 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Outlander i LPG |
Autor |
Wiadomość |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 24-05-2011, 08:44 Outlander i LPG
|
|
|
Witam,
chciałbym się dowiedzieć jak ogólnie forumowicze podchodzą do tematu gazowania Outlandera. Sam mam diesla ale moje odczucia na temat gazowania benzyny są takie: "Stać cię na samochód a nie stać Cię na paliwo ?". Otóż uważam że gazowanie czegoś takiego jak Out.. to ZBRODNIA. Dla mnie sprawa wygląda tak jak nastolatki kupujące 15 letnie BMK-i koniecznie z gazem bo BMK-a dużo pali nie ważne że nie stać mnie na tą BMK-ę ale jest szpan. Poza tym należy uwzględnić kosztu przeglądów takiej instalacji koszt montażu no i najważniejsze zimę. Prawidłowo wykonana instalacja powinna przełączyć się na gaz automatycznie gdy silnik się rozgrzeje czyli tu gdzie powinniśmy mieć największe oszczędności mamy straty. Poza tym dochodzi moc silnika proszę nie piszcie że nie spada bo SPADA dlatego silniczek na gaz potrzebuje np. nie 7l tylko 12. Kolejnym problemem jest skraplanie się gazu LPG ponieważ jest on cięższy niż powietrze w zimie stwarza to problemy.
Czekam na jakieś opinie dyskusja otwarta. |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 24-05-2011, 10:48
|
|
|
Gaz jest tańszy od benzyny o połowę !!! Idąc tym tropem można wszystko uzasadnić - ekonomicznie, technicznie i jeszcze ekologicznie na dodatek. Natomiast argument, że kogoś stać na samochód, a na paliwo nie, jest bez sensu. Nikt nie chce wydawać np. 2 zł za coś, co może obok dostać za 1,1 zł |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-05-2011, 11:10
|
|
|
borsak1, Miałem kilka samochodów na LPG i zdecydowanie jest to najtańsze w eksploatacji paliwo z uwzględnieniem wszystkich napraw, przeglądów, wymian itd. Zimą na gaz przełączał się po ok. 2km czyli po lekkim nagrzaniu silnika, dla porównania diesel w Outku potrzebuje 8km aby złapać podobną temperaturę. Swoim klientom, którzy szukają oszczędności to polecam zagazowane Skody (głównie Octavie tour) dla PH i na razie żaden z księgowych nie sprzeciwiał się temu - wprost przeciwnie . Może część PH-wców nie jest zachwycona faktem, że 1,6 benzyna wolniej się rozpędza niż podkręcony diesel ale oficjalnie nie mają nic przeciwko temu. Czas na rozwianie kilku mitów - diesel jest oszczędniejszy -FAŁSZ, koszt paliwa LPG+benzyna/1km w Octavii2 to 25gr na 85tys. km uwzględniając koszty napraw, przeglądów, paliwa - Outek 33gr, benzyna 1,6( jeżdżąca tylko po mieście) 42gr. Silnik jest słabszy - nie jest przy nowoczesnej instalacji, a LPG zużywa więcej z prostego względu - jest mniej kaloryczny i trzeba go więcej przy tej samej mocy. Różnicy dynamiki na benzynie i LPG przy dobrze wyregulowanej instalacji nie zauważy się. Podobnie jak momentu przełączenia na gaz. borsak1 napisał/a: | Kolejnym problemem jest skraplanie się gazu LPG ponieważ jest on cięższy niż powietrze w zimie stwarza to problemy. | A jakie to problemy są z tym związane bo nie zauważyłem żadnych przez ponad 13 lat eksploatacji LPG.
A odnośnie szpanu czy też nie stać kogoś na benzynę - od kilku lat mam komfort wyboru optymalnych dla siebie rozwiązań i nie zwracam uwagi na czyjeś kompleksy wyrażane tym, że kpi z zainstalowanego LPG - nawet gdyby to było w Bentleyu . W Outku jest to diesel i to słabszy, w planowanym Superbie 4x4 myślę o powrocie do benzyny czyli 1,8TSI, ew. diesel z DSG.
