Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
458
Autor Wiadomość
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 31-07-2011, 22:49   458

458 tyle zostało sprzedanych O2 w pierwszym półroczu 2011, to o 1110 mniej niż w zeszłym. Ciekawe czy jest w tym jakaś zasługa tego forum.
Z drugie strony to dobrze, bo już mnie zaczęło drażnić tak ilość O2 na ulicy.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-08-2011, 00:41   

NIe to tylko koniec kratki :P i połowa biznesmenów nie lubi aut bez kraty :mrgreen:
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-08-2011, 06:02   

sylb napisał/a:
Ciekawe czy jest w tym jakaś zasługa tego forum.
To nie zasługa forum - na forum tylko nagłaśnia się korzystne i nie korzystne wrażenia z jazdy i obsługi. Mam wrażenie, że w centrali Mitsubishi zapomniano, że u klientów są trzy główne źródła informacji o produktach przy podejmowaniu decyzji zakupowych: promocja (reklama, sprzedawcy, PR, itd.), otoczenie (forum, znajomi, itp.) oraz najważniejsze źródło - WŁASNE DOŚWIADCZENIE. Wg mnie jest zbyt wiele bardzo negatywnych wypowiedzi na temat jakości obsługi w części ASO - głównie z południowej Polski, co przy tzw. ekskluzywnej strategii rozwoju powoduje bardzo ograniczony dostęp do profesjonalnego serwisu stanowiący wg modelu motywacji Herzberga jeden z istotnych demotywatorów zakupowych - czyli czynnika, którego obecność nie stanowi ważnej zachęty, ale którego brak zniechęca. to trochę żartem ;) , trochę na poważnie. Na pewno najważniejszym aspektem jest brak sensu kratek. A Herzberg, Maslow i reszta to na drugim miejscu. Outek rzadko będzie samochodem kupowanym dla pracownika, a jakość samochodu i nie mniej ważna obsługi - każdy z nas miał okazję przetestować, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jak dla mnie do tych pierwszych - jest zdecydowanie za daleko, tych drugich - zdecydowanie za dużo. A wracając do teorii sprzedaży - sukcesem nie jest sprzedaż towaru, tylko sprzedaż powtórna. Mało jest na forum posiadaczy drugiego egzemplarza Outka po eksploatacji pierwszego, dla większości jest to zakup jednorazowy - nawet jeśli kilka samochodów. Mam wrażenie, że tak istotny miernik jak zadowolenie klientów nie jest ważny dla MMC - pierwsza marka od 15 lat, w której po przeglądach nikt mnie nie pytał o wrażenia, podobnie zresztą jak o to czy jestem zadowolony z zakupu. A ignorowanie wskaźnika wyprzedzającego w jakimś okresie czasu mści się w postaci wskaźnika głównego - niski poziom zakupów powtórnych. Pisałem w swoim wątku coś o tym, że prowadzę szkolenia ;) - od jakiegoś czasu mam fajny przykład, jak klienta raczej zadowolonego z zakupu zniechęcić do jego powtórzenia (mimo narzekań na komfort Outka chwalę jego walory użytkowe). Zawaliło jedno ASO, wypowiedzi innych wskazują na to, że problem jest szerszy niż jedno, ale ja najbardziej zawiodłem się na postawie MMC wobec problemów i to wg mnie jest jedna z głównych przyczyn tak dużego spadku - jakość obsługi posprzedażowej. Wpadki zdarzają się każdemu i w każdej marce - ważne jak się rozwiązuje problemy. Przecież w niektórych markach mają wzrost sprzedaży - nawet po likwidacji kratek, czyli wszystkiego na kryzys i kratkę nie da się zrzucić. Jednej ze wzrostowych marek używałem trzy samochody modelu o tej samej nazwie (łącznie ok. 230-250kkm) i planuję wrócić przy kolejnym zakupie tylko do wyższego modelu, a Mitsu tylko raz i czuję dużą niechęć do powtórnego zakupu - może lektura forum w połączeniu z wynikami sprzedaży w końcu obudzi nieco czytających ludzi z MMC, zamiast tkwić w przekonaniu o własnej doskonałości a niezgodne z tym wypowiedzi na forum zgłaszać do admin'ów. Ten mechanizm też jest znany w teoriach motywacji - nazywa się percepcja selektywna czyli odrzucamy wypowiedzi niezgodne z naszym przekonaniem ;)
lexus napisał/a:
połowa biznesmenów nie lubi aut bez kraty
jestem w tej drugiej połowie - bardziej cenię wygodę ;) tak samochodów, jak i obsługi. Czy tylko mnie się wydaje, czy faktycznie ostatnio na ulicach namnożyło się Superb'ów najnowszego modelu?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-08-2011, 08:04   

