COLT CJO - Opinie |
Autor |
Wiadomość |
tomeksar
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CAO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2011 Posty: 1 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 16-07-2011, 12:53 COLT CJO - Opinie
|
|
|
Witam,
proszę o opinie na temat tego Colta, co o nim sądzicie...? Wybieram się po niego w przyszłym tygodniu i zależy mi na opiniach bardziej doświadczonych Mitsumaniaków
http://moto.allegro.pl/mi...1720766405.html |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-07-2011, 16:12
|
|
|
Wygląda jakby był cały malowany a przód to jakby miał nawet nowe reflektory, możliwe jednak, że auto zaliczyło tylko ekskluzywną kosmetyczkę |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ihnat
Nowy Forumowicz
Auto: COLT CJ0 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 17 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16-07-2011, 16:55
|
|
|
Jak dla mnie to aukcja jest podejrzana...
1. Nigdy nie było wersji silnikowej 1.4 16V 90 KM. Więc jest to albo 1.3 16V 82 KM Albo 1.6 90 KM. W najlepszym wypadku jest to niechlujstwo przy opisie samochodu.
2. Cena samochodu raczej nie sugeruje, że jest to cukiereczek o którego właściciel dbał jak tylko umiał
3. Lakier w idealnym stanie trafia się w tych rocznikach raczej sporadycznie i to w naprawdę zadbanych samochodach (których raczej właściciele nie sprzedają za pół darmo)
4. Na tylnej klapie brakuje znaczka Mitsubishi + Napisu Mitsubishi + Napisu COLT. Do tego pod tylną klapą często jest też opis wersji np. GL, GLX itd... Co może np sugerować, że auto jest świeżo po wyjeździe od lakiernika i tylna klapa to zamiennik albo oryginał z toną szpachli i świeżą farbą i stąd te braki w znaczkach...
5. Znaczek mitsubishi na grillu pod przednią maską jest żółty ?!? Ja mam czerwony, a widziałem, że na allegro większość też jest czerwona.
6. Jeżeli auto przyjechało o własnych siłach, to czemu jest nadal na tablicach niemieckich. Jest to możliwe, ale wtedy auto musiało by być nadal zarejestrowane w Niemczech. Jeżeli faktycznie tak jest - w co mocno wątpię - to dlaczego na tylnej tablicy niemieckiej nie ma nalepki świadczącej o posiadaniu aktualnego badania technicznego. Dodam, że nalepka jest zdrapywana po wyrejestrowaniu auta... wtedy auto nadal może sobie stać na tablicach, ale nie może poruszać się po drogach...
7. Ze zdjęć na aukcji mało wynika, robione pod artystycznymi kątami nie pozwalają określić spasowania blach itd... a do tego brak nawet poglądowego zdjęcia silnika.
Generalnie auto jest do spokojnego i dokładnego sprawdzenia, bo w przeciwnym wypadku może się okazać przykrą niespodzianką przy późniejszej eksploatacji. |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-07-2011, 17:10
|
|
|
Była wersja 1,6-103KM
Wersja 1,4 była w A150-dawno temu. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
ihnat
Nowy Forumowicz
Auto: COLT CJ0 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 17 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 16-07-2011, 17:22
|
|
|
Pisałem o wersjach silnikowych w CJ0.
1.3 12V 75 KM
1.3 16V 82 KM
1.6 12V 90 KM
1.6 16V 103 KM |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-07-2011, 12:55
|
|
|
tomek84 napisał/a: | w CJtce był 1.6 - 103?? wydaje mi sie, ze to było w CA |
Pod sam koniec produkcji. W CA było 113 kucy.
