Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ0] Grzejące się podwozie pod tunelem środkowym
Autor Wiadomość
renifeReK 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2011, 17:54   [CJ0] Grzejące się podwozie pod tunelem środkowym

Witam, od kilku dni w moim colciaku (96 rok, 1.3) obserwuję podejrzane zjawisko. Strasznie grzeje się podwozie pod tunelem środkowym. Do tego stopnia, że śruby i metalowe mocowania foteli przednich od strony tunelu nie dają się dotknąć. Misiek też strasznie się krztusi, silnik się dusi, nie ma mocy, strasznie się trzęsie. Mam kilka hipotez. Po pierwsze odpalałem koledze samochód z kabli i nie chcący spiąłem kable na jakąś sekundę gdy były podłączone do mojego akumulatora. Czy możliwe jest że stało się jakieś zwarcie, które teraz może powodować takie objawy? Drugą możliwością jest dziura w wydechu na wysokości tunelu. Gdy go okręciłem blacha podwozia była strasznie gorąca i przechodziło wszędzie dookoła. A może to katalizator się zapchał? Najbardziej prawdopodobna jest dla mnie opcja z wydechem ale te objawy wystąpiły niedługo po tym zwarciu kabli. Jak myślicie? Czy ktoś już się spotkał z czymś takim? Nie wiem czy to istotne ale dodam, że Misiek ma LPG.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-07-2011, 19:19   

renifeReK napisał/a:
śruby i metalowe mocowania foteli przednich od strony tunelu nie dają się dotknąć. Misiek też strasznie się krztusi, silnik się dusi, nie ma mocy, strasznie się trzęsie.
Silnik się zalewa, a paliwo spala sie w katalizatorze. Miałem tak w Maździe 626, że silnik wyrzucał niespalone paliwo do katalizatora, a on rozgrzał się tak, że był biały, zapaliło sie wygłuszenie ściany grodziowej i konserwacja na podłodze. Auto musiała gasić Straż Pożarna. Więc jak najszybciej zlokalizuj przyczynę nieprawidłowej pracy silnika (jeśli doszło do zwarcia mogł paść komputer wtrysku, czyli ECU). Nie lekceważ tego, bo Twoje auto może spłonąć.
 
 
renifeReK 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2011, 21:06   

Tylko od czego teraz zacząć. Elektryk w pierwszej kolejności?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-08-2011, 09:44   

Sprawdzenie czy przewody na świece nie mają przebić, wymiana świec (bo niedrogie), wyczyszczenie kopułki aparatu zapłonowego i palca. To na początek.
 
 
renifeReK 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2011, 09:10   

Heh dokładnie to samo elektryk zdiagnozował wczoraj, okazało się, że chodził tylko na 3 garach. Wymieniłem świece, przewody, palec i kopułki nie mógł dostać więc zregenerował starą i autko śmiga jak należy. Natomiast problem z grzaniem się podwozia cały czas aktualny. Według niego auto było obciążone od pracy na 3 garach i dlatego się grzało, sugerował żebym zrobił teraz ze 100 kilometrów, żeby to wszystko wypalić. Dzisiaj dojechałem do pracy (13km) i autko ciepłe a po odkręceniu tunelu środkowego blacha pod nim wręcz gorąca. Jak objawy nie ustąpią niedługo to co polecasz dalej?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-08-2011, 12:19   

renifeReK napisał/a:
Jak objawy nie ustąpią niedługo to co polecasz dalej?
Czy nad katalizatorem znajduje się blacha (osłona termiczna)?
 
 
renifeReK 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-08-2011, 17:42   

Napiszę dzisiaj późnym wieczorem, śmigam z pracy do pracy tylko ale potem zajrzę pod niego jak stanę na jakimś krawężniku.

[ Dodano: 03-08-2011, 12:57 ]
Niestety nie wiele widać w takich warunkach jak miałem okazję sprawdzić. Jutro rano jadę do tłumikarzy więc opisze dokładnie jak to wygląda, może uda się jakoś fotkę zrobić. Jeśli uda się rozwiązać problem przy okazji to też napiszę, może komuś się kiedyś przyda :)

[ Dodano: 05-08-2011, 10:07 ]
No dobra, teraz to już całkiem zbaraniałem. Byłem wczoraj u tłumikarzy, katalizator był już porażką i podobno aż się topił w środku. Wycieli go, wstawili tłumik i dalej się grzeję... A osłona nad katalizatorem (teraz tłumikiem) jest i wygląda przyzwoicie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.