 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
koszt naprawy |
Autor |
Wiadomość |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-11-2011, 09:18 koszt naprawy
|
|
|
Wykonałem trochę napraw w swojej Sigmie. Zapłaciłem pewną kwotę. Proszę Was o napisanie, ile te naprawy by kosztowały gdzie indziej, nawet jeśli nie wszystkie, to te, które wiecie, ile powinny kosztować. Sama usługa, bez części (chyba że zaznaczę inaczej).
Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)
czyszczenie przepustnicy
wymiana:
błotnika przód
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka)
klocków przód
łożyska dyferencjału (+używane łożysko)
łożyska przód prawy
sworznia wahacza prawy
końcówki drążka lewy
silniczka krokowego
pompy wody |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-11-2011, 09:52
|
|
|
Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)-razem z demontażem, toczeniem, montażem za komplet czterech tarcz 160zł(samo toczenie 80 zł)
czyszczenie przepustnicy 20zł
wymiana:
błotnika przód 50zł
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka) -Jeśli chodzi o tą w drzwiach kierowcy (sama wymiana 5zł)
klocków przód 20zł
łożyska dyferencjału (+używane łożysko) -min 300zł, max 500 demontaż skrzyni, rozebranie i montaż
łożyska przód prawy -50zł
sworznia wahacza prawy -40zł w tym sprawdzenie zbieżności
końcówki drążka lewy -40zł w tym ustawienie zbieżności
silniczka krokowego -10zł (jeśli czyścił przepustnicę można by to wliczyć w cenę)
pompy wody - do pompy trzeba rozebrać cały rozrząd, i tutaj to minimum 200zł
Podałem cenę samej robocizny. 895-1095zł |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 05-11-2011, 10:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-11-2011, 10:03
|
|
|
Dzięki. A jeszcze wymiana czujnika ABS przód lewy, z tej samej strony co był wymieniany błotnik? Z tym że ABS ciągle nie działa i na razie nie wiemy, dlaczego. Ale to założę osobny temat. |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 05-11-2011, 10:10
|
|
|
Sama wymiana czujnika przy tak rozgrzebanym zawieszeniu to max 20zł. Co do samego abs możesz poczytać ten temat: Parę problemów z nową Sigmą |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 05-11-2011, 19:18
|
|
|
Dokładnie ... Cenowo podobnie i u mnie. |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-11-2011, 09:37
|
|
|
wojtas021180, gdzie takie ceny ?...
W warszawie to kurcze dwa razy drożej co najmniej.
wojtas021180 napisał/a: | klocków przód 20zł |
A to to jakiś żart, za 20 zł to by mi się chyba nie chciało wyciągnąć i wbić młotkiem nowych... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 06-11-2011, 10:11
|
|
|
20 zł = godzina pracy. A w tym przypadku gdy tarcze były toczone, to i tak odkręcał zacisk.
[ Dodano: 06-11-2011, 10:14 ]
Na prowincji jest taniej niż w Warszawie. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-11-2011, 11:04
|
|
|
20 zł za godzinę ?
Szkoda, że w Warszawie nie da się z tego wyżyć... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 06-11-2011, 17:36
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)-razem z demontażem, toczeniem, montażem za komplet czterech tarcz 160zł(samo toczenie 80 zł)
czyszczenie przepustnicy 20zł
wymiana:
błotnika przód 50zł
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka) -Jeśli chodzi o tą w drzwiach kierowcy (sama wymiana 5zł)
klocków przód 20zł
łożyska dyferencjału (+używane łożysko) -min 300zł, max 500 demontaż skrzyni, rozebranie i montaż
łożyska przód prawy -50zł
sworznia wahacza prawy -40zł w tym sprawdzenie zbieżności
końcówki drążka lewy -40zł w tym ustawienie zbieżności
silniczka krokowego -10zł (jeśli czyścił przepustnicę można by to wliczyć w cenę)
pompy wody - do pompy trzeba rozebrać cały rozrząd, i tutaj to minimum 200zł
Podałem cenę samej robocizny. 895-1095zł |
Sam wiem , pracując przy moich misiach przez te wszystkie lata ( w sumie 2 galanty i 3 sigmy ) że solidne wykonanie pewnych czynności zajmuje nie 10 minut ale cały dzień.
Ja np. wymieniając klocki czyściłem wiertarką piastę, zacisk, trzymak, tarcze i koło od wewnętrznej strony, nakładałem nowy smar na wodziki zacisków i czyściłem gniazda tłoczków w celu przedłużenia życia uszczelek. To zajmowało mi około 10 godzin. Tak więc może być i "wymiana" i "Wymiana". Sigmy są zbyt cenne żeby je oddawać w ręce fachowców pracujących za 20 pln za godzinę. Tu potrzeba wirtuozów słyszących naturalną melodię tych silników i kochających koncepcję ich konstrukcji. Nigdy auto nie będzie miało dobrej opieki jeżeli sam właściciel z pełną energią i zaangażowaniem nie podejmie się prac naprawczych.
Kolega ostatnio w swoim Galancie VI poprawiał nadkola tylne w kombi , zajęło to dokładnie dwa tygodnie. Tak 14 dni. Ale wszystko jest wykonane prawidłowo bez sztucznego przyspieszania. Koszty takich napraw są druzgocące dlatego należy je wykonywać samemu.
Wystarczy pooglądać programy o koneserach aut. Każdy z nich ma warsztat, mniejszy/większy ale ma. Inaczej się nie da.
Dlatego nawet mimo oporu co u poniektórych zalecam zakasanie rękawów i przekonanie się do prac mechanicznych. Życie stanie się prostsze i bardziej zrozumiałe a przynajmniej pojazdy których używacie. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
koral
Forumowicz
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-11-2011, 18:27
|
|
|
jac33k napisał/a: | Dlatego nawet mimo oporu co u poniektórych zalecam zakasanie rękawów i przekonanie się do prac mechanicznych. Życie stanie się prostsze i bardziej zrozumiałe a przynajmniej pojazdy których używacie. |
Tak, masz rację, tylko mieszkając w blokach, nie zawsze jest gdzie samemu dłubać przy aucie. Poza tym inna mądrość jest taka, że nie można bardzo dobrze znać się na wszystkim, owszem trzeba próbować Ja dojrzałem jakiś czas temu, że lepiej pewne prace zlecić fachowcowi, któremu ufam, a ten sam czas poświęcę na pracę we własnym zawodzie i wyjdę na tym korzystniej finansowo. Trzecia strona procy to fakt, że dłubanie przy własnym aucie może odstresować - dlatego np. popularne robią się wśród biznesmanów małe (kilka uli) pasieki, gdzie oni po całym dniu walki z klientami idą sobie odpocząć wśród pszczółek. |
_________________ Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 06-11-2011, 19:49
|
|
|
To jak My podchodzimy do naszych Miśków i ile poświęcamy czasu na naprawy, to tylko i wyłącznie nasza sprawa. Wiadomo jak dbasz tak masz . Natomiast to w jakim czasie i za ile naprawy dokonują mechanicy jest już inną kwestią. Przykładowa wymiana klocków hamulcowych może trwać godzinę i kosztować 20zł, jak i również szesnaście godzin i 320zł( gdy napotkamy problemy typu: żyletki zamiast tarcz, zatarty tłoczek w zacisku, uszkodzona osłona tłoczka zatarte zaciski na prowadzeniach, urwany odpowietrznik itp. Czasami nawet niema pod co lewarka podłożyć) |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|
|