silnik -ubywa olej |
Autor |
Wiadomość |
Szympek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1.3 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 25-08-2010, 22:00 silnik -ubywa olej
|
|
|
Witam jestem nowy na forum tzn czytam już od dawna ale to mój 1 post...
w moim colcie 1.3 12V 4G13 98 rok ,ubywa olej....ok 2-3 tys km przejechane i uciekło ok 2 litry:( olej - półsyntetyk.. przebieg 204 tys km.. silnik suchy.. moim zdaniem chodzi trochę głośno na postoju jak jest na luzie...trochę jakby diesel..
Generalnie jestem trochę zielony w tych tematach więc proszę o pomoc.
Obawiam się remontu silnika bo to ogromny koszt..
Co może być przyczyną? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-08-2010, 22:28
|
|
|
Mogą być uszczelniacze zaworowe, nie kopci Ci przypadkiem na niebiesko |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Szympek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1.3 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 25-08-2010, 22:32
|
|
|
trochę zakopcił jak go gazowałem....trochę było niebieskiego jak był gazowany na maxa... czarny dym też się pojawił z rury.. generalnie trochę śmierdziało.. hmm
Jak jeżdżę to to raczej nie przekraczam 3-4 tys obrotów więc nie zauważyłem wcześniej problemów z kopceniem.. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-08-2010, 23:07
|
|
|
Zrób teścik, odpal samochód, daj mu pochodzić ze 2 minuty na wolnych obrotach, następnie przegazuj spoglądając na spaliny wylotowe z rury wydechowej, jeżeli charakterystycznie zakopci, to najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hija_
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, rocznik'96
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Paź 2010 Posty: 2 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 18-10-2010, 20:58
|
|
|
hej.
mam podobny problem z moim coltem. rocznik '96, 1.3 silnik.
kwestia jest tego typu, że mechanik powiedział mi, że silnik je za dużo oleju i że najprawdopodobniej to pierścienie bądź głowica. koszmarne kwoty naprawy. ale mam pytanie. na samym początku silnik trochę się pocił - de facto nie ma żadnych wycieków - i miała być zmieniana jakaś mała uszczelka przy pokrywie, ale w końcu mechanik stwierdził, że nie trzeba jej zmieniać.
co do kopcenia - troszkę owszem, ale nie zwracałam uwagi na to wcześniej, więc będę musiała zastosować się do rady kolegi powyżej i zrobić mały teścik. eśli faktycznie będzie się kopcił na niebiesko to mogą to być te uszczelniacze zaworowe, tak? może mi ktoś wyjaśnić konkretniej o co chodzi? niestety zielona jestem kompletnie w temacie, auto też mam od niedawna i dlatego pytam. Proszę o pomoc i z góry dzięki.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-10-2010, 21:49
|
|
|
hija_ napisał/a: | eśli faktycznie będzie się kopcił na niebiesko to mogą to być te uszczelniacze zaworowe, tak? | Odpal zimny silnik i niech chwilę pracuje na wolnych obrotach. Następnie mu przygazuj tak nie więcej niż 3 000 obr. (bo jest nierozgrzany) i jeśli zadymi na niebiesko (szczególnie podczas schodzenia z obrotów) to na 99,5% będą to zużyte uszczelniacze zaworowe (koszt niewielki, 1 szt. kosztuje ok. 3-4 zł x 12, wymiana bez zdejmowania głowicy nie więcej niż 200 zł). Jeśli w takiej sytuacji nie zadymi, tylko będzie dymił na w pełni rozgrzanym silniku podczas przyśpieszania to będą na 99,5% zużyte pierścienie olejowe (wtedy koszt naprawy będzie wysoki, nawet koło 1 000 zł). |
|
|
|
 |
hija_
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3, rocznik'96
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Paź 2010 Posty: 2 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 20-10-2010, 21:13
|
|
|
dzięki z tego co widzę będą to pierścienie ale to nie koniec moich problemów - doszła mi kierownica i skrzynia biegów.
