Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
koszt naprawy
Autor Wiadomość
koral 
Forumowicz

Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 197
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-2011, 09:18   koszt naprawy

Wykonałem trochę napraw w swojej Sigmie. Zapłaciłem pewną kwotę. Proszę Was o napisanie, ile te naprawy by kosztowały gdzie indziej, nawet jeśli nie wszystkie, to te, które wiecie, ile powinny kosztować. Sama usługa, bez części (chyba że zaznaczę inaczej).

Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)
czyszczenie przepustnicy
wymiana:
błotnika przód
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka)
klocków przód
łożyska dyferencjału (+używane łożysko)
łożyska przód prawy
sworznia wahacza prawy
końcówki drążka lewy
silniczka krokowego
pompy wody
_________________
Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-11-2011, 09:52   

Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)-razem z demontażem, toczeniem, montażem za komplet czterech tarcz 160zł(samo toczenie 80 zł)
czyszczenie przepustnicy 20zł
wymiana:
błotnika przód 50zł
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka) -Jeśli chodzi o tą w drzwiach kierowcy (sama wymiana 5zł)
klocków przód 20zł
łożyska dyferencjału (+używane łożysko) -min 300zł, max 500 demontaż skrzyni, rozebranie i montaż
łożyska przód prawy -50zł
sworznia wahacza prawy -40zł w tym sprawdzenie zbieżności
końcówki drążka lewy -40zł w tym ustawienie zbieżności
silniczka krokowego -10zł (jeśli czyścił przepustnicę można by to wliczyć w cenę)
pompy wody - do pompy trzeba rozebrać cały rozrząd, i tutaj to minimum 200zł

Podałem cenę samej robocizny. 895-1095zł
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 05-11-2011, 10:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
koral 
Forumowicz

Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 197
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-11-2011, 10:03   

Dzięki. A jeszcze wymiana czujnika ABS przód lewy, z tej samej strony co był wymieniany błotnik? Z tym że ABS ciągle nie działa i na razie nie wiemy, dlaczego. Ale to założę osobny temat.
_________________
Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 05-11-2011, 10:10   

Sama wymiana czujnika przy tak rozgrzebanym zawieszeniu to max 20zł. Co do samego abs możesz poczytać ten temat: Parę problemów z nową Sigmą
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 05-11-2011, 19:18   

Dokładnie ... Cenowo podobnie i u mnie.
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-11-2011, 09:37   

wojtas021180, gdzie takie ceny ?...
W warszawie to kurcze dwa razy drożej co najmniej.

wojtas021180 napisał/a:
klocków przód 20zł

A to to jakiś żart, za 20 zł to by mi się chyba nie chciało wyciągnąć i wbić młotkiem nowych...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-11-2011, 10:11   

20 zł = godzina pracy. A w tym przypadku gdy tarcze były toczone, to i tak odkręcał zacisk. :wink:

[ Dodano: 06-11-2011, 10:14 ]
Na prowincji jest taniej niż w Warszawie. :mrgreen:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-11-2011, 11:04   

20 zł za godzinę ?
Szkoda, że w Warszawie nie da się z tego wyżyć...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 06-11-2011, 17:36   

wojtas021180 napisał/a:
Wykonane czynności:
toczenie tarcz przód, tył (nie na samochodzie)-razem z demontażem, toczeniem, montażem za komplet czterech tarcz 160zł(samo toczenie 80 zł)
czyszczenie przepustnicy 20zł
wymiana:
błotnika przód 50zł
płytki sterowania szybami i lusterkami (+używana płytka) -Jeśli chodzi o tą w drzwiach kierowcy (sama wymiana 5zł)
klocków przód 20zł
łożyska dyferencjału (+używane łożysko) -min 300zł, max 500 demontaż skrzyni, rozebranie i montaż
łożyska przód prawy -50zł
sworznia wahacza prawy -40zł w tym sprawdzenie zbieżności
końcówki drążka lewy -40zł w tym ustawienie zbieżności
silniczka krokowego -10zł (jeśli czyścił przepustnicę można by to wliczyć w cenę)
pompy wody - do pompy trzeba rozebrać cały rozrząd, i tutaj to minimum 200zł

