Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zardzewiałe osłony bębnów
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-09-2011, 15:09   Zardzewiałe osłony bębnów

witam

Mam mocno zardzewiałe osłony bębnów hamulcowych z tyłu ,
te osłony są mocowane z tyłu bębna i zachodzą na bęben ok 2cm .

Zabezpieczę je ale prędzej czy później porobią się dziury bo ta
blacha to sama rdza .
Czy te osłony są ważne i czy sam dam rade je wymienić , robić coś z tym ?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 06-09-2011, 17:46   

z opisu wygląda że to tarcze kotwiczne - są bardzo ważne, do nich mocujesz cylinderek, szczęki, i inne elementy
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2011, 19:39   

tomusn, tarcza kotwiczna swoją drogą, są z grubej blachy i mimo, że całe skorodowane to sie nie pokruszą. Do tych tarcz kotwicznych jest zgrzana osłona bębna i cieniutkiej blachy i w naszych Mitsu cżęsto się sypie.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 06-09-2011, 20:46   

Zakonserwuje farbą antykorozyjną z wierzchu i też przeciągne pędzlem tam na krawędzi gdzie styka się z bębnem .
Ta osłona jest z tyłu obrócz zdejmowania bębnów właśnie te tarcze kotwiczne trzeba by zdjąć
żeby wyciągnąć tą osłonę , także na razie tylko zamaluje a jak zacznie sie sypać
to dam do wymiany do mechanika...

Jeszcze myślę żeby ściągnąć bęben i może przesmarować mechanizm szczęk no i lepiej
bym zamalował te osłony od środka .
Z przodu bębna są 2 gwinty podobno wkręca się tam śrubki i bęben wychodzi ale jeszcze musi być jakaś śruba blokująca przecież nie może być tylko na wcisk :)

Znalazłem temat w którym prawie wszystko jest co trzeba tylko nie rozumiem tego sposobu
mocowania bębnów , ja nie mam tej śruby - w temacie jest napisane że wiele mechaników ją wywala , to na czym się trzyma bęben ?

http://forum.mitsumaniaki...mulcowe&start=0bębny
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-09-2011, 23:36   

krzysieg napisał/a:
Jeszcze myślę żeby ściągnąć bęben i może przesmarować mechanizm szczęk no i lepiej
bym zamalował te osłony od środka
Dobry pomysł.
krzysieg napisał/a:
Z przodu bębna są 2 gwinty podobno wkręca się tam śrubki i bęben wychodzi
dokładnie (pamiętaj aby zwolnić hamulec ręczny) :wink:
krzysieg napisał/a:
jeszcze musi być jakaś śruba blokująca przecież nie może być tylko na wcisk
Jest tylko na wcisk.
krzysieg napisał/a:
to na czym się trzyma bęben ?
Na śrubach mocujących koło jezdne.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 07-09-2011, 15:14   

Narobiłem sobie problemu :(
wkręcając śrubę urwała się i teraz auto mam unieruchomione bo blokuje
obracanię się bębna musze kogoś ściągać....
Pukałem młotkiem gumowym po bokach i nie da rady .

Był mechanik , zdjął razem z piastą bez problemu odkręcając centralną
śrube klucz 30 pod osłonką .

Nie wkręciłem we właściwy otwór są 2 po przeciwnych stronach
czego skutkiem było że uszkodziłem pierścień od abs :( teraz szukam
na allegro pierścienia lub piasty ew. całego bębna byle tylko był pierścień .

[ Dodano: 17-09-2011, 18:20 ]
Kupiłem tanio cały wahacz z osłoną kotwiczną piastą , jest to wersja z abs przełożyłem pierścień i wszystko gra .
Piasta ma raczej dobre łożysko więc przyda się na zapas :)


Edit: Wulgartyzm wykropkowany nadal jest wulgaryzmem.

[ Dodano: 08-09-2015, 11:27 ]
Witam

Po kilku latach rdza wyłazi na pierścieniu osłaniającym
między tarczą kotwiczną a bębnem .
Już nie ma sensu tego szlifować i malować , rozsypie się cieńka blacha
i tak długo wytrzymało .
W jaki sposób to porządnie zrobić , można te osłony dokupić ?
może wyciąć z cienkiej blachy przyspawać ?
Ostatnio zmieniony przez mkm 12-10-2011, 01:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.