-02-2011, 18:52 ]
Mógłby mi ktoś podesłać link do instrukcji odczytania błędów? Bo coś znaleźć nie mogę.. Dzięki. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 25-02-2011, 17:44
|
|
|
matesz123 napisał/a: | Mógłby mi ktoś podesłać link do instrukcji odczytania błędów? Bo coś znaleźć nie mogę.. Dzięki. |
Prosze: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
matesz123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 26-02-2011, 10:38
|
|
|
Wymrugałem ten błąd - kod 44. Z cewką zapłonową jest wszystko ok, a w wyjaśnieniu tego kodu jest jeszcze tranzystor mocy. Co to jest i gdzie go znajdę?
[ Dodano: 27-02-2011, 13:37 ]
Problem załatwiony. Wyciągnąłem komputer, przelutowałem styki od tych większych kostek i check engine się więcej nie zapalił. Wymrugiwałem błędy i wychodzi na to, że już nic nie ma. Problem jedynie w tym, że na rozgrzanym silniku ma bardzo niskie obroty, trzęsie się i falują mu te obroty. Raz jest około 850, raz 500. Co prawda po założeniu komputera zapomniałem go nauczyć obrotów, od razu pojechałem testować, ale dzisiaj zrobiłem mu reset komputera, uczyłem obrotów i nadal jest to samo. Przelutowanie było zrobione poprawnie, żaden lut na siebie nie nachodził więc nie sądze by to było przyczyną. Cewki odpinałem i gdy to zrobiłem obroty jeszcze bardziej sie obniżały, czyli na pewno są sprawne. Podczas jazdy zachowuje się zupełnie normalnie, przyspiesza, nie szarpie itp. Czy po wyjęciu komputera trzeba jakoś mechanicznie ostawiać obroty? Proszę o pomoc, jaka może być tego przyczyna? |
|
|
|
 |
|
|