Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podstawowe info
Autor Wiadomość
pin54
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 19:34   Podstawowe info

Jeżeli wszyskto pójdzie dobrze to niedługo stanę sie szczęśliwym posiadaczem colta, ale zanim do tego dojdzie muszę sie trochę dokształcić, a że to będzie mój pierwszy samochód potrzebuję (bardzo)podstawowych info na temat samych coltów jak i szeroko pojętej motoryzacji.
Zacznijmy od tego czy w CA0 w silnikach 1.3, 1.6 są gaźniki (jak tak to jakie) czy wtrysk (jak tak to jaki) ? Jeżeli to zależało od wersji/roku produkcji to co jest lepsze (teoretycznie pewnie wtrysk, ale może nie działa najlepiej) także z punktu przestawienia samochodu na gaz, lub innych modyfikacji.
Narazie tyle. Mam nadzieję, że mi pomożecie.

Ps. Tylko nie mówcie żebym sobie poszukał bo przeczytałem już z 1/3 fo, ale o tak podstawowych sprawach nikt sie nie rozpisuje bo "wszyscy" to wiedzą, więc na ten temat są tylko wzmianki.
 
 
McDoune 
Mitsumaniak
Czarny Mesjasz :)


Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 2921
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-11-2006, 19:59   

Jest wielopunktowy wtrysk paliwa (4 wtryskiwacze, po jednym na cylinder - czasami pykają przy pracy ;) )
Ten silnik jest chyba najrozsądniejszą opcją, jeśli chodzi o CAO - więcej radości z jazdy niż 1,3 przy niewiele większym spalaniu), a 1,8 w dobrym stanie to niestety jest właściwie nie do znalezienia :( . Co do spalania to opinie są podzielone. Mnie osobiście nie udaję się przekroczyć 9l w mieście, ale są tacy, którym nie spalanie nie spada poniżej poziomu 11l, wszystko zależy od stylu jazdy i stanu samochodu.

Jeśli chodzi o gazowanie to ja tego nie zrobiłem gdyż samochód przy moim cyklu jeżdżenia spala ok 7,5 l /100 km, więc zbyt długo musiałbym czekać na zwrot tej inwestycji. A do tego źle założona instalacja może powodować uszkodzenia silnika.

Ogólnie CAO są fajne o czym możesz przekonać się czytając forum :)
_________________
:king: Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:

:king: Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:
 
 
 
JACA_1978 
Forumowicz


Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 1045
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-11-2006, 22:07   cao 4g13

witam jezeli chodzi o zagazowanie to lepiej sie nadaje silniczek 4g13 czyli 1.3
gdyz nie ma przeplywomierza ale pamietaj zeby truc im glowe od dobry komputer do instalacji bo inaczej bedzie ci sie zapalac lampka CHECK ENGINE z reguly jest to brak pracy wtryskow paliwa jak jezdzisz na gazie z tym jest najwiekszy problem po prostu
milej jazdy
_________________
JACA_1978
dwa blekitne :) diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-11-2006, 09:16   

pin54 napisał/a:
także z punktu przestawienia samochodu na gaz, lub innych modyfikacji.


nie przestawiaj na gaz , benzyna jest teraz taka tania ..... ... po jakiego gaz :wink:
 
 
pin54
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2006, 10:22   

szpala85 napisał/a:

nie przestawiaj na gaz , benzyna jest teraz taka tania ..... ... po jakiego gaz :wink:

Szczerze to nie zamierzam :wink: (zbyt długo by mi się zwracał), po prostu jestem ciekaw co jest lepsze (mniej zawodne, wydaniejsze, tańsze w eksploatacji i ewentualnie w przeróbce), ponieważ, jeżeli występują w obu wersjach to wolał bym wybrać tą ciekawszą.

Kolejne pytanie: (ale jak ktoś by chciał coś dopisać do poprzenigo to nie mam nic przeciwko 8) )
Dla czego nie można zmieniać oleju z syntetyka na pólsyntetyk lub mineralny (wiem, że sie zepsuje silnik/skrzynia, chodzi mi o "mechanizm psucia")? Czy do sprowadzonego auta od razu wlewamy syntetyk (w końcu komu jak komu ale sprzedawcy nie należy wierzyć ;-) ) ? Jakie są zalety/wady tych 3 grup olejów (jest gdzieś temat o olejach i dobra rozpiska wartości, ale takich podstaw nie ma) ?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-11-2006, 10:04   

pin54 napisał/a:
Dla czego nie można zmieniać oleju z syntetyka na pólsyntetyk lub mineralny (wiem, że sie zepsuje silnik/skrzynia, chodzi mi o "mechanizm psucia")? Czy do sprowadzonego auta od razu wlewamy syntetyk (w końcu komu jak komu ale sprzedawcy nie należy wierzyć ) ?