LPG ma kilka wad - dodatkowy zbiornik, nie wszędzie można wjechać i wymaga dobrego gazownika do regulacji. Niestety nie tylko w ASO część pracowników to partacze - również u gazowników, więc z regulacją bywa różnie. Na początku eksploatacji Octavii 2 check engine był częstym gościem (sporadyczne błędy), ale w końcu udało im się wyregulować i jeździła bez problemów nie świecąc kontrolką. Pod koniec miałem problem z zanieczyszczeniem jednego z wtrysków benzyny, ale przegonienie dwóch zbiorników z dodatkami rozwiązało problem. Dla porównania koszt naprawy dwumasy w Outku = kosztowi wymiany całej instalacji LPG, więc mit o bezusterkowości, trwałości, itd.. i tym samym wyższości diesli nad benzyną też jest mitem. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 24-05-2011, 13:22
|
|
|
@rezon Dwu mas jest w KAŻDYM dieslu wiec nie wiem czemu każdy płacze popatrzcie jakie problemy mają ludzie ze skody czy z WV. Taki trend chcąc wycisnąć normę EURO 5 nie daje się już inaczej. Piszesz że Outek ma mniej żwawy silnik no może 2.0 jest słabszy !
Zaprzeczasz sam sobie piszesz że gaz jest mniej kaloryczny nie wiem czy wiesz co to znaczy to takie "ładne" określenie jest mniej energetyczny od co. Piszesz że tak jest i że twoi księgowi to potwierdzają a za chwilkę piszesz że samochód nie jest słabszy. Jeśli jakieś paliwo jest mniej kaloryczne samo z siebie wynika że samochód więcej go spali więc nie wiem po co pisać że w nowych instalacjach tego problemu nie ma OWSZEM JEST BYŁ I ZAWSZE BĘDZIE gdyż gaz nie ma takich właściwości energetycznych jak benzyna czy ropa. Dla porównania pogadaj z kimś kto pali węglem niech wypowie się na temat węgla kamiennego i brunatnego różnią się tylko kolorem i kalorycznością myślę że DOSADNIE powie Ci co znaczy różnica kaloryczności gdyż tego brunatnego zużyje 2 razy tyle co kamiennego, dlatego mam prośbę nie pisz więcej że gazu wcale nie idzie więcej. Jak wspomniałem na początku miała to być luźna dyskusja. Cieszy mnie to że wymieniasz też wady LPG ale nie unikaj problemu skraplania zapraszam weź dzień urlopu w zimie przy -10 jedz na jakąś stację paliw znajomy ma w Boguchwale i w Rzeszowie (chyba niedaleko od Ciebie) i postój przynajmniej pół dnia i zobacz jakie problemy mają ludzie niekoniecznie w instalacjach za 1000 zł. Kolejny raz atakujesz diesla ja jeżdząc po warszawie w koreczka dochodzę do 6,3 żona do 7 bo nie wyczuła jeszcze samochodu (pewnie gdy dojdzie do 6,8 to już będzie wielkie HALO) na trasie różnie ale zazwyczaj 5.7 do 6.0 i mimo obecności dwumasy nie zniechęciło mnie to do zakupu diesla! Są na forum osoby które klepią już ponad 100 tys i nawet nie wiedzą że mają dwumas kwestia techniki jazdy jak ze wszystkim nawet BENTLEJE się psują ale jakoś nie słyszę żeby ludzie mówili że są BE
[ Dodano: 24-05-2011, 13:24 ]
Aha jeszcze jedno jeśli mamy być tacy "techniczni" gaz jest bardziej "suchy" niż benzyna czy ropa a to na pewno zmniejsza żywotność silnika czyż nie ? |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 24-05-2011, 14:57
|
|
|
Sęk w tym panowie że gaz wcale nie jest mniej kaloryczny od benzyny a jest wręcz odwrotnie. Różnica w spalaniu wynika z tego że tankujemy w litrach i ogólnie przyjęta jednostkę jest ilość spalonych litrów na 100 km a nie Kg/100km. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 24-05-2011, 15:47
|
|
|