moim zdaniem należy jeszcze dodać do powyższych opinii jedna a moim zdaniem kluczową.Outlander był kompromisem cena/jakość,dawał szanse za 93 tyś. z kratka (113tyś. bez) kupić dobrze wyposażonego suv-a, z dobra trakcja i sprawdzonym motorem.Nigdy nie był autem bez wad, ale te niwelowane były przez zalety w tym cenę.
Po wycofaniu się z mitsubishi z montażu silnika 2,0 i wprowadzeniu silnika o poj. 2,2 samochód wprawdzie dostał nowoczesny motor z większą mocą i momentem , ale dzięki akcyzie cena skoczyła o kilkadziesiąt tyś., plus brak możliwości odliczenia vat-u (w całości).
Cena wzrosła z 93 tyś do 135tyś. wiec żadna reklama, ani serwis nie zniweluje takiego skoku ceny(co nie znaczy ,że należy nic w tych działach nie robić), Outek z konkurenta cenowego Skody Oktavi czy Golfa , oferując więcej, stał się konkurentem samochodów w kategorii cena /jakość o półkę wyżej.
Rozumując jak szary Kowalski, nikt nie dołoży do lepszego motoru 42tys. i żadne diodki czy komplet wycieraczek czy telefon z serwisu od dyrektora ASO ani nawet naga miss Polonia na folderze tego nie zmieni.
Dopóki Outek nie dostanie motoru o pojemności do 2,0 l np 1,8 Mitsubishi i jego cena nie wróci na naszym rynku do ok 100 tys. liczyć się w sprzedaży będzie jak mazda 7.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-08-2011, 08:17   

-WALDOR- napisał/a:
Po wycofaniu się z mitsubishi z montażu silnika 2,0 i wprowadzeniu silnika o poj. 2,2 samochód wprawdzie dostał nowoczesny motor z większą mocą i momentem , ale dzięki akcyzie cena skoczyła o kilkadziesiąt tyś., plus brak możliwości odliczenia vat-u (w całości).
Cena wzrosła z 93 tyś do 135tyś. wiec żadna reklama, ani serwis nie zniweluje takiego skoku ceny(co nie znaczy ,że należy nic w tych działach nie robić), Outek z konkurenta cenowego Skody Oktavi czy Golfa , oferując więcej, stał się konkurentem samochodów w kategorii cena /jakość o półkę wyżej.
Też masz rację, ale wyposażony Outek 2.0 i wcześniej kosztował dużo więcej niż 100kzł. Nie mam starego cennika, ale różnica w cenie 2.0DID cztery lata temu i dzisiaj 2.2MIVEC DID to aż/tylko ok. 10-13kzł, więc nie aż tak wielka, chociaż na pewno istotna. Mowa oczywiście o samochodach z danego rocznika i cenach w cenniku, a nie rzeczywistych. Po za tym jest cała gama silników benzynowych - znacznie tańszych w zakupie. Przy czym ja porównuję ceny brutto, a nie cenę netto do brutto, bo wtedy nie jest to porównywalne. Kratki miał nie tylko Outek.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 01-08-2011, 10:47   

Ja również twierdze że mniejsza ilość sprzedanych aut to wina wprowadzenia silnika 2.2 a akcyza jest sporo wyższa
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-08-2011, 10:58   

cena na listopad outka z kratka była 93 tyś....dziś cena po rabacie jest 135tys. ..o ile sie orientuje można z niej uczknąć 6 tys .(z vatu, choć pewności nie mam) wiec różnica w realnym pieniądzu 36-42 tyś....to 40-45% ceny...Mowa o cenie jaką musi zapłacić przedsiębiorca kupując samochód na firmę( bo tych było najwięcej). Nabywca indywidualny mógł kupić outka za 113 tys a teraz za 135 tys. wiec traci ok 22 tys.
Benzynę w suv-ie kupuje niewielu z wiadomych przyczyn.
Stąd Outek nie do końca z własnej winy a dzięki przepisom w Polsce praktycznie przestał być najatrakcyjniejszym suvem.
W pułapie cenowym ok 140 tys. bez nawigacji, skóry czy opcji automatyczna skrzynia biegów Outek z nowym motorem oferuje za mało.. pominę fakt ,że sukces zawdzięczał proporcji jakość/wyposażenie/cena.Przy niezmienionej jakości i wyposażeniu wzrost ceny o 40% stawia poprzeczkę wysoko przed nabywcą i odbija się wyraźnie na sprzedaży jak widać.
 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-08-2011, 11:14   

Weźcie też pod uwagę, że Outlander poliftowy wygląda jak wygląda, a w międzyczasie do sprzedaży wszedł ASX, który stylistycznie biję Outka na głowę i powoli ich też zaczyna przybywać na ulicach. Dlatego jeśli ktoś chce mieć suv'a/crossovera ze stajni trzech diamentów, a nie potrzebuje tyle miejsca w kabinie wybierze... ASX. :wink:
_________________
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-08-2011, 11:30   

