Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik -ubywa olej
Autor Wiadomość
Szympek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1.3 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25-08-2010, 22:00   silnik -ubywa olej

Witam jestem nowy na forum tzn czytam już od dawna ale to mój 1 post...
w moim colcie 1.3 12V 4G13 98 rok ,ubywa olej....ok 2-3 tys km przejechane i uciekło ok 2 litry:( olej - półsyntetyk.. przebieg 204 tys km.. silnik suchy.. moim zdaniem chodzi trochę głośno na postoju jak jest na luzie...trochę jakby diesel..
Generalnie jestem trochę zielony w tych tematach więc proszę o pomoc.

Obawiam się remontu silnika bo to ogromny koszt..

Co może być przyczyną?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-08-2010, 22:28   

Mogą być uszczelniacze zaworowe, nie kopci Ci przypadkiem na niebiesko :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Szympek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1.3 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 25-08-2010, 22:32   

trochę zakopcił jak go gazowałem....trochę było niebieskiego jak był gazowany na maxa... czarny dym też się pojawił z rury.. generalnie trochę śmierdziało.. hmm

Jak jeżdżę to to raczej nie przekraczam 3-4 tys obrotów więc nie zauważyłem wcześniej problemów z kopceniem..
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-08-2010, 23:07   

Zrób teścik, odpal samochód, daj mu pochodzić ze 2 minuty na wolnych obrotach, następnie przegazuj spoglądając na spaliny wylotowe z rury wydechowej, jeżeli charakterystycznie zakopci, to najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
hija_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3, rocznik'96
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: cieszyn
Wysłany: 18-10-2010, 20:58   

hej.
mam podobny problem z moim coltem. rocznik '96, 1.3 silnik.
kwestia jest tego typu, że mechanik powiedział mi, że silnik je za dużo oleju i że najprawdopodobniej to pierścienie bądź głowica. koszmarne kwoty naprawy. ale mam pytanie. na samym początku silnik trochę się pocił - de facto nie ma żadnych wycieków - i miała być zmieniana jakaś mała uszczelka przy pokrywie, ale w końcu mechanik stwierdził, że nie trzeba jej zmieniać.
co do kopcenia - troszkę owszem, ale nie zwracałam uwagi na to wcześniej, więc będę musiała zastosować się do rady kolegi powyżej :) i zrobić mały teścik. eśli faktycznie będzie się kopcił na niebiesko to mogą to być te uszczelniacze zaworowe, tak? może mi ktoś wyjaśnić konkretniej o co chodzi? niestety zielona jestem kompletnie w temacie, auto też mam od niedawna i dlatego pytam. Proszę o pomoc i z góry dzięki.
Pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-10-2010, 21:49   

hija_ napisał/a:
eśli faktycznie będzie się kopcił na niebiesko to mogą to być te uszczelniacze zaworowe, tak?
Odpal zimny silnik i niech chwilę pracuje na wolnych obrotach. Następnie mu przygazuj tak nie więcej niż 3 000 obr. (bo jest nierozgrzany) i jeśli zadymi na niebiesko (szczególnie podczas schodzenia z obrotów) to na 99,5% będą to zużyte uszczelniacze zaworowe (koszt niewielki, 1 szt. kosztuje ok. 3-4 zł x 12, wymiana bez zdejmowania głowicy nie więcej niż 200 zł). Jeśli w takiej sytuacji nie zadymi, tylko będzie dymił na w pełni rozgrzanym silniku podczas przyśpieszania to będą na 99,5% zużyte pierścienie olejowe (wtedy koszt naprawy będzie wysoki, nawet koło 1 000 zł).
 
 
hija_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3, rocznik'96
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Paź 2010
Posty: 2
Skąd: cieszyn
Wysłany: 20-10-2010, 21:13   

dzięki :) z tego co widzę będą to pierścienie :( ale to nie koniec moich problemów - doszła mi kierownica i skrzynia biegów.
kierownica stuka przy ostrych skrętach. wcześniej tylko objawiało się to w momencie skrętu w prawo, a teraz już nawet kiedy skręcam w lewo :/ to taki charakterystyczny stukot pojedynczy, podwójny czasami. jak jakby coś przeskakiwało.mechanik powiedział, że jest ok. pojechałam na stację kontroli pojazdów i facet mi powiedział, że może coś być nie w porządku z przekładnia.kolega mi znowu powiedział, że z przegubem. czy ktoś mógłby mi coś poradzić, doradzić, zasugerować?
dodatkowo jeszcze kwestia jest tego typu, ze blokuje mi się pierwszy i drugi bieg. w ogóle nie chcą wchodzić. muszę się przy tym zdrowo namęczyć a i wysprzęglanie nie pomaga. olej w skrzyni biegów był sprawdzany i jest ok.
z góry dzięki za pomoc.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-10-2010, 22:00   