No i ot mądrego to warto posłuchać. Zgadza się gaz przeliczamy w stosunku 1kg x 1.92 = 1,92L gazu |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-05-2011, 18:18
|
|
|
borsak1 napisał/a: | rezon Dwu mas jest w KAŻDYM dieslu wiec nie wiem czemu każdy płacze popatrzcie jakie problemy mają ludzie ze skody czy z WV. | z prostego powodu - dwumasa do SUperba 2.0 TDI kosztuje 1300zł, a do Outka 2.0 DID (czyli prawie tego samego) kosztuje 4000zł okazyjnie
borsak1 napisał/a: | Zaprzeczasz sam sobie piszesz że gaz jest mniej kaloryczny... | nie zaprzeczam sam sobie. Księgowych guzik obchodzi ile co pali, interesuje ich ile kosztuje 1km. sylb napisał/a: | że gaz wcale nie jest mniej kaloryczny od benzyny a jest wręcz odwrotnie. | w przeliczeniu na kg jak najbardziej masz rację, w przeliczeniu na wydatek energetyczny z litra - jest gorszym paliwem.
borsak1 napisał/a: | Kolejny raz atakujesz diesla ja jeżdząc po warszawie w koreczka dochodzę do 6,3 żona do 7 bo nie wyczuła jeszcze samochodu | nie atakuję diesla tylko stwierdzam, że jest droższy w eksploatacji. To, że masz zużycie jakie masz to dobrze. Ja jeżdżę pewnie nieco inaczej, mam inny silnik i zużywa mi więcej. I wcale nie żalę się z tego powodu. Pali, ile pali. LPG w poprzednich autach wychodziło taniej i tyle. Nie wiem gdzie tu atak na diesle - że mają koła dwumasowe? no mają. Że w mitsu są one drogie? no są. Jeżeli kupowałeś diesla, żeby najtaniej jeździć, to przykro mi, że zburzyłem mit - zagazowane Outki 2,4 będą jeździć taniej. Zanim zaatakujesz kogoś poczytaj ze zrozumieniem co napisał . BTW pisałem też, że rozważam albo 1,8TSI, albo 2.0 TDI z DSG czyli skoro biorę jednak diesla pod uwagę, to nie traktuję go jako zły napęd i chyba w tych opcjach nie wymieniam LPG. A rekord w swoim mam w 170km trasie 4,9l/100km, więc jak chcę potrafię mieć inną technikę jazdy. Najczęściej nie chcę, a koło dwumasowe w Outkach jest do Nigdy wcześniej nie musiałem go wymieniać - nawet jak było w podkręconym 1,9TDI. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
MetalMania
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 107 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 24-05-2011, 18:50
|
|
|
Koledzy, ropa jest do traktora, gaz do kuchenki, a do jeżdżenia samochodem jest benzyna. I BASTA
PS: dla chcących tanio jeździć proponuję coś z silnikiem 1.0-1.2- jakieś Polo czy coś tam |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 24-05-2011, 20:12
|
|
|
Moje zdanie jest takie, że ludzie niewiele wiedzą o obecnych instalacjach gazowych a samym instalacjom brakuje po prostu prestiżu. Świadczyć o tym mogą częste wypowiedzi pt. gaz do kuchenek, jak cię nie stać na pb to sobie kup vw polo itp. Dla mnie to żenada (sorry). Przecież pierwszy silnik spalinowy był napędzany gazem. Lpg ma same zalety. Mamy gotowe paliwo w stanie gazowym (pb musi odparować), lepiej miesza się z powietrzem. To takie moje spostrzeżenia po 8 latach pracy w branży lpg. A skutecznie zagazować można praktycznie każdy samochód z wtryskiem pośrednim w kolektor. Z ciekawszych jeżdżących na gazie znam Porsche Cayenne Turbo, Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza STI, Mercedes ML AMG, Audi W12, Mazda CX-7 (bezpośredni wtrysk) i wiele, wiele innych. Często na hamowni moc na gazie udaje się uzyskać wyższą niż na pb (silniki turbo). Tylko potrzebny jest do tego dobry system i dobry gazownik a nie najtańszy chłam na elektrozaworkach zamiast wtryskiwaczy i warsztat, który regulację kończy na autokalibracji i uboga mieszanka niszczy nam głowicę po 30kkm. Niestety prawdziwych fachowców z pasją jest niewielu. Znam ponad 100 warsztatów lpg i zaufanie mam tylko do kilku. Ja wbrew opiniom mam zagazowanego MIVEC-a od dwóch lat i autko sprawuje się znakomicie. Nigdy nie zapalił się CE. W przyszłym miesiącu w zaprzyjaźnionym warsztacie gazujemy Outlandera Turbo.