Podałem cenę samej robocizny. 895-1095zł


Sam wiem , pracując przy moich misiach przez te wszystkie lata ( w sumie 2 galanty i 3 sigmy ) że solidne wykonanie pewnych czynności zajmuje nie 10 minut ale cały dzień.
Ja np. wymieniając klocki czyściłem wiertarką piastę, zacisk, trzymak, tarcze i koło od wewnętrznej strony, nakładałem nowy smar na wodziki zacisków i czyściłem gniazda tłoczków w celu przedłużenia życia uszczelek. To zajmowało mi około 10 godzin. Tak więc może być i "wymiana" i "Wymiana". Sigmy są zbyt cenne żeby je oddawać w ręce fachowców pracujących za 20 pln za godzinę. Tu potrzeba wirtuozów słyszących naturalną melodię tych silników i kochających koncepcję ich konstrukcji. Nigdy auto nie będzie miało dobrej opieki jeżeli sam właściciel z pełną energią i zaangażowaniem nie podejmie się prac naprawczych.

Kolega ostatnio w swoim Galancie VI poprawiał nadkola tylne w kombi , zajęło to dokładnie dwa tygodnie. Tak 14 dni. Ale wszystko jest wykonane prawidłowo bez sztucznego przyspieszania. Koszty takich napraw są druzgocące dlatego należy je wykonywać samemu.

Wystarczy pooglądać programy o koneserach aut. Każdy z nich ma warsztat, mniejszy/większy ale ma. Inaczej się nie da.

Dlatego nawet mimo oporu co u poniektórych zalecam zakasanie rękawów i przekonanie się do prac mechanicznych. Życie stanie się prostsze i bardziej zrozumiałe a przynajmniej pojazdy których używacie.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
koral 
Forumowicz

Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 197
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-11-2011, 18:27   

jac33k napisał/a:
Dlatego nawet mimo oporu co u poniektórych zalecam zakasanie rękawów i przekonanie się do prac mechanicznych. Życie stanie się prostsze i bardziej zrozumiałe a przynajmniej pojazdy których używacie.

Tak, masz rację, tylko mieszkając w blokach, nie zawsze jest gdzie samemu dłubać przy aucie. Poza tym inna mądrość jest taka, że nie można bardzo dobrze znać się na wszystkim, owszem trzeba próbować :) Ja dojrzałem jakiś czas temu, że lepiej pewne prace zlecić fachowcowi, któremu ufam, a ten sam czas poświęcę na pracę we własnym zawodzie i wyjdę na tym korzystniej finansowo. Trzecia strona procy to fakt, że dłubanie przy własnym aucie może odstresować - dlatego np. popularne robią się wśród biznesmanów małe (kilka uli) pasieki, gdzie oni po całym dniu walki z klientami idą sobie odpocząć wśród pszczółek.
_________________
Sigma kombi 3.0V6 M/T (sprzedana, hlip hlip)
Galant kombi 2.5V6 A/T
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 06-11-2011, 19:49   

To jak My podchodzimy do naszych Miśków i ile poświęcamy czasu na naprawy, to tylko i wyłącznie nasza sprawa. Wiadomo jak dbasz tak masz :wink: . Natomiast to w jakim czasie i za ile naprawy dokonują mechanicy jest już inną kwestią. Przykładowa wymiana klocków hamulcowych może trwać godzinę i kosztować 20zł, jak i również szesnaście godzin i 320zł( gdy napotkamy problemy typu: żyletki zamiast tarcz, zatarty tłoczek w zacisku, uszkodzona osłona tłoczka zatarte zaciski na prowadzeniach, urwany odpowietrznik itp. Czasami nawet niema pod co lewarka podłożyć)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.