hija_ napisał/a:
olej w skrzyni biegów był sprawdzany i jest ok.
Tzn. chyba poziom oleju jest OK, tak? Polecam wymianę na olej 75W 90 GL-4. Powinno choć trochę pomóc.
 
 
jacek_ka 
Forumowicz


Auto: Galant 6A13 2,5, 2000.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 36
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-10-2010, 08:56   

A ja bym zaczął od sprawdzenia cięgien przy skrzyni biegów. Niestety to częsta wada Coltów - wyrabiają się tam gumy i robi się luz na drążku zmiany biegów. Sam przez to przechodziłem. Sprawdź przede wszystkim czy lewarek do zmiany biegów nie ma luzu, kiedy nie masz wrzuconego biegu.
Tych ciegien nie da się niestety kupić nowych, ale można je naprawić łącząc np śrubą gumę i metalowy element, do którego jest ona przyklejona. To będzie tańsze niż wymiana oleju.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 04-06-2011, 18:12   

Witam

U mnie na razie jest ok ale widzę że często sie to sypie w CJtkach .
Chciałbym to sobie profilaktycznie wzmocnić śrubą .
Chodzi o ten poziomy element ruchomy który jest osadzony na takim gumowym bolcu pionowym ? trzeba go przewiercić i założyć śrubkę ?
Ide zobaczyć....

Jednak ten bolec to nakładka pod którą jest śruba .
Tam gdzie kończą sie pancerze linki i są osadzone to są nakładki metalowe przyklejone do
mocowania (pomiędzy nimi jest jakby paski gumy naklejone ) .
Ale u mnie jakoś mocno trzyma więc nic nie robię .
 
 
cadavar 
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 05-06-2011, 23:41   

Potrzebuję pomocy w identyfikacji miejsca wycieku. Jeden mechanik twierdzi, że to simering przy rozrządzie, a drugi, że uszczelka pod głowicą. Patrząc od frontu olej jest tylko na lewej stronie.Sam już nie wiem co o tym myśleć? Fotki poniżej, mogę jeszcze dorzucić.

http://imageshack.us/phot...5062011036.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011041.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011042.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011045.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011046.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011048.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011050.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011051.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011052.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011055.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011056.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011057.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011060.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011063.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011066.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011067.jpg/
http://img197.imageshack.us/i/05062011069.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011072.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011075.jpg/
http://imageshack.us/phot...5062011080.jpg/
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-06-2011, 08:52   

Możliwe, że spod uszczelki pod głowicą, ale to i tak trzeba demontować wszystko, sciagnie się obudowe nierządu i zobaczy się jak to wygląda na wałku rozrządu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cadavar 
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 12-06-2011, 21:53   

Zmieniony simering rozrządu i póki co nie leci.
Zamiast półsyntetyku zalałem minerał.
Wyrzucona uszczelka spod głowicy zaworów (stara sparciała) zamiast niej złożone na silikon.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 14-06-2011, 13:08   

Też mam problem z braniem oleju :(
Jak kupiłem colta to od razu zmieniłem olej na 10w40 mobil semisynthetic .
Po przejechaniu ok 1000km poziom nadal max czyli super.
Następny 1000km i olej nagle na minimum(niedawno się to stało) i teraz muszę pilnować dolewać...
Mam wrażenie że na początku colt był trochę mocniejszy ale może mi się wydaje .
Na zimnym odpalam trochę rozgrzeje i przegazuje do ok 4k obr. - nie kopci nic .
Jeszcze nie robiłem testu jadąc za nim i patrząc na spaliny , rozumiem że chodzi o to żeby depnąć na 3 biegu ? bo na wyższych biegach to nie jest już dynamiczny...

Sprawdzę jeszcze kompresje , założyłem o tym temat .

pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2011, 13:38   

Jeśli auto nie było przegrzane i nie ma żadnych widocznych wycieków to najprawdopodobniej wina uszczelniaczy zaworowych. A jaki masz przebieg i czy znasz historię auta?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.