Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] do posiadaczy colta 16.16v prosba
Autor Wiadomość
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 27-10-2006, 15:32   [CA4A 1.6] do posiadaczy colta 16.16v prosba

mam taka prosbe o sprawdzenie w colciku 1.6.16v 92-95r. na zapalonym silniku czy po odlaczeniu silniczka krokowego(wtyczki) jest u was jakikolwiek objaw silnika(przygasanie,gasniecie itp.) mam u siebie problem od dawna z obrotami i u mnie nie ma zadnego objawu(czy wyjme wtyczke czy wloze spowrotem silnik chodzi tak samo) i mnie to niepokoi bo niewiem czy tak powinno byc , tylko prosze was o sprawdzenie tego technicznie a nie teoretycznie:) , sprawdzalem u kolegi w golfie 3 , w fordzie mondeo, w fordzie escorcie, i w oplu vectrze , we wszystkich wymienionych samochodach samochod po wyjeciu wtyczki od silniczka krokowego gasnie, a u mnie nie ma zadnych objaw. dzieki
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-10-2007, 00:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2006, 15:57   

albo padł silniczek (sposób sprawdzenie, to pomiar rezystancji uzwojeń), albo ECU - niestety jeszcze w 1993 były ECU konstrukcyjnie jak w starszych - więc wrażliwe na kondziory
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 27-10-2006, 17:09   

wymienialem kondziory jakies rok temu z tym ze pamietam ze jeden byl wylany, jak myslisz czy oby to napewno wina ecu? no i jak to jest po wyjeciu silniczka colt powinien gasnac czy nie? a 2 sprawa to czy da sie sprawdzic czy ecu jest sprawny ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-10-2006, 21:25   

p0gr0m napisał/a:
... jak to jest po wyjeciu silniczka colt powinien gasnac czy nie? ...


U mnie jak nie zapialem wtyczki do krokowego to po zapaleniu gasnal silnik. Po podpieciu wszytko ok.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-10-2006, 19:11   

nie chodzi tylko o kondziory, ale założyłeś najlepsze, jakie były dostępne? bo może już się posypały?

ponadto - jak ostatnio stwierdziliśmy - w ECU pada układ, który jest odpowiedzialny za sterowanie silniczkiem krokowym (i jest dostępny tylko jako układ Mitsubishi - praktycznie nie do dostanie w sklepach)

edit: pomierzyłeś opory na uzwojeniach silniczka?
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 29-10-2006, 21:34   

hm niewiem sam jak sie mierzy uzwojenia silniczka, jest moze gdzies opis ? kondziory zmienialem jak juz mialem problemy z obrotami i wymienilem je chyba na najgorsze :( ale innych nie bylo
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-10-2006, 09:56   

załóżmy, że masz taki widok:
1 2 3
4 5 6

to są piny w silniczku
teraz mierzysz opór między I: 1 a 3 oraz 4 i 6, a potem między II: 1 a 2, 2 a 3, 4 a 5, 5 a 6 i dane prezentujesz tu

zależnie od temperatury powinno być jakieś kilkadziesiąt omów dla I (ok. 60) oraz połowa tego dla II
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 30-10-2006, 17:59   

czyli krzyzak rozumiem ze nie musze nic wykrecac? tylko mierzyc na wtyczce od strony przepustnicy ? a silnik ma byc zapalony czy na zgaszonym? zaplon itp ?
ps. kupilem dzisiaj komputer, jutro zrobie test na nowym i napisze czy to wina komputera czy nie
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
Ostatnio zmieniony przez p0gr0m 30-10-2006, 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-10-2006, 18:03   

Nie trzeba wyciągać, silnik OFF, zapłon OFF, mierzyć we wtyczce należącej do silniczka (mierzysz rezystancję uzwojeń silniczka)
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 31-10-2006, 05:18   a mialem zapytac

komputer jest niby od takiego modelu jak moj, tyle ze z wersji angielskiej , czy on podejdzie do mojego ? bo mam zamiar po pracy przetestowac