Z tego co się orientuję to wszystkie 1,6 miały 16 V. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 18-07-2011, 22:26
|
|
|
Nie ma czegos takiego jak 1.6 12v |
|
|
|
 |
ihnat
Nowy Forumowicz
Auto: COLT CJ0 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 17 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19-07-2011, 15:44
|
|
|
Racja, wszystkie 1.6 miały 16V - mój błąd. Natomiast chyba zgodzicie się, że silnik 1.4 nie był montowany fabrycznie w CJ0... |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-07-2011, 17:09
|
|
|
ihnat napisał/a: | Natomiast chyba zgodzicie się, że silnik 1.4 nie był montowany fabrycznie w CJ0... |
Zgodzimy |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
marekpawlak
Nowy Forumowicz zajaczek
Auto: MITSUBISHI COLT V,1300/12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Żory
|
Wysłany: 27-07-2011, 08:08
|
|
|
Cóz jak dla mnie to z zewnatrz wyglada nawet ok,ale coś cena mała jak na 2000 r. musisz sie dokłaadnie przyjżec żebys nie był za chwilę potencjalnym sprzedawcą,he he to co mnie osobiscie boli to zegary bez obrotki,hm. ale to akurat najmniej istotne bo wymienic można,a przy kupnie można troche głową pokręcić że chciało by sie te drugie,ale sie rozpisałem heh
pozdrawiam i szerokiej
Marek |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 27-07-2011, 23:06
|
|
|
Może też być silnik zalany doktorkiem i jak zmienisz olej to nowy będzie ci brać....może też być powypadkowy dlatego pomalowany a pod spodem szpachla...
i trzecia sprawa to stan podwozia szczególnie podłużnic tylnych .
Jakby w tych kwestach nie byłoby sie czego przyczepić to jest to prawdziwa okazja |
|
|
|
 |
tahudahu
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 2 Skąd: ostrów
|
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2011, 18:34
|
|
|
Miałem 1.3 i mam 1.6 więc moge cos powiedzieć na ten temat.Spalanie jest prawie identyczne ,czyli około 7,5l,ale nie jezdze po centrum miasta,w dużych miejskich korkach codziennie moze spalić 9l/100km.Jeżeli chodzi o dynamike to oczywiscie jest spora różnica,1.3 jest męczący na codzień,trzeba go kręcić do 3500-4000 obr. żeby dotrzymać kroku tym wszystkim tdi , 1.6 rozpędza się duzo lepiej od niższych obrotów,praktycznie od 1800obr.
O remoncie ja bym raczej nie myślał,chyba że kupisz trupa.Myśle ,że 300-400tys. km nie jest problemem dla tych silników.
Pozatym widze ze celujesz w bardzo niską półkę cenową,za 3000-4000 można kupić dobre CA0(poprzedni model)a za CJ0 trzeba dać 6000-7000.
Musisz zwrócic uwagę na tylne podłużnice,bo w roczniku 96-97 napewno bedą juz w kiepskim stanie,ogólnie nie będzie to auto wolne od korozji.
Rozrząd można bezpiecznie robić co 60tys. km. |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-2011, 12:12
|
|
|
1.3 zaczyna naprawdę ciągnąć do przodu od 3000 RPM - wtedy silnik osiąga swoje maksimum 108 Nm momentu obrotowego. Zaś CJ 1.6 ma maks. 137 Nm przy 4000 RPM..., ale przy 3000 RPM ma znacznie większą moc.
Zaczerpnięte z wykresów mocy:
1.3 12V - 75 KM
Przy maks. momencie przy 3000 RPM 1.3 ma około 40-45 KM (maks. 75 KM przy 6000 RPM)
1.6 16V - 90 KM
Przy maks. momencie przy 4000 RPM 1.6 ma około 70-75 KM (maks. 90 KM przy 5500 RPM)
Przy 3000 RPM silnik 1.6 ma kolejno 110 Nm momentu i około 60 KM mocy
Tak więc jest to dość spora różnica w osiągach, pomimo zaledwie 15 koni różnicy.
Ciekawostka - linia przebiegu momentu obrotowego dla silników 1.3 jest w zasadzie linią prostą, niezależnie od obrotów po przekroczeniu 3000 RPM - więc auto najlepiej przyspiesza pomiędzy 5000-7000 RPM, maks. moment, i maks. moc. Zaś w 1.6, maks. moment obrotowy wygląda trochę jak sinusoida. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
|