[CA4A 1.6] do posiadaczy colta 16.16v prosba |
Autor |
Wiadomość |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 27-10-2006, 15:32 [CA4A 1.6] do posiadaczy colta 16.16v prosba
|
|
|
mam taka prosbe o sprawdzenie w colciku 1.6.16v 92-95r. na zapalonym silniku czy po odlaczeniu silniczka krokowego(wtyczki) jest u was jakikolwiek objaw silnika(przygasanie,gasniecie itp.) mam u siebie problem od dawna z obrotami i u mnie nie ma zadnego objawu(czy wyjme wtyczke czy wloze spowrotem silnik chodzi tak samo) i mnie to niepokoi bo niewiem czy tak powinno byc , tylko prosze was o sprawdzenie tego technicznie a nie teoretycznie:) , sprawdzalem u kolegi w golfie 3 , w fordzie mondeo, w fordzie escorcie, i w oplu vectrze , we wszystkich wymienionych samochodach samochod po wyjeciu wtyczki od silniczka krokowego gasnie, a u mnie nie ma zadnych objaw. dzieki |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-10-2007, 00:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-10-2006, 15:57
|
|
|
albo padł silniczek (sposób sprawdzenie, to pomiar rezystancji uzwojeń), albo ECU - niestety jeszcze w 1993 były ECU konstrukcyjnie jak w starszych - więc wrażliwe na kondziory |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 27-10-2006, 17:09
|
|
|
wymienialem kondziory jakies rok temu z tym ze pamietam ze jeden byl wylany, jak myslisz czy oby to napewno wina ecu? no i jak to jest po wyjeciu silniczka colt powinien gasnac czy nie? a 2 sprawa to czy da sie sprawdzic czy ecu jest sprawny ? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 27-10-2006, 21:25
|
|
|
p0gr0m napisał/a: | ... jak to jest po wyjeciu silniczka colt powinien gasnac czy nie? ... |
U mnie jak nie zapialem wtyczki do krokowego to po zapaleniu gasnal silnik. Po podpieciu wszytko ok. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2006, 19:11
|
|
|
nie chodzi tylko o kondziory, ale założyłeś najlepsze, jakie były dostępne? bo może już się posypały?
ponadto - jak ostatnio stwierdziliśmy - w ECU pada układ, który jest odpowiedzialny za sterowanie silniczkiem krokowym (i jest dostępny tylko jako układ Mitsubishi - praktycznie nie do dostanie w sklepach)
edit: pomierzyłeś opory na uzwojeniach silniczka? |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 29-10-2006, 21:34
|
|
|
hm niewiem sam jak sie mierzy uzwojenia silniczka, jest moze gdzies opis ? kondziory zmienialem jak juz mialem problemy z obrotami i wymienilem je chyba na najgorsze ale innych nie bylo |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2006, 09:56
|
|
|
załóżmy, że masz taki widok:
1 2 3
4 5 6
to są piny w silniczku
teraz mierzysz opór między I: 1 a 3 oraz 4 i 6, a potem między II: 1 a 2, 2 a 3, 4 a 5, 5 a 6 i dane prezentujesz tu
zależnie od temperatury powinno być jakieś kilkadziesiąt omów dla I (ok. 60) oraz połowa tego dla II |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 30-10-2006, 17:59
|
|
|
czyli krzyzak rozumiem ze nie musze nic wykrecac? tylko mierzyc na wtyczce od strony przepustnicy ? a silnik ma byc zapalony czy na zgaszonym? zaplon itp ?