-WALDOR- napisał/a:
cena na listopad outka z kratka była 93 tyś....dziś cena po rabacie jest 135tys. ..o ile sie orientuje można z niej uczknąć 6 tys .(z vatu, choć pewności nie mam) wiec różnica w realnym pieniądzu 36-42 tyś....to 40-45% ceny...Mowa o cenie jaką musi zapłacić przedsiębiorca kupując samochód na firmę( bo tych było najwięcej). Nabywca indywidualny mógł kupić outka za 113 tys a teraz za 135 tys. wiec traci ok 22 tys.
Benzynę w suv-ie kupuje niewielu z wiadomych przyczyn.
Nie neguję wpływu akcyzy, tylko zwracam uwagę na mniejszy jej wpływ. Nawet obecnie Intense+ 2.0 DID rocznik 2010 kosztuje wg cennika 117 990,- a 2.2 rocznik 2011 kosztuje 134 990 też Intense +. Porównywanie cen netto z ub. roku z cenami brutto z obecnego chyba nie jest właściwie, przecież w ub. roku też była masa konkurencji z kratkami (KIA, Honda, Skoda, itd...) - i niektóre z nich mają nawet wzrost sprzedaży albo bardzo niewielki spadek w przeciwieństwie do Outka. Czyli nie w samej kratce i akcyzie problem. ASX - stylistycznie dość podobny do Outka (kwestia gustu), natomiast jest tańszy i lepiej wykonany w środku - ma miękkie plastiki :) .
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-08-2011, 13:22   

Panowie krata ma tu niebagatelne znaczenie .Dużo aut kupowano w lisingu a to obniżało cenę o25% nie mówiąc o kosztach lisingu ubezpiecz.itd.I moim zdaniem to główny powód spadku sprzedaży .
_________________

Ostatnio zmieniony przez lexus 01-08-2011, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-08-2011, 13:22   

Motorem napędowym sprzedaży aut nowych w Polsce są firmy.
Stąd dla firmy ma znaczenie ile płaci.Ceną auta zawsze jest wartość jaka musi zapłacić finalnie.W zeszłym roku za outka z kratka płacił 93 tyś. w tym 135 tys. wiec różnica jest.
Co do aut kia sportage i hyundai i35 (oba sporo mniejsze od outka) to zamawiając samochód w listopadzie 2010 roku, odbiór auta przypadał na marzec/kwiecień 2011 wiec to może mieć wpływ na wynik.
Żadne też z opisanych powyżej aut nie odnotowało zwyżki ceny wynikającej z wyższej akcyzy a jedynie z uwagi na brak możliwości pełnego odliczenia vat-u.
Odniesienie outlandera do ASX nie jest właściwe bo dzieli je przepaść jeśli idzie o wielkość, a proponowanie Skody chcącemu kupić dużego ,ładnego suv-a z dobrym wyposażeniem za przyzwoita cenę uważam za żart.
Osobiście uważam,że w zeszłym roku w kategorii cena/wyposażenie/jakość/wielkość w suvach w cenie do 115tys najlepszą ofertą był outlander,dziś w tej cenie nie ma outlandera a,że rynek nie znosi próżni wiec cześć rynku przejmie konkurencja.Choć i tak na pewno sprzedaż ogólna spadnie.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 01-08-2011, 13:47   

Panowie pisząć że cena skoczyła bo silnik jest 2.2 MIVEC DID i cena skoczyła uwierzcie mi ten silnik jest warty KAŻDEGO wydanego na niego grosza przyład ostatnia jazda za tirem brak możliwośc wyprzedzenia dochodzimy tylko do 4 biegu około 10 km spalanie na poziomie 3.4 tyle to palił mój stary SIMSON który miał nalepkę DDR :) . Dużo pisze się o awaryjności zwłaszcza sprzęgła ale też czy ze co niektórzy strzelają po 100 tys bez zerkania do owego sprzęgła, więc tutaj może wychodzi nasza umiejętność jazdy. Dlatego proszę Panowie jakoś plastików nie powala ale na razie nie "bluzgajcie" na ten silnik jeśli go nie posiadacie bo nie wiecie co ten silnik może. Kolejny przykład 80 na zegarze wyprzedzamy tira nie dotykamy lewarka biegów cały czas 6-ka a tu nagle 130 km/h jesli chodzi o stary silnik i jego elastyczność, osiągi, przyśpieszenie, spalanie na prawdę zasłużył na nazwę TRAKTORA wiem bo jeżdzę również tym gdy jestem u ojca nie pozwalam wrecz zabraniam porównywania tych silników gdy ktoś się już tym przejedzie będzie wiedział czemu i nawet RALLYART czy inne mapy nie pomogą staremu traktorowi ten silnik jest już przeżytkiem.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-08-2011, 13:52   

