Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna czy diesel
Autor Wiadomość
Fido__
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2005, 20:57   Benzyna czy diesel

Przy aktualnych cenach ropy w stosunku do benzyny coraz bardziej wątpliwa jest zaleta diesla nad silnikiem benzynowym.

Fajny kalkulator jest na http://porady.autocentrum.pl/?FF=146

Dla spacestara comfort (1,6 i 1,9 DID) wyszło mi, że przy przebiegach rzędu 30 kkm rocznie - inwestycja zwróci się dopiero w 11 roku (sic!)
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-11-2005, 18:17   

Oczywiście są też inne plusy i minusy diesla, np. :
1. Tankować trzeba tylko paliwo dobrej jakości - ewentualna wymiana pompy wtryskowej to koszt nawet 15 tyś złotych - to jest minus:)
2. Umiejętność jazdy samochodem z turbiną - nawet w dieslu trzeba o nią dbać, a nie przegrzewać ją za każdym razem

A plus to np : porządne przebiegi jakie diesel może wykonać - jak ktoś dużo jeździ to na pewno diesel sie nie zużyje tak szybko jak silnik benzynowy.

I wiele wiele innych :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-11-2005, 19:29   

Ja tam zadnych zalet dizla nie widze - oczywiscie w temacie aut osobowych..... Zeby dizel jezdzil jak wolnossaca benzyna to trzeba mu dokooptowac turbine, co wiaze sie z szeregiem minusow. Koszty dawno przestaly byc argumentem - gaz jest prawie o polowe tanszy niz gnojowka, a swoim GTi jadac na gazie dzis rano wciagnalem Golfa z czipowanym dizlem na podobno 150 km (kierownik spuscil szybke i pytal co mam pod macha :D ). Fakt, ze przy butowaniu TDi pali 11-12 blota, GTi 15 gazu, ale i tak wychodzi mniej....

A o przebiegach dizli nie wypowiadam sie - ale wysilone TDi nie zyje dluzej niz 4g63
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2005, 19:55   

Teraz ON ma byc drozszy niz NoPb wiec koszty?
Jedynie plus to moze jak mamy starego merola i zalatwiamy sobie ropsko za 2zl (z lomotywy :) )... I benzynka ta kultura pracy. Ale podobno dizel jest bardziej ekolo (ten nowowczesny)
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2005, 20:03   

piorek napisał/a:
Ale podobno dizel jest bardziej ekolo (ten nowowczesny)



bardziej ekologiczny od nowych benzyn ? bzdura
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2005, 20:14   

bardziej ekologiczny od starych diesli :)
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2005, 21:23   

..i starych benzyn takich jak nasze.. Pisze zreszta to w domniemaniu, ale skoro dizle spelniaja norme Euro4.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-11-2005, 21:43   

To fakt - po chipie nie żyją długo - ale tylko jak naprawdę się podnosi ostro moc, ale przy spokojnym podniesieniu o 20% nie jest tak źle.
Aj zazdroszczę wam spalania gazu 15 przy wciskaniu w waszych GTi - ja w moim przy normalnej jeździe w mieście spalam 15 gazu - musze ten reduktor wymienić :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2005, 21:45   

niekoniecznie reduktor - możesz mieć źle wpiętą lambde tak jak miał piotras. Czytaj tutaj o jego przebojach.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-11-2005, 21:51   

Nie - u mnie to raczej reduktor - nie utrzymuje sie ciśnienie - i komp wydłuża czasy wtrysków - a gaz miałem zakładany tam gdzie Jackie więc raczej sie nie pomylili. Ale zapytam. A mój reduktor już wzmocnili - jest lepiej ale jeszcze przy wysokich obrotach komp nie daje rady sie dostosować - czekam teraz na reduktor od V6 - dużo mocniejszy i mam nadzieje że on już pozbawi problemów :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
TNT 
Mitsumaniak


Auto: Toyota AYGO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 980
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-11-2005, 21:54   

Lancerek 2.0 pali wiecej niz moja krowa. Ciekawe zjawisko. Musze zajechac do warsztatu gdzie mi montowali gazoline i powiedziec ze nawet im to wyszlo a nie mialem przekonania.
_________________
Zmieniają się auta ale klub zostanie zawsze ten sam - MITSUMANIAKI.Carisma-TNT
Eclipse-TNT
Hania-TNT
Pomóż komuś Ty, ktoś pomoże Tobie - Mitsumaniaki Assistance
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 29-11-2005, 21:56   

Ja to zawsze na mine trafie :( Ale mam nadzieje że jak to zrobię i wszystko przejrzą to bedzie lepiej .
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2005, 21:57   

Niech jednak sprawdzą tą sondę - tak na wszelki wypadek zwykłym miernikiem za 20 zł
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 29-11-2005, 22:05   Re: Benzyna czy diesel

Fido__ napisał/a:
Przy aktualnych cenach ropy w stosunku do benzyny coraz bardziej wątpliwa jest zaleta diesla nad silnikiem benzynowym.

Fajny kalkulator jest na http://porady.autocentrum.pl/?FF=146

Przy aktualnych cench PB i ON to faktycznie. Wszystko zależy od różnicy tych cen. Jeżeli utrzymuje się ona na poziomie min 30 groszy to jazda dieslem jest jeszcze w miarę sensowna. Niżej ..... to raczej nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Pomijam inne aspekty bo niektóre są dyskusyjne.
Jeśli taka będzie tendencja w cenac paliw to być może zrównają się ceny samochodów z silnikami benz. i diesel.

Zrobiłem szybkie porównanie moich wydatków, co prawda ograniczyłem się tylko do wadatków na paliwo.
Założenia:
- zużycie benzyny byłoby wyższe o 2 litry/100 km
- cena benzyny byłaby wyższa o 30 groszy na każdym litrze
Dlaczego tak? Obserwując ceny paliw w moim regionie taka przynajmniej różnica zawsze występowała. Na początku eksploatacji Spejsika była nawet większa - 40-50 groszy. Teraz nastały gorsze czasy.... :(
Wynik:
W tym roku jeżdżąc na benzynie wydałbym na paliwo PB ok. 1.700,- zł więcej. Czyli w ciągu 3 lat różnica ta wynosiłaby ok. 5.000,- Zatem w trakcie 4 roku użytkowania zwróci się wydatek na DID-a +6.000,- pln. A być może już się te kwoty zrównały borąc pod uwagę fakt prawie dwukrotnie większej różnicy w cenach paliwa w 1 roku niż przyjąłem w moich obliczeniach.

Aha, zapomniałbym ... :( :(
Muszę jeszcze poczekać. Jeszcze tauzen za mysz w rozrządzie bo nie dali łapki ani kota na wyposażenie ;)

PS. Znajomy kupił Octavie TDI bo .... znajomy tego znajomego dostarcza mu baniaczek ON-u po 2,30. Ropka pewna z Shella, nie z lokomotywy, bo facet ma kartę tylko na Shella. Mówi mi: jak chcesz to załatw sobie baniak i .... :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2005, 23:06   

JCH nie ogladales dzisiaj Wiadomosci NoPb jest tansze niz ON (przynajmniej dla normlanych ludziow) na niekotrych stacjach. Tzw. model brytyjski ;) .. Trudno wiec mowic o oszczednociach moze lepiej pogadac o innych korzysciach np. dizel ma fajny dzwiek ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.