Na odwrót :wink:
Jak mamy mineralny zalany albo półsyntetyk i auto pojeździło już jakiś czas to nie należy wracać na syntetyk. Ani z mineralnego na półsyntetyk.
Dlatego, że mają one więcej dodatków płuczących i prawdopodobne jest rozszczelnienie silnika po takiej operacji.
Do sprowadzonego auta zalałbym jak już półsyntetyk - zależy jeszcze co było lane wcześniej i jaki przebieg.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2006, 15:01   Re: cao 4g13

JACA_1978 napisał/a:
witam jezeli chodzi o zagazowanie to lepiej sie nadaje silniczek 4g13 czyli 1.3
gdyz nie ma przeplywomierza ale pamietaj zeby truc im glowe od dobry komputer do instalacji bo inaczej bedzie ci sie zapalac lampka CHECK ENGINE z reguly jest to brak pracy wtryskow paliwa jak jezdzisz na gazie z tym jest najwiekszy problem po prostu
milej jazdy
To z tym komuterem to bzdura, naciągają ostro a wcale żadnego komputera się nie montuje płacisz 600 pln więcej za oszusta którego się wpina do ECU, a taki oszuścik kosztuje ok 10pln on tylko oszukuje odczyt z sondy i dlatego się nie pali CHECK. Drugi komputer montują ale w sekwencji.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-11-2006, 22:23   

kostuch napisał/a:
To z tym komuterem to bzdura, naciągają ostro a wcale żadnego komputera się nie montuje płacisz 600 pln więcej za oszusta którego się wpina do ECU, a taki oszuścik kosztuje ok 10pln on tylko oszukuje odczyt z sondy i dlatego się nie pali CHECK. Drugi komputer montują ale w sekwencji.


Coś Ci się pokiełbasiło... :wink:
Oczywiście że jest drugi komputer w instalacjach II generacji. Bierze on odczyty z sondy lambda, z obrotów silnika, często z TPS-a i dawkuje silniczkiem krokowym na wężu ilość LPG.
Można go też podłączyć do laptopa i programować.
A w tym komputerze przeważnie jest wbudowany emulator sondy (osobny kosztuje około 50zł), emulator wtrysków to zazwyczaj osobna puszka, bo układy różnią się w poszczególnych markach aut.
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2006, 10:40   

Ale możesz zastosować ręczną regulację na wężyku od gazu i wtedy nie jest ci potrzebny 2 komputer, ja tak zrobiłem i działa bez problemu a jeżdżę już 3 rok. A byłem w 3 warsztatach i w każdym wciskali mi ten komputer, tylko kumpel mi powiedział że można go ominąć bo on tylko steruje sondą, nie jest to do końca legalne bo w przepisach z 2001r jest już uwzględnine że każda instalacja od 2001r musi być z komputerem. Na instalacjach gazowych zabardzo się nie rozeznaję ale u mnie działa bez problemów, więc jest ok.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-11-2006, 14:13   

kostuch napisał/a:
Ale możesz zastosować ręczną regulację na wężyku od gazu i wtedy nie jest ci potrzebny 2 komputer


No pewnie, że można, ja też tak mam (nie mam ECU gazu)

kostuch napisał/a:
tylko kumpel mi powiedział że można go ominąć bo on tylko steruje sondą


On nie steruje sondą bo nią się nie da sterować. On bierze z niej odczyty i ustala dawkę gazu. A do ECU śle wzorcowy sygnał zamiast tego z sondy.

kostuch napisał/a:
nie jest to do końca legalne bo w przepisach z 2001r jest już uwzględnine że każda instalacja od 2001r musi być z komputerem


Jak miałeś instalowany gaz po 2001r to nie jest legalne. Ja miałem 10lat temu i nikt się na przeglądach nie czepia, że gaz bez elektroniki. Prawo nie działa wstecz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.