Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
błąd 14
Autor Wiadomość
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2006, 15:43   błąd 14

a teraz nowy kwiatek ( fatum czy co) jade sobie do domku z trasy i łubudu CE błąd 14
jak z tym sobie poradzić sumptem domowym ??? :? :? :?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-10-2006, 23:23   

Czujnik położenia przepustnicy.
Albo źle ustawiony (nie wiem w sumie czy wtedy ma prawo zaświecić CH-E) albo najprawdopodobniej padnięty.
Koszt na Allegro około 50zł - ostatnio też szukałem.
Zmierz oporność czujnika miernikiem - nie może być żadnych przerw, skoków itp.
U mnie wytarł się w pozycji "biegu jałowego" - czyli wtedy gdy ECU otrzymuje z niego napięcie 0,5V, na pozostałym zakresie też wariował.
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2006, 22:19   

kwoli małego wyjaśnienia
dziś miałem troszkę czasu itd....
po dogłębnej analizie tematu okazuje się że błąd 14 i 15
tak też po jeżdzeniu jeszcze 1 dzień i zczytaniu błędów doszła 15 ( położenie krokowego- dla nie wprowadzonych)
co się okazuje:
1. wyciągnołem miernik wskazówkowy - by zobaczyć czy ustrojstwa nie mają przerwań
2. chwila zawzięcia i....
3. oba potencjometry ok. (nawet próbowałm starego radzieckiego oscyloskopu by zobaczyć czy te cholery nie trzeszczą)i w normie
4. zdziwko mnie wzieło gdy jak już wyciągnołem całe ustrojstwo z krokowym ze on dochodzi tylko do pewnego miejsca i jakby zatrzask.(dokładnie nie do końca się cofał i utrzymywał mi obroty na ok.1000 na poczatku myślałem że to wina tego błędu ( te obroty)
5.trochę manualnej roboty rozebrać do 0 ustrojstwo (krokowy mechanizm) wymyć dokładniutko ( ale syf robi wd40 + aluminium w środku) wysuszyć natrysnąć neutralny smar silikonowy odczekać by odparowały rozpuszczalniki ,
6. złożyć do kupy wszysciutko - sprawdzić płynność przesuwu ( do silnika max 6V.) i zamontować jak jest OK. tyle że wcześniej ustawić na +/- połowę zakresu wysuniecia trzpienia lub zakresu potencjometru ok. 3000 om na 2 i 5 bolcu wtyczki.
7. zresetować kompa i nauczyć ustawień
8 .uff i tyle do następnego CE :lol: :lol: :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.