Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Konserwacja podwozia
Autor Wiadomość
hrycnet 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Miastko
Wysłany: 17-05-2011, 23:09   Konserwacja podwozia

Mam zamiar zabrać się do konserwacji podwozia i teraz pytanie co użyć? Wiadomo umyć wysuszyć, wyczyścić np. Kortaninem i czym dalej zabezpieczyć ?
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-05-2011, 08:09   

Ten środek co kolega pisze jest bardzo dobry, ale baranki są przewidziane głównie dla progów, być może samej ramy. Do konserwacji blach podwozia (nadkola, podłoga itp.) lepiej użyć środków "głatkich" ale należy się wystrzegać popularnego Bitexu. Jest to środek na bazie związków bitumicznych (czyli asfaltowych) i ma tendencję do odpadania całymi płatami, bardzo niska odporność na ścieranie (co w terenówce się zdarza). Nie wiem może kiedyś Bitexy były mocniejsze, bo przecież był to chyba jedyny dostępny środek i jakoś sobie ludzie radzili. Jeżeli po wyczyszczeniu zostanie goła blacha, to najpierw trzeba ją zabezpieczyć dobrą farbą - podkładem antykorozyjnym (bardzo dobre są te, które można wykorzystywać w przemyśle morskim) ale przy kupnie trzeba zwrócić uwagę czy można na nich nakładać kolejne warstwy farb. Może ktoś to lepiej wyjaśni, ale są podkładówki antykorozyjne do użytku "domowego" (do płotów, konstrukcji stalowych itp.) które bardzo dobrze zabezpieczają również samochód, ale cokolwiek na nie nałożysz - odpada. Ja użyłem takich farb w aucie do pokrycia wahaczy drążków itp. części których nie widać (tam ten kolor nie przeszkadza) i pomimo upływu kilku lat nie widzę rdzy (a wiadomo jak szybko takie elementy rdzewieją).
Polecam rzeczywiście produkty Wurtha - całego Pinina mam nimi zrobionego, a wiadomo jakie ma on włoskie zabezpieczenie - i jak dotąd nic mi nie odpadło. Za całą konserwację (razem z profilami) zapłaciłem 400 zł.
_________________

 
 
hrycnet 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 12
Skąd: Miastko
Wysłany: 18-05-2011, 13:49   

mstrucz napisał/a:
Ten środek co kolega pisze jest bardzo dobry, ale baranki są przewidziane głównie dla progów, być może samej ramy. Do konserwacji blach podwozia (nadkola, podłoga itp.) lepiej użyć środków "głatkich" ale należy się wystrzegać popularnego Bitexu. Jest to środek na bazie związków bitumicznych (czyli asfaltowych) i ma tendencję do odpadania całymi płatami, bardzo niska odporność na ścieranie (co w terenówce się zdarza). Nie wiem może kiedyś Bitexy były mocniejsze, bo przecież był to chyba jedyny dostępny środek i jakoś sobie ludzie radzili. Jeżeli po wyczyszczeniu zostanie goła blacha, to najpierw trzeba ją zabezpieczyć dobrą farbą - podkładem antykorozyjnym (bardzo dobre są te, które można wykorzystywać w przemyśle morskim) ale przy kupnie trzeba zwrócić uwagę czy można na nich nakładać kolejne warstwy farb. Może ktoś to lepiej wyjaśni, ale są podkładówki antykorozyjne do użytku "domowego" (do płotów, konstrukcji stalowych itp.) które bardzo dobrze zabezpieczają również samochód, ale cokolwiek na nie nałożysz - odpada. Ja użyłem takich farb w aucie do pokrycia wahaczy drążków itp. części których nie widać (tam ten kolor nie przeszkadza) i pomimo upływu kilku lat nie widzę rdzy (a wiadomo jak szybko takie elementy rdzewieją).
Polecam rzeczywiście produkty Wurtha - całego Pinina mam nimi zrobionego, a wiadomo jakie ma on włoskie zabezpieczenie - i jak dotąd nic mi nie odpadło. Za całą konserwację (razem z profilami) zapłaciłem 400 zł.

Dzięki po pracy poszukam środków tej firmy.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 18-05-2011, 16:45   

Proponuję http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20075.pdf
Robiłem nadkola i przednią osłone . ( reszta czeka) Trzyma naprawde niezle. Jeden kilogram ( puszka) kosztowała w sklepie firmowym w Gdyni ok 18 zł brutto. ( zakup 10 puszek) Polecam środek do nakładania pistoletem. Ten w "sprayu " podaruj sobie od razu. Szkoda pieniędzy i pracy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.