-WALDOR- napisał/a:
Żadne też z opisanych powyżej aut nie odnotowało zwyżki ceny wynikającej z wyższej akcyzy a jedynie z uwagi na brak możliwości pełnego odliczenia vat-u.
czyli tego czynnika o największym wpływie. Jak ktoś policzy Outka 2.0 DID jeszcze z boxem raliart to naprawdę różnica między jego ceną starą brutto a nowego 2.2 wynosi zaledwie kilka tysięcy. Oprócz i35 był jeszcze SantaFe, Tucson, VW Tiguan oraz modele bliźnacze do Outka - wówczas znacznie droższe. Pisząc o innych miałem na myśli konkurencję w kategoriach SUV i kratkach w ogóle, a nie dokładnie z dużym bagażnikiem, napędem 4x4. RYnek nie znosi próżni, więc na pewno coś jest kupowane, tylko już nie Outlander w takich ilościach. Nie ma załamania rynku motoryzacyjnego o 50% tak jak jest to w przypadku Outków. Zresztą, ile jest na forum osób, które miały Outka2 i kupiły ponownie Outka2, a zobaczmy na Octavie - sam jeździłem trzema i znam znacznie więcej takich osób.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
cimoch 
Forumowicz

Auto: Outlander 3.0GT 2017
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 40
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-08-2011, 17:29   

borsak1 napisał/a:
Panowie pisząć że cena skoczyła bo silnik jest 2.2 MIVEC DID i cena skoczyła uwierzcie mi ten silnik jest warty KAŻDEGO wydanego na niego grosza przyład ostatnia jazda za tirem brak możliwośc wyprzedzenia dochodzimy tylko do 4 biegu około 10 km spalanie na poziomie 3.4 tyle to palił mój stary SIMSON który miał nalepkę DDR :) . Dużo pisze się o awaryjności zwłaszcza sprzęgła ale też czy ze co niektórzy strzelają po 100 tys bez zerkania do owego sprzęgła, więc tutaj może wychodzi nasza umiejętność jazdy. Dlatego proszę Panowie jakoś plastików nie powala ale na razie nie "bluzgajcie" na ten silnik jeśli go nie posiadacie bo nie wiecie co ten silnik może. Kolejny przykład 80 na zegarze wyprzedzamy tira nie dotykamy lewarka biegów cały czas 6-ka a tu nagle 130 km/h jesli chodzi o stary silnik i jego elastyczność, osiągi, przyśpieszenie, spalanie na prawdę zasłużył na nazwę TRAKTORA wiem bo jeżdzę również tym gdy jestem u ojca nie pozwalam wrecz zabraniam porównywania tych silników gdy ktoś się już tym przejedzie będzie wiedział czemu i nawet RALLYART czy inne mapy nie pomogą staremu traktorowi ten silnik jest już przeżytkiem.

czy przy każdej okazji musisz opisywać swój wspaniały samochód, temat jest zupełnie inny, a Ty swoje 3 gr. Chyba trzeba te auto zgłosić do konkursu na auto 3 litrowe, auto waży 1800 kg i ma tyle palić??? Mój co prawda z motorem PSA, ale trzaska 10 litrów w trasie, także Ci po prostu nie wierzę. Chyba, że 40 km/h na 6 biegu.
 
 
-WALDOR- 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-08-2011, 17:35   

Ta dyskusja staje się bezcelowa, i tak skończy się hymnem pochwalnym skody...
może ja się nie znam na matematyce ale 113 to mniej niż 135 a na pewno już 93 od 135...w tym wątku piszemy o sprzedaży outlandera i komentujemy dlaczego jest taka a nie inna, to czy ktoś kupuje 3 czy 4 raz z kolei oktavie wpływu na tą sprzedaż nie ma bo miłośnik suv-a kupi suv-a nie oktavie, a miłośnik oktavi właśnie ją kupi....poza faktem,że oktavie klepia już 15 rok a outlandera 5 .
brak odliczenia vat potraktował wszystkie suv-y (właściwie wszystkie auta) jednakowo, ale żaden suv w tym roku nie wprowadził jako podstawowego diesla silnika o pojemności powyżej 2,0l stad outlander oprócz braku możliwości odliczenia vat-u "drożeje" o zwiększoną akcyzę tj, ok 16% powodujac,że przestał byc liderem segmentu.
kto chciał to zrozumiał wiec więcej pisać nie będę bo to bez sensu.

ps. nowy silniczek 2,2 to zupełnie inna bajka, nowoczesny mocny motorek oby był niezawodny.Szkoda tylko absurdów prawa w Polsce bo byłby o 20tyś tańszy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.