kierownica stuka przy ostrych skrętach. wcześniej tylko objawiało się to w momencie skrętu w prawo, a teraz już nawet kiedy skręcam w lewo :/ to taki charakterystyczny stukot pojedynczy, podwójny czasami. jak jakby coś przeskakiwało.mechanik powiedział, że jest ok. pojechałam na stację kontroli pojazdów i facet mi powiedział, że może coś być nie w porządku z przekładnia.kolega mi znowu powiedział, że z przegubem. czy ktoś mógłby mi coś poradzić, doradzić, zasugerować?
dodatkowo jeszcze kwestia jest tego typu, ze blokuje mi się pierwszy i drugi bieg. w ogóle nie chcą wchodzić. muszę się przy tym zdrowo namęczyć a i wysprzęglanie nie pomaga. olej w skrzyni biegów był sprawdzany i jest ok.
z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2010, 22:00
|
|
|
hija_ napisał/a: | olej w skrzyni biegów był sprawdzany i jest ok. | Tzn. chyba poziom oleju jest OK, tak? Polecam wymianę na olej 75W 90 GL-4. Powinno choć trochę pomóc. |
|
|
|
 |
jacek_ka
Forumowicz

Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-10-2010, 08:56
|
|
|
A ja bym zaczął od sprawdzenia cięgien przy skrzyni biegów. Niestety to częsta wada Coltów - wyrabiają się tam gumy i robi się luz na drążku zmiany biegów. Sam przez to przechodziłem. Sprawdź przede wszystkim czy lewarek do zmiany biegów nie ma luzu, kiedy nie masz wrzuconego biegu.
Tych ciegien nie da się niestety kupić nowych, ale można je naprawić łącząc np śrubą gumę i metalowy element, do którego jest ona przyklejona. To będzie tańsze niż wymiana oleju. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 04-06-2011, 18:12
|
|
|
Witam
U mnie na razie jest ok ale widzę że często sie to sypie w CJtkach .
Chciałbym to sobie profilaktycznie wzmocnić śrubą .
Chodzi o ten poziomy element ruchomy który jest osadzony na takim gumowym bolcu pionowym ? trzeba go przewiercić i założyć śrubkę ?
Ide zobaczyć....
Jednak ten bolec to nakładka pod którą jest śruba .
Tam gdzie kończą sie pancerze linki i są osadzone to są nakładki metalowe przyklejone do
mocowania (pomiędzy nimi jest jakby paski gumy naklejone ) .
Ale u mnie jakoś mocno trzyma więc nic nie robię . |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-06-2011, 08:52
|
|
|
Możliwe, że spod uszczelki pod głowicą, ale to i tak trzeba demontować wszystko, sciagnie się obudowe nierządu i zobaczy się jak to wygląda na wałku rozrządu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 12-06-2011, 21:53
|
|
|
Zmieniony simering rozrządu i póki co nie leci.
Zamiast półsyntetyku zalałem minerał.
Wyrzucona uszczelka spod głowicy zaworów (stara sparciała) zamiast niej złożone na silikon. |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 14-06-2011, 13:08
|
|
|
Też mam problem z braniem oleju
Jak kupiłem colta to od razu zmieniłem olej na 10w40 mobil semisynthetic .
Po przejechaniu ok 1000km poziom nadal max czyli super.
Następny 1000km i olej nagle na minimum(niedawno się to stało) i teraz muszę pilnować dolewać...
Mam wrażenie że na początku colt był trochę mocniejszy ale może mi się wydaje .
Na zimnym odpalam trochę rozgrzeje i przegazuje do ok 4k obr. - nie kopci nic .
Jeszcze nie robiłem testu jadąc za nim i patrząc na spaliny , rozumiem że chodzi o to żeby depnąć na 3 biegu ? bo na wyższych biegach to nie jest już dynamiczny...
Sprawdzę jeszcze kompresje , założyłem o tym temat .
pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-06-2011, 13:38
|
|
|
Jeśli auto nie było przegrzane i nie ma żadnych widocznych wycieków to najprawdopodobniej wina uszczelniaczy zaworowych. A jaki masz przebieg i czy znasz historię auta? |
|
|
|
 |
|