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez mariusz_2050 24-05-2011, 21:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
MetalMania
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 107 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 24-05-2011, 20:15
|
|
|
mariusz_2050 widzisz, ja samochodu nigdy nie zagazuję. Gdyby mój Outek miał jeździć na gazie, to fabrycznie by mu japońce instalacje założyli |
|
|
|
 |
mariusz_2050
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL
|
Wysłany: 24-05-2011, 20:37
|
|
|
MetalMania napisał/a: | mariusz_2050 widzisz, ja samochodu nigdy nie zagazuję. Gdyby mój Outek miał jeździć na gazie, to fabrycznie by mu japońce instalacje założyli |
Gdyby w Japonii był dostępny lpg to może byłaby wersja z gazem . |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 24-05-2011, 21:08
|
|
|
mariusz_2050 napisał/a: | Niestety prawdziwych fachowców jest niewielu. |
mariusz_2050 napisał/a: | . Tylko potrzebny jest do tego dobry system i dobry gazownik | Ot i klucz do sukcesu w instalacji LPG. Podobnie zresztą jak do tuningu TDI - nie przypadkowo jeździłem na zrobienie mapy 230km mając po drodze wielu innych tunerów. I też nie przeładowuje mi turbiny, nie robi notlaufów, nie wchodzi w tryb awaryjny. Po prostu tylko lepiej się jeździ mariusz_2050 napisał/a: | do kuchenek, jak cię nie stać na pb to sobie kup vw polo itp. Dla mnie to żenada | dla mnie też. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
MetalMania
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 107 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 24-05-2011, 22:03
|
|
|
Dla mnie żenadą, a nawet wioską jest gazowanie Outka, tudzież samochodów wymienionych przez mariusz-2050. |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2011, 01:01
|
|
|
a co też takiego "ekskluzywnego" jest w Outlanderze ?samochód jak każdy inny , raczej producent powinien się wstydzić że za taką żenadę kazał nam tyle forsy zapłacić i nie ma znaczenia czy benzyna czy ropa bo każde z naszych aut jest wykonane na poziomie francuskiego kompaktu sprzed 5 lat a kosztuje tyle co dwa nowe |
_________________
 |
|
|
|
 |
MetalMania
Forumowicz
Auto: Outlander 2.4 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 107 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 25-05-2011, 02:11
|
|
|
joachim69 napisał/a: | a co też takiego "ekskluzywnego" jest w Outlanderze ?samochód jak każdy inny , raczej producent powinien się wstydzić że za taką żenadę kazał nam tyle forsy zapłacić i nie ma znaczenia czy benzyna czy ropa bo każde z naszych aut jest wykonane na poziomie francuskiego kompaktu sprzed 5 lat a kosztuje tyle co dwa nowe |
Mam dla Ciebie propozycję: pozbądź się tego złomu i kup francuskiego kompakta... skończy się Twoje biadolenie jakim to syfem musisz jeździć i to za jaką kasę |
|
|
|
 |
|
|