Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] jak rozebrać alternator, jak sprawdzić czy ładuje
Autor Wiadomość
arutio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-09-2011, 13:33   [CA1A 1.3] jak rozebrać alternator, jak sprawdzić czy ładuje

Witam ponownie. Mam pytanie jak rozebrać alternator (MD111148) 12V 65A . W poprzednim poście pisałem o moim problemie - że nie mam ładowania akumulatora. Zgodnie z radą od Grzenieka wyjąłem alternator i bez rezultatu próbuję dobrać się do jego wnętrza. Jeśli macie jakieś pomysły jak sprawdzić (np przy pomocy miernika) gdzie jest problem i jak sprawdzić czy to napewno alternator nie ładuje - proszę piszcie.
pozdrawiam,

PS dzieki Grzeniek za wcześniejszą poradę
Ostatnio zmieniony przez harpagan 26-09-2011, 07:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-09-2011, 21:38   

Aby dokładnie sprawdzić to najlepiej rozebrać i pomierzyć wszystkie podzespoły.
 
 
arutio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-09-2011, 22:20   

udało mi się odkręcić 3 śruby mocujące obudowę, ale mogę ją jedynie rozchylić (dalszą rozbiórkę blokują wewnątrz trzy przulutowane na stałe przewody)...nic niepokojącego w środku nie widać, ale nie mam pojęcia jak dobrać się do szczotek itd, a przede wszystkim jak rozłożyć go na częśći bez rozlutowywania tych trzech połączonych na sztywno przewodów...jeśli między nimi można pomierzyć np oporność czy przepływ prądu by sprawdzić czy jest zepsuty bądź ktoś ma pomysł na regenerację alternatora prosze o wpis. Znalazłem na forum już taki wątek ale niestety strona z opisem regeneracji ju ż wygasła
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-09-2011, 23:39   

Przy rozbieraniu tylną część alternatora trzeba zdejmować razem ze stojanem a z drugiej strony musi zostać przednia część z wirnikiem. Inaczej pourywasz przewody wychodzące ze stojana które są przylutowane bądź przykręcone do układu prostowniczego a ten jest przykręcony od środka do tylnej obudowy. Ja przy rozbieraniu trzymam alternator jednocześnie za tylną obudowę i za stojan skierowane do góry i stukam gumowym młotkiem w uchwyt mocujący który znajduje się na części przedniej. Przeważnie wirnik z tylnym łożyskiem łatwo wychodzi z tylnej obudowy. Trzeba pamiętać aby na początku odkręcić szczotkotrzymacz by nie połamać szczotek przy rozbierani, mogą zahaczyć o pierścienie komutatora. Jeśli jednak alternator ma szczotki wewnątrz to nic z nimi nie powinno się stać. A aby dokładnie pomierzyć układ prostowniczy i stojan to trzeba te 3 przewody odlutować od układu prostowniczego.
 
 
arutio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2011, 21:36   

OK dzięki poradzie, rozebrałem to ustrojstwo. Oczywiście sam nie dałem rady sprawdzić czy alternator jest sprawny i pojechałem do fachowca. Po sprawdzeniu okazało się, ze spalone jest uzwojenie (elektronika ok). Właśnie szukam na allegro dobrego alternatora, ale mam pytanie. Fachowiec stwierdził, że przy tego typu usterce "leci" też regulator napięcia.
Czy to mozliwe?
Gdzie jest regulator napięcia i czy sam jako laik moge go zdemontować?
Czy wymiana samego alternatora bez regulatora napięcia może narazić go na usterkę?
Co mogło być przyczyną "zwarcia" instalacji skoro poleciały te elementy a bezpieczniki wsystkie są ok?
Dużo tych pytań i pewnie skończy sie wizytą o elektromechanika, ale wymianę alternatora chciałem dokonac sam. Dzięki.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-09-2011, 22:51   

arutio napisał/a:
Gdzie jest regulator napięcia
W alternatorze. Jak kupisz używany to chcąc nie chcąc go wymienisz.
arutio napisał/a:
Co mogło być przyczyną "zwarcia" instalacji
Po prostu alternator sie "skończył". Wymienisz na inny i powinno być OK.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-09-2011, 07:16   

Jeśli kontrolka ładowanie po włączeniu na zapłon normalnie się zapalała, to jest szansa że regulator jest ok. Regulator, to ten element razem ze szczotkotrzymaczem (szczotkami) i u ciebie jest umieszczony wewnątrz alternatora.
 
 
arutio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-09-2011, 21:59   

wielkie dzięki Panowie. Zamówiłem dziś alternator...skoro go wyjąłem to pewnie dam rade go założyć...jak będę wiedział więcej napiszę co i jak. Pozdawiam

[ Dodano: 01-10-2011, 17:59 ]
Panowie, a może jakaś rada jak sprawdzić czy alternator ładuje po jego zamontowaniu (chcę uniknąć sytuacji, że rozładuje mi sie "po drodze")
 
 
gitarr 
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,9TD 1999r Lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 70
Skąd: S-dz
Wysłany: 06-10-2011, 12:55   

Cytat:
jak sprawdzić czy alternator ładuje po jego zamontowaniu


Odpalasz auto bierzesz w ręce voltomierz i mierzysz na biegunach akumulatora. Jeżeli napięcie będzie pomiędzy 13,5V a 14,4V to wszystko jest OK
_________________
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r.
Mitsubishi Colt 1,6GLXi 113KM 1992r. automat
Mitsubishi Carisma 1,8GDI 2001r.
Mitsubishi Carisma 1,9TD 1999r. - obecnie
Mitsubishi Colt GLi 1,3 1996r. - obecnie
Mitsubishi Space Star 1,3 1998r. - obecnie
 
 
arutio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-10-2011, 22:40   

Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Alternator wymieniony. Wszystko gra, jest ładowanie (sprawdzone Voltomierzem). Jeździ na gazie i benzynie. Pozdrawiam serdecznie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.