[ Dodano: 31-10-2006, 17:24 ]
niewiem juz co robic, co prawda uzwojen nie mierzylem , jutro to zrobie , ale zmienilem ecu ktore kupilem i tam tez jest to samo ze po wyjeciu wtyczki zero reakcji silnika, ponawiam pytanie czy tak ma byc ? bo przeciez jesli i silniczek krokowy by byl walniety to samochod by chyba gasl ? zalozmy ze silniczek jest zdrowy- czemu nie gasnie silnik po wyjeciu wtyczki? a teraz zalozmy ze silniczek jest walniety- czemu silnik nie gasnie ? mam ciagle problem bo auto nie podnosi mi obrotow i raz sa male raz duze , jestem po czyszeniach przepustnicy ,regulacjach i tym podobnych ale odlozmy to na bok i poszukajmy winy ecu badz krokowego tak jak wyzej pisalem zero reakcji na dwoch ecu po wyjeciu wtyczki od krokowca, spytam jeszcze raz czemu ? co sie moglo stac i gdzie szukac ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
pogrom
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2006, 16:51   

zapraszam do dyskusji jak wyzej.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-10-2006, 18:47   

Nic się nie dzieje jak wyjmiesz wtyczkę bo silniczek ma za zadanie otwierać lub przymykać przepustnicę. Jak go odłączysz to przepustnica "zamrze bez ruchu" w punkcie w którym była i nic się nie zmieni. Szczególnie jak silniczek jest martwy i przepustnicą nie porusza.
W oplach i innych autach silnik gaśnie bo silniczek to rodzaj elektrozaworu działającego w zależności od potrzeb z różną częstotliwością (zmiany otwarty-zamknięty) i przepuszczający w ten sposób mniej lub więcej powietrza naokoło (z pominięciem przepustnicy).
Pomierz te uzwojenia, to będzie wiadomo.
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 31-10-2006, 19:54   czyli

z tego co rozumiem przy sprawnym ecu i sprawnym silniczku krokowym , silnik nie powinien po odpieciu silniczka , miec zadnej reakcji ? bo jesli tak to krzyzak mowi troche inaczej, ponawiam prosbe o sprawdzenie w coltach takich jak moj czy jest ta reakcja po odpieciu krokowca czy niema., a i jeszcze jedno te uzwojenia sie mierzy na zimnym czy goracym silniku ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-10-2006, 20:04   

p0gr0m napisał/a:
z tego co rozumiem przy sprawnym ecu i sprawnym silniczku krokowym , silnik nie powinien po odpieciu silniczka , miec zadnej reakcji ?


wg mnie nie. Znaczy reakcja będzie taka, że obroty będą "sztywne" (przy sprawnym silniczku jest zawsze minimalne falowanie). Ale przy włączeniu wentylatora czy świateł, czy pokręceniu kierownicą obroty spadną (odpięty silniczek ich nie podbije)

p0gr0m napisał/a:
a i jeszcze jedno te uzwojenia sie mierzy na zimnym czy goracym silniku ?


obojętnie
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 31-10-2006, 20:49   

wlasnie sek w tym ze u mnie nie podbija juz od ponad roku tylko spadaja ciagle i nikt nie wie o co chodzi, mechanikow to zwiedzilem juz chyba z 10 , nikt nie potrafi zrobic niewiadomo co jest przyczyna, zaczal mnie zastanawiac ten wlasnie krokowy, i czekam na to az ktos wkoncu majacy takiego samego colta, z silnikiem 1.6 16v 92-95 r sprawdzi czy u niego ten cholerny krokowy reaguje na wyciagniecie wtyczki czy nie, bo juz mi sie skonczyly wlasnie pomysly po dzisiejszej wymienie ecu

[ Dodano: 31-10-2006, 22:21 ]
w sumie 3 silniczki krokowe ktore tez kupilem i na kazdym jest to samo, zmienilem tez przeplywke , i dalej to samo okazuje sie ze na moim silniczku krokowym jak i na 2 pozostalych jak i rowniez przeplywce nowej i ecu nowego ciagle jest to samo :( 270 przegladniec posta a nikt sie nie moze wysilic i sprawdzic czy wam colt gasnie :(
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.