ps. kupilem dzisiaj komputer, jutro zrobie test na nowym i napisze czy to wina komputera czy nie |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
Ostatnio zmieniony przez p0gr0m 30-10-2006, 18:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-10-2006, 18:03
|
|
|
Nie trzeba wyciągać, silnik OFF, zapłon OFF, mierzyć we wtyczce należącej do silniczka (mierzysz rezystancję uzwojeń silniczka) |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 31-10-2006, 05:18 a mialem zapytac
|
|
|
komputer jest niby od takiego modelu jak moj, tyle ze z wersji angielskiej , czy on podejdzie do mojego ? bo mam zamiar po pracy przetestowac
[ Dodano: 31-10-2006, 17:24 ]
niewiem juz co robic, co prawda uzwojen nie mierzylem , jutro to zrobie , ale zmienilem ecu ktore kupilem i tam tez jest to samo ze po wyjeciu wtyczki zero reakcji silnika, ponawiam pytanie czy tak ma byc ? bo przeciez jesli i silniczek krokowy by byl walniety to samochod by chyba gasl ? zalozmy ze silniczek jest zdrowy- czemu nie gasnie silnik po wyjeciu wtyczki? a teraz zalozmy ze silniczek jest walniety- czemu silnik nie gasnie ? mam ciagle problem bo auto nie podnosi mi obrotow i raz sa male raz duze , jestem po czyszeniach przepustnicy ,regulacjach i tym podobnych ale odlozmy to na bok i poszukajmy winy ecu badz krokowego tak jak wyzej pisalem zero reakcji na dwoch ecu po wyjeciu wtyczki od krokowca, spytam jeszcze raz czemu ? co sie moglo stac i gdzie szukac ? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
pogrom [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2006, 16:51
|
|
|
zapraszam do dyskusji jak wyzej. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-10-2006, 18:47
|
|
|
Nic się nie dzieje jak wyjmiesz wtyczkę bo silniczek ma za zadanie otwierać lub przymykać przepustnicę. Jak go odłączysz to przepustnica "zamrze bez ruchu" w punkcie w którym była i nic się nie zmieni. Szczególnie jak silniczek jest martwy i przepustnicą nie porusza.
W oplach i innych autach silnik gaśnie bo silniczek to rodzaj elektrozaworu działającego w zależności od potrzeb z różną częstotliwością (zmiany otwarty-zamknięty) i przepuszczający w ten sposób mniej lub więcej powietrza naokoło (z pominięciem przepustnicy).
Pomierz te uzwojenia, to będzie wiadomo. |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 31-10-2006, 19:54 czyli
|
|
|
z tego co rozumiem przy sprawnym ecu i sprawnym silniczku krokowym , silnik nie powinien po odpieciu silniczka , miec zadnej reakcji ? bo jesli tak to krzyzak mowi troche inaczej, ponawiam prosbe o sprawdzenie w coltach takich jak moj czy jest ta reakcja po odpieciu krokowca czy niema., a i jeszcze jedno te uzwojenia sie mierzy na zimnym czy goracym silniku ? |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:04
|
|
|
p0gr0m napisał/a: | z tego co rozumiem przy sprawnym ecu i sprawnym silniczku krokowym , silnik nie powinien po odpieciu silniczka , miec zadnej reakcji ? |
wg mnie nie. Znaczy reakcja będzie taka, że obroty będą "sztywne" (przy sprawnym silniczku jest zawsze minimalne falowanie). Ale przy włączeniu wentylatora czy świateł, czy pokręceniu kierownicą obroty spadną (odpięty silniczek ich nie podbije)
p0gr0m napisał/a: | a i jeszcze jedno te uzwojenia sie mierzy na zimnym czy goracym silniku ? |
obojętnie |
|
|
|
 |
p0gr0m
Forumowicz
Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 248 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 31-10-2006, 20:49
|
|
|
wlasnie sek w tym ze u mnie nie podbija juz od ponad roku tylko spadaja ciagle i nikt nie wie o co chodzi, mechanikow to zwiedzilem juz chyba z 10 , nikt nie potrafi zrobic niewiadomo co jest przyczyna, zaczal mnie zastanawiac ten wlasnie krokowy, i czekam na to az ktos wkoncu majacy takiego samego colta, z silnikiem 1.6 16v 92-95 r sprawdzi czy u niego ten cholerny krokowy reaguje na wyciagniecie wtyczki czy nie, bo juz mi sie skonczyly wlasnie pomysly po dzisiejszej wymienie ecu
[ Dodano: 31-10-2006, 22:21 ]
w sumie 3 silniczki krokowe ktore tez kupilem i na kazdym jest to samo, zmienilem tez przeplywke , i dalej to samo okazuje sie ze na moim silniczku krokowym jak i na 2 pozostalych jak i rowniez przeplywce nowej i ecu nowego ciagle jest to samo 270 przegladniec posta a nikt sie nie moze wysilic i sprawdzic czy wam colt gasnie |
_________________ MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG |
|
|
|
 |
|